Honda Odyssey Forum banner
21 - 40 of 86 Posts
Ik heb vandaag met de Van gereden en ik realiseerde me dat de bestuurdersspiegel ook vervormd is... leuk.

Voor het geval iemand het bijhoudt, we hebben een Elite met de akoestische voorruit.

De 5 vans die ik bij dealers in mijn omgeving bekeek, varieerden van basismodellen tot Elites, allemaal vertoonden ze enige vervorming van de voorruit.

Bij de onze lijkt het erop dat als je de bestuurdersstoel in de laagste stand houdt, je de meeste vervorming kunt vermijden. Het meeste lijkt in de bovenste helft van de voorruit te zitten, en richting de A-stijlen.

Ik heb ook ongeveer een maand geleden een 2011 Odyssey EX gekocht en merkte wat vervormingen op in de voorruit en de zijspiegel. Ik heb hem gisteravond naar de dealer gebracht en ze stemden ermee in om hem te vervangen - nadat ze hadden gezegd dat ze vorige week nog een voorruit van een 2011 Odyssey hadden vervangen. Ik heb dit niet opgemerkt in alle 2011 Odysseys, alleen in die van ons. Ik vermoed echter dat het een vrij wijdverbreid probleem zal zijn als één dealer in Minnesota er al twee heeft moeten vervangen.

Ik heb de zijspiegel niet genoemd. Ik wil eerst de voorruit laten vervangen voordat ik terugga om die ook te laten repareren.

Nog een ding - ik heb af en toe problemen met het verwijderen van de sleutel uit het contactslot als ik de auto uitzet. Heeft iemand anders dit ervaren?

Discussion starter · #23 ·
Bezanja, Dat is geweldig nieuws. Ik wilde net kijken of ik het kon aanpassen, maar het was irritant om ermee te rijden. Mijn vrouw ziet het niet, maar ze zit lager. Misschien vervangen ze de onze wel als ik hem inlever. Ik wacht gewoon tot er andere problemen ontstaan voordat ik terugga naar de dealer. Bedankt voor de info. Tom

Ik merkte ook vervorming op mijn nieuwe 2011 Honda Odyssey nadat ik hem had gekregen. De shopmanager beweerde het niet te zien, maar ze besloten me toch een nieuwe voorruit te geven als een "gebaar van goede wil". Welnu, de nieuwe voorruit heeft ook vervorming (hoewel niet zo erg als de eerste voorruit, denk ik niet). De hele zaak irriteert me echter en ik vind het belachelijk dat ze het niet goed kunnen krijgen!

Oh wow, dit viel me op in de XLE die ik heb getest! Ik vond het vreemd, maar ik ben meestal gevoelig voor dat soort dingen (helaas). Verdomme. Wat teleurstellend om te weten dat ze dat hebben doorgelaten. De voorruit is een van de redenen waarom ik nu in een Sienna rijd. Ik kon niet omgaan met de vervorming, en ik dacht dat ik gewoon overgevoelig was voor een verandering in de voorruit bij het herontwerp.

Nieuwe gebruiker hier...

We hebben net een EX gekocht, maar hij is nog niet verzonden. Hopelijk was dit een probleem van de eerste batch.

Ik vind het irritant dat Honda dit acceptabel zou vinden, omdat mijn vrouw en ik er misselijk van werden...

EX-L zonder merkbare vervorming van de voorruit. De vervorming van de bestuurdersspiegel viel me meteen op toen ik met de bus naar huis reed. Ik ben geneigd dit echter als een "feature" te beschouwen, om een grotere kijkhoek te geven.

Discussion starter · #29 ·
Ik heb onze Odyssey vandaag naar de dealer gebracht en een van de twee mannen die erin reden, zag de vervorming en gaat volgende week contact opnemen met de Honda-vertegenwoordiger om te informeren naar een vervanging van de voorruit. Deze vervorming werd me duidelijk voordat ik naar de dealer ging, toen ik op een parkeerplaats naar onze bus liep. Ik stond onder een hoek van ongeveer 45 graden en liep naar de voorkant van de bestuurder, en toen ik van buitenaf door de voorruit keek, zag alles aan de andere kant er erg golvend uit. Ik ben gewoon blij dat iemand bij de dealer het erover eens was dat er problemen zijn. We zullen zien wat er gebeurt.

Gisteren was ik bij de dealer, klaar om het model van 2011 te kopen (ter vervanging van mijn model uit 2007, dat ik kocht na mijn model uit 2004). De vervorming van de voorruit was zo erg dat ik er gewoon niet mee kon rijden.

Tenzij Honda dit defect erkent en het heel snel terugroept, zal ik naar een ander merk moeten uitkijken.
:(

Welnu, ik heb gedeeltelijk goed nieuws voor mezelf: tijdens onze roadtrip voor de vakantie kreeg ik een steen tegen de voorruit en die barstte, dus het lijkt erop dat ik toch een nieuwe voorruit moet halen. Ik ben bang dat de nieuwe net zo vervormd zal zijn, zo niet erger.

-Phil

Bezanja, Heeft u de voorruit vervangen?

Is deze vervangen?
Is het beter?

Bezanja said:
Ik heb ook ongeveer een maand geleden een 2011 Odyssey EX gekocht en merkte wat vervormingen in de voorruit en zijspiegel. Ik heb hem gisteravond naar de dealer gebracht en ze stemden ermee in om hem te vervangen - nadat ze zeiden dat ze vorige week nog een voorruit van een 2011 Odyssey hadden vervangen.

Vervorming van voorruit en spiegel

Ik merkte vervorming op in de onderste hoeken van de voorruit de dag nadat ik de auto had ontvangen. P-slechte kwaliteit; ik gok dat Honda ook naar het zuiden gaat. Met veel persoonlijke ervaring in de glasindustrie weet ik dat hier geen andere verklaring voor is dan gebrekkige kwaliteitsborging. Waarschijnlijk stond de druk erop om de auto's van de productielijn te halen en kon de leverancier de vraag naar kwaliteitsvoorruiten niet bijhouden. Misschien worden ze allemaal aan Kia geleverd? Jammer dat de Odys niet in Japan worden gemaakt.

De spiegel aan de bestuurderskant is echt waardeloos. Een stuk rommel. Vol met vervorming van een circus-funhouse. Ik heb het gemeld (maar niet de voorruit - zie hieronder) toen ik de online enquĂŞte invulde die ik van Honda kreeg een paar weken nadat ik de auto had ontvangen.

Over de voorruit - Ik heb twee lange reizen gemaakt tijdens de feestdagen (TN naar Charlotte, NC en TN naar Destin, FL) en de vervorming van de voorruit stoorde me niet, behalve bij het nemen van een scherpe bocht, zoals op een parkeerplaats. Daar kan ik prima mee leven. Maar de spiegel maakt me gek en dit wordt mijn laatste Honda (mijn derde) als Honda niet komt met een kwaliteitsvervanging, gratis. Ik heb hem gekocht bij Rusty Wallace Honda in Knoxville en zal hem een leuke brief schrijven over de enorme daling van de Honda-kwaliteit en vragen om een vervangende spiegel.

De mijne werd geleverd met de binnenbekleding van de achterportieropening aan de bestuurderskant onvolledig gemonteerd. Nogmaals, zeer slechte kwaliteitscontrole aan de lopende band. Hetzelfde geldt voor de sproeier van de ruitenwisser aan de bestuurderskant - deze zit los. Ik heb de losse sproeier pas de andere dag opgemerkt. Ik zou het zelf repareren, als ik niet naar de dealer zou gaan om de deurafwerking te laten installeren (waarschijnlijk minder dan 60 seconden werk als er een ervaren afwerkingsman is) en om mijn formele klacht persoonlijk in te dienen bij de servicemanager over de spiegel.

tom34diy said:
Ik waardeer uw antwoord. Ik ben van plan om ze het te laten aanpakken, maar ik wacht tot ik meer problemen heb die ze onder garantie moeten oplossen. Ik heb wat onderzoek gedaan en een link gevonden waar Honda probeert om vervorming van de voorruit als normaal en acceptabel uit te leggen. Dat denk ik niet.

Hier is die link, en van daaruit kun je andere veelgestelde vragen bekijken.

http://automobiles.honda.com/information/frequently-asked-questions.aspx?Question=13

Ik ben nog steeds geĂŻnteresseerd of anderen dit op de 2011 opmerken. Bedankt.
Helaas is het heel normaal. Tenzij je precisie geslepen en gepolijst vlak glas hebt, zul je wat vervorming vinden. De meeste dingen hebben tegenwoordig zeer gevormde vormen en zeer complexe rondingen over een zeer groot oppervlak. Vervorming zal van nature optreden.

Soms is vervorming erger dan normaal, maar het is niet gemakkelijk om een specificatie te definiëren om autoruiten hiervoor te laten slagen of falen. En sommige mensen zijn er gevoeliger voor dan anderen.

Breng het ter sprake zodat ze het controleren en documenteren, maar ik wed dat je eraan zult wennen. Schijnbaar vuil glas kan zelfs over het hoofd worden gezien omdat we ons concentreren op de afstand voorbij het glas, vervorming valt in dezelfde theorie.

Re: windscherm- en spiegelvervorming

stbdtack said:
Ik merkte vervorming in de onderste hoeken van de voorruit de dag nadat ik de auto kreeg. P-slechte kwaliteit; ik denk dat Honda ook naar het zuiden gaat. Met veel persoonlijke ervaring in de glasindustrie weet ik dat er geen andere reden is dan ondermaatse kwaliteitsborging. Waarschijnlijk stond de druk erop om auto's van de productielijn te halen en kon de leverancier de vraag naar kwaliteitsvoorruiten niet bijhouden. Misschien worden ze allemaal aan Kia geleverd? Jammer dat de Odys niet in Japan worden gemaakt.

De buitenspiegel aan de bestuurderskant is echt waardeloos. Een stuk rommel. Vol met vervorming van een circus-funhouse. Ik heb het gemeld (maar niet de voorruit - zie hieronder) toen ik de online enquĂŞte invulde die ik van Honda kreeg een paar weken nadat ik de auto had gekregen.

Over de voorruit - ik heb twee lange reizen gemaakt tijdens de feestdagen (TN naar Charlotte, NC en TN naar Destin, FL) en de vervorming van de voorruit stoorde me niet, behalve bij het nemen van een scherpe bocht, zoals op een parkeerplaats. Daar kan ik mee leven. Maar de spiegel maakt me gek en dit wordt mijn laatste Honda (mijn derde) als Honda niet komt met een kwaliteitsvervanging, gratis. Ik heb hem gekocht bij Rusty Wallace Honda in Knoxville en zal hem een leuke brief schrijven over de enorme daling van de Honda-kwaliteit en vragen om een vervangende spiegel.

De mijne werd geleverd met de binnendeurafwerking aan de achterste deuropening aan de bestuurderskant onvolledig gemonteerd. Nogmaals, zeer slechte kwaliteitscontrole aan de assemblagelijn. Hetzelfde geldt voor de sproeier van de ruitenwisser aan de bestuurderskant - hij zit los. Ik merkte de losse sproeier pas de andere dag. Ik zou het zelf repareren, als ik niet naar de dealer zou gaan om de deurafwerking te laten installeren (waarschijnlijk minder dan 60 seconden werk als er een ervaren afwerkingsman is) en om mijn formele klacht persoonlijk in te dienen bij de servicemanager over de spiegel.
Je blijft verwijzen naar slechte montagekwaliteit, maar het klinkt alsof je wilt dat je dealer het oplost. Ik betwijfel of je ergens zult komen - omdat het echt niet de schuld van de dealer is (het glas). De vraag is of de jouwe slechter is dan die van iemand anders (ik weet het niet). Zo niet, dan gaat de dealer niet opdraaien voor de kosten van een nieuwe spiegel die Honda niet zal betalen. Als de dealer Honda ervan kan overtuigen dat het een reparatie onder garantie moet zijn, dan ben je in zaken...

Discussion starter · #36 ·
Nou...Honda gaat mijn voorruit vervangen. Ze zeiden dat ze er zeker van moeten zijn dat ze de mijne niet breken als ze hem eruit halen, omdat ze hem terug moeten sturen aangezien het garantie is. Interessant, hè? Hoe dan ook, het is jammer dat hij defect was, maar ik vind het prima als ze hem als nieuw kunnen maken en de bus niet beschadigen.

Dit is mijn eerste bericht. Ik zocht naar informatie over voorruitvervorming omdat ik vandaag een proefrit heb gemaakt in een 2011 EX-L en het voertuig een voorruit had met merkbare vervorming, zoals een golvende kermisspiegel. Na de proefrit kwam ik terug om het met de verkoopster te bespreken en ze zei dat ik de tweede klant was die het probleem had opgemerkt, dat "alle" 2011 Odysseys het probleem hebben en dat sommige klanten het opmerken en andere niet. Ze zei dat als ik het opmerkte, ik er "aan zou wennen". Wat moet ze anders zeggen, toch? Het is duidelijk geĂŻdentificeerd als een probleem dat Honda niet van plan is op te lossen, in ieder geval voor dit modeljaar. Ik zat in het showmodel (Touring) en de vervorming was veel minder uitgesproken, maar je kon ernaar zoeken en het daar ook zien.

Dus, ik geloof dat ik eerder heb opgemerkt dat de buitenspiegel aan de bestuurderskant zeker een kleine vervorming heeft. Eerlijk gezegd, ik ben er aan gewend geraakt. Toen ik de auto bijna 3 weken had, zat ik bij een drive-thru geldautomaat en merkte ik voor het eerst duidelijke vervorming aan de rechterkant van de voorruit.

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik het had gezien als er geen kruidenierswinkelbord in het zichtveld was geweest. Het bord was bijna onleesbaar. Het zit zo ver aan de rechterkant, ik weet niet of het ooit echt invloed zal hebben op het rijden. Maar ik denk dat als de bewegwijzering van een winkel onleesbaar is, hetzelfde kan gelden voor een waarschuwingsbord of (gasp) een voetganger.

Zeker een kwaliteitsverschil voor Honda, maar het wordt normaal voor de productiekwaliteit in de 21e eeuw.

Vervorming van de voorruit

Golden Girl, je hebt waarschijnlijk gelijk dat Honda waarschijnlijk niets zal doen aan de vervormde voorruiten, behalve ze mogelijk corrigeren in een latere productie. Mijn dealer zei dat ze allemaal zo zijn. De dealers zijn ook NIET blij met de situatie, geloof me. In feite onthult een nauwere inspectie vervorming in al het glas, wat te verwachten is omdat het probleem variaties in de "brekingsindex" in het glas zijn, en niet daadwerkelijk een oneffen oppervlak op de glazen panelen. Dit gebeurt wanneer de glasfabrikant (smelter) te hard aandringt op productie en het gesmolten glas niet voldoende tijd geeft om chemisch homogeen te worden. Glas is een "supergekoelde vloeistof", wat meer is dan je hoeft te weten - sorry.

Ik zou voorstellen om 6 maanden te wachten en de showroom te controleren op een Honda met beter glas. Ik wou echt dat ik de tijd had genomen om de KIA te bekijken. Ik zou nu veel meer geld op de bank hebben, ik zou geen permanent ontevreden Honda-eigenaar zijn en ik zou er niet dagelijks aan herinnerd worden dat ik door Honda "behandeld" ben. (Mijn vrouw wilde een Honda omdat ze de manier waarop hij eruitziet leuk vond). Mijn vorige was een '97 die ik nog steeds bezit. Geweldige auto als het niet regent. Met een KIA zou je ook een veel langere garantie hebben. Wat is er niet leuk? De nieuwe Nissan Quest is ook een serieuze blik waard. Maar als een nieuw model, bestel er geen zoals ik deed met de Honda. Koop er een die op voorraad is, die je zorgvuldig kunt inspecteren, in kunt rijden en een paar dagen over na kunt denken.

KOOP zeker GEEN een met de vervorming precies waar je door de voorruit kijkt. Ik had dat probleem jaren geleden met een ander merk voertuig en ben nooit meer die merkshowroom (Chevrolet) binnengegaan. En zal het nooit doen. Het zou een fout zijn waar je spijt van zou hebben zolang en elke dag dat je het voertuig bezit. Het leven is te kort.

Mijn Ody is bestuurbaar omdat de vervorming in het onderste deel van de voorruit zit en ik het alleen merk als ik naar beneden kijk, zoals bij het parkeren en afslaan op kruispunten. Ik kon de buitenspiegel aan de bestuurderskant door de dealer laten vervangen en hij is nu bruikbaar, maar nog steeds ongeveer 40% vervormd. Alles bij elkaar is het genoeg om me geen andere Honda te laten kopen, omdat ik het heel erg vind om op deze manier behandeld te worden.

21 - 40 of 86 Posts