Honda Odyssey Forum banner

2012 Odyssey met 2016 20" Pilot Elite wielen/banden (foto's binnen)

52K views 54 replies 37 participants last post by  serega12  
#1 ·
Hallo allemaal. Na lange tijd gezocht te hebben naar optionele 19" MDX-velgen uit de periode van 2007 (nu onmogelijk te vinden), de Camaro-wieloptie en wat andere aftermarket-spullen te hebben bekeken, heb ik eindelijk besloten om een paar van deze wielen voor de Odyssey te nemen, aangezien ik nog niemand deze heb zien plaatsen. Ze passen perfect, schroeven er direct op zonder adapters. Geen aanlopen en de rijkwaliteit is niet merkbaar slechter dan voorheen. Het zijn de fabrieks-Continentals die op de Pilot zitten... niet helemaal zeker. Maar ik geloof dat ze 255/50/20 zijn. Ze vereisen een TPMS-reset, maar mijn dealer heeft het gratis gedaan. Hier zijn een paar foto's.

Proost,
dave

#3 ·
Ziet er goed uit, goede keuze!

#8 ·
Ik ben een grote fan van Honda/Acura OEM velg upgrades. Die 20's zien er geweldig uit! Waren het dealer take offs?

#11 ·
Ik zal proberen nog een paar foto's te maken als ik tijd heb. Een paar dingen om dit bericht bij te werken...

1. De TPMS-sensoren op de 2016 pilot zijn NIET compatibel met de 2012 odyssey. De ventielstelen ook niet. Het was dus een trip van $300 naar de dealer (onderdelen en arbeid) om die te vervangen en alles te programmeren.
2. Ik ben er zeker van dat de snelheidsmeter maximaal 1-2 MPH afwijkt (ik denk dat de juiste "+2"-maat 255/45 is), maar het is eerlijk gezegd moeilijk om in de odyssey te hard te rijden, dus het kan me eigenlijk niet schelen.
3. Ja, het waren dealer-take-offs.

Aan het eind van de dag ben ik blij met alles, ook al was het iets meer vanwege de TPMS-dingen. Ik denk dat alleen deze Conti 20"-banden $1200-1300 zouden hebben gekost.

Proost,
dave

#20 ·
#23 ·
Hallo mensen,
Eerste bericht hier en bedankt voor de info in deze thread. Ik heb net een set Pilot take-offs opgehaald voor de 2014 van mijn vrouw en vroeg me af of de TPMS-sensoren van haar 17-inch wielen overgezet kunnen worden naar de nieuwe 20's? Ik begrijp dat er wat geknutsel bij de dealer nodig kan zijn, maar wil er zeker van zijn dat haar originele sensoren werken. Alle info wordt gewaardeerd.

#29 ·
Net 20x8 MDX velgen opgehaald. De originele bandenmaat is 245/50/20. Moet ik 245/45/20 of 255/45/20 nemen, wat dichter bij de originele specificaties komt? Ik wil die originele look behouden, bedankt
check

https://tiresize.com/calculator/

en vul uw OEM-bandenmaat in en wat u van plan bent om te gebruiken, en het zal u vertellen hoe dichtbij het is...