Honda Odyssey Forum banner

Świeci się zielona kontrolka kluczyka, samochód nie może się uruchomić, brak rozruchu

1 reading
31K views 24 replies 9 participants last post by  Minivanz4life  
#1 ·
Moja Odyssey exl z 2016 roku miała dziwny problem, zeszłej nocy zauważyłem, że samochód pozostał w trybie włączenia po wyłączeniu silnika. Aby uniknąć rozładowania akumulatora, odłączyłem akumulator. Dziś rano stwierdziłem, że nie mogę uruchomić samochodu po podłączeniu akumulatora. W ogóle nie kręci. Zielona kontrolka kluczyka na desce rozdzielczej, oba piloty nie są rozpoznawane przez samochód i nie mogą zablokować/odblokować drzwi. Zrobiłem szybkie rozeznanie, próbowałem wcisnąć gałkę zmiany biegów i wcale to nie pomogło. Sprawdziłem również napięcie akumulatora i wszystkie bezpieczniki, nie stwierdzono żadnych problemów. Odczyt akumulatora wynosi 12,5 V.

Zadzwoniłem do lokalnego dealera Hondy, ale poinformowano mnie, że następny dostępny termin wizyty serwisowej będzie za trzy tygodnie!

Wygląda na to, że muszę spróbować więcej rozwiązywania problemów na własną rękę. Wszelkie uwagi i sugestie są bardzo mile widziane.
 
#2 ·
Rzucam pomysłami...

Czy poprzedniego wieczoru, kiedy miałeś ten problem, świeciła się kontrolka silnika lub kontrolki na desce rozdzielczej?
Czy masz zdalny rozrusznik lub nieoryginalny system alarmowy?

Jeśli masz tylko standardowy alarm i pilota, czy próbowałeś zbliżyć pilota do przycisku startu?
Zazwyczaj robi się to, gdy bateria pilota jest słaba.

Spróbowałbym twardego resetu, który polega na odłączeniu kabli ujemnego i dodatniego (w tej kolejności) od zacisków akumulatora, a następnie dotknięciu obu kabli razem na 5 sekund, a następnie ponownym podłączeniu dodatniego, a następnie ujemnego (w tej kolejności).
Jest to bezpłatne i pozwala zacząć od zera.

Jeśli odłączyłeś/ponownie podłączyłeś kabel dodatni zamiast ujemnego, mogłeś spalić bezpiecznik przy ponownym podłączaniu kabla dodatniego.

Sprawdź swoje bezpieczniki.
 
#19 ·
... Również odczyt napięcia mnie zmylił. Po odłączeniu kabla ujemnego odczyt wynosi 12,5 V. Po podłączeniu, nawet bez uruchamiania samochodu, bez klimatyzacji/reflektora, napięcie spada do 10 V. Czy to normalne?
To w ogóle nie jest normalne. Mnie też by to zmyliło. Powyżej zignorowałeś ten problem na podstawie dobrego raportu z Autozone. Nie sądzę, żeby to było mądre.

Dopóki dokładnie nie zrozumiesz, co się tam dzieje, skupiłbym się tylko na tym problemie. Bardzo proste i zawarte. Może w jakiś sposób źle wykonałeś pomiar, ale jeśli nie, to wydaje się to problemem. We współczesnych samochodach, gdy masz do czynienia ze zmniejszonym napięciem, wszystkie zakłady są przegrane.
 
#15 · (Edited)
Po drugie akumulator... podłącz booster lub ładowarkę i sprawdź, czy się uruchomi.
Akumulator już następnego ranka pokazuje 12,4 V. Prawdopodobnie nie jest to problem z akumulatorem. Dla mnie wygląda to na problem z immobilizerem. Możliwe, że gdzieś jest otwarty przewód lub złącze przewodów, więc zabawa wszystkimi złączami, do których można sięgnąć, może rozwiązać problem, ale to mało prawdopodobne. Miałem ten problem z nową Mazdą z 1988 roku i dealer nie mógł znaleźć problemu, ponieważ występował on sporadycznie. W tym przypadku samochód gasł nieregularnie, a następnie uruchamiał się ponownie po pewnym czasie postoju.

Jasność oświetlenia wnętrza jest rodzajem woltomierza, w zależności od jego jasności. Może wskazywać napięcie akumulatora podczas rozruchu. Oświetlenie wnętrza przygaśnie nieco podczas uruchamiania silnika, ale pozostanie włączone, nawet jaśniejsze, po uruchomieniu silnika i włączeniu alternatora. Nie wiem, czy naciśnięcie przycisku rozrusznika wyłącza oświetlenie wnętrza, tak jak w przypadku innych układów elektrycznych, w takim przypadku to by nie zadziałało.

Jeśli oświetlenie wnętrza jest wyłączone po próbie uruchomienia, prawdopodobnie przyczyną problemu jest brudny zacisk akumulatora. Jeśli włączysz zapłon bez uruchamiania pojazdu, z włączoną klimatyzacją, może to pobierać około 25 amperów. Radio pobiera około 5 amperów. Jeśli oświetlenie wnętrza jest dość jasne przy włączonym zapłonie, radiu i klimatyzacji, a silnik jest wyłączony, prawdopodobnie nie jest to akumulator ani brudny zacisk akumulatora, który powoduje problem.

Podoba mi się pomysł odłączenia akumulatora w celu zresetowania komputerów samochodu. Może to zająć wiele godzin, więc zewrzyj odłączony zacisk z drugim zaciskiem, aby pomóc komputerom samochodu w pełni rozładować zawarte w nim kondensatory. TO może zająć 30 minut lub dłużej w pewnych okolicznościach, aby w pełni i całkowicie zresetować komputery pojazdu. W przeciwnym razie taki reset może zająć dzień lub dłużej.
 
#7 ·
ok, wróćmy do początku, a konkretnie do tego.

rozwinął dziwny problem, zeszłej nocy, znalazłem samochód w trybie włączenia zasilania
Czy możesz podać więcej szczegółów na ten temat, a także czy zacząłeś sprawdzać bezpieczniki? Zacznij od panelu bezpieczników najbliżej akumulatora.
 
#8 ·
Tak, sprawdziłem bezpiecznik.

Pozostawanie w trybie zasilania oznacza, że ​​samochód utknie w trybie ACC (akcesoria włączone) i nie można go wyłączyć.

Teraz mogę uruchomić silnik. Nie jestem pewien, co się dzieje, wadliwy przekaźnik pompy paliwa, który włącza się, gdy temperatura na zewnątrz jest wysoka. A może uszkodzony jest moduł sterujący inteligentnego dostępu?

Ale natknęliśmy się na ten sam problem, że ACC pozostawało włączone po wyłączeniu samochodu. Musiałem odłączyć kabel akumulatora. Czy jest to spowodowane źle wyregulowanym kablem zmiany biegów?

ok, wróćmy do początku, a konkretnie do tego.

czy możesz podać więcej szczegółów na ten temat, a także czy zacząłeś sprawdzać bezpieczniki? zacznij od panelu bezpieczników najbliżej akumulatora.
 
#10 ·
Znalazłem te wątki dotyczące czegoś podobnego:
 
#11 ·
Znalazłem te wątki dotyczące czegoś podobnego:
Dzięki za informację. Niestety, mój minivan może mieć pewien problem z modułami kontroli bezkluczykowego dostępu. Podłączyłem dziś rano narzędzie skanujące Hondy i nie może ono odczytać modułu uruchamiania jednym przyciskiem i systemu bezkluczykowego dostępu. Inne moduły komunikowały się dobrze z narzędziem skanującym.
 
#12 ·
Stwierdziłem, że ten wątek jest bardzo podobny do objawów mojego vana.

Naprawa to bezkluczykowa jednostka kontroli dostępu. Mam nadzieję, że to również u mnie zadziała.
 
#13 ·
Stwierdziłem, że ten wątek jest bardzo podobny do objawów mojego vana.

Naprawa to bezkluczykowa jednostka kontroli dostępu. Mam nadzieję, że to również zadziała u mnie.
Chcę tylko szybko zaktualizować. Bezkluczykowa jednostka sterująca została wymieniona 10 marca. Jak dotąd wszystko dobrze, żaden z wcześniej wspomnianych objawów jeszcze nie powrócił
 
#16 · (Edited)
Kiedy zielony klawisz miga na desce rozdzielczej, moduł immobilizera nie rozpoznaje chipa transpondera w kluczu. Musisz przeprogramować klucze w module immobilizera…
Myślę, że jest to prawdopodobnie problem z immobilizerem, który niekoniecznie wymaga kosztownej wizyty u dealera. Przeczytaj poprzedni post, który mam na ten temat, w którym omówiono reset różnych komputerów samochodu, który obejmowałby moduł(y) immobilizera. Uważam, że moduł immobilizera jest połączony z innym modułem w panelu wskaźników lub gdzie indziej.

Miałem ten problem i to zadziałało. Zajęło mi to około tygodnia, żeby to rozgryźć i wypróbować, i zadziałało dla mnie. Nie widziałem tego rozwiązania nigdzie indziej.
 
#18 · (Edited)
Nie jesteś inżynierem elektrykiem, co? Jeśli obawiasz się, że są kondensatory, które pozostaną naładowane dłużej niż kilka sekund, szybkie naciśnięcie pedału hamulca rozładuje resztkową moc w elektrycznym układzie samochodu/furgonetki.

Wszystko inne, co pozostaje w 'pamięci' po tym, wynika z jakiegoś rodzaju pamięci nieulotnej (flash, eeprom itp.)

-Charlie
[/QUOTE]

Ogólnie rzecz biorąc, miałbyś rację. Kondensatory zwykle rozładowują się w ciągu kilku sekund.

Cóż, miałem doświadczenie po zabawie z elektrycznym układem mojego 2016. Potem immobilizer uniemożliwił uruchomienie pojazdu. Uruchamiał się, działał sekundę lub dwie, a potem gasł. Podejrzewam, że odłączyłem i ponownie podłączyłem niektóre złącza pod deską rozdzielczą przy włączonym zapłonie, powodując w ten sposób problem z powodu mojej nieostrożności.

Bawiłem się Foxwellem NT-650 przez ponad tydzień, otrzymując kilka zastrzeżonych kodów błędów magistrali. Studiowałem instrukcję serwisową. Próbowałem wszystkiego, co mogłem wymyślić, aby uruchomić pojazd. Nic nie działało. Potem przypomniałem sobie coś, co działo się kilka lat temu. Więc uziemiłem układ elektryczny na około godzinę, a potem udało mi się uruchomić mojego Odyseusza.

To właśnie sobie przypomniałem. Specjalny kondensator może być używany jako mała bateria, jeśli pobór prądu jest bardzo mały. Dziś mogą być nazywane superkondensatorami. Mają bardzo powolne tempo samorozładowania, w przeciwieństwie do kondensatorów, które znamy.

Mój stary odtwarzacz wideo VHS przechowywał niektóre rzeczy (nie pamiętam co) w pamięci przez prawie godzinę po odłączeniu zasilania, a ostatecznie nie zachowywał tej pamięci. Kiedy skontaktowałem się z firmą Panasonic, przedstawiciel techniczny powiedział mi, że kondensator był używany jako bateria i że ten kondensator uległ awarii. Powiedział mi, którą część wymienić (coś, co prawdopodobnie nie zdarzyłoby się dzisiaj). To rozwiązało ten problem. Tak naprawdę nie wierzyłem, że to zadziała, dopóki nie spróbowałem. Część była małym, cylindrycznym, zastrzeżonym kondensatorem. Kosztował też nieco więcej niż przeciętny kondensator.

Nie ma innego wyjaśnienia, jakie przychodzi mi do głowy, dlaczego mój samochód miałby uruchomić się normalnie po uziemieniu zacisków akumulatora. To zadziałało. I było to darmowe i łatwe. Nikt z nas tak naprawdę nie wie, co znajduje się w tych modułach Odyssey, prawda? Ja na pewno nie.
 
#23 · (Edited)
Czy dealer to wymienił
Miałem podobny problem w moim Odysey 2016. Odpowiadając na twoje pytanie - nie, nigdy nie zabrałem mojego pojazdu do dealera. Moje ego mi na to nie pozwala. Najpierw upadłbym na swój miecz.

Nie jestem pewien, jaki jest twój problem lub czy masz problem z uruchomieniem. Ten wątek zawiera kilka dobrych informacji. Jeśli odłączyłeś i ponownie podłączyłeś niektóre zaciski przewodów z podłączonym akumulatorem, być może łącznie ze złączami PCM, mogło to spowodować twój problem. Może uderzenie pioruna w pobliżu lub wyładowanie elektrostatyczne spowodowało problem. Kiedy miałem podobny problem (spowodowany przeze mnie), immobilizer migał około sześciu razy, a silnik uruchamiał się na sekundę lub dwie, a następnie gasł. Jeśli to jest twój objaw, możesz rozwiązać swój problem tak, jak ja rozwiązałem swój.

Gdzieś indziej tutaj reset zasilania obejmował pięć sekund zwarcia zacisków akumulatora. Nie jestem pewien, czy pięciosekundowy interwał całkowicie załatwiłby sprawę. Bardzo małe wartości komponentów i prądu mogą wymagać więcej niż kilku sekund, aby całkowicie rozładować wszystko. Niektóre kondensatory mogą utrzymywać obwody aktywne przez wiele godzin. Jeśli próbowałeś resetu pięciosekundowego i to nie zadziałało, nic nie kosztuje, aby to zrobić przez godzinę.

Może dasz nam znać, czy zwarcie zacisków akumulatora działa u ciebie.