Honda Odyssey Forum banner

Centrale remlicht werkt niet

7.5K views 9 replies 6 participants last post by  skcincy  
#1 ·
2006 EX-L met 115.000 mijl hier...

Ik heb de lamp in de centrale remlichtunit al eens vervangen, ongeveer 6 maanden geleden. Nu werkt hij weer niet en ik heb twee verschillende 921 lampen geprobeerd en het werkt niet. De andere remlichten werken prima, dus ik denk niet dat het een zekering is.

Heb in het verleden verschillende andere elektrische eigenaardigheden gehad, maar niets recent. (De verlichting van de klimaatregeling in het dashboard heeft twee keer de lampen doorgebrand, beide dimlichten zijn een keer tegelijkertijd doorgebrand, maar ook hier niets recent.)

Ik ben al in het bezit van de auto sinds hij nieuw was. Hij is nooit overstroomd, beschadigd of er zijn elektrische werkzaamheden aan verricht. Is er een aarde die ik kan controleren en die ergens toegankelijk is? Nog andere ideeën?

Ik zou alle hulp op prijs stellen.

Bedankt,

SK

#2 ·
Het eerste wat ik zou doen, is er een multimeter op zetten. Controleer eerst of het geaard is met de ohm- of continuĂŻteitsinstelling. Als dat zo is, laat dan iemand de remmen indrukken en controleer of er spanning naar de lamphouder gaat. Als beide dingen kloppen, dan is het nog steeds de lamp. Als een van beide niet lukt, moet je het van daaruit terugvinden.

#3 ·
Frogbite,

Bedankt voor de reactie,

Gecontroleerd met een meter...toont geen spanning wanneer de rem wordt ingedrukt of niet. In de weerstands- of ohm-instelling op de meter toont het nul aan.

Daar zit ik vast....weet iemand waar ik de aarde kan vinden waar dit ding op aangesloten moet worden? Hoe ver in de auto reikt de pigtail voor deze socket? Of een onderdeelnummer voor de pigtail met de lamphouder erop?

#7 ·
Je moet de achterspoiler verwijderen om bij de kabelboom te komen. Er zijn 5 bouten van 10 mm en twee clips. Je moet ook de wasserslangen loskoppelen en als je de spoiler eraf haalt, zie je de stekker die in de achterklep gaat.

Mijn beste is op een gesmolten connector, de mijne is gedeeltelijk gesmolten en ik heb het gevoel dat ik de kabelboom van het licht naar de achterklep moet vervangen.

Je lijkt me best handig, maar als je meer uitleg wilt over het verwijderen van de spoiler, laat het me dan weten, ik heb de mijne gisteren nog verwijderd om hem te schilderen.

#8 ·
Je zult de achterspoiler moeten verwijderen om bij de kabelboom te komen. Er zijn 5 bouten van 10 mm en twee clips. Je zult ook de waslijnen moeten loskoppelen en dan, wanneer je de spoiler eraf haalt, zie je de stekker waar hij in de achterklep gaat.

Mijn beste is op een gesmolten connector, de mijne is gedeeltelijk gesmolten en ik heb het gevoel dat ik de kabelboom van het licht naar de achterklep zal moeten vervangen.

Je lijkt behoorlijk handig, maar als je meer uitleg wilt over het verwijderen van de spoiler, laat het me dan weten, ik heb de mijne gisteren verwijderd om hem te schilderen.

Ryan
Ryan, ik zou graag alle informatie willen hebben die je hebt over het verwijderen van de spoiler. Hartelijk dank. Ik ga hier na het ontbijt mee aan de slag.

Trouwens, ik heb ook in de rubberen doorvoer van de carrosserie naar de achterklep gekeken. Ik vond een witte draad en een zwarte en gele draad die nergens naartoe gaan. Dus... ik vermoed dat ze ergens in dit gebied in deze rubberen doorvoer gebroken zijn. (zoals iemand hierboven had voorgesteld) Tips om de doorvoer eraf te halen zonder hem te vernietigen? Of moet ik het ding gewoon uit elkaar knippen en vervangen? Of domme vraag... is er een kans dat deze draden gewoon "ongebruikt" zijn en daar horen te zitten, niet aangesloten op iets... aangezien ze niet lijken te passen bij de kleuren die in iemands antwoord hierboven worden beschreven.

Nogmaals bedankt aan iedereen voor alle hulp.

Attachments

#10 ·
OPGELOST!!! Bedankt voor jullie hulp allemaal. Vond twee draden die volledig gebroken waren in de kofferbak van de carrosserie naar de achterklep.....een zwarte draad met gele streep en een witte draad met zwarte streep. Had geen soldeerbout bij de hand, dus ik gebruikte butt connectors om de draden weer aan elkaar te krimpen. Weet niet zeker hoe dat zal standhouden met de tijd en trillingen, we zullen zien. Vond ook twee andere draden in die bundel met de isolatie volledig doorgesleten....op weg om ook te breken. Ik heb ze flink afgeplakt.

Er zit zo goed als geen speling in die draadbundel... Ik ben er verbaasd over dat ze niet vaker breken.

Nogmaals bedankt voor alle info.

SK