Honda Odyssey Forum banner

Hoofdrelais met afbeelding

51K views 28 replies 9 participants last post by  CaliOddie  
#1 ·
Hallo mensen.
Even controleren.
Is dit het hoofdrelais?
Ik heb net deze foto onder het dashboard gemaakt.

2003 Honda Odyssey Main Relay Foto door coffee-3000 | Photobucket

Mijn auto had vandaag moeite met starten.
Hij zou ronddraaien . . . maar niet starten.
Ik zou het steeds opnieuw proberen.
Ronddraaien . . .
Ronddraaien . . .
Dan zou hij met tegenzin starten.

Ik heb wat problemen met de bobines die ik in een ander draadje heb genoemd.
Ze kunnen gerelateerd zijn aan dit probleem . . . maar ik weet het nog niet zeker.
Ik ga eerst de problemen met de bobines oplossen.
Maar ik ben net de volgende stappen aan het plannen, wat het hoofdrelais zou kunnen zijn.

Nogmaals bedankt,
Joe

#2 ·
Is het alleen als het koud is en zo ja, draait hij dan een beetje omhoog als hij start? Hij zou stationair boven de 1k moeten draaien als hij voor het eerst wordt gestart en dan langzaam afnemen. Een vastzittende IAC zorgt voor geen toeren en moeilijke starts. Als hij meteen start met een beetje gas, kan dit uw probleem zijn.

#3 ·
Ik weet niet zeker of de foto het gehaald heeft, dus ik heb hem opnieuw geplakt.

Het is moeilijk te horen of er geluid van de pomp komt met al dat starten.
Het starten overstemt andere geluiden.

Ik zal beter luisteren en de groene sleutel controleren.
Maar hij start wel.
Duurt ongeveer 10 seconden starten.
De brandstofpomp werkt dus.

#6 ·
Het is moeilijk te horen of er geluid van de pomp komt met al dat starten.
Het starten overstemt andere geluiden.
Zet de contactsleutel op ON. Je zou de brandstofpomp twee seconden moeten horen draaien.

Als je het hoort, weet je dat het relais en de brandstofpomp goed zijn. Zo niet, dan kan het het relais of de brandstofpomp zijn. Het hoofdrelais gaat echter vaker stuk dan de brandstofpomp.

Dave

#4 ·
Hallo mensen.
Even controleren.
Is dit het hoofdrelais?
Ik heb net deze foto onder het dashboard gemaakt.

2003 Honda Odyssey Main Relay Foto door coffee-3000 | Photobucket

Mijn auto had vandaag moeite met starten.
Hij zou ronddraaien . . . maar niet starten.
Ik zou het steeds opnieuw proberen.
Ronddraaien . . .
Ronddraaien . . .
Dan zou hij met tegenzin starten.

Ik heb wat problemen met de bobines die ik in een ander draadje heb genoemd.
Ze kunnen gerelateerd zijn aan dit probleem . . . maar ik weet het nog niet zeker.
Ik ga eerst de problemen met de bobines oplossen.
Maar ik ben gewoon de volgende stappen aan het plannen, wat het hoofdrelais zou kunnen zijn.

Nogmaals bedankt,
Joe
Ja, dat is het. Het kost wat wrikken om het eruit te krijgen.

#13 ·
Het start vandaag niet . . . alleen maar ronddraaien. Het kon gisteren na de derde poging starten. Ik zal het vanavond opnieuw proberen. Ik kan de brandstofpomp horen
Heb je geprobeerd om hem te starten met het gaspedaal een beetje ingedrukt, zoals ik al zei? Het is de laatste tijd erg vochtig en regenachtig in het noordoosten, meer lucht in de motor kan helpen, vooral als de stationairregelaar vastzit. Het is een makkelijke manier om te proberen als hij niet start of langzaam start.

#9 ·
Je foto IS van het hoofdrelais.

Het is eigenlijk goed dat je intermitterende probleem nu constant is. Dat zou het makkelijker moeten maken om te vinden.

Het zou helpen als je precies observeert wat het groene sleutellicht doet als je de sleutel eruit haalt, en dan wanneer je hem erin steekt en de sleutel op ON zet (voordat je start).

Ook goed om te horen dat je de brandstofpomp hoort draaien.

Deze thread die ik ben gestart, en in het bijzonder een post met een geannoteerd schema, kan helpen bij het begrijpen van hoe het hoofdrelais, de brandstofpomp en het startonderbrekersysteem allemaal interageren.
http://www.odyclub.com/forums/24-19...dyssey/294105-immobilizer-flakiness-my-99-ex-voltage-related-2.html#post1792233

Zelfs met de servicemanual zijn er een paar dingen die niet precies gespecificeerd zijn, wat ik ontdekte door experimenten daar en rapporteerde in die thread. Trouwens, voor mij is er nooit een echte reparatie gedaan en de auto rijdt nu al vele maanden feilloos. Mijn probleem (dat bevestigd werd als een probleem met de startonderbreker) verdween gewoon.

Andere verdachten om in gedachten te houden: contactschakelaar, zekeringen (zoals weergegeven op het schema)

#11 · (Edited)
Bedankt Olkskewel. Ik zal je bericht/onderzoek vanavond lezen.

Mijn auto startte net na een lange startperiode. . . misschien 10 seconden.
Dus kan ik de brandstofpomp uitsluiten, aangezien deze nu goed pompt ?
Naar mijn mening kun je de brandstofpomp bijna uitsluiten, alleen al omdat het een Honda Odyssey is. Echt waar, ik denk niet dat deze brandstofpompen ooit kapot gaan. Mensen vervangen ze misschien, maar niet per se omdat de pomp defect is. Ik heb een gloednieuwe in mijn garage die ik heb gekocht omdat ik ten onrechte geloofde dat ik de volledige assemblage moest kopen om alleen de brandstofniveausensor (drijverding aan de pomp) te krijgen. Probeer het niet eens echt te verkopen, want ik weet dat niemand het waarschijnlijk echt nodig zal hebben. Maar hé, als iemand me een aanbieding wil sturen ...

Ik zou me concentreren op het groene sleutellicht, al die zekeringen snel controleren en dan mogelijk het hoofdrelais. (Ik zou dat alles hoger inschatten dan een daadwerkelijk defect van de brandstofpomp)

Als het weer met tussenpozen is, is er mogelijk een kans op een slechte verbinding in het relais. Als je een soldeerbout hebt, is het heel gemakkelijk om het relais eruit te halen, de soldeerverbindingen visueel te inspecteren en opnieuw te solderen indien nodig. En als je een paar elektrisch gereedschap en een handige 12V-voeding hebt (ik gebruik hiervoor een accu-gereedschapsaccu), kun je een zeer zorgvuldige banktest van het hoofdrelais uitvoeren om jezelf ervan te overtuigen dat het rotsvast is ... of niet. Dat is wat ik deed.

#12 ·
Toen de Accord van mijn vriendin voor het eerst startproblemen had, gokte ik het erop en verving ik gewoon de hoofdrelay. De motor startte daarna elke keer meteen. De hoofdrelay is goedkoop om te kopen en eenvoudig te installeren. Het is veel minder gedoe dan zelfs maar één reddings-/reparatiemissie uit te voeren. Ik zeg niet dat de hoofdrelay altijd het probleem is, maar het is een veel voorkomend storingspunt bij Honda's. Als het het probleem met de Accord niet had opgelost, dan had ik tenminste geweten wat het niet was. (Trouwens, ik heb het OEM-onderdeel gekocht.) Dave

#14 ·
Bedankt allemaal voor jullie opmerkingen.

oldskewel: Geweldige post over de startonderbreker. Het lijkt erop dat als de computer niet "denkt" dat je de juiste sleutel hebt . . . of een beschadigde sleutel . . . dan zal hij het brandstofsysteem uitschakelen zodat de auto niet start. Hij zal ronddraaien . . . maar niet starten. En als je een andere sleutel in de buurt hebt met een chip erin . .. kan hij in de war raken en de startonderbreker inschakelen. Ik zal het groene lampje goed in de gaten houden.

OdyinNH: Terwijl hij ronddraait . . . heb ik het gaspedaal ingedrukt.

davesdrivesody: Bedankt voor de tip. Ik zal een nieuw hoofdrelais halen. Van wat ik op deze site heb gelezen, lijkt het gewoon een normaal onderdeel van het onderhoud bij Odysseys te zijn. Zelfs als het dit probleem niet oplost . . . Ik weet zeker dat het een toekomstig probleem zal voorkomen. Zit er een schroef die de montage vasthoudt? Of moet ik gewoon met het kleine zwarte doosje van de beugel wiebelen? Ik zal een nieuwe halen in plaats van de bestaande te solderen, omdat ik geen soldeerbout heb.

#17 ·
Zit er een schroef die de montage vasthoudt?
U hebt drie keuzes om het relais te verwijderen:

1. Wrik het van de beugel af. Het is een zeer strakke pasvorm, zoals OdyinNH hierboven vermeldde. Het heeft ook een eenrichtingswiglip die in de behuizing is gegoten en die het aan de beugel bevestigt. U moet de lip overschrijven zodat deze van de beugel kan glijden. Kijk naar de nieuwe en u zult begrijpen wat ik bedoel.
2. Verwijder de enkele bout die het relais en de beugel aan de bus bevestigt en verwijder vervolgens de montage. Vereist iets meer behendigheid, maar het is gemakkelijker om het relais op uw werkbank te verwisselen dan onder het dashboard.
3. Laat de relaisbehuizing op zijn plaats en schuif de werking eruit. U hoeft alleen maar de twee lange zijden van de behuizing een beetje naar buiten te wrikken om de vergrendelingslipjes vrij te maken. Kijk nogmaals naar de nieuwe en u zult begrijpen wat ik bedoel.

Ik heb #2 gebruikt. Ik vond #3 daarna; ik zou dat de volgende keer proberen.

Dave

#16 ·
Benieuwd, als je zegt dat het met tegenzin begon, kun je dat dan beschrijven? In de zin van klinkt het alsof het start alsof het overstroomd is of iets anders?
Hallo OdyinNH. Dat is een goede beschrijving. Het klinkt eigenlijk alsof het overstroomd is. . . alsof het stikt. Dan krijgt het precies de juiste hoeveelheid lucht en slaat dan over. Maar ik denk dat dit geluid hetzelfde geluid is voor het tegenovergestelde. Dat is . . . als het verstoken is van gas. Dus ik denk dat een betere beschrijving is dat het "stikt".

#19 ·
Nu Dave het zegt, denk ik dat ik #3 ook heb gedaan. De mijne zag er van binnen perfect uit.

Wat betreft het starten, ik vraag me af of de auto overstroomt, een lekkende injector of iets dergelijks. De volgende keer dat hij niet start, trap het pedaal dan helemaal in, waardoor het luchtpad volledig wordt geopend en de brandstoftoevoer wordt beperkt/gestopt.

#21 ·
De IACV is een automatisch geregelde klep die een precieze hoeveelheid lucht binnenlaat om de stationairsnelheid te handhaven, WANNEER DE GASPLAAAT GESLOTEN IS (d.w.z. voet van het gaspedaal). Wanneer uw voet op het gaspedaal staat, zelfs een beetje, zoals u aangeeft dat u hebt gedaan naar aanleiding van andere goede adviezen hierboven, wordt de IACV in wezen omzeild. De motor krijgt alle lucht die hij nodig heeft via de gedeeltelijk geopende gasklep, en de IACV kan hier bovenop lucht toevoegen (wat zorgt voor schommelingen of andere vreemde dingen als de IACV niet goed functioneert), maar mag niet voorkomen dat uw auto start. IACV-reiniging is zeker iets dat vaak nodig is bij deze auto's, en alles wat u daar doet, zal waarschijnlijk nuttig zijn (net als het vervangen van de hoofdrelais), maar ik verwacht niet dat het dit probleem zal oplossen. Er zouden genoeg andere threads moeten zijn met details over de reiniging op deze site. Kortom, in ieder geval op mijn '99, moest ik het gasklephuis verwijderen om de IACV eraf te halen, en kon ik het schoonmaken met wattenstaafjes, remmenreiniger en geduld, zonder het te openen ... tot de laatste keer dat ik het schoonmaakte toen dit niet meer voldoende schoon werd. De laatste keer, omdat ik de 5-puntige schroevendraaier die nodig was voor die schroeven niet had, gebruikte ik een Dremel-gereedschap om sleuven in de bovenkanten te snijden en gebruikte ik een sleufschroevendraaier. Trouwens, bij het verwijderen van het gasklephuis, zult u instructies vinden die zeggen dat de papieren pakking vervangen moet worden. De eerste keer dat ik dat deed, was het waar - het papier was vastgelijmd en gescheurd en moest vervangen worden. Sindsdien (denk ik twee keer) hoefde de pakking niet vervangen te worden, maar ik heb voor de zekerheid een reserve bij de hand. Dus ik wil u niet vertragen met de IACV. Doe het. Doe het goed. Veel plezier ermee. Het zal goed zijn voor uw auto. Maar wees niet teleurgesteld als het uw probleem vandaag niet echt oplost.

#24 ·
Oh man, pech!

Er staat wat zwaar werk te wachten...

Dave

#25 ·
Bedankt voor deze thread! Ik kon vandaag mijn hoofdrelais in ongeveer 20 minuten lokaliseren en repareren. Ik vond een gebroken soldeerverbinding voor de brandstofpomp
153946

#28 ·
Kopdichtingen gaan soms kapot zonder oververhitting. Ik had een 09 Toyota Matrix (zelfde als een Corolla) die binnenkwam met misfires op 2 cilinders. Bleek dat de koppakking tussen de cilinders was doorgebrand. Geen oververhitting en geen koelvloeistofverlies. De kop eraf gehaald en laten controleren in een machinefabriek. Hij was perfect vlak. Licht de kop en het dek geschuurd, de koppakking vervangen en weer in elkaar gezet. Liep perfect.