Ik hoop van niet, want ik doe de olieverversing zelf en gebruik liever de gewone olie.
Op welke informatie baseert u deze bewering?Zelfs als je een gewone olie zou kunnen vinden, zou deze de hitte en druk in deze motor nooit overleven.
Dave
Ik ben het 100% eens met deze uitspraak. Ik ben in al mijn auto's overgestapt op synthetisch en het enige verschil dat ik heb opgemerkt, is een verlengd interval. Misschien, maar dan ook misschien, een iets stillere start op die koude winterochtenden. Ik denk echter dat het slechts wishful thinking van mijn kant is.Not sure why you're so set on using synth vs. dino, or vice-versa. It really doesn't matter what you use just as long as you change it out at regular specified intervals, but I guess do whatever makes you sleep better at night.
Dit gaat helemaal niet over bewijs van wat dan ook, en je bent niet meer een expert dan wie dan ook op dit forum. Dit gaat over de vraag of 0W-20 in conventionele vorm verkrijgbaar is.Grappig, bij de mijne met 75.000 mijl en 5/20 conventionele olie, vervangen bij 1.000 mijl, loopt hij als een zonnetje.
Dus daar heb je het. Het maakt niet uit...
Oh, en mijn kilometerstand staat helemaal bovenaan met de beste die op dit forum worden geplaatst.
Dus laten we eens kijken of iemand daadwerkelijk conventionele olie heeft gebruikt en een probleem heeft gehad met echt bewijs. Ik durf te wedden dat je geen probleem kunt vinden met het type olie als oorzaak... Dus dit is allemaal internettheorie van mensen die niet gekwalificeerd zijn om een "expert" te zijn zonder bewijs.
Ik heb ook een Accord waar ik hetzelfde mee doe.
Wat ik bedoelde was dat als het voertuig met conventionele olie kwam, ik conventionele olie zou blijven gebruiken. Als het echter met synthetische olie kwam, heb ik geen andere keuze dan synthetische olie te blijven gebruiken.
0dyfamily said:Als ik bijna aan het einde van mijn 3.750-mijl OCI (olieverversingsinterval) was, veranderde de Castrol GTX 5W30 in mijn 2001 EX in een dunne, waterige zwarte verschijning van zijn vroegere zelf toen ik hem aftapte.
Niet 100% waar, Tom. Het beheersen van het volledige spectrum van slijtagedeeltjes (en micro-geaggregeerd zodat ze kunnen worden opgevangen door het filter) is een functie van het additievenpakket van de olie en het filter dat er in samenhang mee werkt.Zonder een olieanalyse is dit naar mijn mening zo goed als zinloos. Je kunt de conditie van de olie niet zien aan de kleur, dat komt omdat de olie zijn werk doet door verontreinigingen in suspensie te houden.
Dat is interessant. Heb net wat gegoogeld en kwam DEZE THREAD tegen. Veel Fram-bashers overal op internet, maar weet je van gegevens die inferieure filtratie aantonen? Ben net naar buiten gegaan en ontdekte dat ik twee A02-filters op de plank heb liggen, dus ik zal deze voorlopig gebruiken.Mijn vulling van Castrol dino had waarschijnlijk zijn vermogen om de filter te "helpen" uitgeput, want zoals ik later ontdekte, werden de Honda A02-filters gemaakt door FRAM! Kortom, de olie deed meer van het "werk" om verontreinigingen vast te houden dan het zou hebben gedaan als ik Honda A01-filters (FilTech) of een andere goede filter had gebruikt. Ik kwam hier pas veel later achter. In combinatie met een veel betere filter zou die olie zeker een langer leven hebben gehad.
Alleen een UOA, zoals je al zei, kan het hele verhaal vertellen, zeker.
OF
Schat, ga terug en herlees wat ik schreef. Ik gebruikte feiten uit mijn eigen ervaring - dat olie prima werkt in mijn voertuig. Niemand argumenteert beter, maar jij zonneschijn. Misschien ben je opgegroeid als het kleine kind en ben je een beetje gevoelig? Ik kan me voorstellen dat het voor een kleine man zo uitputtend is om meer stappen te moeten zetten om bij te blijven. Slaap lekker.zx12-iowa - De oorspronkelijke poster wilde weten of 0W-20 (de olie waarmee de bestelwagen wordt geleverd en waarvoor deze nodig is) in conventionele vorm verkrijgbaar was, waarop ik een antwoord gaf. Hij wilde niet weten of 5W-20 "beter" was dan 0W-20, of dat Dino "beter" was dan synthetisch, of wie de beste "bewijzen" had. De thread werd gekaapt.
Een auto (of auto's) 75.000 km met 5W-20 laten rijden, is gewoon GEEN bewijs dat 5W-20 "beter" of slechter is dan welke andere olie dan ook. Het is het bewijs van niets. Er zou een volledige wetenschappelijke studie nodig zijn, inclusief veel, heel veel van dergelijke voorbeelden, een controlegroep, laboratoriumonderzoeken, uitgebreide kilometers, verschillende omgevingen, mpg-vergelijkingen, enz., enz., enz., om te bepalen wat het beste was. Zelfs dan kunnen de resultaten onduidelijk zijn. Zelfs als men zijn auto's hun hele leven 200.000 km met 5W-20 zou laten rijden, is dat statistisch gezien onbeduidend.
Ruw en onbeschoft zijn maakt je ook niet tot een soort expert, alleen maar vermoeiend... Pez.
Wat weet je?Toen ik dit draadje begon, wist ik niet:
a) 0W-20 is alleen synthetische olie.
b) Ik kan van synthetische olie terug naar conventionele olie.
Daarom vroeg ik of ze 0W-20 conventionele olie erin deden. Als ze 0W-20 synthetisch erin deden, dan blijf ik erbij.
Nu weet ik het. Bedankt allemaal.
Proficiat met het bereiken van 228K mijl op je '03. De mijne spinde ook als een katje bij 200K toen ik hem verkocht. Als het niet voor de transmissies in de eerdere busjes was geweest, zou ik waarschijnlijk nog steeds diegene rijden! OH TER INFO Ik gebruikte minerale olie voor de eerste 75K mijl of zo en schakelde toen over op synthetisch om de verversingstijden voornamelijk te verlengen. Minerale olie leek hem zeker geen kwaad te doen, maar ik zou maar ongeveer 4K mijl rijden voordat er een verversing nodig was.Ah...niets als een olie-, oliefilterdraad-discussie....
Terwijl we verhalen inbrengen....Ik heb eindelijk mijn 2003 Odyssey ingeleverd met 228k mijl...en een 2016 Odyssey gekregen.
Ik heb Mobile One Extended Wear 5w30 en Mobile One filter gebruikt vanaf de allereerste verandering. En ging routinematig 12k-15k olieverversingen. De motor is nog steeds zo soepel als op de eerste dag....geweldig. Nooit olielekkage...nooit olie gegeten....en ik ben er zeker van dat het komt omdat ik volledig synthetisch heb gebruikt....de slijtage/warmte-eigenschappen zijn veel beter dan bij een conventionele olie.
Ik weet niet zeker of het zo schurkachtig is. Ik ben geen expert, maar is een Groep III niet gebaseerd op petroleum die is afgebroken in zijn samenstellende moleculaire verbindingen, en vervolgens weer is opgebouwd tot de hoogwaardige, chemisch consistente synthetische olie? Als Groep IV gewoon een zeer vergelijkbare olie is die alleen verschilt doordat deze is opgebouwd uit aardgas in plaats van vergelijkbare bestanddelen uit petroleum te halen, waarom dan moeilijk doen over het verschil?Ik wou dat de oliebedrijven ons zouden vertellen in welke groep hun basisolie zich in bepaalde merken bevindt. ....
Ze zijn eigenlijk een "Groep 3" dino-basisolie die extra is geraffineerd en gehydro-isomeriseerd, en de oliebedrijven plaatsen het marketinglabel Synthetic erop, terwijl het slechts een gewone motorolie is, die dicht in de buurt komt van de kwaliteiten van echte synthetische oliën.