Honda Odyssey Forum banner
41 - 60 of 100 Posts
Het lijkt erop dat het gemakkelijker zou zijn om te voorkomen dat het alarm willekeurig afgaat.
Ik heb je bericht beantwoord in de sectie 1999 - 2004 Odyssey! Het is het beste om bij één draad te blijven in plaats van je probleem op veel plaatsen te plaatsen!

• Like
Reactions: thscott and dvpatel
Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn 2008 Odyssey, het alarm gaat 's nachts willekeurig af. Ik heb de motorkapsensor losgekoppeld en het leek te werken, maar nu gaat het alarm weer af. Heeft u foto's of video's om de motorkapschakelaar te overbruggen, want ik ben echt niet bekend met auto's... bedankt voor uw hulp!

Jumper de motorkapschakelaar
Makkelijk.

Neem een paperclip. Breek één poot af zodat er een U-vorm overblijft. Steek elke poot van de U in een holte van de motorkapconnector. Als je het hebt, voeg dan een wikkel van elektriciteitstape toe om extra stevigheid te geven om de jumper op zijn plaats te houden.

Houd er rekening mee dat de motorkapschakelaar slechts de meest voorkomende oorzaak is van willekeurige alarmen. Elk van de deurschakelaars kan ook willekeurige alarmen veroorzaken.

Als je willekeurige alarmen blijft houden nadat je de motorkapschakelaar hebt gejumpt, voeg dan een of twee lagen elektriciteitstape toe aan de deurpost tegenover elke deurschakelaar. De tape zorgt ervoor dat de deurschakelaar volledig ingedrukt blijft wanneer de deur gesloten is.

• Like
Reactions: mariehdoucet
Makkelijk.

Neem een paperclip. Breek één poot af zodat er een U-vorm overblijft. Steek elke poot van de U in een holte van de motorkapconnector. Als je het hebt, voeg dan een wikkel van elektriciteitstape toe om extra sterkte te geven om de jumper op zijn plaats te houden.

Houd er rekening mee dat de motorkapschakelaar slechts de meest voorkomende oorzaak is van willekeurige alarmen. Elk van de deurschakelaars kan ook willekeurige alarmen veroorzaken.

Als je willekeurige alarmen blijft houden nadat je de motorkapschakelaar hebt overbrugd, voeg dan een of twee lagen elektriciteitstape toe aan de deurpost tegenover elke deurschakelaar. De tape zorgt ervoor dat de deurschakelaar volledig ingedrukt blijft wanneer de deur gesloten is.

Makkelijk.

Neem een paperclip. Breek één poot af zodat er een U-vorm overblijft. Steek elke poot van de U in een holte van de motorkapconnector. Als je het hebt, voeg dan een wikkel van elektriciteitstape toe om extra sterkte te geven om de jumper op zijn plaats te houden.

Als je willekeurige alarmen blijft houden nadat je de motorkapschakelaar hebt overbrugd, voeg dan een of twee lagen elektriciteitstape toe aan de deurpost tegenover elke deurschakelaar. De tape zorgt ervoor dat de deurschakelaar volledig ingedrukt blijft wanneer de deur gesloten is.
Wow bedankt, ik zal dit proberen. Zou je me kunnen laten zien waar ik de tape moet aanbrengen? Ik heb geen idee wat een deurpost is 😞

Makkelijk.

Neem een paperclip. Breek één poot af zodat er een U-vorm overblijft. Steek elke poot van de U in een holte van de motorkapconnector. Als je het hebt, voeg dan een wikkel isolatietape toe om extra sterkte te geven om de jumper op zijn plaats te houden.

Als je willekeurige alarmen blijft houden nadat je de motorkapschakelaar hebt overbrugd, voeg dan een laag of twee isolatietape toe aan de deurstijl tegenover elke deurschakelaar. De tape zorgt ervoor dat de deurschakelaar volledig ingedrukt blijft wanneer de deur gesloten is.
Goede instructies.
Ik heb ontdekt dat een paperclip te dik is om in de connector te steken. Je hebt een dunnere draad nodig.
Ik wil ook verduidelijken dat het overbruggen van de motorkapschakelaar niets te maken heeft met het feit of de motorkapschakelaar de oorzaak is van willekeurige alarmen of niet. Het overbruggen van de motorkapschakelaar schakelt het alarmsysteem uit en voorkomt zo willekeurige alarmen, ongeacht de oorzaak.

Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn 2008 odyssey, het alarm gaat 's nachts willekeurig af. Ik heb de motorkapsensor losgekoppeld en het leek te werken, maar nu gaat het alarm weer af. Heeft u foto's of een video om de motorkapschakelaar te overbruggen, want ik ben echt niet bekend met auto's... bedankt voor uw hulp!
Dit is geen foto van de motorkapschakelaarconnector, maar het geeft u een idee van het concept van overbruggen:

Image

Je hebt alleen een heel dun draadje van ongeveer een inch lang nodig dat je in een U-vorm buigt en in de losgekoppelde vrouwelijke helft van de motorkapschakelaar harnasconnector steekt. Zet de overbruggingsdraad vast met wat elektriciteitstape.

Als je dit doet, misleid je het alarmsysteem dat de motorkap altijd openstaat en dit voorkomt dat het alarmsysteem wordt ingeschakeld. Je zult geen willekeurige alarmen meer hebben die afgaan.

Image

Image

Image

Image

Dit is geen foto van de motorkapschakelaarconnector, maar het geeft je een idee van het concept van overbruggen:

View attachment 172023
Je hebt alleen een heel dun draadje van ongeveer een inch lang nodig dat je in een U-vorm buigt en in de losgekoppelde vrouwelijke helft van de motorkapschakelaarconnector steekt. Bevestig de overbruggingsdraad op zijn plaats met wat elektriciteitstape.

Als je dit doet, misleid je het alarmsysteem dat de motorkap altijd open is en dit voorkomt dat het alarmsysteem wordt ingeschakeld. Je zult geen willekeurige alarmen meer krijgen.
Ik heb een dun draadje gevonden uit de kerstset van mijn dochter (de set was niet meer goed, niet zo'n slechte moeder 🤪) denk je dat ik het goed heb gedaan? Heel erg bedankt! Marie

View attachment 172026
View attachment 172025
View attachment 172027
View attachment 172024

Ik heb een dun draadje gevonden uit de kerstset van mijn dochter (de set was niet meer goed, niet zo'n slechte moeder 🤪) denk je dat ik dit goed heb gedaan? Heel erg bedankt! Marie
en ook, ik heb ontdekt dat mijn deurlampjes op het dashboard branden, maar er is niets mis met mijn deuren, ze sluiten heel goed... misschien is het een dubbel probleem 😔, als je iets bedenkt, deel het dan alsjeblieft. Ik zou wat elektriciteitstape op de deurpost plakken als ik wist wat een deurpost was... mijn Engels is niet zo goed en de vertaling in het Frans slaat nergens op. Ik ben nu de motorkap truc aan het testen, in de hoop dat het lukt, anders moet ik mijn busje onvergrendeld laten... :(

Het klinkt alsof je net je probleem met de deurlampen hebt gevonden. De kans is groot dat de rubberen deurschakelaar in de deurpost defect is en de auto denkt dat de deur openstaat, wat vreemde alarmproblemen kan veroorzaken. Zodra je dat hebt opgelost, kun je waarschijnlijk de motorkapschakelaar weer aansluiten.

owns 2006 Honda Odyssey EX
  • Like
Het klinkt alsof je net je probleem met de deurlampen hebt gevonden. De kans is groot dat de rubberen deurschakelaar in de deurpost defect is en de auto denkt dat de deur openstaat, wat vreemde alarmproblemen kan veroorzaken. Zodra je dat hebt opgelost, kun je waarschijnlijk de motorkapschakelaar weer aansluiten.
Bedankt, het deurlampje op het dashboard is echt irritant omdat het mijn binnenverlichting tijdens het rijden open houdt (vooral 's nachts vervelend), dus ik heb zekering #6 van de binnenverlichting eruit gehaald, wat het probleem oplost, maar ik zit in het donker... dit is dus geen sprookje, maar de monteur van de auto is echt goed, dus ik zou mijn busje liever niet willen vervangen...bedankt voor je uitleg, ik weet niet zeker of ik handig genoeg ben om de schakelaar in de deurpost te repareren (ik heb geen idee wat dat woord is).

wat een deurpost was
De deurpost is het frame rond de deur waarin de deur past.

De deurschakelaar bevindt zich in de deurpost, in de buurt van de plaats waar de onderkant van de stoel en de rugleuning samenkomen. Breng een of twee lagen tape aan op de deur tegenover de schakelaar.

Dat zou voldoende moeten zijn om de schakelaar iets verder in te drukken, zodat de lichten uitgaan wanneer de deur gesloten is. Voeg indien nodig meer tape toe totdat het licht uitgaat wanneer de deur gesloten is.

Dank u, het deurlampje op het dashboard is erg vervelend omdat het mijn binnenverlichting open houdt tijdens het rijden (een probleem, vooral 's nachts), dus ik heb zekering #6 van de binnenverlichting eruit gehaald, wat het probleem oplost, maar ik zit in het donker... dus dit is geen sprookje, maar de monteur van de auto is erg goed, dus ik zou liever mijn busje niet veranderen...bedankt voor uw uitleg, ik weet niet zeker of ik handig genoeg ben om de schakelaar in de deurpost te repareren (ik heb geen idee wat dat woord is)
De deurschakelaar is niet erg duur en het is niet moeilijk om hem te vervangen. Hij wordt alleen vastgehouden met één schroef en een elektrische connector.

De deurpost is het frame rond de deur waarin de deur past.

De deurschakelaar bevindt zich in de deurpost, in de buurt van waar de onderkant van de stoel en de rugleuning samenkomen. Breng een of twee lagen tape aan op de deur tegenover de schakelaar.

Dat zou voldoende moeten zijn om de schakelaar iets meer in te drukken, zodat de lichten uitgaan als de deur gesloten is. Voeg meer tape toe als dat nodig is totdat het licht uitgaat als de deur gesloten is.
Ik zal dit zeker morgen proberen!! Wauw, heel erg bedankt, jullie zijn echt begaafd met mechaniek!

Waar zou u de deurschakelaar kopen, denkt u dat ik ze allemaal moet vervangen? Bedankt
U kunt deze krijgen van een Honda-onderdelenwebsite of een lokale Honda-dealer. Ze zijn goedkoop genoeg dat het de moeite waard kan zijn om alle vier te vervangen.

Hier is een video:

De video gaat over een Ridgeline, dus het onderdeelnummer is mogelijk niet hetzelfde, maar de procedure is hetzelfde voor alle schakelaars.

• Like
Je kunt het krijgen van een Honda-onderdelenwebsite of een lokale Honda-dealer. Ze zijn goedkoop genoeg dat het de moeite waard kan zijn om alle vier te vervangen.

Hier is een video:

De video gaat over een Ridgeline, dus het onderdeelnummer is mogelijk niet hetzelfde, maar de procedure is hetzelfde voor alle schakelaars.
Wow, geweldig, nogmaals bedankt. Ik zal je op de hoogte houden nadat ik het zelf heb geprobeerd te repareren. Tot nu toe geen alarmgezoem, dus misschien heb ik de motorkapjumper goed gedaan :)

Waar zou u de deurschakelaar kopen, denkt u dat ik ze allemaal moet vervangen? Bedankt
Ik raad Majestic Honda-onderdelen of Bernardi-onderdelen aan. Twee kortingswebsites.
Hier is de deurschakelaar die u nodig heeft. Slechts $ 15 (USD). Ik raad u aan alle 4 te vervangen. Super makkelijk om te doen. Je kan het.

Ik raad Majestic Honda-onderdelen of Bernardi-onderdelen aan. Twee kortingswebsites.
Hier is de deurschakelaar die je nodig hebt. Slechts $15 (USD). Ik raad je aan om alle 4 te vervangen. Super makkelijk om te doen. Je kunt het.
Het ziet eruit als een geweldige plek om te bestellen, helaas verzenden ze niet naar Canada 🍁... Ik zal meer onderzoek moeten doen, maar met het onderdeelnummer helpt het enorm. Wat vind je van dit product op Amazon?
Standard Motor Products DS-1541 Interrupteur de porte DS-1541 https://a.co/d/fzOvKLe
Bedankt!

41 - 60 of 100 Posts