Honda Odyssey Forum banner

Autowasstraat in de wintermaanden met geïnstalleerde bagagebox (Thule XL XT)?

16K views 9 replies 5 participants last post by  Yahmei  
#1 ·
Hoi,

Dus ik woon in New England en we krijgen sneeuw en allerlei dingen die daarbij horen - zand, zout, chemicaliën etc.
Durfde iemand het aan om met een dakkoffer door een contactloze wasstraat te gaan? Zo ja, hoe ging het? Hoe vond je degene die hoog genoeg zou zijn om de dakkoffer niet aan te raken?

Op dit moment gebruik ik een zelfwasstraat, maar zoals je je kunt voorstellen is die niet erg handig tijdens de
Image
wintermaanden.

#3 ·
Als de contactloze wasbeurten een fabrieks-Ram 2500 kunnen schoonmaken, zou ik denken dat ze de dakkoffer wel zouden kunnen schoonmaken. Er moet een hoogtebeperking zijn bij de ingang van de wasstraat.
goed punt. Heb je ooit geprobeerd om met een dakkoffer door een contactloze wasstraat te gaan? Ik wil gewoon leren van de fouten van iemand anders als het een slecht idee is :)

#5 ·
Ik denk niet dat dat een goed idee is. Veel borden bij carwash-posten buiten ontmoedigen klanten met bepaalde accessoires op hun voertuigen. Ik zou vasthouden aan je oorspronkelijke idee van zelf carwash.

#7 ·
Zijn contactloze autowasstraten niet gewoon een automatische zelfwas? In theorie, als het lijkt op die in deze video, zou het goed moeten gaan, zolang het de hoogte van de dakkoffer overschrijdt; het is gewoon hogedrukwater dat vanuit alle hoeken op je afkomt. Het enige probleem dat ik vanaf hier zou kunnen zien, is dat er water tussen de box en het dak komt, maar het zou tijdens het rijden aan de lucht moeten drogen.

#8 ·
Zijn contactloze carwashes niet gewoon een geautomatiseerde zelfwas? In theorie, als het iets is als die in deze video, zou het goed moeten gaan zolang het de hoogte van de dakkoffer overschrijdt; het is gewoon hogedrukwater dat vanuit alle hoeken op je afkomt. Het enige probleem dat ik vanaf hier zou kunnen zien, is dat er water tussen de box en het dak komt, maar het zou tijdens het rijden aan de lucht moeten drogen.

Edit: een andere video, maar van een auto met een dakkoffer
Het is zo, het enige voordeel is dat het een onderwasbeurt heeft + lucht om de auto daarna te drogen.
Ik was mijn auto meestal met de hand, maar in de winter is dat geen optie :(

#10 ·
en in de tweede video laat het eigenlijk zien dat de hoogte niet vrijkwam voor die SUV
Het lijkt erop dat het de SUV+dakbox nauwelijks heeft vrijgemaakt (je kunt het water van de bovenkant van de box zien spatten rond 0:24). Ik zou het niet uitsluiten zonder de faciliteiten te vragen naar de vrije ruimte van hun machines of uw specifieke geval van dakboxen - we hebben een paar centimeter meer vrije ruimte dan SUV's, dus dat geeft me hoop.

Ik weet niet zeker welke SUV in de video staat, maar het ziet eruit als een 1e generatie GMC Acadia, die een hoogte heeft van 72,8" terwijl de Odyssey op 69,6" staat, dus ongeveer 3 inch.