Honda Odyssey Forum banner
21 - 40 of 100 Posts
Mijn informatie is correct om de oorzaak van ongewenste alarmen te vinden.

Als de motorkapschakelaar is losgekoppeld en de alarmen stoppen, is de motorkapschakelaar of de afstelling ervan het probleem. Als de alarmen aanhouden, ligt het probleem ergens anders.

U heeft ook gelijk - het overbruggen van de motorkapschakelaarconnector schakelt het alarmsysteem uit.

Het hangt af van het doel: het probleem vinden of het begraven.
Wat u hier zegt, klopt. Soms worden willekeurige alarmen veroorzaakt door een defecte motorkapschakelaar. Maar wat u in #4 plaatste, gaf aan dat het overbruggen van de motorkapschakelaarconnector ervoor zou zorgen dat het alarm afgaat. In feite schakelt het het alarm uit omdat het systeem denkt dat de motorkap open is.

Ja, je hebt gelijk, op dat punt zat ik ernaast. (Bericht bewerkt om de fout te corrigeren.)

Eén ding dat ik leuk vind aan de forums is dat anderen de tijd nemen om onjuiste informatie te corrigeren. Het resultaat is een hogere kwaliteit van de inhoud.

Bescheidenheid is echter bitterzoet. :)

Hoe weet je dat het overbruggen van de motorkapschakelaar (hier vermeld door thscott) het systeem voor de gek zal houden en je alarm zal uitschakelen?
Antwoord: de lichten knipperen niet wanneer je op de vergrendelknop van je fob drukt, en de claxon gaat niet af wanneer je twee keer op de vergrendelknop drukt. Maar je deuren worden wel vergrendeld.

Maar, waarom knipperen de lichten in godsnaam als ik op de ontgrendelknop druk o_Oo_Oo_O

Hoe weet je dat het overbruggen van de motorkapschakelaar (hier vermeld door thscott) het systeem voor de gek houdt en je alarm uitschakelt?
Antwoord: de lichten knipperen niet wanneer je op de vergrendelknop van je sleutelhanger drukt, en de claxon klinkt niet wanneer je twee keer op de vergrendelknop drukt. Maar je deuren gaan wel op slot.

Maar, waarom knipperen de lichten in hemelsnaam als ik op de ontgrendelknop druk o_Oo_Oo_O
Ook knippert het knipperlicht op het dashboard niet, wat aangeeft dat het alarmsysteem niet is ingeschakeld.

• Like
Reactions: celicool
Maar, waarom knipperen de lichten als ik op de ontgrendelknop druk?
Normaal.

De lichten knipperen bij het ontgrendelen van de deur, zelfs als het alarm is uitgeschakeld.

Deze thread heeft me geholpen, maar was in het begin een beetje verwarrend. Dus hier is een samenvatting van wat iedereen heeft bijgedragen voor ons dummies:

1. Het loskoppelen van de stekker van de motorkapschakelaar geeft aan het systeem aan dat de motorkap gesloten is. Als de motorkapschakelaar het probleem was, dan lost dat het op, hoewel de motorkap onbeschermd blijft.

2. Het kortsluiten van de stekker (d.w.z. de twee draden met elkaar verbinden) geeft aan het systeem aan dat de motorkap open is. Dit voorkomt dat het alarm wordt ingeschakeld, omdat het niet wordt ingeschakeld als er een deur openstaat. Dit lost dus het probleem op, zelfs als het probleem ergens anders ligt (bijv. een andere deur of achterklep). Maar het laat het voertuig ook onbeschermd.

In mijn geval was de rust en stilte veel waardevoller dan de bescherming van het alarm!

Deze thread heeft me geholpen, maar was in het begin een beetje verwarrend. Dus hier is een samenvatting van wat iedereen heeft bijgedragen voor ons dummies:

1. Het loskoppelen van de stekker van de motorkapschakelaar geeft aan het systeem aan dat de motorkap gesloten is. Als de motorkapschakelaar het probleem was, dan lost dat het op, hoewel de motorkap onbeschermd blijft.

2. Het kortsluiten van de stekker (d.w.z. de twee draden met elkaar verbinden) geeft aan het systeem aan dat de motorkap open is. Dit voorkomt dat het alarm wordt ingeschakeld, omdat het niet wordt ingeschakeld als er een deur openstaat. Dit lost dus het probleem op, zelfs als het probleem ergens anders ligt (bijv. een andere deur of achterklep). Maar het laat het voertuig ook onbeschermd achter.

In mijn geval was de rust en stilte veel waardevoller dan de bescherming van het alarm!
Uitstekende samenvatting! Dank u. Welkom op dit forum!

• Like
Reactions: WiiMaster
Ik ben vandaag pas een vergelijkbaar probleem gaan ervaren. Kwam terug van mijn werk, stapte in...kinderen waren buiten aan het spelen. Vrouw komt binnen en vertelde me dat het Ody-alarm afging?...Ik dacht...nee...(ik was aan het stofzuigen, dus kon niets horen)...weer ongeveer 30 minuten later, terwijl de kinderen huiswerk maken, gaat het alarm af...Ik denk dat het iemand anders is, ging naar buiten en het Ody-alarm piept...zet het uit met de FOB. Probeer het twee keer op slot te doen...en de claxon gaat niet af. Ik probeer te ontgrendelen - dan twee keer op slot, de claxon piept niet. Rood lampje dat bevestigt dat het alarm is ingeschakeld, gaat niet aan.

Na hier onderzoek te hebben gedaan, heb ik de motorkapvergrendeling losgekoppeld, geprobeerd te ontgrendelen/vergrendelen met het sleutelslot en nog steeds wordt het alarm niet ingeschakeld (geen piep na twee keer vergrendelen en geen rood lampje op de meter). De enige manier waarop ik het alarm kan inschakelen en zelfs de piep kan horen, is door in de auto te zitten met de deuren ontgrendeld, de ontsteking in de ACC-stand te zetten en vervolgens terug naar LOCK, de sleutel te verwijderen, twee keer op de fob te drukken...deuren vergrendeld, claxon piept en rood lampje gaat aan....vreemd is dat het licht van de raamschakelaars aan blijft....zal proberen snel een video te maken.

Nogmaals, ontwikkelden deze problemen zich tijdens of na de regen?

Had iemand deze problemen met een altijd "droge" / in de garage gehouden bestelwagen?

Waterinfiltratie is een mogelijke oorzaak. Nog andere vreemde elektrische problemen?

Ooit gehoord van het probleem van lekkage van de dakrails?

JMT
Ik had een paar jaar geleden een vergelijkbare situatie. Midden in de nacht ging het alarm af, maar het alarm bleef zonder problemen inschakelen. Ik heb de daknaden gedaan en alles was in orde, twee lekken zijn gerepareerd. Achterste kofferbak en kickpaneel aan de passagierskant. Ik heb het kickpaneelgebied gecontroleerd en alles ziet er droog uit. Ik heb de auto zaterdag naar de wasstraat gebracht, maar vergeleken met de stormen die we hier beneden meestal hebben... is het niets. Ik zal de draden achter de passagiersruimte opnieuw moeten bekijken. De auto staat altijd buiten.

Update: heb niets gedaan, gisterenochtend had ik hetzelfde probleem, ik reed naar mijn werk en na het parkeren drukte ik twee keer op die 'bad boy' en piep piep... we zijn weer in business. Hoe dan ook, ik zal de draden van het kickpaneel aan de passagierskant controleren op natte plekken.

Oh my gosh! @marky69, dat was de grappigste post die ik in lange tijd heb gelezen. Anyhoo, ik heb onlangs een 2004 Odyssey EX aangeschaft en ik werk me door een paar problemen. Eén was een kapotte verbindingsschakelaar op de rechter schuifdeur. Geen van de sloten vergrendelt of ontgrendelt met de afstandsbediening of de schakelaar van de bestuurdersdeur, behalve de achterklep en deze vergrendelt of ontgrendelt alleen met de schakelaar van de bestuurdersdeur. Vreemd, maar geen alarmproblemen.

Dus, ik bestelde een nieuwe verbindingsschakelaar en installeerde deze gisteren. De deursloten werken nog steeds niet goed, maar vandaag ging mijn alarm af zonder duidelijke reden. Ik ging naar buiten en ontgrendelde de bestuurdersdeur en kwam naar binnen om het probleem te onderzoeken. Ik vond een draad waarin het loskoppelen van de motorkapschakelaar werd besproken. Dat deed ik. Alles uitgeschakeld en de deur vergrendeld en weer naar binnen gegaan. Twee uur later gaat mijn alarm weer af.
Ik zal de connector naar de motorkapschakelaar morgenochtend overbruggen, maar om terug te komen op de verbindingsschakelaar. Wat een vreemd ontwerp is dat met plunjers en stationaire doelen.

De aansluiting "I" was kapot. Dat is de voeding van de passagiersmultiplex via de ontgrendelingskant van de deurschakelaar naar de aarde via pin "K". Ik vermoed dat de deurslotactuator defect is en dat het repareren van de verbindingsschakelaar nu willekeurig het alarm activeert om een ​​nog onbekende reden. Ik weet dat de draadbrug van de motorkapschakelaar tijdelijk is, maar ik moet deze bus kunnen vergrendelen zonder iedereen overal te storen. Voorlopig is de bus ontgrendeld.

Hallo iedereen. Kortom, een zekeringkastvervanging is wat eindelijk ons willekeurige alarmprobleem heeft opgelost. We hebben een nieuwe voorkapvergrendeling en achterdeurvergrendeling gekregen uit het 4 maanden durende probleemoplossingsproces ;). Ik heb de zekeringkast goedkoop van een autosloop gekregen en de dealer heeft hem voor minder dan $150 geïnstalleerd. Ik hoop dat dit iemand daar helpt.

Passagier voor mij...

Zowel de zekeringkasten aan de bestuurders- als aan de passagierskant worden gebruikt door het beveiligingssysteem; beide hebben multiplexers; beide multiplexers worden ook gebruikt.

Het is gemakkelijk te zien hoe water in een van beide ongebruikelijke problemen met het beveiligingssysteem kan veroorzaken.

Heeft iedereen @marky69 berichten gezien?

Bericht # 6, 7, & 9.

De oplossing zouden eenvoudige deurschakelaars / -plunjers kunnen zijn.

Fascinerend.

21 - 40 of 100 Posts