Honda Odyssey Forum banner

Deurstop verwijderen (SquidMod #1)

16K views 36 replies 17 participants last post by  KiteSquid  
#1 · (Edited)
Ik vond het niet leuk hoe de zijdeuren niet helemaal opengaan als de zijruiten open zijn, dus ik bekeek mijn Ody om te zien hoe dit kwam.

Er zit een kleine deurstops in het onderste deurkanaal waar een kleine hendel tegenaan komt als het raam naar beneden is, dus in plaats van te proberen de hendel aan te passen, heb ik de deurstops verwijderd.

Ik tilde de weerstrip op om betere toegang tot de bouten te krijgen.

Ik gebruikte een 10 mm 3/8" aandrijfsocket op een 6" verlenging met een kruiskoppeling ertussen om de twee bouten te verwijderen die de deurstops op hun plaats hielden.

Eenmaal verwijderd heb ik de bouten terug in de gaten geplaatst en de weerstrip teruggeplaatst.

U zult merken dat er een deurstops voor de linker- en rechterkant is. Ik zal ze vervangen voordat ik deze bus verkoop... VEEL jaren in de toekomst, dus ik zal ze markeren en in een zak in mijn gereedschapskist stoppen...

Totale tijd besteed: 15 minuten.

Zie foto's hieronder.

Hier is mijn Ody met de middelste stoelen verwijderd, omdat ik de vloerbedekking met Scotch Guard behandelde, maar zie je hoe de deur NIET helemaal opengaat als het raam naar beneden is?? Dit is een "Design Feature" van Honda... en is hier in veel threads besproken.

Attachments

#2 ·
Hier is een bovenaanzicht van de deurschuif (de bovenkant heeft het NO STEP-symbool erop... je kunt zien hoe de hendel de deurstuit raakt.

Attachments

#3 ·
Bovenaanzicht van de deurstap met de tochtstrip teruggetrokken om de toegang te vergemakkelijken.

Ik denk niet dat ik de tochtstrip had hoeven optillen om de bouten te verwijderen... maar het maakt het makkelijker...

Attachments

#4 ·
Deurstop aan de linkerkant met twee borgbouten verwijderd.

Attachments

#5 ·
Die aan de linkerkant kwam van de linkerkant van mijn Ody en die aan de rechterkant kwam van de rechterkant van mijn Ody.

Attachments

#6 ·
Hier is een weergave van waar de deurstoppers vandaan kwamen.

de tochtstrip is teruggetrokken om het zicht te vergemakkelijken.

Attachments

#7 ·
Hier is hetzelfde gebied met de bouten die in de gaten zijn vervangen, zodat ik ze niet kwijtraak...

Attachments

#9 ·
Ik ga naar HomeDepot voor een kruiskoppeling!
Bedankt voor de gedetailleerde uiteenzetting van deze eenvoudige oplossing voor een vervelend probleem.

Pas op dat je jezelf niet onthoofdt, Morticai!!

#11 ·
Je hebt mogelijk geen kruiskoppeling nodig, maar het maakt het gemakkelijker...

Ik heb er niet aan gedacht om een foto te maken met de ramen naar beneden en de deur helemaal open, omdat ik klaar wilde zijn met het aanbrengen van de Scotch Guard...

Ik ben een veiligheidsFANATICUS, dus ik zal mezelf gewoon bekritiseren...

Ga door...

KS, JIJ bent een IDIOOT!!!!! Iemand zou zijn hoofd uit het raam kunnen steken en de deur zou open kunnen gaan en hen onthoofden!!!!!!!!!

PLAATS de deurstoppers NU terug!!!!!!!

Uit...

Trouwens, als ik kinderen had, zou ik deze vervelende kleine deurvastzetters niet hebben verwijderd...

#12 ·
KiteSquid said:
Ik ben een veiligheidsfreak
Nee, dat ben je niet, anders had je dit domme ding niet gedaan. Alleen omdat je je niet kunt voorstellen hoe een ongeluk van het soort dat de stops moeten voorkomen, kan gebeuren terwijl de bestelwagen van jou is, wil nog niet zeggen dat het niet zal gebeuren.

#14 · (Edited)
Ik ben er vrij zeker van dat de deuren alleen stoppen/omkeren wanneer ze weerstand ondervinden tijdens het sluiten.

Op basis van mijn ervaring stoppen/keren ze niet tijdens het openen. Ik duwde tegen de deur terwijl deze openging en ik kon hem niet laten stoppen.

BEWERKING/CORRECTIE: Na het lezen van een latere post en het uitvoeren van een test, keren de deuren wel om bij het ondervinden van weerstand tijdens het openen.

Er is echter geen knelbeveiliging aan de achterrand van de deur (zoals er wel is aan de voorkant). Een lichte duw van uw kant zal de deur omkeren. Als u echter toestaat dat deze geleidelijk tegen u duwt en u geleidelijk de hoeveelheid waarmee u tegen de deur duwt verhoogt, zult u merken dat deze open blijft gaan, zelfs als u enorme druk uitoefent (tot het punt dat ik bang was de motor te verbranden of een onderdeel van de opener te buigen).
Dit kan komen doordat de deur is ontworpen om de zwaartekracht te overwinnen bij het openen van de deur terwijl de bus bergafwaarts geparkeerd staat.

Dit is wat ik oorspronkelijk deed omdat ik probeerde te zien hoeveel weerstand de deur zou omkeren. Het leek me dat de deur niet omkeert tijdens het openen.

Met betrekking tot KiteSquids mod, zou een hoofd of nek die door het raam steekt de deur mogelijk niet de duw geven die nodig is om automatisch om te keren. De weerstand kan zich langzaam ontwikkelen en de deur kan het hoofd of de nek op een niet zo goede manier pletten.

#15 ·
Mooi werk. Hoewel ik denk dat ik dit niet ga doen uit angst om in de toekomst een armpje te beknellen.

Een van de ergernissen is dat je de achterdeur niet volledig kunt openen als je de ramen al op afstand hebt geopend om de lucht eruit te laten. Een manier om dit te omzeilen, tenminste in sommige gevallen en als je erover hebt nagedacht... Ik heb ontdekt dat je de deuren eerst op afstand kunt openen en DAN nog steeds de vier ramen kunt openen door "ontgrendelen" ingedrukt te houden.

#16 ·
big_mosquito said:
Ik ben er vrij zeker van dat de deuren alleen stoppen/omkeren wanneer ze weerstand ondervinden tijdens het sluiten.

Op basis van mijn ervaring stoppen/keren ze niet om tijdens het openen. Ik duwde tegen de deur terwijl deze openging en ik kon hem niet stoppen.
Hmm, de vraag is dus - stoppen ze door weerstand, of alleen door de knelstrips? Er zijn geen knelstrips aan de achterrand van de deuren, dus als dat laatste het geval is, dan is er niets om de deuren te vertellen te stoppen als ze iets raken tijdens het openen.

Wat als de deuren iets onbeweeglijks raken tijdens het openen? Zijn we dan de klos?

#17 · (Edited)
De mijne is zilver/grijs, maar ga niet af op de foto's.

Te veel variabelen...

Slechte belichting, slechte beeldvorming, slechte cameraman... nou ja, je begrijpt het wel.

Om de echte kleuren te zien, ga je naar de dealer....

#18 ·
OdyBahn said:
Hmm, de vraag is dan - stoppen ze vanwege weerstand, of alleen door de knelstrips? Er zijn geen knelstrips aan de achterrand van de deuren, dus als dat laatste het geval is, dan is er niets om de deuren te vertellen te stoppen als ze iets raken tijdens het openen.

Wat als de deuren iets onbeweeglijks raken tijdens het openen? Zijn we de klos?
Je bent de klos. De deuren halen stroom uit de motor en draaien de ramen omhoog om te helpen bij het verwijderen van het aanstootgevende aanhangsel totdat de deur volledig open is.

Grapje.

Op mijn '05 stopt en keert de deur om als hij tijdens het openen weerstand ondervindt. Het is niet genoeg kracht om gezonde botten te breken, maar het is wel genoeg kracht om een afdruk of mogelijk een blauwe plek achter te laten.

Merk ook op dat er zelfs als ze volledig open zijn ruimte moet zijn voor een arm of been om uit te steken zonder te knellen. Een hoofd zou echter de knelling krijgen voordat de deur zich terugtrekt.

Paul

#19 · (Edited)
Ik sta gecorrigeerd en zoals Paul zei, keren de deuren om wanneer ze weerstand ondervinden tijdens het openen.

Maar er is meer aan het verhaal. Zoals OdyBahn zei, zit er geen knel-sensor aan de achterrand van de deur (zoals aan de voorkant). Een snelle, stevige duw van uw kant zal de deur omkeren. Als u echter toestaat dat deze geleidelijk tegen u aandrukt en u geleidelijk de hoeveelheid druk die u tegen de deur uitoefent verhoogt, zult u merken dat deze blijft openen, zelfs als u enorme druk uitoefent (tot het punt dat ik bang was de motor door te branden of een onderdeel van de opener te buigen). Dit kan komen doordat de deur is ontworpen om de zwaartekracht te overwinnen bij het openen van de deur terwijl de bus bergafwaarts geparkeerd staat.

Dit is wat ik oorspronkelijk deed, omdat ik probeerde te zien hoeveel weerstand de deur zou omkeren. Het leek me dat de deur niet omkeert tijdens het openen.

Met betrekking tot KiteSquids mod, kan een hoofd of nek die door het raam steekt, de deur mogelijk niet de duw geven die nodig is om automatisch om te keren. De weerstand kan zich langzaam ontwikkelen en de deur kan het hoofd of de nek op een niet zo goede manier pletten. Ik zal de mod niet maken, aangezien ik jonge kinderen heb.

#20 ·
KiteSquid said:
Ik vond het niet leuk dat de zijdeuren niet helemaal opengaan als de zijruiten open zijn, dus ik heb mijn Ody bekeken om te zien hoe dat kwam.
<snip!>
Dit is een "Design Feature" van Honda.... en is hier in veel threads besproken.
Leuke mod, maar ik begrijp niet waarom je de deuren niet gewoon opent met de ramen dicht en ze daarna naar beneden rolt?

;)

strider

#21 ·
big_mosquito said:
zelfs als je enorme druk uitoefent (tot het punt dat ik bang was de motor door te branden of een onderdeel van de opener te buigen). Dit kan komen doordat de deur is ontworpen om de zwaartekracht te overwinnen ...
Goed punt, Mozzie. Ik kon dit ook repliceren. De uitkomst was echter anders als ik deze zachte, toenemende druk uitoefende aan de bovenkant van de deur versus de onderste helft. Zelfs het voorbeeld van geleidelijk toenemende druk, wanneer toegepast op de bovenste helft van de deur (het zwarte gedeelte), keerde de deur nog steeds onmiddellijk om.

Het lijkt er bijna op dat er een sensor is die neerwaartse druk aan de voorkant van de deur detecteert.

Als kanttekening is er een knelgevaar met deze deuren. Bij het sluiten is een van de laatste bewegingen van de schuifdeur dat de achterste rand naar binnen schuift om te vergrendelen. Als iemand buiten een vinger (of een kleine hand) in de opening zou steken terwijl de deur zijn vergrendeling voltooit, zou deze genadeloos worden geplet.

Hier is de test die ik bij de dealer heb gedaan op twee Ody's (een '05 en een '06): Neem twee van de dunne instructieboekjes (de servicegeschiedenis en de garantie) en steek ze, wanneer de deur sluit - vlak voordat hij vergrendelt - in die opening aan de achterkant van de deur. *AUW* Houd uw kleintjes uit de buurt van deze deur!

Paul

#23 ·
Herman:
Eigenaar van "Herman's Military Antiques". Hij heeft maar één arm. Hielp Bart en alle anderen om de pestkop Nelson Muntz te verslaan. Was lid van de Springfield Stonecutters. Rende ooit een vervalsingsoperatie voor jeans vanuit Homer's garage met crimineel Jericho.
http://www.worldwide-web.com/JeffreyBabad/Simpsons/Sounds/herman.wav

Image
[/IMG]

#26 ·
Daarom zei ik dat ik het terug ga zetten voordat ik het verkoop.