Honda Odyssey Forum banner

Ervaring met Aisin TKH-002 van Rockauto

1 reading
51K views 73 replies 24 participants last post by  majiexpress_7101  
#1 ·
Hallo Odyclub-community,

Lange tijd bezoeker, de eerste keer dat ik hier post. Ik lees alle threads over de 3e generatie Odyssey, aangezien ik een 2005 exl met res heb, hij heeft 202k mijl op de teller, ik kocht hem in 2012 met 114K, het is een goede auto en ik rijd er graag in en de manier waarop hij lange afstanden aankan.
Ik doe meestal zelf het onderhoud, ik werk er graag aan en zorg ervoor dat de klus goed wordt geklaard.

Ik heb onlangs ervaring opgedaan met de Aisin TKH-002 distributieriemkit, want ik weet dat dit de kit is die iedereen het liefst gebruikt voor het vervangen van de distributieriem. Aangezien de kilometerstand van de auto 114K was toen ik hem kocht, controleerde ik de onderhoudsgegevens en ontdekte dat de distributieriem onlangs door de Honda-dealer was vervangen. Ik wachtte tot hij 200K had bereikt, zodat ik de distributieriem kon vervangen, samen met de bijbehorende onderdelen (geleiderollen, spanrollen, automatische spanner, waterpomp, enz.). Een andere reden waarom ik de distributieriem heb vervangen, was dat de spanner een tikkend geluid maakte wanneer de motor 's ochtends startte. Omdat ik weet dat de dealer alleen de riem heeft vervangen, maar verder niets, weet ik dat de bijbehorende onderdelen 200K mijl hebben gereden.

Dus bestelde ik de TKH-002 distributieriemkit van rockauto, omdat deze bewezen niet nep is, want ebay- of amazon-verkopers verkopen hem. De kit kwam aan, de kwaliteit en staat waren zoals verwacht, de riem is mitsuboshi uit Thailand. In één weekend volgde ik nauwgezet de procedure voor het vervangen van de distributieriem en de installatie verliep soepel, alles klopte precies, de markering klopte en alles, ik draaide de krukas een paar keer en controleerde de markeringen, het klopte precies. Ik maakte alles vast, afdekkingen, multiriemspanner en poelie (krukas) goed aangedraaid, en dacht dat nog eens 100K goed zou zijn. Ik startte de motor, hij sloeg meteen aan en geen codes of iets, het ging zo soepel.

Na 2000 mijl realiseerde ik me dat er geluid uit de distributieriem kwam, het was een soort gewiebel/geratel of gorgelend geluid als de motor stationair draaide, je kon het nauwelijks horen in de cabine, maar als je de motorkap opende en goed luisterde vanaf de distributieriemafdekking, kon je het horen, het begon me te irriteren, maar de auto rijdt perfect en geen problemen of codes, dit weekend besloot ik de distributieriemafdekking te verwijderen en er eens goed naar te kijken om te zien of ik de spanner, geleiderol of iets anders niet goed had aangedraaid. Ik controleerde alles heel strak en vast, maar wat ik me realiseerde, was dat wanneer je de krukasbout draait om de markering uit te lijnen, op een bepaald punt tijdens het draaien van de distributieriem de waterpompe kant van de riem echt los komt, de krukaspoelie naar de geleiderol of de linkerkant de juiste spanning heeft. De speling aan de waterpompe kant van de riem greep niet eens aan, hoewel hij de waterpompe poelie niet aandreef vanwege een gebrek aan spanning. Maar als je de markeringen uitlijnde en dan de spanning op het waterpompe gedeelte van de distributieriem controleerde, werd hij weer strak, dat verbaasde me enorm.
Ik begon te onderzoeken of iemand in de internetjungle hetzelfde had meegemaakt als ik. Ik beperkte mijn zoekopdracht op Google en toen vond ik door te googelen op “Honda V6 aisin warbling noise” mensen die problemen hadden met de aisin waterpomp en de mitsuboshi riem, de volgende links laten de omvang van het probleem zien:

toen realiseerde ik me dat de kit een probleem heeft met de waterpomp en de riem, zelfs iemand vermeldde in een van die forums dat de riem iets langer was dan de originele van Honda. Ik bevestigde dat door te kijken naar de overdreven uitgerekte as van de hydraulische spanner.

Dus ga ik naar de website van majestic honda en bestel de distributieriem en waterpomp en de bijbehorende pakking, ik wacht op de onderdelen en dan moet ik de distributieriem en waterpomp vervangen. Maar het is echt een hel om de klus opnieuw te doen die de eerste keer goed is gedaan, maar je moet het opnieuw doen alleen omdat de kit een probleem heeft, het is echt teleurstellend en vervelend. Andere onderdelen (geleiderol en spanrol en hydraulische spanner) van goede kwaliteit.

En ik dacht dat aisin de OE-waterpompfabrikant was en dat de riem van goede kwaliteit was, aangezien Toyota hem in hun voertuigen gebruikt, maar Honda gebruikt de unit ta voor de riem en yamada voor de waterpomp, ze zijn er al lang geleden mee gestopt om ze voor de waterpomp te gebruiken.

Ik weet dat het een heel lange post is geworden, maar het zou mijn frustratie moeten laten zien, ik wilde mijn ervaring met anderen delen, zodat je niet in dat konijnenhol valt.

Zorg goed voor jezelf

#4 ·
Ik heb van dit probleem gehoord, de waterpomp maakt gorgelende geluiden.

Neem contact op met Rockauto, de kit die je hebt gekocht heeft garantie, dus je kunt in ieder geval een terugbetaling of iets dergelijks krijgen.
Het probleem met Rockauto is dat het slechts een website is, er is geen echt persoon om mee te praten. Het enige telefoonnummer dat ik kan verkrijgen is hun hoofdkantoor, als je belt zeggen ze specifiek dat ze geen klantenservice via de telefoon bieden. Ik heb de garantieprocedure geprobeerd, maar aangezien de retourperiode is gesloten, leidde de procedure me naar een exacte vervanging van de kit, die mogelijk hetzelfde probleem heeft en hetzelfde werk voor niets doet, en die garantievervangingsprocedure brengt de vervangende kit en beide verzendmethoden in rekening voor een probleem dat je niet hebt veroorzaakt!!! Aangezien de bestelling vorig jaar oktober is geplaatst, is terugbetaling geen optie.

Aangezien de waterpomp aan/uit schakelt, is het geen constante stroom van koelvloeistof, wat gorgelen veroorzaakt, maar er is ook geen oververhitting. Moet ik het zo laten of een OEM yamada WP en unitta riem halen en de rest van de componenten van majestic honda houden? Ik weet niet wat jullie denken?

#5 ·
Toen ik de distributieriemwissel (Aisin kit) deed, maakte ik markeringen op de oude riem met de nokkenas/krukas tandwielen en zette deze over op de nieuwe riem om hem goed uit te lijnen. Zonder dat was het aan de rechterkant heel gemakkelijk om een tand over te slaan. Ik moest de poelie echt los houden om de distributieriem uit te lijnen met de markeringen op het tandwiel. Bij het overzetten van de markeringen heb ik ze drievoudig bevestigd samen met een vriend en de riemen waren exact dezelfde maat.

Ik ken persoonlijk 3 busjes, exclusief de mijne, die de Aisin distributieriem kit hebben gebruikt en een daarvan heeft er meer dan 10.000 km mee gereden. Tot nu toe geen geluid of problemen. Bij deze 3 busjes is de distributieriemklus gedaan in een lokale garage en ze gebruiken de Aisin kit samen met Honda koelvloeistof.

Benieuwd of je een slecht exemplaar hebt gekregen of dat het geluid gewoon normaal is voor hun waterpomp. Begon het geluid pas na 2.000 mijl of nam het geleidelijk toe?

Als je hem vervangt door OEM, update dan even. Voornamelijk de lengte van de riem, pomp problemen of wat je ook hebt gevonden.

Is er een kans dat je het geluid kunt opnemen met een verlengde microfoon naar het waterpompgedeelte? Ook de video van de speling die je op de riem hebt gevonden?

#6 ·
Toen ik de distributieriemwissel (Aisin-kit) deed, maakte ik markeringen op de oude riem met de nokkenas/krukas tandwielen en zette deze over op de nieuwe riem om hem goed uit te lijnen. Zonder dat was het aan de rechterkant heel gemakkelijk om een tand over te slaan. Ik moest de poelie echt los houden om de distributieriem uit te lijnen met de markeringen op het tandwiel. Bij het overzetten van de markeringen heb ik ze drievoudig bevestigd samen met een vriend en de riemen waren precies even groot.

Ik ken persoonlijk 3 busjes, exclusief die van mij, die de Aisin distributieriemkit hebben gebruikt en een daarvan heeft er meer dan 10.000 km mee gereden. Tot nu toe geen geluid of problemen. Bij deze 3 busjes is de distributieriemklus gedaan in een lokale garage en ze gebruiken de Aisin-kit samen met Honda-koelvloeistof.

Ik vraag me af of je een slecht exemplaar hebt gekregen of dat het geluid normaal is voor hun waterpomp. Begon het geluid pas na 2.000 mijl of nam het geleidelijk toe?

Als je hem vervangt door OEM, update dan even. Vooral de lengte van de riem, pomp problemen of wat je ook hebt gevonden.

Is er een kans dat je het geluid kunt opnemen met een verlengde microfoon in de buurt van de waterpomp? Ook de video van de speling die je op de riem hebt gevonden?
Dat was de procedure die ik volgde. Ik zette de TDC-markering op de oude riem met een witte marker en zette die markering vervolgens over op de nieuwe riem, het aantal tanden tussen de nokkenas en de achterste nokkenasmarkering is 64, wat hier het geval is.
Als het een tand verkeerd stond, zou het in dat geval de hele tijd los moeten zitten, maar het trekt aan als alle distributiemarkeringen zijn uitgelijnd..

#8 ·
De meeste mensen hebben geen problemen met de Aisin-kit. De jouwe is de zeldzame uitzondering. De Aisin-kit, inclusief de waterpomp, is nog steeds de kit die je moet hebben. Het is jammer dat je een slechte ervaring hebt gehad, maar dit is uiterst zeldzaam.

#9 ·
Ik heb de kit gebruikt op mijn Odyssey uit 2007 die ik toen had, zonder problemen. Hij ging nog eens 100.000 mijl mee voordat ik hem verkocht. Ik markeerde de riem met beide nokkenassen en de krukaspoelie voordat ik iets verwijderde of losmaakte. Daarna heb ik die markeringen zorgvuldig overgebracht op de nieuwe riem en vervolgens de tanden tussen alle markeringen dubbel gecontroleerd om er zeker van te zijn. Heeft u een update over wat er is gebeurd?

#10 ·
+1 update?
Ik heb de Aisin-kit gebruikt op mijn oude bus en de nieuwe. Bij de nieuwe werd de HT lawaaierig en vervangen door een andere Aisin-kit (OEM zou het enige alternatief zijn), hoewel ik ook alleen de HT had kunnen doen. Wat de riem betreft, als de maat goed was en je markeringen hebt overgebracht, dan is er een andere fout, want dan zou je weten dat je markeringen niet overeenkomen bij de installatie. WP-probleem, misschien.

Soms worden items verkeerd verpakt. Dit is mij overkomen met de binnenste stuurstang. Ja, geen persoon op Rockauto, want ik had dezelfde ervaring. Het is allemaal website-gestuurd, wat verschrikkelijk is. Komt met goed en slecht. Goede prijzen voor onderdelen, maar af en toe zullen er problemen optreden zoals de onze en kun je een paar dollar verliezen, zelfs als het niet jouw schuld is.

#11 ·
Als de riem te lang is, zoals in sommige van de gekoppelde discussies werd gesuggereerd, had dat duidelijk moeten zijn toen je de markeringen op de riem uitlijnde. Het zou veel kilometers kosten om een riem op te rekken, als dat al mogelijk is, dus we moeten de riem volledig inspecteren wanneer hij eraf komt.

#12 ·
Ik leefde met het "kwetterende" geluid van de Aisin-kit gedurende 100.000 mijl, het geluid was nieuw toen ik de kit installeerde. De meeste mensen zullen het nooit opmerken of er iets over zeggen. Ik kon het echte probleem nooit diagnosticeren totdat ik deze thread en de bijbehorende thread op acurazine voor een TL zag. Ik had echter geen problemen, ik reed er 100.000 mijl mee, de hydraulische spanner lekte ook geen olie. Het geluid verdween volledig toen ik terugging naar alle OEM-timingcomponenten, inclusief waterpomp, voor de volgende distributieriemwissel, en ik GEBRUIKTE de shimkit NIET om de looprol te shimmen. De shim voor de looprol is niet de bron van het kwetterende geluid. Als je de Aisin-kit wilt gebruiken, gebruik dan de 2 poelies + waterpomp, maar houd het bij de OEM Unitta-riem en de hydraulische spanner.

#13 ·
Ik leefde met het "warbling" geluid van de Aisin kit voor 100K mijl, het geluid was nieuw toen ik de kit installeerde. De meeste mensen zullen het nooit opmerken of er iets over zeggen. Ik was nooit in staat om het echte probleem te diagnosticeren totdat ik deze thread en de bijbehorende thread op acurazine voor een TL zag. Ik had echter geen problemen, het zo laten draaien voor 100K mijl, de hydraulische spanner lekte ook geen olie. Het geluid verdween volledig toen ik terugging naar alle OEM timing componenten inclusief waterpomp voor de allereerste distributieriemwissel, en ik GEBRUIKTE de shim kit NIET om de idler pulley te shimmen. De shim voor de idler pulley is niet de bron van het warbling geluid. Als je de Aisin kit wilt gebruiken, gebruik dan de 2 pulleys + waterpomp, maar houd het bij OEM Unitta riem en hydraulische spanner.
Wow - Ik ben het hier totaal niet mee eens. Het spijt me zeer dat je een slechte ervaring hebt gehad met de Aisin kit, maar je moet deze kit niet veroordelen voor alle anderen, alleen op basis van je ene datapunt. Ik denk dat jouw ervaring een zeldzame uitzondering is op wat de meesten hier beschouwen als de beste kit die beschikbaar is voor de Odyssey. Er is niets mis met de riem of spanner die bij de Aisin kit wordt geleverd.

#14 · (Edited)
Ik veroordeel de kit niet, hij ging 100.000 mijl mee zonder problemen. Maar als je analytisch genoeg bent om het extra lawaai en geluid op te merken en te proberen het te repareren, zou je doen wat je kunt om het te repareren. Sommige mensen geven er niet om of hun auto olie lekt en leggen gewoon karton onder de auto. Ik geef erom als er extra lawaai uit de motorruimte komt. Aisin kit is prima als je $300 wilt besparen en het gewarteer wilt negeren.

Heb je me horen zeggen dat de Aisin kit waardeloos is?!

#16 · (Edited)
Ik veroordeel de kit niet, hij heeft 100.000 mijl meegemaakt zonder problemen. Maar als je analytisch genoeg bent om het extra geluid op te merken en te horen, en het probeert te repareren, zou je doen wat je kunt om het te repareren. Sommige mensen geven er niet om als hun auto olie lekt en leggen gewoon karton onder de auto. Ik geef erom als er extra geluid uit de motorruimte komt. Aisin kit is prima als je $300 wilt besparen en het warrelende geluid wilt negeren.

Je hebt me niet horen zeggen dat de Aisin kit slecht is, toch?!
Je hebt niet gezegd dat de Aisin kit slecht is, maar je hebt mensen geadviseerd om de riem of spanner die bij de Aisin kit wordt geleverd, niet te gebruiken.
Ik denk niet dat het probleem met het warrelende geluid een wijdverspreid probleem is.

#15 ·
Ik heb de distributieriem twee keer vervangen met de Aisin-kit van Rockauto op de mijne zonder problemen. De laatste vervanging was pas in september 2021 en de riem zag eruit alsof hij nog eens 100.000 mijl mee kon gaan.

Het scenario van de OP is een uitzondering en niet de regel. Er werd niet vermeld hoeveel langer de riem was, maar als de extra lengte nog binnen de tolerantie van de spanner viel (wat betekent dat hij de riem nog strak kan houden), dan zou het geen probleem moeten zijn. Dat is tenslotte wat de spanner hoort te doen, nietwaar?

Ik denk dat het probleem van de OP waarschijnlijker bij de waterpomp of de spanner lag, aangezien hij duidelijk kon zien dat de riem los zat. Vandaar dat een werkende spanner de distributieriem altijd strak houdt. Als de distributieriem los zit, zou mijn eerste verdachte een slechte spanner zijn en niet een iets langere riem.

#19 ·
Het scenario van de OP is een uitzondering en niet de regel. Er werd niet vermeld hoeveel langer de riem was, maar als de extra lengte nog binnen de tolerantie van de spanner viel (wat betekent dat hij de riem nog steeds strak kan houden), dan zou het geen probleem moeten zijn. Dat is tenslotte wat de spanner hoort te doen, nietwaar?
Bij het overbrengen van witte markeringen die ik op de originele riem had, heb ik ze naast elkaar geklemd zodat ze er niet af zouden glijden, daar was ik heel voorzichtig mee, ik heb beide riemlengtes tijdens het proces vergeleken, ze waren hetzelfde, niet langer. Nadat ik de aisin mitsuboshi riem had geĂŻnstalleerd, heb ik meerdere keren (10 keer of meer) de timingmarkeringen gecontroleerd, ze zaten perfect, toen heb ik hem dichtgemaakt. Bij de tweede inspectie, toen ik een gorgelend geluid besefte, opende ik de afdekking, de kant van de geleiderol was erg strak, speling komt alleen voor tussen twee nokkenastandwielen waar de waterpomp zit, andere plaatsen lijken qua spanning in orde te zijn, de HT-as leek mij iets te ver uitgerekt, maar de timingmarkeringen zaten perfect, als er rek in de riem zat, hadden de timingmarkeringen iets af kunnen wijken, maar dat is niet het geval.
Kortom, hopelijk als ze 300K bereikt, als ik de distributieriem weer moet vervangen, zoals voorgesteld, zou ik de originele riem en de HT-spanner vervangen, ik zou de waterpomp en de poelies niet aanraken, dat zou het geluid moeten verhelpen.

#17 · (Edited)
Sorry voor de late reactie jongens: Ik was druk met het leven, neem nu een pauze en ontspan me door odyclub te lezen.. Update: Ik heb geleerd om met dat grijpende geluid te leven, het is er nog steeds, maar het uit elkaar halen en vervangen door OEM kost alleen maar het verhelpen van het geluid, ik vertrouw op de betrouwbaarheid van de aisin kit (door te lezen dat 100K met geluid op andere threads of de spanner niet lekt), ik denk dat we de radio's een beetje harder moeten zetten :), ik aarzelde om opnieuw te bestellen en de klus helemaal opnieuw te doen en nu is de garantieperiode voorbij, er is geen verwarmingsprobleem maar ik weet zeker dat de kit een geluidsprobleem heeft. Nu zit ik op 213K, ik heb tot nu toe 13K gereden, het gaat goed (behalve het geluid).

#20 ·
Ik was niet de eerste die dit noemde. Het is al eerder besproken. Als je met het lawaai kunt leven, dan is dat prima. Als je het een probleem vindt, zoals ik, gebruik dan de OEM-riem en hydraulische spanner.

#21 ·
Ik lees elke post en zie niet waar hij de oorzaak van zijn lawaai heeft gevonden. En ik krijg de indruk dat problemen als deze vaak voorkomen bij de starter van die thread, wellicht in verband met een enigszins ongeduldige aanpak van het werk.

#23 ·
Voeg dit even toe. Kan het net zo goed allemaal in deze thread zetten. Kan voor sommigen nuttig zijn.

Vreemd genoeg had ik dit probleem niet dat ik kon zien/horen.

TSB; Piepje van het onderste TB-gebied; 2005 - 08 allemaal, sommige 2009

#24 ·
Even dit toevoegen. Kan het net zo goed allemaal in deze thread zetten. Kan voor sommigen nuttig zijn.

Vreemd genoeg had ik dit probleem niet dat ik kon zien/horen.

TSB; Piepje van het onderste TB-gebied; 2005 - 08 allemaal, sommige 2009

Er staat dat het alle 05-08 Odysseys beĂŻnvloedt, maar net als jij herinner ik me niet dat ik dit probleem ooit heb gehad, zowel voor als na het vervangen van mijn distributieriem.

owns 2006 Honda Odyssey EX
#25 ·
De kit die ik kreeg was van Aisin op Amazon. Ik weet dat de Mitsuboshi distributieriem niet OEM is. De Unitta (Gates) is de OEM-fabrikant. De waterpomp is Aisin en is de OEM voor ons modeljaar (ze zijn inmiddels overgestapt op Yamada). De lagers die ik kreeg waren Koyo, wat OEM is. Van de spanner weet ik het niet zeker. Mijn enige klacht bij het krijgen van de kit was over de waterpomp. Er zat siliconen onder de rubberen pakking en het zag er oud uit, was hard en maakte de pakking ongelijkmatig. Mijn onderzoek destijds wees uit dat er geen siliconen onder de pakking zouden moeten zitten, dus verwijderde ik de rubberen pakking en verwijderde voorzichtig alle siliconen, zette de rubberen pakking terug. Hij was nu gelijkmatig en ik installeerde hem zonder problemen in de auto. Het enige wat ik kan bedenken is dat er veel van deze kits zijn en dat ze misschien al een tijdje liggen. In eerste instantie had je geen problemen, maar na 2000 mijl ontwikkelden zich problemen. Aangezien de riem en spanner niet OEM zijn, zou ik daar beginnen. Je zou een OEM-spanner kunnen proberen zonder alles uit elkaar te hoeven halen. De spanner is misschien zwak geworden. Zo niet, dan denk ik dat de riem de schuldige zou zijn.

#26 ·
De kit die ik kreeg was van aisin op amazon. Ik weet dat de mitsuboshi distributieriem niet oem is. De Unitta (Gates) is de oem fabrikant. De waterpomp is aisin en is de oem voor ons modeljaar (ze zijn inmiddels overgestapt op yamada). De lagers die ik kreeg waren koyo, wat oem is. Van de spanner weet ik het niet zeker. Mijn enige klacht bij het krijgen van de kit was over de waterpomp. Er zat siliconen onder de rubberen pakking en het zag er oud uit, was hard en maakte de pakking ongelijkmatig. Mijn onderzoek destijds wees uit dat er geen siliconen onder de pakking zouden moeten zitten, dus verwijderde ik de rubberen pakking en verwijderde voorzichtig alle siliconen, deed de rubberen pakking terug. Het was nu gelijkmatig en ik installeerde het zonder problemen op de auto. Het enige wat ik kan bedenken is dat er veel van deze kits zijn en dat ze misschien al een tijdje liggen. Je had in eerste instantie geen problemen, maar ontwikkelde problemen na 2000 mijl. Omdat de riem en de spanner niet oem zijn, zou ik daar beginnen. Je zou een oem spanner kunnen proberen zonder alles uit elkaar te hoeven halen. De spanner is misschien zwak geworden. Zo niet, dan denk ik dat de riem de boosdoener zou zijn.
Nou, zijn echte probleem is niet het geluid, maar de speling tussen de voorste nokkenaspoelie en de achterste nokkenaspoelie (waterpompgebied zoals door hem beschreven). Speling betekent dat hij een of twee tanden kan overslaan, dan is het spel voorbij.

#27 ·
Mitsuboshi maakt momenteel geen OEM-riem van Honda, maar heeft dit in het verleden wel gedaan.

#32 ·
Aan OP,

Ik denk dat de installatie van uw distributieriemset perfect is. U hebt alles goed gedaan. Ik betwijfel ten zeerste dat die riemen zo ver uitrekken dat ze defect raken. Ze zijn niet zo gebouwd. Ze zullen scheuren en falen, maar niet uitrekken. De boosdoener lijkt de Aisin-kit zelf te zijn, die een Honda TSB-onderdeel mist - een shim - die vereist is voor die jaren. Dus als die kit het niet had, zal het geluid waarschijnlijk optreden, wat in uw geval het geval was.

Ik denk dat dit uw probleem is....Snel vooruit naar de 3 minuten markering...

Die Honda TSB wordt hier vermeld...2006 Honda Odyssey Technical Service Bulletins

Wat hiernaar linkt....http://www.urvi.net/forumfiles/SB/A08-045.PDF

#34 ·
+1 voor het zingende geluid op mijn Aisin TB-kit…
dacht dat het de multiriemspanner was, maar het lijkt er meer op dat het probleem bij de aisin-distributieriem ligt
Als je de riem verwijdert en de motor laat draaien, zou het zingende geluid van de waterpomp komen. Als het de multiriemspanner is, maakt deze geen deel uit van een kit. Heb eerder een zingend geluid gehad van zelfs Toyota OEM-onderdelen, die zijn vervangen door Aisin-onderdelen in al onze Toyota- en Honda-voertuigen. Tot nu toe geen problemen.

#35 · (Edited)
Honda TSB is voor de looprol, maar toen ik de tweede inspectie had, keek ik naar de voorkant van de distributiekettingkast om te zien of er schuurplekken op zaten, evenals de onderste distributiekettingkast. Ook zou de zijkant van de distributieriem versleten moeten zijn door wrijving, maar dat was er niet. Dat betekent dat de riem de behuizing niet raakt of verkeerd uitgelijnd is.

Over het verwijderen van de multiriem en het zoeken naar geluid: Ik heb onlangs de multiriemspanner en de originele multiriem vervangen, maar het geluid is er nog steeds. Het komt zeker uit het distributieriemgedeelte (WP voor specifiek).

#37 ·
Ik heb deze foto gevonden die iemand een tijdje geleden op dit forum heeft geplaatst. Ik herinner me de naam van de auteur niet, maar het is handig als je je distributieriem markeert.

#38 ·
@celicool, bedankt voor het delen van de informatie, ik vond de afbeelding die je stuurde tijdens het onderzoek naar geruis, ik telde het aantal tandwielen op de verwijderde riem (origineel), het waren er 64, dat betekent dat ik ze correct heb gemarkeerd en overgezet naar de aisin-riem (die zich tussen de achterste en voorste nokkenas bevindt). Mijn probleem met de krukas was waar ik de buitenste rand onderaan als referentie moest nemen, daarom heb ik deze niet gemarkeerd, bovendien: als mijn aantal tandwielen tussen de voorste nokkenas en de krukas één tand langer zou zijn, zou dit dan een krukassensorfout veroorzaken? Tot nu toe is er geen fout opgetreden, ook heb ik een installatiefout gemaakt, waarom hebben de anderen hetzelfde geluidsprobleem? Doen zij het ook verkeerd? Ik denk het niet, ik geloof dat de kit een probleem heeft, het is niet zo origineel als OEM, maar wel betrouwbaar.

#39 ·
UPDATE over het gekraak is verdwenen toen ik overstapte op de OEM-riem en waterpomp, het was geen installatiefout of iets anders.
Vandaag heb ik de Aisin-riem en waterpomp vervangen door OEM, van de dealer gehaald, het geluid stoorde me en werd luider, gezien de waanzinnige prijzen van auto's tegenwoordig, wilde ik het risico niet lopen om de auto te slopen als de distributieriem springt of er iets misgaat met de timing componenten.
Ik denk dat de moraal van dit verhaal is dat alles wat cruciaal is voor de werking van de motor (timing componenten, sensoren etc.) altijd voor OEM gaat, je zult een keer huilen om de prijs, maar je zult de klus een keer klaren en klaar zijn.
Ik hoop dat dit iemand helpt.

#41 ·
UPDATE: het gekraak is verdwenen toen ik overstapte op de OEM-riem en waterpomp, het was geen installatiefout of iets anders.
Vandaag heb ik de Aisin-riem en waterpomp vervangen door OEM, van de dealer gehaald, het geluid stoorde me en werd luider, gezien de gekke prijzen van auto's tegenwoordig, wilde ik het risico niet lopen om de auto te slopen als de distributieriem springt of er iets misgaat met de distributiecomponenten.
Ik denk dat de les van dit verhaal is dat alles wat cruciaal is voor de werking van de motor (distributiecomponenten, sensoren etc.) altijd voor OEM moet gaan, je zult een keer huilen om de prijs, maar je doet de klus een keer en bent er klaar mee.
Ik hoop dat dit iemand helpt.
Fijn dat het is opgelost. Sorry om te horen dat de Aisin-kit niet werkte. Ik had geen problemen om hem te gebruiken voor mijn 2007 Odyssey. Ik heb nu een 2012 Odyssey en die is toe aan een distributieriemwissel. Ik twijfel er serieus over of ik de Aisin-kit opnieuw moet gebruiken of bij OEM moet blijven.

#40 ·
Ter informatie,

Voor iedereen die dit leest en geïntrigeerd is door de distributieriem. De bovenkant van de riem tussen de achterste nokkenas en de voorste nokkenas komt tussen de tanden van de riem uit. Tel dus 64 tanden tussen het achterste nokkenasmerk en het voorste nokkenasmerk. De rechterkant van de riem tussen de voorste nokkenas en de krukas komt aan de bovenkant tussen de tanden uit, maar op de tand aan de onderkant. Dus aan de rechterkant, tel 68 tanden inclusief de onderste tand. De onderste riemtand moet recht naar beneden uitgelijnd zijn op 6 uur en direct tegenover de spiebaan, die verticaal omhoog moet staan ​​op 12 uur en naar het oliepompmerk wijzen.

Toen ik mijn eerste distributieriem deed, was ik genoodzaakt de oude riem door te knippen en gewoon nieuwe markeringen op de nieuwe riem te zetten. Ik markeerde twee tanden voor de achterste nokkenas, die weer tussen de tanden uitlijnt. Ik markeerde twee tanden voor de voorste nokkenas, die ook tussen de tanden uitlijnt. Ik markeerde één tand voor de krukas. Ik hoop dat het iemand helpt.

P.S. Mijn Rockauto Aisin-kit maakt geen slechte geluiden.

#42 ·
Ik denk dat de Aisin-kit van hoge kwaliteit is en degene die je moet hebben. Echte Honda-onderdelen zouden ook prima zijn, maar veel duurder. Ik heb de Aisin-kit geĂŻnstalleerd en een andere gekocht voor installatie over ongeveer 50.000 mijl. Een paar mensen hier hebben er problemen mee gemeld, maar ik denk nog steeds dat het de enige kit is om te overwegen. (Honda verkoopt geen kit).

#43 ·
Ik denk dat de Aisin-kit van hoge kwaliteit is en degene die je moet hebben. Echte Honda-onderdelen zouden ook prima zijn, maar veel duurder. Ik heb de Aisin-kit geĂŻnstalleerd en heb er nog een gekocht voor installatie over ongeveer 50.000 mijl. Een paar mensen hier hebben er problemen mee gemeld, maar ik denk nog steeds dat het de enige kit is die je moet overwegen. (Honda verkoopt geen kit).
Ik ook! Ik heb een Aisin distributieriemkit in reserve voor de volgende planning @ 354K mijl.

#48 ·
Ik ging nu naar Honda-onderdelen en berekende een kostprijs van ongeveer $ 588. Ik kan de prijs van de Aisin-kit voor $ 233 op Amazon niet echt verslaan. Het verbaast me dat ze kwaliteit onderdelen kunnen hebben voor zo'n lage prijs.
Net als Apple is het de prijs die je betaalt voor het logo.