Honda Odyssey Forum banner

Ik haat mijn 2015 Odyssey

14K views 33 replies 31 participants last post by  JM11  
#1 ·
Vooraf - mijn dagelijkse auto is een 2012 Jetta Sportwagen TDI 6mt.

Ik ben ongeveer 10 maanden in het bezit van onze 2015 Odyssey EX-L (het belangrijkste voertuig van mijn vrouw). Net een reis van 2000 mijl van NH naar MI en terug afgerond. En ik moet zeggen, ik denk dat deze bus zuigt. Ik worstel om iets te vinden dat ik er echt leuk aan vind, behalve dat hij gemakkelijk 4 passagiers en een hoop vracht kan vervoeren.

Ik houd niet van de motor - hij heeft geen koppel bij lage toeren en de gimmick ECO-modus manifesteert zich gewoon als een paar extra versnellingen in de transmissie om het gevoel te geven dat hij altijd schakelt.

Ik houd niet van de pasvorm en afwerking - dit stoort me echt als ik van mijn VW kom. Het is gewoon slordig. Ik haat het dat er ongeveer 4 verschillende kleuren zijn (Metallic Grijs met het lichtgrijze lederen interieur). De afwerking van de tapijten is verschrikkelijk. Als ik in de regen rijd, waarom komt er dan water van de onderkant van de deuren naar binnen en wordt het onderste treeplankpaneel (ik kan geen betere term bedenken) nat?

Ik haat de zitpositie en het stuur. Gisteravond (880 mijl) had ik het moeilijk om te rijden met de cruise control aan en een comfortabele armpositie op de armleuning te behouden, maar een vinger dicht bij de cruise control annuleerknop te houden (voor het geval dat).

Ik haat het audiosysteem - er zit een vertraging van een paar seconden als ik muziek afspeel van mijn iPhone als ik van nummer wissel (zowel via USB als Bluetooth). Gebeurt niet met de VW.

Ik haat het dat de boordcomputer slechte opties heeft (geen digitale snelheidsweergave tussen de toerenteller en de snelheidsmeter) behalve Trip A, Trip B en levensduur olie.

Ik ben echt teleurgesteld in dit voertuig. Ik zie niet hoe ik met dit ding kan leven voor de levensduur van het voertuig, tenzij ik me erbij neerleg en besluit het als vuilnis te behandelen (niet qua onderhoud, maar gewoon niet om het te geven als een grote aankoop op lange termijn).

Er was een recente recensie (The Only Honda Odyssey Review You?ll Ever Need to Read. ) die volgens mij nauwkeurig samenvat hoe ik over dit voertuig denk. Ik dacht dat het het beste was om erin te gaan, en vanuit het oogpunt van het verplaatsen van mensen is dat misschien nog steeds zo. Maar ik denk dat het voertuig over het algemeen gewoon zuigt.

Ben ik de enige die er zo over denkt? Ik ben geen grote fan van SUV's, maar die opnieuw ontworpen Mazda CX-9 klinkt vreselijk verleidelijk.

#3 ·
Het klinkt alsof je een nieuwe auto nodig hebt, het leven is te kort om vast te zitten in iets waar je een hekel aan hebt.

Wij vinden de onze echter erg leuk. Ik heb de vertraging via het Bluetooth-systeem opgemerkt, maar het stoort me niet echt. Ik zit comfortabel op lange reizen in de Odyssey, maar ergonomie is natuurlijk een persoonlijke zaak met zeer uiteenlopende voorkeuren. Het lijkt erop dat je een hoop schijnbaar kleine dingen "haat".

Mazda maakt een geweldig voertuig, maar de CX-9 heeft lang niet de binnenruimte van een minivan. Als je het zonder al die ruimte kunt stellen, zeg ik: ga ervoor en ik hoop dat je die beter vindt!

#5 ·
Wauw! Ik ben echt dol op mijn 2012 Odyssey EX-L en ik heb hem in september 2015 tweedehands gekocht met 68.200 mijl op de teller. De kilometerstand was te hoog om Honda Certified te zijn, maar mijn dealer verkocht hem als een "Premium Pre-Owned" met hetzelfde inspectieprogramma dat wordt gebruikt voor de Honda Certified Pre-Owned. Ik ben dol op de rijpositie, de ergonomie en - ondanks een kleine schok als VCM in- of uitschakelt - de prestaties van de motor/transmissie. Je kunt en moet iets anders overwegen als je zo'n hekel hebt aan je Ody, maar ik vraag me af of iets anders een verbetering voor je zou zijn.

#6 ·
Yup, als de Ody niets voor jou is, dan is het tijd om verder te gaan. Wat de cruise control betreft, je kunt gewoon op de rem trappen om hem te annuleren. Voor het geval dat. De belangrijkste reden om een ​​minivan te nemen is voor efficiëntie, maar die lijken niet hoog op je lijst te staan, dus een andere auto zal je gelukkiger maken.

#19 ·
Maakt VW nog steeds bestelwagens?
De laatste was een Chrysler met een andere badge.

Ik kan het niet oneens zijn met iets in de blogpost waar je een link voor gaf, behalve dat de man klaagde dat hij de achterklep niet handmatig kon openen, wat gedaan wordt door de knop op de achterklep ingedrukt te houden tot deze twee keer piept. Dan kun je hem handmatig openen.

IMHO zijn Honda en Toyota ver achterop geraakt qua kwaliteit en aantrekkingskracht. Ik heb alleen een Honda gekocht uit noodzaak. Ga in een Mazda rijden en je zult zien waar ik vandaan kom. Wat Japanse auto's betreft, rust Mazda duidelijk niet alleen op een reputatie van twintig jaar geleden. De auto-schapen gaan er gewoon van uit dat een Honda perfect zal zijn en voor altijd zal rijden. Als je echt teleurgesteld wilt worden, ga dan naar Acura. Duidelijk geen verschil tussen Honda en Acura, behalve de prijs.

Als de Odyssey niet meer nodig is of een onderhoudsvarken wordt, wordt het mijn laatste Honda-aankoop.

#9 · (Edited)
Iemand anders zei: "Klinkt alsof je een nieuwe auto nodig hebt". Ja, daar ben ik het echt mee eens als je die auto zo erg haat. Grappig, ik heb deze zomer dezelfde rit van Michigan naar New Hampshire gereden en ik heb echt genoten van de rit in mijn 2013 Odyssey met drie kinderen en de vrouw. Natuurlijk heeft hij geen laag koppel, het is een minivan. Geen pick-up truck bedoeld om iets te trekken of een sportwagen. Als je het audiosysteem niet leuk vindt, koop dan geen recentere VW dan je 2012, ze zuigen de laatste jaren echt.

Grappig, ik heb veel VW-modellen gehad en vond sommige gewoon helemaal niet leuk - namelijk een 2014 Jetta waar ik zo snel mogelijk van af wilde. Anderen vond ik wel leuk. Sommige van de klachten zouden worden opgelost door een duurdere auto of een andere fabrikant.

Uiteindelijk heeft elke auto zijn plus- en minpunten voor iedereen, daarom zijn er zoveel merken. Meestal wordt dat allemaal ontdekt tijdens een proefrit - maar natuurlijk zal een rit van 20 minuten nooit een reis van 880 mijl of een dagelijkse woon-werkverkeer repliceren.

VW maakt geen minivans - de laatste VW-bus was de Routan, die gewoon een geherprofileerde Chrysler minivan was, gebouwd op dezelfde lijn in Windsor. Ik heb er een tijdje een gehad, redelijk genoeg, maar de service was ellendig - stel je Duitse ingenieurs voor die communiceren met Chrysler-ingenieurs om technische handleidingen te schrijven. Het kostte maar drie pogingen om de cruise control te repareren.

#10 ·
De Odyssey is geen perfecte auto, maar hij doet in mijn ogen wat hij moet doen: betrouwbaar en veilig zijn en een heleboel mensen en spullen vervoeren!

#12 ·
Hoe bevalt de Odyssey uw vrouw, aangezien zij er dagelijks mee rijdt?
Ze vindt het leuk, maar ze is niet overdreven kieskeurig. Ze houdt van het gemak van het openen van een enkele deur en beide kinderen erin laten stappen (4-jarige klimt over terwijl ze de jongere dan 2 jaar in haar stoel zet).

Ik denk dat haat een sterke beschrijving was, maar ik heb het aan het einde samengevat door te zeggen dat ik over het algemeen echt teleurgesteld was in het voertuig. Dat is waarschijnlijk een beter thema om over te brengen. Teleurgesteld en onderweldigd.

#11 ·
Eens, koop een ander voertuig als het je zo erg stoort. Ik wed dat de vrouw het geweldig vindt! Grappig hoe dat soort dingen werken. Ik ga door aanvallen van haat en liefde op de mijne! Net een set nieuwe Pirelli Scorpion-banden gemonteerd en er weer dol op. Het wordt nooit een sportwagen of zelfs maar een voertuig met geweldige handling, maar het doet het redelijk goed bij het vervoeren van mensen of het cruisen op de snelwegen.

#14 ·
Op een dag zullen je kinderen de bus waarderen die je haat. Als kind hadden mijn ouders een Dodge Caravan met een elektrische opvouwbare 3e rij bank die in een bed veranderde en we pasten er ooit 12 mensen in van DC naar Atlanta. Als volwassene ben ik de minivan en al zijn nut, dat mijn vorige 2-deurs en sedan nooit konden vervullen, echt gaan waarderen.

#15 ·
Ik heb een vergelijkbaar gevoel over onze 2013 EX-L die mijn vrouw voornamelijk bestuurt. Ik had eerlijk gezegd een betere pasvorm en afwerking verwacht voor de prijs en de doelgroep. Mijn 2009 4-cilinder Accord EX-L heeft over het algemeen een betere pasvorm en afwerking/zachte materialen.

De VCM/Eco-modus is waardeloos...voor de minimale brandstofbesparing is het de moeite niet waard om de rijervaring/soepelheid/verfijning te verliezen.

Onze kinderen zijn 16, 9 en 5...we hebben vastgesteld toen we onze bus kochten (er genoegen mee namen) dat dit onze enige busaankoop zou zijn. We maken VEEL roadtrips. Vrouw wil hierna een Subaru Outback of VW Sportwagen...

Kortom, een minivan biedt veel nut voor de MPG/kosten, maar niet zonder andere dingen op te geven. We zitten op 2,5 jaar eigendom en 45.000 probleemloze mijlen. Het dient zijn doel.

#16 ·
Vooraf - mijn dagelijkse bestuurder is een 2012 Jetta Sportwagen TDI 6mt.

<snip>

Ik vind de motor niet fijn - hij heeft geen koppel bij lage toeren en de gimmick ECO-modus manifesteert zich gewoon als een paar extra versnellingen in de transmissie om het te laten voelen alsof hij altijd schakelt.

<snip>
Nou, laten we eens kijken, je vergelijkt een kleinere TDI-auto met handgeschakelde versnellingsbak met een grotere benzineauto met automatische transmissie. Ten eerste staan de TDI's bekend om hun koppel, ten tweede is de VW een handgeschakelde versnellingsbak die een groter gevoel mogelijk maakt, en ten derde zal de grootte/het gewicht van de auto's ook het gevoel beĂŻnvloeden. Als de Odyssey een turbo had, zou hij misschien wat meer koppel bij lage toeren hebben, maar anders zijn ze allebei vergelijkbaar met de normen en heeft de Odyssey eigenlijk meer algemeen koppel dan de VW. Volgens Edmunds heeft de VW 236 ft-lbs. @ 1750 tpm en de Odyssey heeft 250 ft-lbs. @ 4800 tpm.

Zoals anderen al hebben gezegd, lijkt het erop dat je gewoon niet blij zult zijn met de Odyssey of een minivan in het algemeen. Op basis van de bovenstaande factoren is de vernieuwde CX-9 misschien wel de enige die voor jou werkt, aangezien deze turbo heeft. Elke oudere CX-9 zou waarschijnlijk ook teleurstellen.

Je kunt je zoekopdrachten misschien beter beperken tot auto's met een turbo. Ik kan me enigszins inleven, want mijn DD is een Audi A4 2.0T Quattro uit 2014 met een handgeschakelde 6-versnellingsbak. Ik denk echter nog steeds dat de Odyssey van mijn vrouw een prima auto is voor wat hij doet.

#17 ·
Het is een minivan, pas uw verwachtingen dienovereenkomstig aan. Heeft u hem ĂĽberhaupt getest? Ik heb een Chrysler getest en het was verschrikkelijk. Schetsmatige besturing en altijd op zoek naar de juiste versnelling. Als ik een gezin van vier personen had, zou een minivan niet eens overwogen worden.

#18 ·
Ik ben het met veel van uw punten eens. Maar ik haat het voertuig er niet om - want aan het eind van de dag is het een bewegend apparaat en voor wat het doet, doet het het heel goed.

Heb je naar de andere alternatieven gekeken? Sienna - meh. Quest? Vergeet het. Caravan? Geen kans. Sedona? Vertrouw het merk nog steeds niet (en geen verwijderbare 2e rij stoelen, kom op).

Ja, er zijn een paar minpunten en ik denk dat je ze allemaal hebt genoemd. Maar er zijn ook veel pluspunten. We hebben drie zeer lange roadtrips gemaakt en niemand heeft ooit geklaagd. Mijn grootste klacht was de VCM en die is nu uitgeschakeld, dus eerlijk gezegd rijdt het ding nu perfect.

Voor het low-end probleem - ik heb mijn inlaat aangepast, wat dat verhielp en nu met uitgeschakelde VCM is het geen probleem.

#21 · (Edited)
Ik ben het met je eens over de nieuwe Mazda-reeks - ik heb mijn Mazda 6 uit 2015 ingeruild voor een Odyssey EX-L uit 2015 uit noodzaak. De pasvorm en afwerking van de Mazda 6 waren eersteklas en ik was er absoluut dol op. De Odyssey daarentegen heeft een goedkoop leder/vinyl interieur met zilverkleurige plastic afwerking en echt dun tapijt. De paneelspleten zijn inconsistent en ik heb sinaasappelhuid op verschillende plaatsen opgemerkt. De transmissie maakt af en toe een hard metaalachtig geluid en het interieur voelt over het algemeen behoorlijk gedateerd aan.

Afgezien van deze klachten is het geen slechte auto. Het is alleen dat ik een bepaald niveau van verfijning verwacht en dat biedt de Odyssey niet. Maar afgezien daarvan is het een behoorlijk mooie cruiser. Net als de OP heb ik mijn ogen gericht op de nieuwe CX-9. Ik moet toegeven dat hij er veelbelovend uitziet...

#23 ·
Odyssey koppel/vermogen

Ik denk dat het gewoon aan jou ligt. Ik voel precies het tegenovergestelde. Ik ben dol op mijn Odyssey!
Eens, mijn 2000 Odyssey EX is zeer bevredigend geweest en heeft telescopen, bouwmateriaal en mensen verplaatst. Wat het vermogen betreft, de 2000 heeft nauwelijks 200 pk, en ondanks dat heb ik nooit de behoefte gevoeld om premium benzine te tanken (om hem op 210 pk te krijgen). Ik denk dat het voor mij gemakkelijk is om de afstanden en de tijd van acceleratie in te schatten, omdat ik jarenlang bussen heb bestuurd. Ik kan bijvoorbeeld 20 mph sneller bereiken dan de auto voor me *voordat* ik naar buiten ga om in te halen... en nog steeds accelereren (terwijl degenen die minder ervaren zijn, met dezelfde snelheid naar buiten gaan en pas dan beginnen te accelereren).

Dus als mijn 2016 is ingereden, ben ik er zeker van dat ik helemaal tevreden zal zijn met de 248 pk.

#24 ·
Ik ben dol op mijn Odyssey om wat het is, een voertuig dat comfortabel plaats biedt aan 8 familieleden. Elk ander voertuig dat 3 autostoeltjes naast elkaar en 4 volwassenen comfortabel kan herbergen, krijgt ook mijn geld. Ik ben ook teleurgesteld door de kwaliteit die je voor het geld krijgt, maar autofabrikanten hebben de minivanmarkt voor de SUV verlaten. Het is jammer, want Toyota en Honda kunnen vragen wat ze willen en leven van hun reputatie uit het verleden.

#26 ·
Ik ben het er zeker mee eens dat het geen op de bestuurder gericht voertuig is. Onze 03 heeft een beter gevoel qua rijdynamiek (hoewel VEEL meer NVH). Maar je kunt het gewoon niet verslaan voor het algemene gezinsgebruik.

#28 ·
Het lijkt erop dat haat te sterk en betreurenswaardig is. Ik kocht de '12 Odyssey Touring uit noodzaak, maar ik kende ook de compromissen. Het enige dat me stoort, is het lawaai van de weg tijdens het cruisen met 80+MPH. Onder de 80 MPH is het lawaai van de weg acceptabel.
+1 hierop!!

Het is wat het is en het doet wat een minivan hoort te doen - voldoende en semi-comfortabel vervoer bieden voor een gezin >4. Nu ga ik meestal niet over de 75, maar ik hou nog steeds niet van het lawaai van de weg. Zou ik er de voorkeur aan geven om mijn gezin in de S-klasse te vervoeren, zeker, maar niet zo adequaat met 2 kinderzitjes en mijn oudste tussen de 2 broers en zussen. Zelfs mijn vrouw heeft geklaagd over het lawaai van de weg in de Ody, aangezien de S-klasse haar dagelijkse bestuurder is!!!!

#32 ·
Berichten zoals deze maken me gek. Wat was het punt? Appels en bananen vergelijking - ja, zo ver weg. Twee dingen. Rijd met je odyssee in je fantastische VW en kijk welke je aan het eind van de dag leuk vindt. Kortom, VW is, hoewel sportief en leuk en een behoorlijk brandstofverbruik met hun frauduleuze gas- en emissietechnologie ... rotzooi. Kijk naar een willekeurige publicatie en ze hebben een van de slechtste betrouwbaarheden die er zijn. Praat met de meeste eigenaren en velen zullen een groot olieverbruik melden bij ongeveer 100.000 km. Honda heeft hier en daar wat hoeken afgesneden, maar ze hebben het downstream effect daarvan gezien. Hun nieuwere producten zouden het vertrouwen van iedereen moeten herstellen. Ik heb een paar odyssee- en pilot-wrakken gezien... ze zijn misschien saai voor sommigen, maar in veel gevallen zijn het sterke, veilige voertuigen... als je kinderen en familie het belangrijkste voor je zijn, zoals bij mij, dan zul je het waarderen om wat het is. Ik heb 144.000 mijl op mijn 2006 odyssey en ik zal helemaal niet klagen. Het is helemaal niet mijn meest betrouwbare Honda geweest, maar alleen al het hebben van een startmotor, een zuurstofsensor, een halve as (toevallig deze week), een deurrol... ik kan echt niet klagen. Goedkope motorsteunen erop zetten was mijn schuld, maar dat ben ik zeker aan het rechtzetten.

#33 ·
Vooraf - mijn dagelijkse auto is een 2012 Jetta Sportwagen TDI 6mt.

Ik ben ongeveer 10 maanden in het bezit van onze 2015 Odyssey EX-L (de primaire auto van mijn vrouw). Net een reis van 2000 mijl van NH naar MI en terug afgerond. En ik moet zeggen, ik denk dat deze bus zuigt. Ik worstel om iets te vinden dat ik er echt leuk aan vind, behalve dat hij gemakkelijk 4 passagiers en een hoop vracht kan vervoeren.

Ik vind de motor niet leuk - hij heeft geen koppel bij lage toeren en de gimmick ECO-modus manifesteert zich gewoon als een paar extra versnellingen in de transmissie om het te laten voelen alsof hij altijd schakelt.

Ik vind de pasvorm en afwerking niet leuk - dit stoort me echt als ik van mijn VW kom. Het is gewoon slordig. Ik haat het dat er ongeveer 4 verschillende kleuren zijn (Metallic Grijs met het lichtgrijze lederen interieur). De afwerking van de tapijten is verschrikkelijk. Als ik in de regen rijd, waarom komt er dan water van de onderkant van de deuren naar binnen en wordt het onderste treeplankpaneel (ik kan geen betere term bedenken) nat?

Ik haat de zitpositie en het stuur. De hele vorige nacht (880 mijl) had ik moeite met rijden met de cruise control aan en een comfortabele armpositie op de armsteun behouden, maar een vinger dicht bij de cruise control annuleerknop houden (voor het geval dat).

Ik haat het audiosysteem - er is een vertraging van een paar seconden als ik muziek afspeel vanaf mijn iPhone als ik van nummer wissel (zowel via USB als Bluetooth). Gebeurt niet met de VW.

Ik haat het dat de boordcomputer vreselijke opties heeft (geen digitale snelheidsweergave tussen de toerenteller en de snelheidsmeter) behalve Trip A, Trip B en levensduur van de olie.

Ik ben echt teleurgesteld in dit voertuig. Ik zie niet hoe ik met dit ding kan leven voor de levensduur van het voertuig, tenzij ik me erbij neerleg en besluit het als vuilnis te behandelen (niet qua onderhoud, maar gewoon er niet om geven als een grote aankoop op lange termijn).

Er was een recente recensie (The Only Honda Odyssey Review You?ll Ever Need to Read.*) die volgens mij nauwkeurig samenvat hoe ik over dit voertuig denk. Ik dacht dat het het beste was om erin te gaan, en vanuit het perspectief van het verplaatsen van mensen is het dat misschien nog steeds. Maar ik denk dat het voertuig over het algemeen gewoon zuigt.

Ben ik de enige die zich zo voelt? Ik ben geen grote fan van SUV's, maar die opnieuw ontworpen Mazda CX-9 klinkt vreselijk verleidelijk.
Hoe voelt je vrouw over de Odyssey? Het is tenslotte haar dagelijkse auto, toch?

Hoe dan ook, appels en peren, je kunt de VW niet vergelijken met de Honda. Er is NIETS sportiefs aan de minivan, zelfs niet de Odyssey, die op dit moment de meest sportieve is. Je kunt niet verwachten dat de Odyssey iets presteert zoals de sportwagen. Ja, er zijn elementen van interieurontwerp en kwaliteit die je kunt bekritiseren - en de meesten van ons doen dat - maar het alternatief is om een Duitse minivan van meer dan $ 60.000 te kopen (is er een?) of een grote SUV. Man, ik zou er graag een willen hebben, maar kan dat simpelweg niet betalen.