Vervorming van de voorruit
Golden Girl, je hebt waarschijnlijk gelijk dat Honda waarschijnlijk niets zal doen aan de vervormde voorruiten, behalve ze mogelijk corrigeren in een latere productie. Mijn dealer zei dat ze allemaal zo zijn. De dealers zijn ook NIET blij met de situatie, geloof me. In feite onthult een nauwere inspectie vervorming in al het glas, wat te verwachten is omdat het probleem variaties in de "brekingsindex" in het glas zijn, en niet daadwerkelijk een oneffen oppervlak op de glazen panelen. Dit gebeurt wanneer de glasfabrikant (smelter) te hard aandringt op productie en het gesmolten glas niet voldoende tijd geeft om chemisch homogeen te worden. Glas is een "supergekoelde vloeistof", wat meer is dan je hoeft te weten - sorry.
Ik zou voorstellen om 6 maanden te wachten en de showroom te controleren op een Honda met beter glas. Ik wou echt dat ik de tijd had genomen om de KIA te bekijken. Ik zou nu veel meer geld op de bank hebben, ik zou geen permanent ontevreden Honda-eigenaar zijn en ik zou er niet dagelijks aan herinnerd worden dat ik door Honda "behandeld" ben. (Mijn vrouw wilde een Honda omdat ze de manier waarop hij eruitziet leuk vond). Mijn vorige was een '97 die ik nog steeds bezit. Geweldige auto als het niet regent. Met een KIA zou je ook een veel langere garantie hebben. Wat is er niet leuk? De nieuwe Nissan Quest is ook een serieuze blik waard. Maar als een nieuw model, bestel er geen zoals ik deed met de Honda. Koop er een die op voorraad is, die je zorgvuldig kunt inspecteren, in kunt rijden en een paar dagen over na kunt denken.
KOOP zeker GEEN een met de vervorming precies waar je door de voorruit kijkt. Ik had dat probleem jaren geleden met een ander merk voertuig en ben nooit meer die merkshowroom (Chevrolet) binnengegaan. En zal het nooit doen. Het zou een fout zijn waar je spijt van zou hebben zolang en elke dag dat je het voertuig bezit. Het leven is te kort.
Mijn Ody is bestuurbaar omdat de vervorming in het onderste deel van de voorruit zit en ik het alleen merk als ik naar beneden kijk, zoals bij het parkeren en afslaan op kruispunten. Ik kon de buitenspiegel aan de bestuurderskant door de dealer laten vervangen en hij is nu bruikbaar, maar nog steeds ongeveer 40% vervormd. Alles bij elkaar is het genoeg om me geen andere Honda te laten kopen, omdat ik het heel erg vind om op deze manier behandeld te worden.