Honda Odyssey Forum banner
41 - 60 of 315 Posts
Ik neem aan dat je hebt gecontroleerd of de kindersloten niet aan staan?
Goedemorgen iedereen!
Ik heb een nieuw probleem dat ik hier niet heb zien staan, het gaat als volgt!!

Als ik de auto start of de sleutel in het contact steek, kan ik de schuifdeuren openen via de bedieningselementen op het dashboard van de bestuurdersstoel of mensen kunnen de deuren openen met de deurgrepen... MAAR... als ik de auto in DRIVE heb gezet en heb gereden, als ik stop om een vriend of geliefde op te halen en de auto in PARK of NEUTRAL zet... DAN kan ik de deuren niet openen via de bedieningselementen op het dashboard of via de deurgreep aan de buitenkant! Hoe vaak ik ook op de ontgrendelknop druk en zelfs als ALLE deuren in de "ontgrendelde" positie staan!! De enige manier om de deuren van binnen of buiten te openen, is door de auto uit te zetten en opnieuw te starten!! o_O

Hulp aub!!
Hoi Andy, het probleem met je elektrische schuifdeuren is vergelijkbaar met dat van mij...

Discussion starter · #42 ·
Goedemorgen iedereen!
Ik heb een nieuw probleem dat ik hier niet heb zien staan, het gaat als volgt!!

Als ik de auto start of de sleutel in het contact steek, kan ik de schuifdeuren openen via de bediening op het dashboard van de bestuurdersstoel of mensen kunnen de deuren openen met de deurgrepen... MAAR... als ik de auto in DRIVE heb gezet en heb gereden, als ik stop om een vriend of geliefde op te halen en de auto in PARK of NEUTRAAL zet... dan kan ik de schuifdeuren niet openen, noch via de bediening op het dashboard, noch via de deurgreep aan de buitenkant! Hoe vaak ik ook op de ontgrendelknop druk en zelfs als ALLE deuren in de "ontgrendelde" positie staan!! De enige manier om de deuren van binnen of buiten te openen, is door de auto uit te zetten en opnieuw te starten!! o_O

hulp aub!!
Ik vermoed dat u mogelijk een probleem heeft met een wielsnelheidssensor. Als de bus niet kan detecteren met welke snelheid het voertuig rijdt, kunt u de elektrische deuren niet bedienen.

owns 2006 Honda Odyssey EX
Hallo, ik heb problemen met een van de elektrisch schuivende deuren van mijn 2006 Honda Odyssey EX en ik hoop dat ik hier wat hulp kan krijgen.

Onlangs brak de draad van de deur doormidden aan de bestuurderskant, waardoor deze niet meer automatisch opent of sluit.
Na dit incident kon ik hem een paar keer handmatig openen en sluiten wanneer dat nodig was. Sindsdien lijkt de deur echter vast te zitten in een vergrendelde positie.

Als ik probeer de deur handmatig te openen, beweegt hij slechts minder dan een centimeter. Het lijkt erop dat het vergrendelingsmechanisme of de "haak/vergrendeling" in de deur, die hem gesloten houdt, niet loslaat van de metalen boog die aan het frame/de carrosserie van de auto is bevestigd. Ik heb gecontroleerd of de schuifvergrendeling van de deur van binnenuit op "ontgrendeld" staat, dus ik denk niet dat het probleem verband houdt met de sensor van de brandstofklep.

Kan iemand alstublieft wat advies geven over hoe ik dit probleem kan oplossen zonder het naar een reparatiewerkplaats te hoeven brengen?

Werkt de "zekering 7" reset truc ook op de elektrische achterklep of is daar een aparte zekering voor?

Discussion starter · #48 ·
Werkt de "zekering 7" reset truc ook op de elektrische achterklep of is daar een aparte zekering voor?
Het kan zijn, ik weet niet zeker of het op dezelfde zekering zit, maar als het niet werkt als je de zekering eruit trekt, zou dat het bevestigen.

Ik denk dat hij in de SMA-video laat zien welke zekering voor de elektrische achterklep is.

• Like
Reactions: thscott
Ik heb zojuist de middelste rolmontage op mijn 2009 EX-L vervangen. Het lastigste deel was het opnieuw installeren van het tweede uiteinde van de kabel. Ik heb de kabel een beetje beschadigd, tot het punt dat ik werd gestoken met wat gerafelde kabeldraad. Na te hebben geworsteld om hem erop te krijgen, werd ik ruw onderbroken door een regenbui. Toen ik terugging naar de auto, dacht ik even na en koos er toen voor om de cilinder met een tang onder de kabel vast te pakken en de cilinder te draaien in plaats van de kabel, en hij klikte op zijn plaats. De cilinder, d.w.z. het cilindrische uiteinde van de kabel, zal ook vervormen wanneer hij met een tang wordt samengeknepen, maar ik denk dat het beschadigen van de kabel mogelijk een groter probleem is. Ik ben blij dat de deur weer werkt, en hoop alleen dat ik geen tikkende tijdbom heb gecreëerd door de kabel te rafelen. Ik denk dat het in het slechtste geval een tijdje zal werken, zal knappen en dat ik daarna een handmatige deur zal hebben.

Ik heb het OEM-onderdeel gekocht via eBay, waarbij ik controleerde of het Honda-onderdeel 72521-SHJ-A21 was. Het was $29,71 inclusief belasting en verzending. Een van de rollen op het originele onderdeel was volledig verdwenen. Ik weet niet zeker wanneer hij het begaf. De auto heeft 105.000 km. Ik heb de video in de eerste post van Eric the Car Guy bekeken, en toen ik zag dat hij de plastic onderdelen van de achterlichtmontage brak, heb ik ook deze video bekeken:

Hier is het originele onderdeel en de doos waaruit ik het vervangende onderdeel van de eBay-verkoper heb ontvangen:

Image

Image

Discussion starter · #50 ·
Ik heb net de middelste rolmontage op mijn 2009 EX-L vervangen. Het lastigste onderdeel was het opnieuw installeren van het tweede uiteinde van de kabel. Ik heb de kabel een beetje beschadigd, tot het punt dat ik werd gestoken met wat gerafelde kabeldraad. Na te hebben geworsteld om hem erop te krijgen, werd ik ruw onderbroken door een regenbui. Toen ik terug naar de auto ging, dacht ik even na en koos er toen voor om de cilinder met een tang onder de kabel vast te pakken en de cilinder te draaien in plaats van de kabel, en hij sprong op zijn plaats. De cilinder, d.w.z. het cilindrische uiteinde van de kabel, zal ook vervormen wanneer hij met een tang wordt samengeknepen, maar ik denk dat het beschadigen van de kabel een potentieel groter probleem is. Ik ben blij dat de deur weer werkt, en hoop alleen dat ik geen tikkende tijdbom heb gecreëerd door de kabel te rafelen. Ik denk dat het in het ergste geval een tijdje zal werken, knapt en ik daarna een handmatige deur heb.

Ik heb het OEM-onderdeel gekocht via eBay, waarbij ik heb geverifieerd dat het Honda-onderdeel 72521-SHJ-A21 was. Het was $ 29,71 inclusief belasting en verzendkosten. Een van de rollen op het originele onderdeel was volledig verdwenen. Ik weet niet zeker wanneer hij het begaf. De auto heeft 105K. Ik heb de video in de eerste post van Eric the Car Guy bekeken, en toen ik zag dat hij de plastic achterlichtmontage brak, heb ik ook deze video bekeken:

Hier is het originele onderdeel en de doos waar ik het vervangende onderdeel van de eBay-verkoper heb ontvangen:

View attachment 177086

View attachment 177087
Goed gedaan. Ik heb persoonlijk wat afplaktape om de uiteinden van de punttang gewikkeld die ik gebruikte om kabelschade te voorkomen. Het werkte vrij goed, ik heb uiteindelijk geen schade gehad. Een tweede paar handen was ook erg waardevol toen het tijd was om de kabel uit te rekken. Ik koos ervoor om de voorste kabel als tweede te verwijderen en als eerste te plaatsen, zodat je minder risico loopt om de deur van de steun te stoten als je met de kabel worstelt en probeert hem uit te rekken, als je aan de achterste kabel werkt.

Ik heb zojuist de middelste rolmontage op mijn 2009 EX-L vervangen. Het lastigste was het opnieuw installeren van het tweede kabeleinde. Ik heb de kabel een beetje beschadigd, tot het punt dat ik werd gestoken met wat gerafelde kabeldraad. Na te hebben geworsteld om hem erop te krijgen, werd ik ruw onderbroken door een regenbui. Toen ik terug naar de auto ging, dacht ik even na en koos er toen voor om de cilinder met een tang onder de kabel vast te pakken en de cilinder te draaien in plaats van de kabel, en hij klikte op zijn plaats. De cilinder, d.w.z. het cilindrische kabeleinde, zal ook vervormen wanneer hij met een tang wordt samengeknepen, maar ik denk dat het beschadigen van de kabel een potentieel groter probleem is. Ik ben blij dat de deur weer werkt en hoop alleen dat ik geen tikkende tijdbom heb gecreëerd door de kabel te rafelen. Ik denk dat het in het ergste geval een tijdje zal werken, knapt en ik daarna een handmatige deur heb.

Ik heb het OEM-onderdeel gekocht via eBay en geverifieerd dat het Honda-onderdeel 72521-SHJ-A21 was. Het was $29,71 inclusief belasting en verzendkosten. Een van de rollen op het originele onderdeel was volledig verdwenen. Ik weet niet zeker wanneer hij het begaf. De auto heeft 105K. Ik heb de video in de eerste post van Eric the Car Guy bekeken, en toen ik zag dat hij de plastic onderdelen van de achterlichtassemblage brak, heb ik ook deze video bekeken:

Hier is het originele onderdeel en de doos waarin ik het vervangende onderdeel van de eBay-verkoper heb ontvangen:

View attachment 177086

View attachment 177087
Gefeliciteerd met het afronden hiervan.

Ik ben een beetje bezorgd over het eBay-onderdeel. Het kan legitiem zijn, maar de kans is groot dat het dat niet is. Ik denk dat het originele Honda-onderdeel meer dan $30 kost. Koop nooit auto-onderdelen van eBay.

• Helpful
Reactions: skelsall
Gefeliciteerd met het afronden hiervan.

Ik ben een beetje bezorgd over het eBay-gedeelte. Het kan legitiem zijn, maar de kans is groot dat het dat niet is. Ik denk dat het originele Honda-onderdeel meer dan $30 kost. Koop nooit auto-onderdelen van eBay.
Prima. Hopelijk wordt dit geen geval van 'op de kleintjes letten'.

Goed gedaan. Ik heb persoonlijk wat afplaktape om de uiteinden van de punttang gewikkeld die ik gebruikte om kabelschade te voorkomen. Het werkte prima, ik heb uiteindelijk geen schade gehad. Een tweede paar handen was ook erg waardevol toen het tijd was om de kabel uit te rekken. Ik koos ervoor om de voorste kabel als tweede te verwijderen en als eerste te plaatsen, zodat je minder risico loopt om de deur van de steun te stoten als je met de kabel vecht en probeert deze uit te rekken, als je aan de achterkabel werkt.
Afplaktape op de tang is een goed idee. En het hebben van een tweede paar handen zou zeker hebben geholpen. De kabel wordt onder spanning gehouden door een veer, en het vechten tegen de veerspanning was bijna een brug te ver. Ik heb de voorste kabel ook als eerste geplaatst. Bedankt voor je eerste bericht over dit onderwerp. Ik ben blij dat ik de reparatie heb uitgevoerd, maar onderweg een paar lessen heb geleerd. Het lijkt waarschijnlijk dat ik dit in de toekomst aan de deur aan de linkerkant zal doen.

Discussion starter · #54 ·
Afplaktape op de tang is een goed idee. En het hebben van een tweede paar handen zou zeker geholpen hebben. De kabel wordt op spanning gehouden door een veer, en het vechten tegen de veerspanning was bijna een brug te ver. Ik heb ook eerst de voorste kabel geplaatst. Bedankt voor je eerste bericht over dit onderwerp. Ik ben blij dat ik de reparatie heb uitgevoerd, maar onderweg wel een paar lessen heb geleerd. Het lijkt waarschijnlijk dat ik dit in de toekomst aan de deur aan de linkerkant zal doen.
In mijn geval was de enige deur die ik heb gedaan de linkerdeur, en zelfs toen was het niet vanwege symptomen die het veroorzaakte. Tussen het moment dat ik de nieuwe rol kocht, denkend dat dat de oorzaak was van mijn intermitterende problemen, en het moment dat ik hem daadwerkelijk installeerde, ontdekte ik het actuatorprobleem, wat uiteindelijk mijn echte probleem bleek te zijn. Maar op dat moment, aangezien ik het onderdeel al had, dacht ik dat ik het maar meteen zou installeren.

Mijn passagiersdeur wordt lang niet zo vaak gebruikt en heeft zeker wat speling in de rollen, maar vertoont nog geen symptomen, dus ik heb ervoor gekozen om hem voorlopig te laten zitten.

Niet veel dingen die de moeite waard zijn om te doen aan een busje dat minder dan 2000 mijl per jaar wordt gereden.

Discussion starter · #56 ·
Waar moet je het vet aanbrengen? Op de rails? Spuiten of uit een tube? Bedankt…
Rails. Hoe dan ook, als je de deur opent/sluit, zullen de rollen het vet helpen verdelen. Spray vs. tube maakt niet echt uit, hoewel spray misschien gemakkelijker aan te brengen is, omdat je gemakkelijk met het kleine rietje in de rail kunt komen.

• Like
Reactions: elbarto and Azdude
Heb aan beide kanten beide middelste schuifrollen vervangen.
Had onderdelen waarschijnlijk al meer dan 2 jaar. :rolleyes:
Eindelijk verder gegaan met vervanging.

Bestuurderskant ging goed.
Passagierskant niet.

Deur aan passagierskant viel eraf. o_O

Het werd rechtstreeks uit de bovenste rail gescheurd. :(
Zoals opgemerkt, die schuif is zwaar. geschat; 250 - 300 #

Moest de bovenste rollenconstructie losschroeven om opnieuw te plaatsen. Opnieuw bevestigen.
Ga dan verder met de normale montage.

Het lijkt goed te gaan, zelfs na de val van 8 - 10 inch.
Verbazingwekkend dat er niets gebogen lijkt te zijn of wat dan ook.
De werking lijkt tot nu toe prima. Verbazingwekkend.

Fwiw, de bovenste rol heeft geen enkele afstelling behalve in en uit, geleverd met de bestaande shim. Geen achter/voor afstelling.
Punt is, gewoon weer vastgeschroefd, shim erin, alles goed.
Het lijkt allemaal goed, zelfs na die val. :)
Verbazingwekkend. Alles lijkt prima te werken.

Mijn probleem was mijn golvende slechte asfaltoprit.
En gewoon dik karton gebruiken over dat slechte/slechte/versleten asfalt.
En proberen een vloerheffer over dat slechte oppervlak met verschillende hellingen te bewegen.
Ik raad aan dit te doen op een egale, gladde ondergrond.
Dat was mijn fout. De ene kant was goed, de andere kant niet.
Daarom ben ik de deur kwijtgeraakt. Ongelijkmatige ondergrond, bewegende vloerheffer die de deur ondersteunt.

De ironie na de klus is dat je de schuifdeur niet hoeft te verplaatsen. imo
De kabels/rol beweegt gemakkelijk.
Verplaats gewoon de rol/kabels indien nodig om ze op de deur aan te sluiten.
IOW's, zet de deur 1/3 open, ondersteun, en verplaats dan de rol om weer aan te sluiten. Verplaats de deur niet. Want dan kan hij vallen.
Vraag me hoe ik dat weet? lol

Ik heb de pin-trektechniek gebruikt, niet de beugel van de schuif losgeschroefd.
Dat was gemakkelijk aan de bestuurderskant, iets moeilijker aan de passagierskant.
Nog steeds gemakkelijk. Verlies gewoon de borgring niet.
IOW's, ik heb de beugel niet van de schuifdeur losgeschroefd.
Ik heb karton en een wit vel geplaatst om de clip op te vangen als deze valt.

Ook het verwijderen van de in de carrosserie gespoten schuifrailafdekking, om krassen te voorkomen, ik dacht dat het was "de carrosserie van de bestelwagen niet krassen", . . . nee.
Het is "de railafdekking niet krassen". . . Tenminste in mijn geval.
Als u het paneel verwijdert, til het dan op van de rollenbeugel.
Ik heb het over de rollenbeugel gesleept en de carrosserieafdekking van de rail bekrast. :(
Bedek de rollenbeugel als je wilt, om krassen te voorkomen, voordat je hem verwijdert, als dat logisch is. :rolleyes:
Of til hem hoger op dan de rollenbeugel.
De beugel heeft vlijmscherpe randen. Zelfs de nieuwe.

De bestuurderskant ging goed.
Passagierskant ging slecht.
Deur viel
Worstelde om de kabel ook aan de passagierskant weer in de nieuwe rol te krijgen.
Moest het lipje op de nieuwe rol naar beneden buigen om meer ruimte te creëren om de kabel in te brengen.

Ik weet niet zeker waarom de ene kant gemakkelijk was, de andere kant een nachtmerrie.

Alle rails schoongemaakt met remreiniger, daarna opnieuw gesmeerd met een "tube" wit lithiumvet. geen spray lithium.
Probeerde mijn spray lithium, te vloeibaar. Slecht. Druppelde gewoon overal. Grote puinhoop gemaakt.
Was echter 93 graden.

Oude rollen hadden ongeveer 3/8" speling achter, in en uit, als de deur helemaal open was.
Deur open, trek in en uit aan de achterkant van de deur. 3/8" speling.
Na vervanging van de rol, 1/8 max. speling. op hetzelfde punt. :)
Verbazingwekkend strak nu.
Werkt nu echt goed.

De nieuwe rollen zijn in mijn geval super duidelijk dat ze helpen bij de overgang van gesloten naar open, die initiële hoek van 45/90 graden, bij het openen.
Die eerste 5" tot 6" stuwkracht. Dat gaat nu zo soepel. Dat was de ruwe plek voor ons, het openen.

Ik zal benadrukken dat het de overgang is van gesloten naar net open, die hoek iows, bij de achterste deurpost, naar de deur parallel aan de carrosserie, dat was ons probleem, nu is het glasglad met de nieuwe rollen.
En hetzelfde sluiten. Die laatste eindhoek om te sluiten was een stresspunt. Niet meer. De laatste 4 - 6 inch.
Kon het horen en voelen. Het is nu allemaal glad als glas.

Het zijn niet alleen de nieuwe rollen, het is het scharnierpunt bij de nieuwe rollenbeugel en de vaste deurbeugel. Dat is nu gesmeerd. Dat was gecorrodeerd.
IOW, smeer dat contactpunt/pin zelfs vóór vervanging. Of ongeacht vervanging. Dat zou moeten helpen.
Die pin/draaipunt is nu mega belangrijk, zie ik.

Bear

Daarom ben ik de deur kwijtgeraakt. Ongelijkmatige grond, bewegende krik die de deur ondersteunt.
In plaats van een krik gebruikte ik de vorige keer een melkkarton-krat om de deur te ondersteunen. De eerste keer dat ik dit deed (op mijn '99) gebruikte ik een stapel bakstenen/2x4s - dit was te smal en onstabiel en de deur viel eraf. Maar het heeft de bovenste rol in mijn geval niet aangetast.
Goed gedaan en geweldige write-up, Bear! :D(y)
Ik heb nog steeds bezuinigd - ik heb de $5 roller vervanging uit de 2e Gen sectie gedaan op mijn '99, '02 en '07. Op mijn huidige '07 heb ik een paar jaar geleden een gebarsten rol aan de bestuurderskant vervangen. Vorige maand heb ik de andere rol vervangen die eindelijk barstte. Nooit de moeite genomen om de pin te trekken, ik heb de rol altijd verwijderd en teruggeplaatst met behulp van de vuilvlekken om uit te lijnen.:giggle:

ik heb een 2008 odyssey, er verscheen een foutcode op de linkerschuifdeur, foutcode B2033, achterste vergrendelingsassemblage en motor vervangen. Maar het probleem bestaat nog steeds, weet iemand iets over dit probleem? Bedankt
Wat is precies het probleem met uw deur? Beschrijf in detail wat er wel of niet gebeurt. Kan van alles zijn, inclusief een slechte middelste rol of een slechte schakelaar van de brandstofdeur. Moeilijk te zeggen zonder uw probleem te kennen. (Ik heb geen idee wat foutcode B2033 aangeeft.)

41 - 60 of 315 Posts