Honda Odyssey Forum banner

03 Ody Bougiedichting? Olie op bougie

16K views 6 replies 4 participants last post by  SuperDad  
#1 ·
Mijn Odyssey heeft 65.000 mijl op de teller. Ik besloot dat het een goed idee was om de bougies te vervangen, aangezien ik heb gezien dat ze moeilijk te verwijderen zijn bij een hogere kilometerstand. Op de achterste, verre passagierszijde zat een zwarte oliering op de bougie. Alle andere bougies zagen eruit zoals ze eruit zouden moeten zien voor 65.000 mijl.

Heeft iemand al eens de bougieringen van zijn Ody vervangen? Heeft iemand foto's of kent iemand een bericht waarin de stappen worden vermeld?

Ik heb gezocht en niets gevonden. Misschien zoek ik niet met de juiste termen.

#2 ·
De reden dat er geen berichten zijn over "bougiedichtingen" is dat die dingen niet bestaan.

Er zit een oliering en twee compressieringen (meestal) op de zuigers van een verbrandingsmotor. Deze kunnen defect raken, wat veel olie in de verbrandingskamer zou veroorzaken. Het zou waarschijnlijk flinke hoeveelheden blauwe rook uit de uitlaatpijp geven, en ik wed dat het ook de katalysator zou vernielen.

Er zijn ook vier kleppen met oliekeerringen eromheen. De uitlaatkleppen kunnen vrijwel genegeerd worden, omdat ze positieve druk zien als ze open zijn, dus zou er geen olie uit lekken in de cilinder. De inlaatkleppen zien alleen zuiging, dus ze zouden heel goed olie in de cilinder kunnen lekken. Nogmaals, je zou rook zien.

Er zou ook potentieel een olielekkage in het inlaatspruitstuk kunnen zijn, maar dat zou meer dan één cilinder beïnvloeden.

Ik zou een compressietest voorstellen om te zien of de cilinder laag is, en uw onderzoek van de bougies over een maand of twee herhalen.

#3 · (Edited)
De onderstaande link brengt u naar de afbeelding van het onderdeel dat u nodig heeft, het lijkt een onderdeel van $2,00 te zijn, waarschijnlijk niet nodig om het via internet te bestellen (hoeveel marge kan de dealer op een onderdeel van $2,00 zetten?), haal het gewoon bij uw lokale dealer. Opmerking: het is onderdeel #5, klik op de #5 in de afbeelding en dat genereert het onderdeelnummer voor u.

http://www.slhondaparts.com/browse....++|CYLINDER+HEAD+COVER&Doors=5&Emissions=KA&PartCatalogId=14S0X0&ViewParts=true

U moet de kleppendeksel verwijderen om de pakking te vervangen. Veel succes, Russ

#4 ·
Oh ja, de oliekeerring voor de bougiekern zelf. Doh!

Ik interpreteerde de oliering als in het uiteinde van de verbrandingskamer. Ik heb die oliekeerringen ook op mijn Integra vervangen!

#5 ·
Nou, ik denk niet dat de o-ring slecht is. Ik heb geen olie aan de buitenkant van de bougie of in het gat van de bobine. De olie bevindt zich op de metalen ring die de elektrode heeft. Ik vermoed dat ik wat blowby heb en mogelijk moeten de ringpakketten worden schoongemaakt.

Ik gebruik momenteel Auto-RX om het ringpakket en de motor in het algemeen te helpen reinigen. Ik zal ze regelmatig blijven controleren.

Nog iemand problemen met blowby?

#6 ·
Bij Coop, op motoren met diepe bougiegaten, is het gebruikelijk om wat olie te vinden als de motor wat ouder/meer kilometers heeft. Vaak kruipt de olie omhoog langs de bougie als je hem losdraait. Je zult geen 'natte' olie vinden op een bougie die vonkt in een moderne motor zoals deze. Honda gebruikt een fatsoenlijk uitziende buisafdichting. De meeste zijn op zijn best een O-ring of gewoon een kraal RTV-kit. Ik heb nog nooit gehoord van genoeg olie in een bougiegat om de ontsteking voor die cilinder kort te sluiten. Meestal merk je gewoon een lichte oliegeur na een snelwegrit, enz. Eén ding dat je wilt controleren is: Zorg ervoor dat je PCV-systeem mooi schoon is. Door de carterdruk zo laag mogelijk te houden, voorkom je dat dit soort dingen gaan lekken.

#7 ·
Je was me voor. Als er een beetje olie in de bodem van de bougiekoker zit, komt die op het uiteinde van de bougie terecht als de bougie wordt verwijderd, dus het kan lijken alsof de olie zich daadwerkelijk in de verbrandingskamer bevond.