Honda Odyssey Forum banner

Remlicht en achterlicht worden door dezelfde lamp bediend!

1 reading
52K views 19 replies 9 participants last post by  DerbyDad03  
#1 ·
Opmerking voor andere beginnende doe-het-zelvers: dezelfde lamp bedient zowel het achterlicht ALS het remlicht. Hij heeft 2 gloeidraden, en de ene of de andere kan doorgebrand zijn.

(Misschien is dit wel bekend, maar ik heb dit nergens gelezen (een van de zeldzame keren dat Google me in de steek heeft gelaten), en toen het linker remlicht kapot was, was het rechter achterlicht kapot en kon ik de info niet online vinden, ik stond ERG dicht bij om de bus naar mijn monteur te brengen om het te laten repareren. Een terloopse opmerking van een kennis gaf me de clue over de 2-gloeidraad-situatie. Ik hoop dat dit iemand helpt!)

#4 ·
Ter informatie,

Alle 3 remlichten werken op afzonderlijke circuits. Als een lampje is doorgebrand, werken de andere 2 lampjes prima, d.w.z. niet bestuurd door het defecte lampje.

Eén vraag: waarom gebruikt Honda lamp 7443 met 2 gloeidraden, zoals u al zei?
Als het remlicht brandt, welke gloeidraad(en) brandt/branden er, 1 of beide gloeidraden...dit deel weet ik niet totdat iemand een experiment uitvoert.

#5 ·
Ter info,

Alle 3 remlichten werken op afzonderlijke circuits. Als één lampje is doorgebrand, zullen de andere 2 lampjes het prima doen, d.w.z. niet worden bestuurd door het defecte lampje.

Eén vraag: waarom gebruikt Honda lamp 7443 met 2 filamenten zoals u vermeldde?
Als het remlicht aan is, welk(e) filament(en) is/zijn aan, 1 of beide filamenten...dit weet ik niet totdat iemand een experiment doet.
Goed om te weten. Ik zou gokken, gebaseerd op mijn ervaring dat mijn achterlicht werkt maar het remlicht niet, dat elke lamp een ander filament is.

#6 ·
Ik heb net mijn busje gecontroleerd, zie foto:

Image

* Overdag (HL-schakelaar uit):
- Alle achterlichten zijn uit.
- Wanneer het rempedaal wordt ingedrukt, branden alle 3 de remlichten.

* 's Nachts (HL-schakelaar aan):
- Gloeidraad #1 van de remlamp en "Stadslicht" branden aan weerszijden.
- Wanneer het rempedaal wordt ingedrukt, branden alle 3 de remlichten, waarbij de R- en L-remlichten gloeidraad #2 gebruiken.

#9 ·
Het is een 7443 lamp, wat betekent dat het een lamp met dubbele gloeidraad is.
Het is zeer vergelijkbaar met een 7440, maar het is een enkele gloeidraad en heeft verschillende vergrendelingslipjes.

#11 ·
Weet iemand of de LED-lamp voor 7443 geschikt is als vervanging? In tegenstelling tot halogeen heeft deze geen dubbele gloeidraad.
Wilt u dat uw remlichten werken? Dan heeft u een dubbele gloeidraad nodig. Heeft uw "LED 7443" de mogelijkheid om zwak te branden en toch veel helderder te worden wanneer de remmen worden gebruikt? LED's hebben trouwens geen gloeidraden.

#14 · (Edited)
Bedankt Hogan773. Sorry, ik weet dat LED's geen gloeidraden hebben.

Ik dacht eraan om het onderstaande te kopen, maar ik veronderstel dat het betekent dat ik geen licht zal hebben totdat ik op de rem trap.
Ik heb net 1157 LED-vervangingen voor mijn aanhanger gekocht. Ze hebben 2 lipjes en 2 aansluitpunten aan de basis, net als de 1157 halogeenlampen met de dubbele gloeidraden.

Image
Image

De LED gedraagt zich als een halogeenlamp met dubbele gloeidraad, met zijn 2 lichtniveaus.

Als iemand een LED-vervangingslamp verkoopt, verkoopt hij een lamp die werkt als het originele halogeen. Anders is het geen equivalente lamp.

Jammer dat de LED zoveel groter is dan de halogeen. :DD :jk:

#13 ·
Multi-filament lampen hebben multi-aansluitingen. Eén voor elke gloeidraad en dan een gemeenschappelijke aarde. Of soms twee voor elke gloeidraad waar ze geen gemeenschappelijke aarde delen. Een echt compatibele vervangende LED-lamp zal hetzelfde zijn. Behalve dat deze in plaats van meerdere gloeidraden meerdere LED's of sets LED's heeft.

Als je googelt naar afbeeldingen van de 7443 lamp, zul je begrijpen wat ik bedoel. Als je naar de door hungtat geplaatste webpagina kijkt, lijkt het er niet op dat de lamp een goede vervanging is voor de 7443.

#15 ·
Ik denk (maar NIET 100% zeker) dat ik deze voor mijn remlichten heb:

2X High Power 80W 7443 7440 Tail Brake Backup Reverse LED Bulb 6000K White Light | eBay

Ze werken perfect, zeer zichtbaar achterlicht en helderder remlicht. Het is een directe vervanging zonder problemen.
Helaas veranderen sommige Ebay-verkopers vaak de aanbieding, dus zelfs als ik de aankoop in mijn geschiedenis heb, bestaat de daadwerkelijke aanbieding niet meer.

Attachments

#16 ·
Ik geloof (maar NIET 100% zeker) dat ik deze voor mijn remlichten heb gekregen:

2X High Power 80W 7443 7440 Tail Brake Backup Reverse LED Bulb 6000K White Light | eBay

Ze werken perfect, zeer zichtbaar achterlicht en helderder remlicht. Het is een drop-in vervanging zonder problemen.
Helaas veranderen sommige Ebay-verkopers vaak de aanbieding, dus zelfs als ik de aankoop in mijn geschiedenis heb, bestaat de daadwerkelijke aanbieding niet meer.
De titel van de aanbieding bevat Tail Brake Backup Reverse, maar de foto zegt "Reverse Backup". De foto is logischer dan de titel, omdat ik dacht dat je de LED-kleur moest matchen met de lenskleur. Wit licht zou voor de achteruitrijlichten zijn.

Zou je geen rode 7443-equivalent willen voor de achterremlichten?

#17 ·
De beschrijving is nogal verwarrend, dus ik heb gegokt en de juiste lamp gekregen. Ja, rood zou beter zijn, maar waarschijnlijk moeilijker te vinden en duurder. Ik ben er blij mee zoals het nu is en ben niet van plan om terug te gaan en het te veranderen.

#18 ·
De beschrijving is nogal verwarrend, dus ik heb gegokt en de juiste lamp gekregen. Ja, rood zou beter zijn, maar waarschijnlijk moeilijker te vinden en duurder. Ik ben er nu blij mee en ben niet van plan om terug te gaan en het te veranderen.

Je busje ziet er mooi uit!

Ik ben niet aan het argumenteren, ik zet het even recht.

Rode 7443's zijn gemakkelijk te vinden en kunnen zelfs goedkoper zijn dan de witte die je hebt gelinkt.

4x 7443 80W Super Bright Red Tail Brake Stop Light 7440 7444NA LED bulbs 1920LMs | eBay