Honda Odyssey Forum banner

2012 Ody Touring Voor- en achterwielophanging

2K views 1 reply 2 participants last post by  jiantao  
#1 ·
Besloten om een Odyssey Touring van 220.000 mijl te kopen, tijdens de inspectie met de monteur merkt hij een paar dingen op, maar de grootste dealbreaker is de voor- en achterwielophanging, zie de bijgevoegde foto's.

Mijn vraag is dat hij mij tussen de $1100 voor aftermarket en ongeveer @2000 voor OEM Honda heeft geciteerd. Met de prijs van de Van + diverse reparaties kijk ik naar $8000, $4k voor de 230k van en $4k aan reparaties (distributieriem, transmissie 3x spoelen, voor- en achterwielophanging en een paar kleine afdichtingen, etc. die ik zelf kan repareren).

Wat is uw mening over de $1100 tot $2000 voor de ophangingen? Ik zal rondkijken, wilde gewoon de forumleden hier vragen naar hun ervaring.

Attachments

#2 ·
Dat klinkt wel goed. Misschien een beetje aan de dure kant. De voorste veerpoot kost je ongeveer $300 per stuk, inclusief onderdelen en arbeid. Achterste schokdempers misschien $200 per stuk. Ik verwacht een offerte van ongeveer $1K om alle veerpoten en schokdempers te vervangen.

Met 220K mijl zou ik de aftermarket spullen gebruiken. Zorg er wel voor dat het een kwaliteitsmerk is. KYB wordt aanbevolen. Monroe is ook redelijk.

Voor het geval je het nog niet wist, wordt op dit forum sterk aanbevolen om je aan OEM Honda- of Aisin-onderdelen te houden voor de distributieriem.

Het wordt aanbevolen om tussen de aftap- en vulbeurten van de transmissievloeistof te rijden, omdat dit helpt om de vloeistof beter te mengen. Als je een paar honderd mijl tussen elke aftap- en vulbeurt kunt rijden, of meer, zou dat effectiever zijn dan 3x achter elkaar aftappen en vullen.

Met 220K zijn er nog een paar andere onderhoudsitems die je in gedachten kunt houden. Het uitschakelen van de VCM is erg belangrijk. Bij 220K moet je echt overwegen om de kleppen te laten stellen en de bougies zijn ook aan de beurt.

• Like
Reactions: kaimanson and svoll