Heeft iemand de OEM-velgen gespoten of gepoedercoat? Ik zou mijn velgen gunmetal willen laten spuiten (op Alabaster Silver). Ik ben benieuwd of iemand een foto heeft.
banden erop of eraf?Ik heb net de OEM-wielen van een 2007 Odyssey EX opnieuw gespoten en ik ben blij met het resultaat... niet perfect, maar ze zijn 1000 keer beter dan ze waren. Ik heb één spuitbus grondverf, twee spuitbussen basislak en één spuitbus blanke lak gebruikt. Dit was mijn proces:
1) Wielen en banden schrobben en wassen met een ontvetter. Ik heb ZEP Orange gebruikt, maar afwasmiddel van Dawn zou voldoende zijn.
2) Wielen schuren met 120 grit papier en stof afvegen. Ik heb een 5" excentrische schuurmachine gebruikt op het hoofdoppervlak en het grootste deel ervan tot op het kale metaal geschuurd. Ik heb de verzonken delen met de hand gedaan, maar ik maakte me er geen zorgen over om alles tot op het kale metaal te schuren. Ik moest wat hardnekkige gecorrodeerde/afgebladderde verf verwijderen met mijn Zwitserse zakmes, en die plekken dan opnieuw schuren. Ik heb een borstel met een diameter van één inch gebruikt voor de eerste keer in de wielmoergaten. OPMERKING: Van de achterkant van het wiel gezien, heb ik ook de één inch brede ring die net achter de spaken loopt, net genoeg geschuurd om hem redelijk glad te maken.
3) Wielen schuren met 400 grit papier en stof afvegen. Zelfde proces als hierboven.
4) Wielen NAT schuren met 600 grit nat papier. Ik heb dit hele proces met de hand gedaan.
5) Wielen en banden wassen met een ontvetter. Zorg ervoor dat je goed schrobt in het gebied waar de velg en de band elkaar ontmoeten.
6) Wielen afvegen met aceton met pluisvrije doeken.
7) Banden afplakken. Ik heb afplaktape gebruikt rond de rand van de wielen, maar ik heb mensen speelkaarten zien gebruiken.
8) Eén laag primer (ProXL ProWheel Undercoat Grey PROWSGU)
9) Drie lagen basis (ProXL ProWheel Basecoat 04 Audi Chrome PROWS04)
10) Twee lagen blanke lak (SprayMax 2K 3680061)
Ik heb ook de naafdoppen gespoten, maar ik ben begonnen met het 400 grit papier.
De voorbereidingstijd was ongeveer 4 uur (wassen, schuren, wassen, afplakken). Het spuiten duurde ongeveer drie uur vanwege de wachttijd tussen de lagen.
Al met al een zeer bevredigend project.
Zoek een poedercoatbedrijf en zij zullen het zo dicht mogelijk matchen. Je kunt elke kleur en afwerking kiezen.Weet iemand zo uit het hoofd hoe je Honda-verfcodes voor de wielen kunt vinden?
Ik wil mijn 2011 TE enkei's opnieuw spuiten, want ze zijn na 10 jaar door het weer aangetast.
Een plaatselijke verfwinkel hier in de buurt zegt dat er geen verfcode is voor de wielen, wat mij vreemd lijkt.
Ze zijn zelfs op een goede dag niet erg behulpzaam.
Input wordt altijd gewaardeerd...
Bedankt!
ze zien er geweldig uit... niemand in mijn omgeving is uitgerust om dat te doen, dus verzending heen en terug is betrokken, wat de prijs opdrijft.Ik heb de mijne via Discount Tire laten coaten met PVD voor misschien $150 per stuk max.... (9 jaar geleden). Het is niet zo sterk als chroom en zal krassen zoals verf.
View attachment 161335