Honda Odyssey Forum banner

Zacht gerommel

9.2K views 8 replies 8 participants last post by  Bubblemaker  
#1 ·
Heeft iemand een geluid opgemerkt en een trilling van de banden of de motor gevoeld?

#3 ·
Ik heb hetzelfde probleem met gerommel. Het mijne heeft niets te maken met automatische ruisonderdrukking (ANC). Dit is een fysieke trilling die afkomstig is van de aandrijflijn, meestal bij het accelereren na uitrollen of bij constante snelheid, bijna alsof deze loskoppelt (schijnbaar, maar niet echt) en rommelt om weer in te schakelen. Ik heb van 2 verschillende mensen gehoord die hetzelfde probleem hebben, maar Honda-technici hebben hen verteld dat het normaal was of dat ze het niet konden voelen. Ik breng de mijne naar mijn dealer en laat hem controleren en ik zal met hen meerijden en ervoor zorgen dat ze alles in het werk stellen om het grondig op te lossen om het probleem te proberen te reproduceren. Ik zal u op de hoogte houden nadat ik het heb laten controleren...

#4 ·
Ik heb hetzelfde probleem met gerommel. Het mijne heeft niets te maken met automatische ruisonderdrukking (ANC). Dit is een fysieke trilling die afkomstig is van de aandrijflijn, meestal bij het accelereren na uitrollen of bij een constante snelheid, bijna alsof deze uitschakelt (schijnbaar, maar niet echt) en rommelt om weer in te schakelen. Ik heb van 2 verschillende mensen gehoord die hetzelfde probleem hebben, maar Honda-technici hebben hen verteld dat het normaal was of dat ze het niet konden voelen. Ik breng de mijne naar mijn dealer en laat hem controleren en ik zal met hen meerijden en ervoor zorgen dat ze alles in het werk stellen om het grondig op te lossen om te proberen het probleem te reproduceren. Ik zal u op de hoogte houden nadat ik het heb laten controleren...
Het klinkt voor mij alsof je VCM de gedeactiveerde cilinders weer kunt laten inschakelen. Veel minder vaak voorkomend bij 2018 Odys dan bij oudere modellen. Valt waarschijnlijk binnen wat als normaal wordt beschouwd, maar dat betekent niet hetzelfde als onschadelijk.

Ga er zeker mee naar uw dealer; daar is de garantie voor.

#5 ·
Ik heb een gerommel van de linkervoorzijde (ik rijd altijd, dus vandaar waargenomen), dat klinkt als een losse ophangingsbus of zoiets, maar alleen op een heel specifiek stuk weg. Het oppervlak van het asfalt is erg ruw en ik rol bergafwaarts en draai geleidelijk naar links met misschien 40 km/u. Ik heb het nergens anders opgemerkt! Ik hoop dat ik de dealer kan vragen om er naar te kijken en hopelijk is het gewoon iets los dat ze kunnen corrigeren. Aan de andere kant gebeurt het letterlijk maar op deze ene plek, dus ik denk dat ik het gewoon kan vermijden!

#7 ·
Ik wilde even terugkoppelen. Probleem opgelost. Omdat de banden een jaar op het terrein stonden, hadden ze platte plekken. Twee nieuwe banden en balanceren van alle 4 banden (dealer betaalde dit). Alles is nu in orde. 10.000 mijl in de bus. Nu voor de RES- en CW-problemen die anderen hebben.

#8 ·
Mijn zachte gerommel was een gebroken veerpoot aan de passagierskant. En nu (tweede bezoek) een los lager in de veerpootbevestiging aan de bestuurderskant. 15.000 mijl! Ik denk dat Bo en Luke Duke mijn busje op hun manier van de vrachtwagen hebben gehaald.

#9 ·
Ik heb sinds ik vorig jaar mijn 2019 EX kocht een zacht brommend geluid en lichte trillingen; het komt alleen voor bij het rijden tussen 70-120 km/u, en dan alleen binnen een bereik van +/- 10 km/u tussen die snelheden - lijkt eerder op te duiken als de wegen nat zijn, minder op glad droog wegdek. Dacht dat het een band was met een platte plek of een beetje uit balans, dus de dealer heeft ze bij 7000 km geroteerd en opnieuw gebalanceerd. We hoopten dat het zichzelf zou oplossen tijdens een roadtrip van 11000 km (meestal op de I-5/I-90/I-94 waar het wegdek luid en ruw genoeg was om het te overstemmen), maar merkte het laatst bij 95 km/u; doet me denken dat als het een band was, het zichzelf wel zou hebben opgelost, dus het komt waarschijnlijk ergens anders vandaan. Het is niet zo luid of ruw, maar net genoeg om me te laten nadenken.... Ga het weer laten bekijken door de dealer als ik hem inlever voor een onderhoudsbeurt na de roadtrip (ik verwacht dat ze weer zullen zeggen dat de monteur niets kon vinden); zou het fijn vinden om te horen wat anderen denken dat het zou kunnen zijn...