Honda Odyssey Forum banner
1 - 18 of 18 Posts

adbzka

· Registered
6 Posts
Discussion starter · #1 · (Edited)
Hallo Odyclub,

Ik rijd al een paar jaar zonder problemen in een 2010 Odyssey. Onlangs is de startonderbreker begonnen de motor af te slaan tijdens het rijden. Onlangs, tijdens het rijden, is de motor afgeslagen alsof de startonderbreker werd geactiveerd. Meestal kun je het rijdende voertuig in de neutraalstand zetten en de bus opnieuw starten en doorrijden alsof er niets is gebeurd. Maar soms duurt het zes pogingen om hem weer aan de praat te krijgen en kan het niet langer genegeerd worden.

Op basis van mijn onderzoek lijkt de startonderbreker/SKIM-module het waarschijnlijke probleem te zijn. Ik kan het onderdeel momenteel bij niemand bestellen vanwege problemen met de toeleveringsketen en achterstanden, zonder bekende datum waarop het beschikbaar zal zijn. Ik ben erin geslaagd een paar sloopvoertuigen uit de periode 2005 tot 2010 te vinden die intacte modules hadden, en ik heb er twee uitgetrokken. Ik heb de modules in mijn voertuig verwisseld, maar nu worden er geen sleutels meer als geldig herkend. Dit doet me vermoeden dat de module geprogrammeerd moet worden of dat de ECU geprogrammeerd moet worden om met de nieuwe startonderbrekermodule te communiceren.

Dus nu moet ik dit doen of betalen om het te laten doen. Ik heb een goedkope OBD2-scantool die codes uitleest, maar geen diagnostische of serviceniveau-dingen doet zoals het toevoegen van sleutels en modules aan de ECU. Wat is de gemakkelijkste/goedkoopste manier om dit te doen? Welke software voor Windows/Android/etc. zou ik kunnen gebruiken met een obd2 wifi/bluetooth/USB om dit te doen? Of misschien is er een op zichzelf staand apparaat zoals de nieuwe X-431-tools dat zou werken?

Ik zie de volgende pagina van Honda die een manier lijkt te zijn om hun diagnostiek een dag lang te gebruiken voor $45 of $15 voor het startonderbrekerverzoek. Is dit de manier om dit aan te pakken?