Honda Odyssey Forum banner

4e generatie Pilot (2023+) wielen en banden. 255/60/18 banden

2.2K views 12 replies 6 participants last post by  phattyduck  
#1 · (Edited)
We weten allemaal dat de standaard 3e generatie Pilot-velgen en -banden uitwisselbaar zijn met onze geliefde Odyssey en dat dit uitvoerig op het forum is besproken.

Hoe zit het met de nieuwe modellen van de 4e generatie Pilots (2023+)? Op basis van de zoekopdrachten en het onderzoek dat ik heb gedaan, lijken de velgen compatibel te zijn. Ze hebben nog steeds 5x120, dus het boutpatroon past. De standaardwielen zijn 18x8 en +50 offset of 20x8 +50 offset en 64,1 MM naafboring, dus dat is vergelijkbaar.

Het grootste verschil dat ik kan vinden, is dat de 4e generatie bredere banden gebruikt. 255 vs. 245. Deze gebruiken 255/60/18 of 255/50/20 en zelfs 265/60/18 banden op het Trailsport-model.

De grote vraag is dus... Heeft iemand deze standaardwielen EN BANDEN op hun standaardophanging Ody?

Ik vraag me af of de iets grotere breedte wrijving zal veroorzaken.
Misschien bij volledige vergrendeling?

Gezocht en geen antwoorden gevonden.

Heeft iemand deze setup al geprobeerd?

Trouwens, dit zijn standaardwielen die ik voor mijn Ody overweeg. Ik denk dat ze er geweldig uit zullen zien.

Image

UPDATE: Deze specifieke velgen passen achter, maar de voorkant vereist spacers om de remklauwen vrij te maken. Ik heb 5 mm spacers gebruikt. De 255/60/18 banden passen in de wielkast, maar bij volledige vergrendeling schuren ze tegen de spatbordvoeringen, dus enige aanpassing aan de wielkastvoering met een heteluchtpistool is vereist. Succes!

Image

Bedankt.

#2 ·
Velgen passen zonder problemen, maar de bandenmaat kan wrijving veroorzaken, vooral als je een verlaagde ophanging hebt.

Ik reed met 255/45/20s verlaagd, de achterbanden schuren niet, maar de voorbanden hebben een gat in de voorste spatbordvoeringen gebrand, dus ik heb aan beide kanten een gat lol.

#4 ·
Velgen passen zonder problemen, maar de pilotbandenmaat veroorzaakt wrijving, vooral als je een verlaagde ophanging hebt geĂŻnstalleerd.

Ik reed met 255/45/20s verlaagd, achteraan wrijft niets, maar de voorbanden hebben een gat gebrand in de voorste spatbordvoeringen, dus ik heb aan beide kanten een gat lol.
Ik rijd momenteel op 245/60/18 +55 (MDX Tech-wielen) en ik had een beetje wrijving bij volledige uitslag, maar ik denk dat dat kwam omdat mijn voorste schokdempers er bijna mee ophielden. Ik heb sindsdien alle schokdempers/veerpoten vervangen en heb momenteel geen wrijving bij volledige uitslag, maar de banden slijten (heb 40.000 mijl op de MDX-setup).

Ik gebruik deze site

en hier is de berekening / visualisatie op basis van mijn huidige setup.

Ik denk dat de achterkant prima zal passen, maar de voorkant zal hoogstwaarschijnlijk wrijven bij volledige uitslag omdat deze verder uitsteekt en de bovenkant dichter bij de spatbordrand komt.

Dus ik denk niet dat het zal werken . . .

Image

#3 ·
We weten allemaal dat de standaard 3e generatie Pilot-velgen en -banden uitwisselbaar zijn met onze geliefde Odyssey en dat is uitgebreid besproken op het forum.

Hoe zit het met de nieuwe 4e generatie pilots (2023+)? Op basis van de zoekopdrachten en het onderzoek dat ik heb gevonden, lijken de velgen compatibel te zijn. Ze zijn nog steeds 5x120, dus het boutpatroon past. De standaardwielen zijn 18x8 en +50 offset of 20x8 +50 offset, dus dat is vergelijkbaar. Ik ga ervan uit dat de boring hetzelfde is (heb ik nog niet kunnen verifiëren).

Het grootste verschil dat ik kan vinden, is dat de 4e generatie bredere banden gebruikt. 255 vs. 245. Deze gebruiken 255/60/18 of 255/50/20 en zelfs 265/60/18 banden op het Trailsport-model.

De grote vraag is dus . . . Heeft iemand deze standaardwielen EN BANDEN op hun standaardophanging Ody gebruikt?

Ik vraag me af of de iets grotere breedte wrijving zal veroorzaken.
Misschien bij volle uitslag?

Gezocht en geen antwoorden gevonden.

Heeft iemand deze setup al geprobeerd?

Trouwens, dit zijn standaardwielen die ik voor mijn Ody in de gaten houd. Ik denk dat ze er geweldig uit zullen zien.

View attachment 188168

Bedankt.
Als je die velgen hebt geĂŻnstalleerd, plaats dan hier een paar foto's!

#5 ·
Iemand die deze standaard wielen EN BANDEN op hun standaard ophanging Ody heeft?
Wielen zijn prima, banden niet. De juiste maat voor de Ody is 255/45-20 met die wielen. Ik heb eerdere MDX 20's op onze Ody...

-Charlie

#6 · (Edited)
Image

20 inch Pilot-wielen met 255/45/20 Michelin Cross Climate 2. Ik gebruik 5 mm spacers aan de voorkant om te voorkomen dat de wielnaaf de remklauwbeugel raakt. De vorige eigenaar heeft de voorste remklauwen en -schijven vervangen door PowerStop, dus ik weet niet zeker of de afmetingen hetzelfde zijn als die van de OEM-onderdelen.

#9 ·
View attachment 188376

20 inch Pilot-wielen met 255/45/20 Michelin Cross Climate 2. Ik gebruik 5 mm spacers aan de voorkant om te voorkomen dat de wielnaaf de remklauwbeugel raakt. Vorige eigenaar heeft de voorste remklauwen en -schijven vervangen door PowerStop, dus ik weet niet zeker of de afmetingen hetzelfde zijn als de OEM-onderdelen.
Vers!

#10 ·
Update: Ik heb dus een gok gewaagd en een set gekocht. Blijkt dat de velgen de standaard remklauwen niet vrijmaken, dus ik zal spacers moeten gebruiken. Ik heb ze wel op de auto gezet om te kijken en de achterkant past prima. Zoals ik al vermoedde, schuurt de voorkant over de spatbordvoering bij volle stuuruitslag, dus als mijn spacer er is, zal ik de voering verwarmen en proberen deze aan te passen voor meer ruimte.

#11 ·
Velgen zitten erop. Ik denk dat het er best goed uitziet.
Uiteindelijk heb ik een 5 mm spacer voor de voorkant gebruikt om de standaard remklauwen vrij te maken.
De 255/60/18 banden schuren wel bij volledig stuur, ik heb een heteluchtpistool gebruikt en de spatbordvoering gemasseerd, dus het is nu veel beter. De rit is best comfortabel door de grotere band. Geen klachten van de kinderen.

#13 ·
De 255/60/18 banden schuren bij volledig stuur.
Zelfs de banden in de fabrieksgrootte zitten dichtbij... dus ja, dit is logisch. Als je teruggaat naar de fabrieksgrootte, komt alles goed.

-Charlie

• Helpful
Reactions: 0dyfamily
#12 ·
OEM-wielen zien er beter uit dan welke aftermarket velg dan ook die u zou kunnen bedenken te installeren. Dit is geweldig.

owns 2006 Honda Odyssey EX