Honda Odyssey Forum banner
1 - 14 of 14 Posts

NathanielObsioma

· Registered
6 Posts
Discussion starter · #1 ·
Groeten allemaal,
Ik heb een touringmodel uit 2005, mijn allereerste auto gekocht met mijn eigen geld, een echte zegen omdat ik hem kocht voor de lockdown in de hele staat en een week voordat mijn baby werd geboren, wat me echt hielp om taxiritten te besparen. Dus echt sentimenteel. Hoe dan ook, zoals de titel al zegt, was het enige probleem toen ik de auto kocht:

Het ACHTERLICHT aan de RECHTERKANT werkt NIET, maar gaat wel branden als de rem wordt ingetrapt.
Het was oké omdat de achterdeurverlichting werkte, dus ik werd niet aangehouden.

maar NU...
Het is het tegenovergestelde...

Het ACHTERLICHT aan de LINKERKANT werkt WEL, maar gaat niet branden als de rem wordt ingetrapt.
🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️
We zijn nog steeds aan het herstellen van de lockdown, zijn net begonnen met het betalen van rekeningen, mijn vrouw is net begonnen met een nieuwe baan, ik heb een stabiele baan aangenomen met 4$ minder. Het geld is nog steeds krap, dus ik wil nog niet naar een reparatiewerkplaats gaan. Is er iets dat ik eerst kan doen?

Welkom bij dit forum.
Zou het gewoon doorgebrande lampen kunnen zijn? Zorg ervoor dat beide kanten de juiste lampen met dubbele gloeidraad hebben.

maar NU...
Het is het tegenovergestelde...
Bedoel je dat het probleem aan de rechterkant verdween toen het probleem aan de linkerkant verscheen? Of hebben beide kanten nu een probleem?

Vervang beide achterlichtlampen aan beide zijden met handschoenen, terwijl u de lampen aanraakt. Dit zal waarschijnlijk uw problemen tegen lage kosten en voor lange tijd oplossen voor minder dan 20 dollar. Controleer op water in uw behuizingen, want dit kan dit probleem ook veroorzaken. Dit kan worden verholpen door kleine gaatjes te boren in de bodem van uw achterlichten (zoek hiernaar in de threads van deze sites).

Discussion starter · #5 ·
De linkerkant is vast, de rechterkant is nog steeds een probleem. Geen groot probleem dat me zou omverwerpen.
Dus als ik de schakelaar voor de lichten aanzet, heb ik maar de helft van het achterlicht rechts, omdat het niet oplicht, maar als de remmen worden ingedrukt, licht het wel goed op. De lampen zijn nieuw.

Ik vertrouw de lamp aan de rechterkant nog steeds niet. Hoewel hij nieuw is, kan hij defect zijn of de verkeerde lamp zijn. Probeer de goede lamp aan de linkerkant over te zetten naar de rechterkant en kijk wat er gebeurt.
Zorg ervoor dat het een lamp met dubbele gloeidraad is.

Discussion starter · #10 · (Edited)
158584
Oké, dus als het donker is, zet je de lichtschakelaar aan om de koplampen en achterlichten aan te zetten.

Normaal gesproken lichten lichten A en B samen op. En als je op de rem trapt, wordt licht B helderder.

Wat mijn rechterkant echter doet, is dat als ik de schakelaar aanzet, alleen licht A aangaat en licht B uit is.

Maar als ik op de rem trap, gaat pas licht B aan.

Lamp is nieuw (dubbele gloeidraad), achteruitrijlicht is goed, knipperlicht is goed, zekering ziet er goed uit (heb geprobeerd de zekering opnieuw te bevestigen)

Is dit nog steeds een probleem met de lamp of met de bedrading?

Ik denk dat je het punt mist dat de remlichtlampen lampen met dubbele gloeidraad zijn. Het is alsof je twee afzonderlijke lampen in één hebt. Het klinkt alsof je achterlichtgloeidraad kapot is of er niet zit. Ik stel opnieuw voor dat je een nieuwe lamp probeert of de werkende lamp van de linkerkant naar de rechterkant verwisselt om te zien of de lamp je probleem is of niet. Dit is een eenvoudige en goedkope manier om dit te doen. Je moet de voor de hand liggende oorzaken uitsluiten.

Discussion starter · #12 ·
Ik denk dat je het punt mist dat de remlichtlampen lampen met dubbele gloeidraad zijn. Het is alsof je twee aparte lampen in één hebt.
Het klinkt alsof je achterlichtgloeidraad kapot is of er niet is. Ik stel opnieuw voor dat je een nieuwe lamp probeert of de werkende lamp van de linkerkant naar de rechterkant verwisselt om te zien of de lamp je probleem is of niet. Dit is een gemakkelijke en goedkope manier om dit te doen.
Je moet de voor de hand liggende oorzaken uitsluiten.
En ik blijf zeggen dat JA. Ik heb de juiste lampen met dubbele gloeidraad, ik weet wat gloeidraad betekent, lampen zijn nieuw, vers en nieuw, oké? Vers en nieuw. Ik weet het omdat ik dezelfde lamp gebruik toen ik mijn linkerlamp repareerde. Het zijn 2 voor 1 verpakking van Walmart. Ik gebruik al lampen met dubbele gloeidraad, laat me het nogmaals zeggen, de geïnstalleerde lampen zijn DUBBELE GLOEIDRAAD.

maar als ik op de rem trap, is dat de enige keer dat lamp B aangaat.
Met dezelfde helderheid als het linker remlicht? Of dezelfde helderheid als de binnenste stadslichten?

Bij mij is de lamphouder aan de zijkant kapot en mijn remlicht werkt niet. Dit is misschien niet het probleem bij jou, en je zou dit waarschijnlijk hebben opgemerkt toen je je lampje verving.
Heb je een volt/ohm meter om de spanning te meten? Met de parkeerlichten aan moet je 12 volt kunnen aflezen van een van de contacten. Er zitten 4 contacten in de fitting: 2 zijn massa, 1 is voor de rem en 1 is voor je parkeerlicht dat niet werkt.
Trouwens - gloeidraden zijn de draden in de lamp die oplichten.

• Like
Reactions: thscott
1 - 14 of 14 Posts