Honda Odyssey Forum banner

2001 Ody - transmissie storing….

244 views 5 replies 5 participants last post by  Age  
#1 ·
Hallo allemaal

Ik woon in het VK en heb een LX-bus uit 2001 met 160.000 op de teller.

De transmissie is gestorven tijdens het rijden op de snelweg - geen waarschuwing - geen eerdere indicatie van falen, het ontkoppelde gewoon.

Het schakelt nu willekeurig in de eerste of achteruit en soms in de derde - maar slechts voor een paar minuten...

Iemand vergelijkbare problemen gehad?

#2 ·
Ik heb mijn 2000 EX sinds 2000 en heb 2 gereviseerde transmissies moeten laten plaatsen vanwege het verslijten van de koppelingen.
Honda heeft een automaat in deze Gen II-busjes geplaatst en het voldeed niet.
Ofwel de bus in de vuilnisbak gooien of een gereviseerde transmissie laten plaatsen zijn uw enige 2 opties.

#3 ·
Welkom bij de OdyClub!
Ik woon in het VK en heb een LX-van uit 2001 met 160.000 op de teller.
Is uw '01 de Noord-Amerikaanse RL1-variant met V6 en schuifdeuren? :unsure: Of de RA International Odyssey met conventionele deuren? Frequent verversen van de transmissievloeistof is aanbevolen voor de RL1 van de 2e generatie. De '98 1e generatie vertoonde vergelijkbare transmissieproblemen, dus verversen is waarschijnlijk ook van toepassing op uw 2e generatie, ongeacht of deze de 4-cilinder of V6 heeft.

• Like
Reactions: dvpatel
#5 ·
Welkom bij de OdyClub!
Is uw '01 de Noord-Amerikaanse RL1-variant met V6 en schuifdeuren? :unsure: Of de RA International Odyssey met conventionele deuren? Frequent aftappen en bijvullen van de transmissievloeistof is aanbevolen voor de 2e generatie RL1. De '98 1e generatie begon vergelijkbare transmissieproblemen te vertonen, dus aftappen en bijvullen geldt waarschijnlijk ook voor uw 2e generatie, of deze nu een 4-cilinder of V6 heeft.
Dit is het belangrijkste deel. WELKE Odyssey heeft de OP in het VK?