Honda Odyssey Forum banner
21 - 37 of 37 Posts
2014 Odyssey. Vroeg in het nieuwe jaar kreeg ik een onopvallende batterijwaarschuwing bij het starten van de bus. De batterij vervangen en het verdween een tijdje. Toen kwam het terug. Een paar dagen geleden vervangen door een goede nieuwe batterij, en nu geeft hij weer de waarschuwing. Heeft iemand dit meegemaakt? Een oplossing, of moet ik een procedure volgen om de dealer de sleutel te laten vervangen?

Bedankt!
Kreeg de waarschuwing op een 2015 Accord en de batterij was in orde. Vond deze post elders, probeerde het en het werkte voor mij. Het lijkt erop dat de auto 'weet' dat de batterij maar ongeveer 2-2,5 jaar meegaat en je op een gegeven moment vertelt dat hij leeg is, zelfs als dat niet zo is. Je moet dan de herinnering voor die sleutelhanger 'resetten'. Elke sleutelhanger heeft zijn eigen herinnering.

Als je een startknop hebt, stap dan in de auto (zonder je voet op de rem om hem te starten), druk twee keer op de startknop zodat de indicatielampjes gaan branden. Houd binnen 5 seconden de vergrendelknop op je sleutelhanger een paar seconden ingedrukt en laat hem dan los. Je hoort misschien een lichte klik. Zet dan de auto uit. Als je de auto start, wordt hij gereset. Dit is een ingebouwde herinnering om de batterij van je sleutelhanger te controleren. Dit betekent niet dat je batterij leeg is. Het voertuig heeft een timer ingesteld om je eraan te herinneren de levensduur van je batterij te controleren. Misschien wil je je batterij laten testen voordat je hem laat vervangen.

Kreeg de waarschuwing op een 2015 Accord en de batterij was prima. Vond deze post elders, probeerde het en het werkte voor mij. Het lijkt erop dat de auto 'weet' dat de batterij maar ongeveer 2-2,5 jaar meegaat en je op een gegeven moment vertelt dat hij leeg is, zelfs als dat niet zo is. Je moet dan de herinnering voor die sleutelhanger 'resetten'. Elke sleutelhanger heeft zijn eigen herinnering.

Als je een startknop hebt, stap dan in de auto (zonder je voet op de rem om hem te starten), druk twee keer op de startknop zodat de indicatielampjes gaan branden. Houd binnen 5 seconden de vergrendelknop op je sleutelhanger een paar seconden ingedrukt en laat hem dan los. Je hoort misschien een lichte klik. Zet dan de auto uit. Als je de auto start, wordt hij gereset. Dit is een ingebouwde herinnering om de batterij van je sleutelhanger te controleren. Dit betekent niet dat je batterij leeg is. Het voertuig heeft een timer ingesteld om je eraan te herinneren de levensduur van je batterij te controleren. Misschien wil je je batterij laten testen voordat je hem vervangt.
Ik had de batterij van de sleutelhanger voor mijn 2016 Accord Touring drie keer vervangen met "bekende goede batterijen", maar het waarschuwingslampje bleef branden op het dashboard. Ik heb net deze aanbevolen "reset" geprobeerd en het lijkt succesvol te zijn geweest (hoorde de "lichte klik" niet). Duimen dat deze oplossing werkt. Bedankt voor de tip.

Kreeg de waarschuwing op een 2015 Accord en de batterij was prima. Vond dit bericht elders, probeerde het en het werkte voor mij. Het lijkt erop dat de auto 'weet' dat de batterij maar ongeveer 2-2,5 jaar meegaat en je op een gegeven moment vertelt dat hij leeg is, zelfs als dat niet zo is. Je moet dan de herinnering voor die sleutelhanger 'resetten'. Elke sleutelhanger heeft zijn eigen herinnering.

Als je een startknop hebt, stap dan in de auto (zonder je voet op de rem om hem te starten), druk twee keer op de startknop zodat de indicatielampjes gaan branden. Houd binnen 5 seconden de vergrendelknop op je sleutelhanger een paar seconden ingedrukt en laat hem dan los. Je hoort misschien een lichte klik. Zet de auto dan uit. Wanneer je de auto start, wordt hij gereset. Dit is een ingebouwde herinnering om de batterij van je sleutelhanger te controleren. Dit betekent niet dat je batterij leeg is. Het voertuig heeft een timer ingesteld om je eraan te herinneren de levensduur van je batterij te controleren. Misschien wil je je batterij laten testen voordat je hem vervangt.
Heel erg bedankt! Ik heb de batterij al eerder vervangen en heb daarna nooit het waarschuwingslampje gekregen. Om de een of andere reden ging het waarschuwingslampje deze keer niet uit, maar je resetmethode was succesvol. Ik zal het delen met een vriend die ook een Accord heeft.

Kreeg de waarschuwing op een 2015 Accord en de batterij was prima. Vond dit bericht elders, probeerde het en het werkte voor mij. Het lijkt erop dat de auto 'weet' dat de batterij maar ongeveer 2-2,5 jaar meegaat en je op een gegeven moment vertelt dat hij leeg is, zelfs als dat niet zo is. Je moet dan de herinnering voor die sleutelhanger 'resetten'. Elke sleutelhanger heeft zijn eigen herinnering.

Als je een startknop hebt, stap dan in de auto (zonder je voet op de rem om hem te starten), druk twee keer op de startknop zodat de indicatielampjes gaan branden. Houd binnen 5 seconden de vergrendelknop op je sleutelhanger een paar seconden ingedrukt en laat hem dan los. Je hoort misschien een lichte klik. Zet dan de auto uit. Wanneer je de auto start, wordt hij gereset. Dit is een ingebouwde herinnering om de batterij van je sleutelhanger te controleren. Dit betekent niet dat je batterij leeg is. Het voertuig heeft een timer ingesteld om je eraan te herinneren de levensduur van je batterij te controleren. Misschien wil je je batterij laten testen voordat je hem vervangt.
Ik heb deze reset geprobeerd op mijn 2016 honda odyssey en het werkte niet. Mijn vervelende knipperende lampje "vervang sleutelbatterij" brandt nu al ruim een jaar. Ik heb (ruim een jaar geleden) batterijen vervangen en de sleutelhangers werken prima, zelfs starten op afstand vanaf 50-60ft afstand. Ik wil gewoon dat dit verdomde waarschuwingslampje uitgaat!

Als je een startknop hebt, stap dan in de auto (zonder je voet op de rem om hem te starten), druk twee keer op de startknop zodat de indicatielampjes gaan branden. Houd binnen 5 seconden de vergrendelknop op je sleutelhanger een paar seconden ingedrukt en laat hem dan los. Misschien hoor je een lichte klik. Zet dan de auto uit. Wanneer je de auto start, wordt hij gereset. Dit is een ingebouwde herinnering om je eraan te herinneren de batterij van je sleutelhanger te controleren. Dit betekent niet dat je batterij leeg is. Het voertuig heeft een timer ingesteld om je eraan te herinneren de levensduur van je batterij te controleren. Misschien wil je je batterij laten testen voordat je hem vervangt.
Ik heb deze reset ook geprobeerd, maar het hielp niet (en ik hoorde geen klikgeluid). Het enige dat gebeurde, is hetzelfde als voorheen - het dashboard piepte een paar keer en knipperde 'batterij van sleutelloze sleutel bijna leeg'. Het verschil in mijn situatie is denk ik dat het niet alleen een vervelend waarschuwingslabel is. De sleutelhanger functioneert eigenlijk niet goed. Soms vergrendelt of ontgrendelt hij de auto niet bij de eerste of tweede poging. Soms start de auto niet meteen en raak ik in paniek.

Ik heb de auto vier jaar en heb de sleutelhangerbatterij de afgelopen maand twee keer moeten vervangen. De batterij lijkt inderdaad zwak te zijn, alsof de sleutelhanger de batterijen in alarmerend tempo leegtrekt. Ik bewaar de sleutelhanger in huis, op ongeveer 25 voet van de auto, met een muur en een deur ertussen. De locatie waar ik de sleutelhanger bewaar, is de afgelopen vier jaar niet veranderd - alleen het gedrag van de sleutelhanger.

Heeft iemand in deze thread gewoon een gloednieuwe sleutelhanger gekocht???

Lees alle berichten in deze thread. Ik heb hetzelfde probleem. Leeggelopen sleutelhanger. Ik heb de reserve gebruikt, die registreerde ook als leeggelopen. Nieuwe batterijen van goede kwaliteit gekocht. Beide geĂŻnstalleerd. Een maand later zijn beide weer leeg. Geen magneten, geen sleutels in zakken, geen knoppen blijven hangen, sleutels op 50 ' van de auto.... Onwaarschijnlijk dat ik 2 slechte sleutelhangers van de dealer heb gekregen. Ik denk dat dit een slechte sensor in de auto is...a 999

Lees alle berichten in deze thread. Ik heb hetzelfde probleem. Leeggelopen sleutelhanger. Ik heb de reserve gebruikt, die registreerde ook als leeg. Nieuwe batterijen van goede kwaliteit gekocht. Beide geĂŻnstalleerd. Een maand later zijn beide weer leeg. Geen magneten, geen sleutels in zakken, geen knoppen blijven hangen, sleutels 50 ' van de auto.... Onwaarschijnlijk dat ik 2 slechte sleutelhangers van de dealer heb gekregen. Ik denk dat dit een slechte sensor in de auto is...a 999
dollar store batterijen?

Zo ja, koop dan iets van een merk als Energizer.

Kijk goed naar de twee aansluitingen die de rand van de batterij raken. Als je ruw bent bij het plaatsen van de batterij, kunnen ze buigen en een slecht contact of misschien een kortsluiting vormen. Ik heb drie batterijen doorgebeten voordat ik dit merkte, maar sinds ik het heb gerepareerd, werken mijn afstandsbedieningen prima.

Kijk goed naar de twee aansluitingen die contact maken met de rand van de batterij. Als je ruw bent bij het plaatsen van de batterij, kunnen ze buigen en een slecht contact vormen of misschien kortsluiting veroorzaken. Ik heb drie batterijen doorgebeten voordat ik dit opmerkte, maar sinds ik het heb gerepareerd, werken mijn afstandsbedieningen prima. View attachment 165918 View attachment 165918
Uitstekend punt! Eén was vuil en scheef. Ik heb het gedemonteerd, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Het is schoon en correct aangesloten.

Uitstekend punt! Eén was vuil en scheef. Ik heb hem gedemonteerd, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Hij is schoon en correct aangesloten.
Het is niet de fob-batterij die de melding veroorzaakt. Het is de computer van de auto. Hij moet opnieuw worden opgestart. Plaats de fob op het dashboard. Open de motorkap en verwijder de negatieve accukabel gedurende 5 minuten. Sluit de kabel weer aan en start de auto. De melding is verdwenen. De dealer zal graag uw fob opnieuw programmeren voor ongeveer $ 90 en het enige wat ze doen is de computer opnieuw opstarten.

Welnu, de ervaring met mijn 2016 FOB is dat hij nog steeds op slot gaat of ontgrendelt vanaf 20' afstand, dus ik zal suggereren dat dat niet ver genoeg is! Dat gezegd hebbende, de afstand tussen mijn FOB en mijn busje, geparkeerd bij ons huis, is 35-40' (door minstens twee muren). Ik zou gedacht hebben dat Honda een notitie had kunnen opnemen over de relatie tussen FOB/busje en batterijgebruik... just sayin'
Beide m6 fobs melden een bijna lege batterij op 2017 Civic, maar als ik test met een meter is de batterij prima en als ik de batterij opnieuw plaats, gaat hij een paar dagen mee voordat ik de indicator voor bijna lege batterij krijg. Eén fob is nog nooit gebruikt, dus het lijkt erop dat de fobs na verloop van tijd slecht worden, ongeacht of ze wel of niet worden gebruikt

Dus ik weet dat dit een vrij oud bericht is, maar ik heb een Saturn Aura uit 2009. Ik moest niet zo lang geleden een nieuwe fob halen omdat er een draad kortsluiting maakte in de oude en alleen de vergrendelknop werkte (batterij was prima, de ontgrendel-, paniek- en kofferbakknop werkten gewoon helemaal niet) en toen ik de nieuwe fob programmeerde, kreeg ik meteen de waarschuwing voor een bijna lege fob-batterij op mijn dashboard. Ik ging naar buiten en kocht er nieuwe Duracell-batterijen voor, verving ze, en toen ik daarna mijn auto wilde starten, verscheen de waarschuwing nog steeds. Het zijn perfect goede, gloednieuwe batterijen (mijn vader heeft ze getest), 3V net als de originele batterij, maar ik krijg nog steeds de waarschuwing. Iemand die hier mogelijk nog is en weet wat er aan de hand is?

Dus ik weet dat dit een vrij oud bericht is, maar ik heb een Saturn Aura uit 2009, ik moest niet zo lang geleden een nieuwe fob halen omdat er een draad kortsluiting maakte in de oude en alleen de vergrendelknop werkte (batterij was prima, de ontgrendel-, paniek- en kofferbakknop werkten gewoon helemaal niet) en toen ik de nieuwe fob programmeerde, kreeg ik meteen de waarschuwing voor een bijna lege fob-batterij op mijn dashboard. Ik ging naar buiten en kocht er nieuwe duracell-batterijen voor, verving ze, en toen ik daarna mijn auto wilde starten, verscheen de waarschuwing nog steeds. Het zijn perfecte, gloednieuwe batterijen (mijn vader heeft ze getest), 3V net als de originele batterij, maar ik krijg nog steeds de waarschuwing. Iemand die hier mogelijk nog is en weet wat er aan de hand is?
ik ben me er ook van bewust dat dit een Honda-forum is, maar ik kan nergens iets specifieks voor Saturn vinden

ik ben me er ook van bewust dat dit een Honda-forum is, maar ik kan nergens iets specifieks over Saturn vinden
Zoek naar dit probleem bij een willekeurig aantal andere GM-voertuigen - Chevy Malibu is de meest naaste verwant, maar er zouden een aantal andere GM-voertuigen met dezelfde/vergelijkbare elektronica moeten zijn.

-Charlie

21 - 37 of 37 Posts