Honda Odyssey Forum banner

DIY: Brandstofpomp vervangen

1 reading
25K views 7 replies 6 participants last post by  Ktmg223  
#1 ·
Zo vervangt u de brandstofpomp-eenheid:

#2 ·
Beest! Geweldige video zoals altijd.

• Like
Reactions: MrRangerZr1
#4 ·
Heb dit in het weekend gedaan (brandstofmeter werkte niet onder 1/4 vol). Lessen geleerd op een 2008 EX:

1. Hoefde de plastic deurrunner niet te verwijderen om het tapijt te verwijderen/terug te plaatsen
  2. De plastic stukjes over de staven hebben clips die langs de binnennaad lopen. Maak deze los voordat je langs de staaf trekt, anders breken ze waarschijnlijk.
  3. Brandstofrelais vereist verwijdering van een sierstuk dat niet in de video wordt behandeld, niet alleen de zekeringkap.
  4. Ik heb de batterij niet losgekoppeld.
  5. Maak de ruimte onder het tapijt en in de put grondig schoon voordat je de pomp verwijdert. Wil geen kleine stukjes in je tank laten vallen.
  6. Er kwam meer brandstof uit dan verwacht na het verlagen van de druk. Een fles met een opening die breed genoeg is om de brandstofleiding in te stoppen, zou goed werken.
  7. Gereedschap voor de borgring van de brandstofpomp is niet nodig als je sterke handen hebt en goed kunt inschatten wat het koppel is.
  8. Ik had maar een paar gallons in de tank toen ik dit deed, maar er kwam veel benzine uit de oude pomp. Zorg dat je een emmer klaar hebt om het in te gooien.
  9. De nieuwe erin zetten was een PITA:
    1. Doe de nieuwe pakking eerst op de tank en installeer dan de pomp.
    2. Laat iemand het vasthouden terwijl je de schroefdraad van de borgring start. De veer liet het steeds gedeeltelijk loskomen.
  10. Ontdekte dat ik een paar gallons benzine extra in de tank nodig had. Ik zou schatten dat er minstens 2-3 gallon in zaten, maar er was maar een klein beetje zichtbaar vanuit het gat. De motor sloeg helemaal niet aan totdat ik nog 2 gallons haalde (d.w.z. ~4 gallon in totaal).

#5 ·
Interessant. IMHO, ik laat mijn busje nooit zakken tot 1/4 tank. (dus zou nooit van dit mogelijke probleem weten). Jaren geleden werd mij verteld dat Honda brandstofpompen "bullet proof" waren. Ook werd mij verteld dat het niet goed is om de benzinetank te laag te laten worden, slecht voor "brandstofpompen". Je hebt meer tijd/energie dan ik. :) Ik zou gewoon met het probleem hebben geleefd. Succes.

#6 ·
2005 EX, 202k mijl: probeerde vandaag een nieuwe Herko 258GE brandstofpomp te installeren: denk dat hij defect was. De "pod" op het origineel zwaait naar niveau, zodra hij een stukje in de tank zit: deze Herko verzet zich daartegen: de zwarte geplooide lijn die op de pomp in de video te zien is, is te stijf op de Herko, waardoor de pod tegen de bodem van de tank wordt gedwongen. Haalde hem eruit om hem te onderzoeken en probeerde de pod in positie te draaien, maar hij begon uit elkaar te vallen. Uiteindelijk de originele weer teruggeplaatst. De brandstofmeter geeft nu echter "Leeg" aan en het waarschuwingslampje voor laag brandstofpeil knippert. Zal het morgen opnieuw moeten bekijken om te zien wat ik verkeerd heb gedaan. Zal updaten.