Honda Odyssey Forum banner

H&R Springs voor Odyssey

72K views 68 replies 24 participants last post by  rev_run_d  
#1 · (Edited)
H&R veren voor Odyssey en AirLift gedaan!!

Nou, ik heb gisteren mijn H&R veren voor mijn Ody gekregen.
Ze zijn voor '05-07, terwijl mijn Ody een '09 is. Dankzij de info van de forums weten we dat de '07 voorste veerpoot het zal laten werken. '08-10 veren zijn nog niet beschikbaar.

Ik dacht dat ik wat aantekeningen zou plaatsen van wat ik hier zie.
--------------------------------------------------------------------------
Mijn Ody: 2009 EX-L Navi/RES

-Bestelde '07 EX voorste veerpoot en alle hardware ervoor
(Ik wil de originele veerpoot niet demonteren).
-Ook '09 Touring /Pax achterste schokdempers besteld
Deze combinatie zou een betere demping moeten hebben dan mijn standaard '09 EXL schokdempers.

-H&R veren voor '05-07

-Ik zal ook AirLift achterste airbags installeren.

--------------------------------------------------------------------------

Ik ben van plan om het dit weekend te installeren, maar heb een paar dingen opgemerkt:
-H&R kwaliteit is erg goed, en is dat altijd geweest, maar de labels van hun veren stonden ondersteboven en links/rechts waren verkeerd bij montage (voor). Ik heb letterlijk honderden auto's verlaagd en de meeste hebben de afgedrukte info goed omhoog als ze correct zijn geïnstalleerd. De H&R veren kunnen alleen op de juiste veerpoot worden geïnstalleerd, omdat ze tegengesteld zijn gewikkeld van links en rechts. Ik ga contact met ze opnemen en ze laten weten... of het ze überhaupt interesseert. Er is geen manier om de links/rechts veren verkeerd op de verkeerde kant te monteren. Ze passen maar op één manier, en het is duidelijk. Ze moeten de links/rechts veren opnieuw labelen... Hoe dan ook, dat is slechts een klein detail. Anders passen ze goed. De achterste zijn prima.

Kan niet wachten om ze te installeren. Door de veerpoot voorgemonteerd te hebben, hoop ik dat de installatie soepel en snel zal verlopen.

#3 ·
De veren zitten ERIN!! De algemene installatie van de veren was vrij eenvoudig. De achterkant was nog gemakkelijker, maar aangezien ik tegelijkertijd AirLift-airbags installeerde, duurde het iets langer.

Ik had ook de 19" BBS-wielen vóór de verlaging, maar wilde de velgen opnieuw laten balanceren... daarom gingen de standaardwielen er weer op. Bleek dat 3 van de wielen uit balans waren en ik een lichte vibratie had. Hoe dan ook, ik heb de banden vanmorgen laten balanceren en zal de velgen snel weer monteren.

Enkele opmerkingen:
- Houd bij het werken aan de bovenste moeren van de voorste veerpoot een magnetische verlenging bij de hand, of u kunt een stuk tape in uw dop steken om de moer op zijn plaats te houden (zoals bij het vervangen van bougies).

- Bedek bij het verwijderen van de veerpoot de CV-hoes met een doek of handdoek om deze te beschermen... voor het geval dat.

- Als de as uit de CV-verbinding komt, schuif hem dan zo snel mogelijk terug. Geen zorgen.

- Als u de achterschokdempers niet vervangt, kan de veer met 1 bout worden verwijderd en geĂŻnstalleerd! Zo makkelijk!

- Voor de AirLift-kit werd een klein hitteschild van plaatstaal meegeleverd voor de airbag aan de passagierskant. Het schild gaat op de uitlaatpijp.
Nou, ik had wat DEI-headerwrap, dus ik heb het gebruikt op een gedeelte rond de achterveren. Hopelijk houdt dit wat warmte weg van de airbag.

Voor:
Image

voor:voor
Image

voor:achter
Image

#7 ·
Helaas heb ik nog geen foto's van de velgen op de verlaagde bus... Ik heb ze opnieuw laten spinnen (om vibratie redenen) en het bleek dat sommige banden iets uit de ronde waren. Contact opgenomen met Tire Rack en ze sturen nieuwe banden op en betalen voor montage/balans. Ik vertelde ze dat ik de banden opnieuw had laten balanceren, maar in plaats daarvan staan ze erop dat de banden defect zijn en dat er nieuwe banden op moeten. WOW. Over klantenservice gesproken! Banden zouden morgen moeten arriveren. Moet ze alleen nog opnieuw laten monteren.

Wat betreft de rit, duiken bij het remmen is bijna niet aanwezig, de rijkwaliteit is nog steeds soepel, maar iets sportiever. Helemaal niet hard. Bochten lijken prima te gaan, en nu kan mijn 2,5 jaar oude zoon er helemaal zelf in!

Oh ja, heb ik al gezegd dat mijn vrouw erop stond dat ik de bus verlaagde? God zegene haar ziel!. Ze is dol op de nieuwe rit...

(Laatste foto met BBS-wielen waarschijnlijk tegen het einde van deze week)

Hoe dan ook, laatste foto met H&R verlaagde veren... en standaard banden.
Image

#11 ·
Jackleg1 said:
Ik heb mijn H&R's al meer dan 2 jaar in mijn '07 en ben er erg blij mee. Zou het zeker zo weer doen. :nice:
Mooi! Ik heb veel van je berichten gezien voordat ik de mijne deed... bedankt voor de info die je hebt gedeeld! Welke wielen, offset en banden heb je momenteel? Mijn BBS-wielen zijn 8,5" breed en hebben een +35 offset. Ze zitten perfect gelijk in de achterkant, maar ik ben benieuwd of het de spatborden raakt. Ik heb een goede roltool voor de spatborden, dus ik maak me niet al te veel zorgen, maar het zou fijn zijn als het goed vrij zou zijn. Hoe is het met jou? Wrijving met aftermarket wielen?

#12 ·
joe422 said:
Mooi! Ik heb veel van je berichten gezien voordat ik de mijne deed... bedankt voor de info die je hebt gedeeld! Welke wielen, offset en banden gebruik je momenteel?

Mijn BBS-wielen zijn 8,5" breed en hebben een offset van +35. Ze liggen perfect gelijk met de achterkant, maar ik ben benieuwd of ze de spatborden raken. Ik heb een goede spatbordrolgereedschap, dus ik maak me niet al te veel zorgen, maar het zou fijn zijn als het goed vrij zou zijn.

Hoe is het met jou? Raken aftermarket wielen aan?
Wielen zijn Privat Netz 20x8.5 38 offset. Met een 245 40 20 band heb ik geen problemen met aanlopen, zelfs niet met 8 personen in de bus en geen luchtvering. Je zou geen problemen moeten hebben met je offset. Ik moet na 2+ jaar een uitlijning laten doen. De eerste set banden waren Yoko S drives, de meest recente zijn General UHT??? Tot nu toe goed, maar ik vind de Yokos beter. Ik weet zeker dat een uitlijning de Yokos langer dan 30k had laten meegaan...:stupid: Ik wilde echt een 20" BBS LM- of RS GT-wielset op mijn Ody doen, maar eindigde in plaats daarvan met de "wanabees" om onder de 2k te blijven voor de wielen, banden en veren. Ik ben tot nu toe blij, maar zou in de toekomst graag nog een set BBS, Work, Volk, etc. willen doen.

#14 ·
joe422 said:
Uitstekend!

Jackleg...
Ik zou graag wat recente foto's van je Ody~ zien.
Hier is de "nieuwste"... ongeveer een jaar oud nadat ik de dakdrager verwijderde.
Image

Image

Image

Image

Image

...genoeg over mijn rommel... kan niet wachten om de foto's van de jouwe met de BBS te zien.:cool:

• Like
Reactions: Prozac84
#15 ·
Verdomme.. dat ziet er erg schoon uit! Mijn vrouw wilde zwart, maar we hadden min of meer geen keuze qua kleur.

Ook de look zonder dakdragers vind ik mooi. Erg strak! Ik zou de mijne ook wel willen verwijderen, maar we gaan hem waarschijnlijk nodig hebben... dus dat is dat.

#17 ·
Hoi Joel,

Hier zijn nog wat foto's voor de airbag installatie.
Over het algemeen was het vrij eenvoudig.

-Til de achterkant van de Ody op en verwijder beide wielen.
-Verwijder de onderste/buitenste bout (17 mm) op de achterste draagarm
Dit zorgt ervoor dat de arm naar beneden kan worden getrokken en de veer gemakkelijk kan worden verwijderd
-Verwijder de bumpstops, niet knippen (ik gebruikte een 14 mm dop op een verlengstuk om hem te bereiken).
-Meet of gebruik de uitsparing om de boorlocatie te vinden
-Boor een klein gaatje (voorboorgat)
-Begin met groter boren. Ik gebruikte een Unibit en dat werkte goed (terwijl ik met smeermiddel spoot)... Instructies zeggen dat je een gat van 3/4" moet boren. Ik ging iets groter.
-Ontbraam het gat
-Installeer hitteschild op de uitlaatpijp het dichtst bij de airbag
(Ik heb ook het gedeelte van de pijp met hittetape omwikkeld)
-Plaats de airbag en veren samen en monteer ze weer.
-Leid de slang naar waar je maar wilt.

Ik koos ervoor om de linker- en rechterkant op gelijke lengtes slang in het midden van het achterste subframe te "T"-en. Dan gaat het naar de vulslang die ik naar achteren aan de bestuurderskant heb geleid. Er zit een klein gaatje in de achterbumper helemaal achteraan dat naar beneden wijst en perfect was voor het vulventiel. Als de zwarte ventieldop erop zit, weet niemand behalve jij dat het er is.

Ik hoop dat dit helpt.

***Achteraf zal ik de instructies nog eens bekijken met betrekking tot het knippen van de bumpstops. Ik herinner me niet dat het vermeld werd, maar de airbag is een beetje kort, dus als het wiel van de grond werd getild, moest ik hem langzaam laten zakken om er zeker van te zijn dat de airbag en het ventiel in het geboorde gat gecentreerd waren. Maar nogmaals, de zak was ook niet opgeblazen, dus misschien is dit geen probleem als hij eenmaal gevuld is. Ik zal het opnieuw controleren bij het opnieuw installeren van de velgen.

Standaard, en klaar om de veer te verwijderen:
Image

Bumpstop-markeringen op de onderste draagarm laten deels het midden van de bounce zien (het airbagventiel wordt geboord binnen de niet-centrale markeringen die door de bumpstop zijn achtergelaten)
Image

Standaard bumpstop. Ik heb hem net verwijderd (14 mm), maar ik zal controleren of hij moet worden bijgesneden en opnieuw worden geĂŻnstalleerd
Image

Uitlaatpijp met hittetape omwikkeld en afgeschermd:
Image

Het gat is geboord. 3/4" gat aanbevolen (toen ik de auto weer op de grond liet zakken, moest ik de airbags een beetje geleiden zodat het ventiel in het geboorde gat gecentreerd is. Ik hoop dat ik dit niet elke keer hoef te doen als de wielen van de grond worden getild
Image

Alles geĂŻnstalleerd:
Image

#22 ·
Gefeliciteerd met het laten zakken van je bus.

Ja, ik was de eerste idioot die probeerde zijn '08 te verlagen! Blij dat je de verandering van de voorste veerpoot hebt ontdekt!. Mijn bus heeft nu 55.000 mijl op de teller staan en ik ben nog steeds dol op de H&Rs. Ik heb de bus aan mijn ouders uitgeleend voor twee reizen door het hele land, en mijn moeder vindt het fijn dat de bus verlaagd is, omdat het voor haar gemakkelijker is om in en uit te stappen.

Mijn 68-jarige tante (die in een Scion tC uit 2010 rijdt) zei onlangs dat mijn bus er "bitchin" uitzag.

#23 ·
SoCalSC4 said:
Gefeliciteerd met het laten zakken van je bus.

Ja, ik was de eerste idioot die probeerde zijn '08 te verlagen! Blij dat je de verandering van de voorste veerpoot hebt uitgevogeld! Mijn bus heeft nu 55K mijl op de teller staan en ik ben nog steeds dol op de H&Rs. Ik heb de bus aan mijn ouders geleend voor twee reizen door het hele land, en mijn moeder vindt het fijn dat de bus verlaagd is omdat het voor haar gemakkelijker is om in en uit te stappen.

Mijn 68-jarige tante (die een Scion tC uit 2010 rijdt) zei onlangs dat mijn bus er "bitchin" uitzag.

Bedankt! Jouw threads hebben me hierin op weg geholpen. Ik wist niet eens dat Honda de veerpootontwerpen voor een MMC had veranderd!

Hoe dan ook, blij dat je de rit leuk vindt... Ik ben ook dol op de mijne, net als mijn vrouw. Mijn 2,5 jaar oude kind vindt het zeker leuker om in en uit te stappen.
Ik moet alleen nog mijn banden in orde krijgen (Tirerack stuurde me 3 nieuwe banden toen ik ze vertelde dat mijn wielen/banden nog steeds trilden bij snelwegsnelheden). Ik hoop de nieuwe banden morgen te laten monteren.

Wat de Airlift-zak betreft, ik heb de mijne opgepompt tot 30 psi en ze vullen de veerkoker op. Het lijkt erop dat ik me geen zorgen hoef te maken over het verkeerd uitlijnen van de zakken, zelfs als de wielen van de grond komen.

Wat de bodemvrijheid betreft, ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met verkeersdrempels, kuilen of opritten... toegegeven, ik rijd er niet mee zoals mijn Ridgeline. De onderkant van de voorbumper schuurt af en toe een beetje over de parkeerblokken (dus wees voorzichtig als de wapening uit een ervan steekt).

Over het algemeen lijkt de airbag achteraan te helpen om de achterkant strak te houden, maar bij grote verkeersdrempels op de snelweg zou ik kunnen zien waar een strakkere rebound op de voorste veerpoot mooier zou zijn... maar verder is het perfect.

#24 ·
Nou, ik heb net 3 nieuwe banden van TIRERACK gekregen... en ze eindelijk gemonteerd/gebalanceerd... Ik hoop dat alles soepel verloopt.

Ook de ATEQ TPMS-tool op mijn laptop geĂŻnstalleerd en klaar om te gaan.

Ik hoop de wielen snel te hebben, evenals een paar nieuwe foto's van de afgewerkte Ody~

#25 ·
!9" wielen

joe422 said:
Nou, ik heb net 3 nieuwe banden van TIRERACK gekregen... en ze eindelijk gemonteerd/gebalanceerd... Ik hoop dat alles soepel verloopt.

Ook de ATEQ TPMS-tool op mijn laptop geĂŻnstalleerd en klaar om te gaan.

Ik hoop de wielen snel te hebben, evenals een paar nieuwe foto's van de afgewerkte Ody~
Welke bandenspanning gebruik je met 19's?

#26 ·
Heb de wielen/banden gesorteerd en perfect gebalanceerd. Deze keer met VEEL minder gewichten. Hoe dan ook, ik kon niet langer wachten en heb de velgen gisteravond geĂŻnstalleerd.

Voor de bandenspanning hebben mijn banden een maximum van 51 psi en ik rijd ze koud op 40 psi.

Ik heb de Ody gisteravond (misschien 5 mijl) uitgelaten om te tanken, en interessant genoeg is het TPMS-lampje nog niet aangegaan met de BBS-wielen. Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat hij de standaardwielen mist en het lampje activeert.

Hoe dan ook... hier is een foto~

Image