Honda Odyssey Forum banner

GPS met tekst naar spraak

5.1K views 15 replies 9 participants last post by  silverVAN  
#1 ·
Heeft iemand GPS gebruikt met tekst-naar-spraak-functie (straatnaam aankondigen in plaats van te zeggen 'linksaf'), geef dan feedback.

Ik denk erover om een TomTom 910 te kopen. Maar het apparaat ziet er lomp uit.

Ik vond het TomTom Go One model eigenlijk wel mooi omdat het slank is, maar het heeft geen tekst-naar-spraak.

Bedankt
-vincent

#2 ·
Het concept is goed, maar ik heb gemerkt dat de uitspraak van de computer niet zo geweldig is en ik heb moeite om te horen in welke straat ik moet afslaan, waardoor ik uiteindelijk toch naar het scherm kijk.

#3 ·
Probeer Garmin NUVI

Ik ben een zeer gelukkige eigenaar van een Garmin Nuvi - ze zijn klein, draagbaar (oplaadbaar) en ik vind de spraak erg gemakkelijk te begrijpen. Door Consumers Reports beoordeeld als nummer 1.

Bovendien kunnen ze mp3's opslaan en sommige modellen hebben bluetooth en realtime verkeer.

#5 ·
Hallo.

Ik heb de 350 - ik heb hem nu al gezien voor slechts $400, omdat ze een aantal breedbeeldmodellen hebben toegevoegd die naar mijn mening niet echt veel toevoegen.

De 350 heeft een lithiumbatterij (5-7 uur), dus je kunt ermee rondlopen - te voet navigeren en zelfs een vertalerkaart toevoegen die je vertaalde tekst UITSPREEKT. Je typt je zin, hij spreekt de vertaalde zin hardop uit - leuk voor restaurants!

Ben net terug van 9 dagen in Florida - heb hem in de huurauto gestopt EN gebruikt in het vliegtuig om onze voortgang en aankomsttijd te volgen. En ik bewaar er ongeveer 1 MB aan mp3-muziek en een paar van mijn favoriete foto's op.

Ik gebruik de zuignap op een plastic schijf die semi-permanent op de bovenkant van het dashboard is gemonteerd.

#6 ·
Ik heb in mijn leven 3 gps'en gehad en er twee geleend.

de magellan 700: heeft een upgrade voor tekst naar spraak, maar was niet zo geweldig.

de megellan 3050t. ik ben gek op dit ding, zo cool maar biedt geen tekst naar spraak, maar zijn broer of zus 6000t heeft het wel.

magellan 3000t hetzelfde als de 3050 maar het heeft geen actuele verkeersinformatie (ik krijg het gratis omdat mijn neef voor magellan werkt) (ik heb er twee omdat er een is gestolen toen we beroofd werden in ons huis)

twee die we hebben geleend, tomtom one, dit ding is klein, ik weet vrij zeker dat het tekst naar spraak heeft, maar weet het niet zeker.

magellan 800, dit heeft tekst naar spraak en is veel beter dan de 700, maar het klinkt alleen mooi in de mannenstem, de stem voor de vrouw past niet eens en het klinkt alsof het als een man klinkt.

#7 · (Edited)
Ik herinner me ook nog wel de tijd voordat de nieuwe slanke Magellan uitkwam (model 2000T, het lijkt op de TomTom, maar is duurder). Hij vertelde me dat de 2200T spraak heeft, dus tekst naar spraak. Het is net als de TomTom, maar dit ding is gek, het is een alles-in-één gps. GPS voor auto's, marine, wandelen of vissen. Kost ongeveer 450 dollar.

Nog één ding: dit ding is WATERDICHT. Hij heeft een prototype in zijn huis en heeft het in water gedompeld, en het werkte nog steeds, ik was verbaasd. Ik zou het hebben gekocht, maar ik vond het niet leuk dat het volume alleen in de instellingen kan worden geregeld.

#8 ·
Nuvi 350 besteld bij costco.com vorige week voor $360. Maar hun levertijd is erg lang. Duurt 7-10 dagen voor verzending. Toen ik belde, zeiden ze dat het zelfs 15 dagen kon duren.

Ik moet nog een week wachten.

Weet iemand of er een video in zit? Zo ja, dan wil ik er een achteruitrijcamera op aansluiten.

-vincent

#9 ·
Nuvi heeft geen videofunctie, geen ingangen.

Ik heb een week lang een Nuvi 350 gebruikt en vond het het geld niet waard. Ik had ook een c330 die ik net zo goed vond. De Nuvi MP3 was nutteloos... toen ik MP3's afspeelde op normale volumes (via een cassette-adapter, volume van de unit 90% omhoog, alles hoger = vervorming), klonk het een beetje blikkerig en de pauzes voor GPS-aanwijzingen waren nutteloos. Ze waren als het luisteren naar een muizenwindje... volledig onhoorbaar. De enige manier waarop ik wist dat het werkte, was omdat de muziek gewoon stopte. De tekst-naar-spraak was te traag om nuttig te zijn, ik merkte dat ik het meestal miste als ik erop vertrouwde. Het is ook niet erg duidelijk. In LA was er een afrit die zich prompt splitste in een Y... het was veel te traag om je te vertellen welke richting je op moest en ik ging uiteindelijk de verkeerde kant op. Ik had het gevoel dat de c330 in dit opzicht wat sneller was, maar ik weet niet waarom.

#10 ·
Ik zal er snel achter komen hoe nuvi gaat werken. Met de Costco-garantie kan ik hem altijd retourneren en een andere kopen. Andere winkels (Circuit City of BB) rekenen 15% als herbevoorradingskosten.

Ik had TomTom One in de auto van mijn vriend gezien en dat beviel me, behalve dat het geen tekst-naar-spraak heeft. Ook zijn de TomTom-kaarten volgens de beoordeling niet zo accuraat als Garmin.

Het zou fijn zijn om een goede mp3-weergave te hebben, maar mijn belangrijkste zorg is een nauwkeurige routebeschrijving.

-vincet

#11 ·
nuvi 350

Ik heb mijn nuvi 350 nu ongeveer 10 dagen. Ik denk dat TTS een leuke, zij het niet essentiële, functie is. Als er bijvoorbeeld twee of meer wegen op/van de oprit zijn, vertelt TTS u welke weg u op moet. Eenheden zonder TTS zeggen alleen dat u links of rechts moet aanhouden.
Over het algemeen heb ik voor nuvi gekozen vanwege de draagbaarheidsfactor. Anders kunt u veel meer waarde halen uit de grotere TomToms of Garmin StreetPilots.
Mijn advies: tenzij u zeker weet wat u wilt, koop dan bij een plek met een goed retourbeleid. De meeste winkels rekenen herbevoorradingskosten voor GPS.

#12 ·
Ik heb een Mio c310x gekocht, die geen TTS heeft, maar over het algemeen een erg mooie draagbare gps is. Voor $190 op Frys.com is het moeilijk te verslaan. Helder scherm, goede luidspreker en erg mooie interface. Er is een SD-geheugenkaartsleuf. Er zijn ook hacks om Windows CE te ontgrendelen. Het enige negatieve dat mensen zeggen, is de TeleAtlas-kaart die hij gebruikt. Tot nu toe ben ik er erg blij mee.

#13 ·
Ik heb gisteren mijn nuvi 350 ontvangen. Mijn eerste indrukken:

Goed:
--------
nauwkeurige kaartgegevens (alleen lokale wegen in de buurt van mijn huis getest). Dit is mijn belangrijkste vereiste. Zal in het weekend andere routes testen.

Uitstekende satellietontvangst. Zelfs als ik het apparaat in mijn bekerhouder (tussen de voorstoelen) bewaar, werkt het prima.

Tekst-naar-spraak - werkte erg goed. Zeer nuttig (mijn tweede belangrijkste vereiste). Ook erg handig als er direct na een andere afslag nog een afslag komt. Het zal zeggen: 'Sla linksaf op ... straat' en dan 'sla rechtsaf'. Dus ik ben voorbereid om op de rechterrijstrook te zitten zodra ik de afslag neem.

Kan veelgebruikte adressen met naam opslaan.

Interessante plaatsen: Zeer up-to-date. Ik kan alle benzinestations en restaurants in de buurt zien.

MP3-speler - goed geluid voor de grootte van de ingebouwde luidspreker/versterker. Niet geprobeerd om verbinding te maken met de cd-speler van de bestelwagen, omdat deze geen line-in heeft. Moet een manier vinden om dit te doen.

Montage - uitstekende voorruitmontageset. Bevestiging op glas zeer goed en gemakkelijk te verwijderen (TomTom-montageset is erg slecht).

Verbetering nodig:
---------------------
Tekst-naar-spraak kwaliteit is net zo goed als Tomtom.
MP3-songselectie is een beetje moeilijk.
Geen optie om adres met postcode te selecteren.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden met Nuvi 350. Ik zal meer updaten na het testen op lange reizen.

-vincent

#14 ·
Vandaag mijn nieuwe nuvi 350 op snelwegen geprobeerd.

Tot nu toe beviel de nuvi me erg goed. Zeer nauwkeurig op wegen en positie.
Het duurt maar heel kort om de nieuwe route te berekenen als ik de oorspronkelijke route mis.

Ook het scherm dat automatisch naar de nachtmodus gaat, beviel me.

De mp3-geluidsuitvoer van de eigen luidspreker is redelijk. (Ik had ook niet verwacht dat het zo goed zou zijn).

Een ding dat ik niet kan doen met nuvi is "waar ben ik" vinden tijdens een reis.

-Vincent

#16 ·
Ik experimenteerde met een Mobile Crossing Waypoint 200 en was verrast toen ik overschakelde van de standaard computerstem (mannelijk) naar een vrouwenstem, het was veel duidelijker. Sommige woorden klonken nog steeds grappig, maar dat doet de Honda NAV soms ook.