Honda Odyssey Forum banner
1 - 18 of 18 Posts

adbzka

· Registered
6 Posts
Discussion starter · #1 · (Edited)
Hallo Odyclub,

Ik rijd al een paar jaar zonder problemen in een 2010 Odyssey. Onlangs is de startonderbreker begonnen de motor af te slaan tijdens het rijden. Onlangs, tijdens het rijden, is de motor afgeslagen alsof de startonderbreker werd geactiveerd. Meestal kun je het rijdende voertuig in de neutraalstand zetten en de bus opnieuw starten en doorrijden alsof er niets is gebeurd. Maar soms duurt het zes pogingen om hem weer aan de praat te krijgen en kan het niet langer genegeerd worden.

Op basis van mijn onderzoek lijkt de startonderbreker/SKIM-module het waarschijnlijke probleem te zijn. Ik kan het onderdeel momenteel bij niemand bestellen vanwege problemen met de toeleveringsketen en achterstanden, zonder bekende datum waarop het beschikbaar zal zijn. Ik ben erin geslaagd een paar sloopvoertuigen uit de periode 2005 tot 2010 te vinden die intacte modules hadden, en ik heb er twee uitgetrokken. Ik heb de modules in mijn voertuig verwisseld, maar nu worden er geen sleutels meer als geldig herkend. Dit doet me vermoeden dat de module geprogrammeerd moet worden of dat de ECU geprogrammeerd moet worden om met de nieuwe startonderbrekermodule te communiceren.

Dus nu moet ik dit doen of betalen om het te laten doen. Ik heb een goedkope OBD2-scantool die codes uitleest, maar geen diagnostische of serviceniveau-dingen doet zoals het toevoegen van sleutels en modules aan de ECU. Wat is de gemakkelijkste/goedkoopste manier om dit te doen? Welke software voor Windows/Android/etc. zou ik kunnen gebruiken met een obd2 wifi/bluetooth/USB om dit te doen? Of misschien is er een op zichzelf staand apparaat zoals de nieuwe X-431-tools dat zou werken?

Ik zie de volgende pagina van Honda die een manier lijkt te zijn om hun diagnostiek een dag lang te gebruiken voor $45 of $15 voor het startonderbrekerverzoek. Is dit de manier om dit aan te pakken?

Bedankt voor alle hulp/tips!
-adbzka

De beste bidirectionele scantool voor een doe-het-zelver is waarschijnlijk de Foxwell NT510.

Zorg ervoor dat u de Honda-software vooraf geĂŻnstalleerd heeft.

Weet u zeker dat de startonderbreker de motor afsneed in plaats van het hoofdrelais? :unsure:

Weet je zeker dat het de startonderbreker was die de motor afsloeg in plaats van het hoofdrelais? :unsure:
Ik ben het eens met kernel, de OP moet zijn eigen bericht nog eens lezen en nadenken of een gecompliceerd elektronisch apparaat echt op die manier opnieuw zou kunnen starten. Klinkt als dat hoofdrelais soldeerprobleem dat ik op YouTube zag. Ik denk dat ik het zou uitsluiten voordat ik verder ga met de startonderbreker.

Het probleem met de diagnostische tools die ik vond, is dat er geen goede goedkope is als je een complex probleem hebt. Ik hield niet van de kleine handheld-typen vanwege de kleine schermen, upgrade-problemen en de kans dat ze vallen en kapot gaan. Dus ik koos voor AutoEngenuity. Het draait in een normale laptop met een USB-dongle of op een tablet of telefoon. Ik weet niet of de software-upgrades nog gratis zijn. De kosten zijn $ 249 voor basic en $ 229 voor het geavanceerde Aziatische onderdeel. Het enige wat ik leuk vond, was dat de technische ondersteuning van de klant met je aan de telefoon praat en je vertelt of hun software je de informatie laat zien die je moet weten voor je probleem. De recensies die ik las, sommigen vonden het geweldig en sommigen haatten het, ik vond het een degelijke diagnostische tool.
Hoewel ik misschien een foxwell 510 koop om mee te spelen.

De foxwell nt510 stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. Ik geloof dat ze nu de Nt530 hebben met twee software alsook...soms komen ze met kortingscodes...

Werken met een softwareontwikkelingsbedrijf dat meerdere projecten tegelijkertijd afhandelt, kan zeer voordelig zijn mlsdev.com. U kunt uw aandacht verdelen over elke fase en u volledig concentreren op elk ervan. U kunt de flexibiliteit hebben om delen van het softwareontwikkelingsproject te delegeren aan andere leden van uw team. Op deze manier kunnen zij de volledige verantwoordelijkheid nemen voor elk onderdeel dat ze kunnen doen.

Discussion starter · #10 ·
@WiiMaster: Ik heb het Foxwell NT510 Elite-apparaat besteld met de Honda-software vooraf geĂŻnstalleerd.

Bedankt @kernel en @geotek voor de tips over het diagnosticeren van het daadwerkelijke probleem. Ik ben hier zeker te snel tot conclusies gekomen. Ik wilde toch een excuus om betere diagnosehardware/-software te krijgen, dus vertel mijn vrouw alsjeblieft niet dat ik dit apparaat misschien niet nodig had.

@geotek: Bedankt voor de aanbeveling voor aanvullende diagnosesoftware. Ik heb jaren geleden VW VAG-COM-software gebruikt met een goedkoop OBD2 USB-apparaat om mijn VW te onderhouden. Wat de klus voor minder kan klaren, heeft mijn persoonlijke voorkeur.

@kaimanson: Als we naar de website van Foxwell kijken, lijken de 510 en 530 bijna identiek, waarbij de laatste de bijgewerkte versie is. De beschrijving van de Foxwell-winkel van de 510 lijkt erop te wijzen dat ze daadwerkelijk een 530 zullen verzenden. Dus misschien wordt de 510 afgeschreven, hoewel het hopelijk software-updates en ondersteuning zal ontvangen voor de nabije toekomst. "Levenslange updates" zijn vaak voor de levensduur van het apparaat in plaats van de levensduur van de koper van het apparaat. Wanneer een apparaat niet meer wordt geproduceerd, kan het bedrijf de levensduur voor dat model als beëindigd beschouwen.

Discussion starter · #11 ·
Weet je zeker dat het de startonderbreker was die de motor afsloeg, in vergelijking met het hoofdrelais? :unsure:
Ik ben het eens met kernel, de OP moet zijn eigen bericht nog eens lezen en nadenken of een ingewikkeld elektronisch apparaat echt op die manier opnieuw zou kunnen starten. Klinkt als dat soldeerprobleem van het hoofdrelais dat ik op YouTube zag. Ik denk dat ik het zou uitsluiten voordat ik verder ga met de startonderbreker.
Bedankt voor de tips @kernel en @geotek. Jullie hadden gelijk dat het niet de startonderbreker was. De "Switch, Steering" schakelmodule die in de achterkant van het contactcilinderslot glijdt, was de boosdoener. Het maakte niet altijd contact om op te merken dat de schakelaar in de sleuf zat in posities I en II. Bij het starten functioneerde echter alles in positie III en sloeg de motor aan. Maar bij het terugschuiven naar de normale loopstand was het alsof de sleutel eruit was getrokken. Gelukkig had ik ook een vervangende module van de sloop gehaald. Helaas heb ik er niet aan gedacht om het uit te proberen voordat jullie suggesties kwamen om verder te zoeken.

Nogmaals bedankt!

Dit klinkt alsof het lastig wordt om te diagnosticeren. Is het mogelijk dat u knaagdieren onder de motorkap heeft die mogelijk aan wat draden hebben geknaagd? Als u dit uitzoekt, bijvoorbeeld door een van de modules die u heeft opgepikt opnieuw te programmeren, plaats dan de oplossing.

Dit klinkt alsof het lastig wordt om te diagnosticeren. Is het mogelijk dat je knaagdieren onder de motorkap hebt die mogelijk aan wat draden hebben geknabbeld? Als je dit uitzoekt, bijvoorbeeld door een van de modules die je hebt opgepikt opnieuw te programmeren, plaats dan de oplossing.
??
Hij heeft het al uitgezocht en het probleem opgelost met een nieuw contactslot. Zaak gesloten.

U kunt het bestellen met specifieke software geĂŻnstalleerd. Ik denk dat het tot 3 merken aankan. Bekijk foxwellstore.com voor meer informatie van de fabrikant.

Is die lezer merkspecifiek?

Ik wil hem kunnen gebruiken op zowel Honda als Toyota. Het zijn de enige twee merken die we kopen.
De lezer zelf, nee. Maar voor elk merk moet je de bijbehorende software aanschaffen. Wanneer je hem bestelt, kun je software voor één merk vooraf geïnstalleerd hebben. Ik weet niet hoeveel de software voor andere merken kost, maar je moet wel betalen voor extra software.

Zoals gezegd, u kunt extra software van autofabrikanten kopen en downloaden. Ik herinner me dat de kosten ongeveer $70 per stuk zijn. Ik denk dat de NT510 er maximaal 5 kan opslaan. Ik heb Honda en VW op de mijne.

1 - 18 of 18 Posts