Honda Odyssey Forum banner

Kapotte deurrol

10K views 15 replies 6 participants last post by  cebrew  
#1 ·
Na het zoeken lijkt het erop dat verschillende mensen problemen hebben gehad met kapotte rollen op hun schuifdeuren, maar ik ben geen berichten tegengekomen van eigenaren die het zelf konden repareren (ik heb wel een bericht gezien over het repareren van rollen op een handmatige deur).

Is er iemand die dit project heeft aangepakt op een elektrische deur?

Voor degenen die het door de dealer hebben laten repareren, hoeveel kostte het?

Als achtergrond: we hebben een '02 EX. Ongeveer een week maakt de deur aan de bestuurderskant een schurend/krakend geluid als hij opengaat. Hij gaat open en dicht, maar klinkt er niet blij mee. Toen ik probeerde te zien wat het probleem was, zag ik dat een beugel tegen de verf in de groef schuift en deze afschraapt waar de deur opengaat, dus we zijn gestopt met het gebruik van die kant. Het lijkt erop dat vergelijkbare problemen zijn gediagnosticeerd als kapotte rollen.

Bedankt bij voorbaat.

#2 ·
Ik heb een vergelijkbaar probleem, tot aan de verf toe! Ik ben op zoek naar de instructies over hoe ik het kan repareren aan de handmatige deur, maar tot nu toe geen succes. Weet u toevallig nog waar het was? Mijn zwager heeft een garage en ik zou graag willen kijken of het voldoende is om hem te helpen het voor mij te repareren.

#4 ·
Bedankt! Ik zal het vragen aan mijn zwager (die onze monteur is). Ik hoef eigenlijk alleen maar te weten hoe lastig het voor hem zou zijn om een handleiding (van mij;) ) te krijgen en het te repareren, vergeleken met de kosten om het naar een dealer te brengen. Ik zag dat de handmatige deuren niet zo duur zijn, maar ik heb nergens in mijn zoekopdrachten gezien hoeveel iemand heeft betaald voor de reparatie van de ELEKTRISCHE deur.

#5 ·
Timbuk20022 said:
Heeft iemand dit project aangepakt op een elektrische deur?
Voor degenen die het door de dealer hebben laten repareren, hoeveel kostte het?

Als achtergrond: we hebben een '02 EX. Ongeveer een week lang maakt de deur aan de bestuurderskant een schurend/krakend geluid als hij opengaat. Hij gaat open en dicht, maar klinkt er niet blij mee. Toen ik probeerde te zien wat het probleem was, zag ik dat een beugel langs de verf in de groef glijdt en deze afschraapt waar de deur opengaat, dus we zijn gestopt met het gebruiken van die kant. Het lijkt erop dat vergelijkbare problemen zijn gediagnosticeerd als kapotte rollen.

Bedankt bij voorbaat.
En weet iemand welke rol dit zou zijn? De mijne doet precies hetzelfde, maar dan erger - hij blijft openstaan en ik moet hem helpen sluiten door erop te leunen.

#6 · (Edited)
Voeg me toe aan de slechte roller club. Vorig jaar op vakantie begon mijn schuifdeur aan de bestuurderskant hetzelfde te doen als jullie beschrijven. Ik had met het geluid kunnen leven, maar het afschrapen van de lak op de laatste anderhalve inch van het pad moest worden gerepareerd. Ik heb het laten repareren bij de dealer toen ik thuiskwam. Ik herinner me dat het ergens in de buurt van $180 was. (Stom van me, ik heb de uitgebreide garantie gekocht om dergelijke problemen te dekken, maar ik kreeg te horen dat dit als een carrosseriedeel werd beschouwd en dus niet werd gedekt.) Nu, bijna een jaar later, doet mijn andere schuifdeur het niet goed. Ze willen nu $210 om de middelste rolmontage te vervangen. Het onderdeel kost $75. Ik overweeg het zelf te doen, maar heb geen tijd gehad om een paar onderdelen te verwijderen en te zien hoeveel moeite het zou kosten. Ik heb ook niet de handleiding, die zeker van pas zou komen voor zoiets.

#7 ·
Odandee -

Het kan zijn dat uw deur niet helemaal sluit, maar dat hoeft niet aan de rolconstructie te liggen. Nadat de dealer mijn bestuurdersdeur had gerepareerd, sloot deze nog maar de helft van de tijd correct. Ik moest hem een beetje helpen met mijn duim door op de achterkant van de deur te drukken wanneer deze naar binnen werd getrokken. Dit duurde bijna een jaar (ik ben er een keer mee teruggegaan om ernaar te laten kijken, maar verrassing, ze vonden geen probleem). Uiteindelijk kwam het zover dat hij helemaal niet meer werkte en het schuifdeurlicht ging branden. Ze hebben de vergrendelingsmotor (ik weet de exacte naam niet meer) vervangen, onder garantie. Dus ik denk dat ik wil zeggen dat u de dealer misschien even moet laten kijken of de oorzaak van uw probleem onder de garantie valt, als u nog garantie heeft.

#8 · (Edited)
Bedankt, ik was bang dat er iets anders aan de hand was, aangezien de meeste "symptomen" overeenkwamen, maar niet allemaal:(. We hebben geen garantie, omdat mijn man hem deze keer niet wilde kopen (weet niet waarom, hij heeft zichzelf een paar keer terugverdiend met mijn Accord Wagon) en we hebben hem van een particulier gekocht, maar ik overweeg er een te kopen (geen Honda, een die mijn kredietvereniging aanbiedt - hij dekte zelfs slechte deurslotmotoren), voordat het jaar om is, omdat onze verlengde garantie op de transmissie begin volgend jaar afloopt, en ik wil de garantie hebben voordat de bus weer een jaar ouder wordt. Ik breng de bus woensdag voor zijn onderhoudsbeurt van 45.000 km, en mijn zwager gaat de dingen bekijken die ik hier heb uitgeprint. Ik hoop echt dat het alleen de rol is en dat de verbindingsdinges (die je schoonmaakt met de gum van een potlood?) gewoon vuil zijn, zoals ik ontdekte toen ik de deur controleerde die wel werkt. Hij moet ook schoongemaakt en gesmeerd worden rond de rollen, maar dat moet mijn man of zwager doen, want zoals je kunt zien, ben ik niet mechanisch aangelegd ;) :D Bedankt voor je hulp!

Oh, en is de motor voor de elektrische deuren, of zit hij ook op handmatige deuren? Ik vraag me gewoon af of ik, als hij uitvalt, gewoon de stroom van de deur kan uitschakelen om hem te gebruiken, of dat hij essentieel is voor het correct sluiten van de deur?

#9 ·
Oh, en is de motor voor de elektrische deuren, of zit hij ook op handmatige deuren?
Ik weet niet zeker wat je hier vraagt. Er zit geen motor op de handmatige deuren omdat ze handmatig zijn. Ik geloof dat de handleiding iets zegt over het uitschakelen van de schakelaar op het dashboard en het handmatig gebruiken van de elektrische schuifdeuren. Voor zover ik me herinner, leek het erop dat ze je dat niet aanmoedigden, maar je een noodprocedure gaven totdat je het kon laten repareren. (Natuurlijk kan het zijn dat het geen problemen veroorzaakt, maar ze proberen je naar de dealer te sturen om het te laten repareren.) Ik heb de mijne een paar keer handmatig gebruikt voordat ik het kon laten repareren. Hij schuift niet gemakkelijk in die modus, maar ik heb er geen problemen mee gehad dat hij niet goed vastklikte.

#10 · (Edited)
Wat het ook is dat het goed laat vergrendelen (het ding dat het wervelende, klakkende, vergrendelende geluid maakt als het net gesloten is?) Ik denk dat ik vraag of de "vergrendelingsmotor/vergrendelingsmotor" alleen op de elektrische deuren zit of dat alle handmatige deuren het ook hebben? Ik denk dat ik vraag of het veilig is om een kapotte vergrendelingsmotor te gebruiken (en mee rond te rijden) als ik de deuren op handmatig zet? Zullen de sloten goed vastklikken?

Ik heb gisteren rondgebeld en het goedkoopste dat ik vond voor het vervangen van een middelste rol was $135 voor arbeid en ongeveer $78 voor het onderdeel, exclusief belastingen en "kosten" (zal informeren naar de "kosten") en de tweede was $235 voor arbeid, en de derde - wacht even, hier komt het - tussen $400-$500! De goedkoopste prijs is bij de dealer waar mijn sleutels het duurst waren, maar oké
':confused: . Ik zal een schriftelijke offerte krijgen als ik hem inlever. Mijn busje gaat vanavond naar mijn B-I-L om morgen de onderhoudswerkzaamheden in zijn werkplaats te laten uitvoeren, en ik ga hem vragen om even te kijken en me te vertellen of de rollen kapot zijn, en of het er een of beide zijn, enz. Ik weet dat de onderste in orde is, maar ze moeten allemaal schoongemaakt en ingevet worden (erg:rolleyes: ) en de contacten zijn vuil (ik heb de contacten van de goede deuren gisteravond schoongemaakt, maar had geen wiellagervet om de rollen te doen).

Ik heb gisteren VEEL dingen uitgeprint en het opnieuw bekeken. Dit forum is geweldig!:D

PS - vond een draad waar de middelste rol van iemand anders kapot was en hij ook niet helemaal vanzelf dichtging (precies hetzelfde als toen we hiermee begonnen met dit probleem, dus ik voel me daar iets beter over;)

#11 ·
cebrew said:
(Stom van me, ik kocht de uitgebreide garantie om dergelijke problemen te dekken, maar ik werd geĂŻnformeerd dat dit als een lichaamsdeel werd beschouwd en dus niet gedekt was.)
Wie heeft u hiervan op de hoogte gebracht en hebben ze contact opgenomen met Honda Care? Als dat is wat u heeft, Honda Care, controleer dan uw Honda Care-handleiding en lees de uitsluitingen voor wat niet op het lichaam wordt gedekt zorgvuldig. Sommige lichaamsdelen worden gedekt. Ik ben niet zeker van deze. Controleer het.

#12 ·
Ja, ik heb Honda (geen) Care. Ik heb een lange discussie gehad met verschillende mensen van de serviceafdeling van de dealer die zeiden dat het niet gedekt was. Ze zouden het onderdeelnummer in hun magische computer invoeren en het zou terugkomen als niet gedekt. Ik probeerde te betogen dat dit geen carrosseriedeel was, zoals een zijpaneel waar ik per ongeluk een deuk in kon maken, maar een goedkoop onderdeel dat Honda in mijn busje had geplaatst en dat kapot ging bij normaal gebruik. Ze wilden niet toegeven en ik moest betalen.

#13 ·
Ik denk dat er hier een paar mensen zijn die Honda zover hebben gekregen om ervoor te betalen (iemand heeft misschien de BBB genoemd). Ik zou een zoekopdracht uitvoeren en rondkijken. Het spijt me dat ik me niet kan herinneren waar het was.:rolleyes:

#14 ·
Voeg me toe aan de kapotte rollerclub. Dit gebeurde aan de elektrische deur aan de bestuurderskant van mijn 2002 EX. Ik kreeg een offerte van $255 inclusief installatie om de roller te vervangen. Tel daar $50 bij op voor een nieuw paneel waar de verf afgeschraapt is, exclusief de kosten om het paneel in de juiste kleur te schilderen. Ik heb Honda Care uitgebreide garantie. Ik ben bezig met het opvragen van de schriftelijke garantie om erachter te komen of het gedekt is - maar op basis van wat ik hier hoor, ben ik niet aangemoedigd.....

#15 ·
Verschillende mensen hier hebben ze zover gekregen om ervoor te betalen - veel lijkt af te hangen van de mensen met wie je uiteindelijk praat. Het is het proberen waard!;)

#16 ·
Ik denk dat het ook afhangt van je relatie met je dealer. Als je je auto daar brengt voor al je onderhoud en reparaties, zijn ze waarschijnlijk meer geneigd om zoiets te dekken. Mijn dealer ziet mijn busje nooit, tenzij het wat garantie werk nodig heeft. Dus mijn kansen dat ze voor mij extra moeite zouden doen, waren klein. Maar het kan nooit kwaad om het te vragen.