Honda Odyssey Forum banner

LED-interieurverlichting voor 2023 Ody Elite

10K views 10 replies 10 participants last post by  dancermm  
#1 ·
Is er een "pakket" set voor het vervangen van alle binnenverlichting door LED? Heb dit jaren geleden gedaan met de 2014. Weet niet waar ik moet beginnen met de nieuwe 2023.
Bedankt
jp

#2 ·
Ja, je moet deze kopen, ik heb dit in 2023 gedaan. Hieronder staan de links van Amazon Canada, maar ik weet zeker dat je iets vergelijkbaars kunt vinden op de Amerikaanse site.
Interieurverlichting

Truck

Achteruit (als je iets helderder zoekt)

Je kunt ook deze video volgen.

#4 ·
#5 · (Edited)
Op mijn 2019 EX heb ik dit gedaan voor de kaartverlichting en de deurlampen: 194 LED-lamp - COB LED - T3.25 Miniatuur wigvoet - 135 lumen | Super Bright LEDs (4000k voor kaartverlichting en rood voor de deurlampen)

Deze voor de 2e en 3e rij (lampen moeten kort zijn): 194 LED Landschapslichtlamp - 5 LED - Miniatuur wig retrofit - 30 lumen | Super Bright LEDs (4100k)

Dit voor de kofferbak: DE3175 LED-lamp - (4) SMD LED Festoon-lamp - 3022 voet | Super Bright LEDs (4000k)

En deze voor het dashboardkastje en de console: 74 LED-lamp - 3 SMD LED - Miniatuur wigvoet | Super Bright LEDs (4000k)

Ze hebben ook warmere en koelere kleurtemperaturen beschikbaar, maar ik hou van de ~4000k - helemaal niet blauw.

Alle lampen dimmen mooi, behalve als ze zich in het midden van het dimmen bevinden op hetzelfde moment dat de motor start - dan flikkeren ze een beetje als de motor start.

Laat het me weten als je foto's wilt.

Misschien ben ik het wel, maar ik vind 6000k LED's veel te fel.

bewerken: Links bijgewerkt

#9 ·
Op mijn 2019 EX heb ik dit gedaan voor de kaartverlichting en de deurlampen: 194 LED-lamp - COB LED - T3.25 Miniature Wedge Base - 135 Lumen | Super Bright LEDs (4000k voor kaartverlichting en rood voor deurlampen)

Deze voor de 2e en 3e rij (lampen moeten kort zijn): 194 LED Landschapslichtlamp - 5 LED - Miniature Wedge Retrofit - 30 Lumen | Super Bright LEDs (4100k)

Dit voor de kofferbak: DE3175 LED-lamp - (4) SMD LED-festoonlamp - 3022-voet | Super Bright LEDs (4000k)

En deze voor het dashboardkastje en de console: 74 LED-lamp - 3 SMD LED - Miniature Wedge Base | Super Bright LEDs (4000k)

Ze hebben ook warmere en koelere kleurtemperaturen beschikbaar, maar ik vind de ~4000k fijn - helemaal niet blauw.

Alle lampen dimmen mooi, behalve als ze zich in het midden van het dimmen bevinden op hetzelfde moment dat de motor start - dan flikkeren ze een beetje als de motor aanslaat.

Laat het me weten als je foto's wilt.

Misschien ben ik de enige, maar ik vind 6000k LED's veel te fel.

bewerkt: Links bijgewerkt

#8 · (Edited)
Ik ben dol op de meerdere led-borden die deze jongens voor het interieur maken.

De 5k is het ticket….

Natuurlijk is de deurenset een must om de lichten bij elkaar te houden.

#10 ·
Ik vond dit draadje tijdens het zoeken naar opties en wilde delen waar ik voor ben gegaan:

Uiteindelijk ben ik gegaan voor de Sylvania-opties, aangezien mensen er goede ervaringen mee lijken te hebben, het is een bekend merk en de lichtkleur is een mooi "koel wit"; fabrieksachtige kleur zonder blauwe tint. Ik heb 4 sets Sylvania LED 194 en één Sylvania LED DE3175 geïnstalleerd (voordeuren, eerste/tweede/derde rij kaarten en laadruimte plafondkoepel). De uiteindelijke prijs kwam uit op ongeveer $60, wat duurder is dan sommige andere opties, maar het is het waard als ik de komende 5 jaar geen flikkerende lampen hoef te vervangen. De kleur en helderheid lijken erg op die van mijn Acura en Volvo (beide hebben fabrieksmatige LED-interieurverlichting). Ik was niet geïnteresseerd in extreem fel, blauw licht en deze passen.

Pro-tip: Wees voorzichtig bij het installeren van de plastic lichtbehuizingsafdekking in de lichten van de tweede en derde rij. Ik heb uiteindelijk iets te hard op één gedrukt en de behuizingsafdekking onder een hoek geplaatst. Ik moest de afdekking en de rand verwijderen om de lichtbehuizing opnieuw uit te lijnen. De achterste behuizingen voelen niet zo stevig aan als de lichten van de voorste rij en zijn niet zo goed verankerd (de voorste kaartverlichting is geïntegreerd in het bovenste console-ding).

Mijn eerste bericht, dus geen links toegestaan. Je kunt deze lampen vinden bij de meeste autozaken of Amazon/etc.