Hallo, ik gebruik volledig synthetische Supertech-olie en een Fram ultra-oliefilter (de beste filter), vorige week begon de computer 15% olielevensduur aan te geven, maar als ik naar de peilstok kijk, ziet het er prima uit... advies
50% komt overeen met ongeveer 5000 mijl normaal gemengd rijden, dus ik zou zeggen dat het tijd is voor de olieverversing als het op 15% staat, tenzij het de vorige keer niet is geresetOlie ziet er goed uit, maar ziet er zeker gebruikt uit. 15% is geen teken dat de olie onmiddellijk moet worden ververst, maar meer een teken dat het eraan komt en dat je je moet voorbereiden om het te laten doen. Mijn Accord staat momenteel op 15%, maar ik heb geen haast, ik ben niet van plan om hem nog een maand weg te brengen.
Een visuele blik op de olie heeft weinig invloed op het chemische vermogen om de motor te beschermen. De levensduur van de olie is ook een berekening door de PCM, niet een meting van de daadwerkelijke oliekwaliteit.Vorige week begon de computer 15% olieverversing aan te geven, maar als ik naar de peilstok kijk, ziet het er goed uit... advies?
Dat is alleen voor hoe lang de olie goed is, niet hoe vol je oliepeil is.Hoi, ik gebruik volledig synthetische supertech olie en een Fram ultra oliefilter (meest top of the line filter), vorige week begon de computer 15% olieleven te tonen, maar als ik naar de peilstok kijk. Het ziet er goed uit... enig advies View attachment 175142
Ik denk dat je twee verschillende dingen door elkaar haalt. Het eerste is het oliepeil. Het oliepeil wordt gemeten zoals je op je foto doet. Het display waar je het over hebt, is de levensduur van de olie. Dat is in feite een herinnering aan wanneer je je olie moet verversen. Honda gokt wanneer je je olie moet verversen. Het oliepeil en/of de kleur vertellen je niet wanneer het tijd is om je olie te verversen. Op dit moment is je olie prima, maar binnenkort moet je je olie verversen.Hoi, ik gebruik volledig synthetische supertech olie en een Fram ultra oliefilter (meest top of the line filter), vorige week begon de computer 15% olieverversing aan te geven, maar als ik naar de peilstok kijk, ziet het er prima uit... enig advies View attachment 175142
Als je het over de Fram ExtraGuard hebt, de oranje, dan zeker, maar de ToughGuard is een uitstekend filter en de Ultra wordt algemeen als onberispelijk beschouwd. Fram kwam onlangs ook met hun Endurance-filter, dat in feite de OG Ultra is, maar toen verhoogden ze ook de prijs ervan....a-hoes.Bekijk ook een paar video's over fram oliefilters. Ik heb in mijn middelbare schooltijd jarenlang in een werkplaats gewerkt, dus we konden veel verschillende filters openmaken. Fram is een van de meest geadverteerde filtermerken die er zijn. Maar wat de kwaliteit betreft, heeft het in die afdeling geen erg goede reputatie gehad. Doe je eigen onderzoek. Bekijk een paar YouTube-video's. Ik denk dat je zult zien waarom. Vanwege de hoogwaardige techniek die erbij komt kijken, heb ik een voorkeur voor Wix- of Mann-filters. Wix maakt trouwens veel andere merken, maar ze produceren ze volgens de specificaties van de andere merken. De kwaliteit en de gebruikte materialen zijn dus verschillend.
En dat geldt voor alles. Ik huiver enorm als ik berichten zie als: "150.000 km gereden met mijn originele remmen!" bah.Hoezeer ik het belang van het gebruik van hoogwaardige vloeistoffen en filters ook erken, er zijn er maar heel weinig op de markt die zo slecht zijn dat je ze absoluut niet zou moeten gebruiken. Ik ben persoonlijk van mening dat het voordeliger is om vaak je olie te verversen met olie en een filter van een degelijk merk dan het allerbeste spul te gebruiken en dan te proberen er elke laatste kilometer uit te persen.
Als je goede remmen hebt bij 150.000 km, vooral op een minivan, betekent dat je langzaam rijdt. xDEr is een dunne lijn tussen het te lang bewaren van onderdelen en het verspillen van geld aan het vervangen van dingen die niet vervangen hoeven te worden.
Als voorbeeld de remmen: als je remmen goed genoeg zijn om 150.000 km mee te gaan, waarom zou je dan perfect goede remmen vervangen, alleen maar omdat sommigen zich ongemakkelijk voelen bij het idee dat remmen lang meegaan? Ik zou nu mijn remschijven kunnen vervangen, maar dan zou ik perfect goede schijven weggooien.
Behalve dat je de codes voor andere vereiste service mist. Dit advies verspilt alleen maar olie. Negeer het advies van je opa en gebruik de onderhoudsherinnering. Religie heeft er niets mee te maken, hoewel ik wel vertrouwen heb in het verversen van de transmissievloeistof om de andere olieverversing.Als ik twijfel, ben ik religieus over het verversen van mijn olie om de 5.000 mijl of 5 maanden, ongeacht wat de MIL zegt. Noem me ouderwets, maar $40 voor een kan van 5 qt en een OEM-filter en 20 minuten op mijn oprit voor een verse verversing is goedkope verzekering.
Dat is lang niet genoeg informatie om u een antwoord te geven. Vragen:15% olieverversingsduur kwam na olieverversing en de reset van de olieverversingsduur-indicator, wat is er aan de hand?