Honda Odyssey Forum banner

Magic Slide verwijdering

1 reading
41K views 42 replies 18 participants last post by  Mountaindog  
#1 ·
2019 EX-L Magic Slide Verwijdering: Ik ben waarschijnlijk een van de weinige Odyssey-bezitters die geen achterstoelen nodig hebben, dus als je vracht vervoert, erin kampeert of het als een hondenmobiel gebruikt zoals ik, ben je misschien geïnteresseerd om te zien hoe ik niet alleen de middelste stoelen heb verwijderd, maar ook de magic slides waarop ze zitten, en vervolgens heb geprobeerd om een zo vlak mogelijk oppervlak te creëren met behulp van dikke yogamatten die ik op de Prime Day in de aanbieding heb gekregen. Het was gemakkelijker dan ik dacht om de slides te verwijderen, met de juiste gereedschappen. Ik had een T50 security-torx bit (verkrijgbaar bij Lowes) en ratel nodig om de bout te verwijderen die voorkomt dat de slide van de rail komt. Ik had meer foto's moeten maken voor elke stap, vooral bij het verwijderen van de rand/stap van de deur: ik moest oppassen dat ik geen clips verloor, zodat ze weer in de juiste gaten gingen. Eerst verwijderde ik voorzichtig de buitenste stap, deze klikt vast en los. Vervolgens heb ik voorzichtig de stekkers losgekoppeld voor de elektrische bedrading die de schuifdeur bedient, zodat ik de resterende stap kon verwijderen. Toen verwijderde ik de security-torx bout van binnenuit de slide rail, en vervolgens de bout aan de buitenrand van de rail. De slide kwam er toen meteen af. Ik heb beide bouten opnieuw geïnstalleerd zodat ik weet waar ze zijn als ik de slides en stoelen ooit weer terug wil plaatsen. Ik heb de elektrische draden weer aangesloten en de stap voorzichtig weer vastgeklikt. Toen heb ik de elektrische schuifdeur getest om er zeker van te zijn dat hij werkte. Ik herhaalde dezelfde stappen voor de tegenoverliggende deur. Ik hield een kleine bult in het midden over waar de middenconsole aan vastzit. Ik sneed de 1" dikke yogamatten (donkerblauwgroen) uit en plakte ze met ducttape aan elkaar om het rond die bult waterpas te maken, en bedekte vervolgens alles met een extra grote, brede, dunnere trainingsmat (roze) die ik op maat knipte zodat hij de contouren van de bus volgde, waarbij ik iets extra liet om de stap te bedekken zodat mijn honden niet op het plastic uitglijden als ze uit de bus stappen. In de achterste helft van de bus heb ik de OEM opvouwbare vloermat die aansluit op het bematten gebied in het midden, waar ik een wollen deken onder stopte om het waterpas te maken. Toen voegde ik een katoenen king-quilt over alles toe om het vrij te houden van hondenhaar. Mijn zeer grote honden genieten nu van een groot, vlak gebied als we reizen, en ik kan daar achterin slapen als ik het ooit nodig heb, het is best comfortabel. En als ik ooit passagiers moet vervoeren, kan ik nog steeds gemakkelijk de stoelen van de derde rij omhoog trekken. We hebben net 10 dagen op een roadtrip met de honden doorgebracht en alle matten bleven perfect op hun plaats.
152397
152398
152399
152400
152401
152402
152403

#7 ·
Goed gedaan! Jammer dat Honda de vlakke vloer van eerdere generaties heeft verlaten...

Ik heb de passagiersstoel van de 2e rij verwijderd, de vloerruimte opgevuld met stijf bloemistenschuim en een dikke rubberen mat over het hele gebied gelegd. Met kleinkinderen moeten we de 2e rij af en toe kunnen gebruiken.

Erg geïnteresseerd in die netverdelingsunit die u achter de voorste rij hebt gemonteerd - is het net sterk genoeg om een hond van 60 pond als projectiel tegen te houden zonder een veiligheidsvoorziening? Nu gebruik ik een aangepaste lijn die is bevestigd aan zijn tuigje en aan de bevestiging van de veiligheidsgordel van de 3e rij om hem uit de voorruit (en de achterkant van onze hoofden!) te houden.
Alle informatie over die unit zou worden gewaardeerd.
Hoe ziet uw tweede rij eruit? Heeft u alle stoelen van de tweede rij verwijderd? Geïnteresseerd om te zien hoe het is geworden. De magic slide heeft een arm die een beetje uit de grond steekt, dus ik weet niet zeker hoe het eruit zou zien als het met een mat zou worden bedekt. Ik neem aan dat u alleen items vervoert en er niet op hoeft te lopen? Bedankt.

#3 ·
Hallo Jeff, nee, ik denk niet dat de bagagebeschermer die ik achter mijn voorstoelen heb, in dat opzicht als crashbestendig kan worden beschouwd, maar het kan wel helpen. De enige manier om crashbestendig te gaan, anders dan een veiligheidsharnas zoals je noemt, is om een crashtest-kooi te gebruiken die aan de vloer van de bestelwagen is bevestigd, zoals een Vario-kooi, Impact, Zinger of iets dergelijks. Waar die barrière echter goed voor is, is wanneer we geparkeerd staan ​​op een hondenevenement (ik show mijn honden en doe ook mee aan hondensporten zoals agility), en de honden los in de bestelwagen zitten, kan ik de ramen naar beneden laten (met raambeschermers), de achterklep open laten met een vergelijkbare barrière, en ze krijgen veel lucht. De belangrijkste reden waarom ik op dit moment geen crashtest-kooi heb, is dat mijn mannelijke hond van 140 pond van een gigantisch ras niet in een normale maat past, we zouden op maat moeten gaan, en dan zou ik geen tweede kooi voor mijn teef kunnen plaatsen. Beide honden zijn ook te groot voor een harnas om ze correct of veilig te passen. Veel mensen met gigantische rassen staan ​​voor dit dilemma en laten een op maat gemaakte barrière bouwen voor de voor- en achterkant van de bestelwagen. We zijn dat aan het onderzoeken, maar ondertussen werkt de voorste gaasbarrière heel goed voor onze behoeften. Ik heb het op Amazon gekocht: https://www.amazon.com/gp/product/B0076BE458/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o05_s01?ie=UTF8&psc=1

#4 ·
Interessant, Moutaindog! Als je de kans hebt, zou je dan een foto van de vloer willen plaatsen zonder al je spullen erop? Ik ben het ermee eens dat Honda het echt heeft laten afweten bij dit soort domme ontwerpen. Ik zie niet in waarom ze geen Stow-and-Go-systeem kunnen bouwen zoals de Dodge Caravan!!?? Bedankt...

#5 ·
Interessant, Moutaindog! Als je de kans hebt, zou je dan een foto willen plaatsen van de vloer zonder al je spullen erin? Ik ben het ermee eens dat Honda het echt heeft laten afweten met dit stomme ontwerp. Ik zie niet in waarom ze geen stow-and-go-systeem kunnen bouwen zoals de Dodge Caravan!!?? Bedankt...
Ik zal proberen te onthouden om een foto te maken de volgende keer dat ik de bus schoonmaak, maar ondertussen geeft de derde foto van beneden een goed idee van het middengebied onder de mat die ik erin heb gedaan. Voor iemand zoals ik zou ik er gewoon de voorkeur aan geven om de stoelen te verwijderen. Ik zou bang zijn dat een stow-n-go-functie in het midden een verhoging van de hoogte van de vloer zou veroorzaken om ze te kunnen plaatsen, en ik wil de vloer niet hoger maken dan nodig is, vooral als mijn honden ouder worden. Bovendien wil ik niet al dat extra gewicht van stoelen meeslepen die ik nooit gebruik, het moet het brandstofverbruik beïnvloeden. En ten slotte zou je geen reserveband kunnen hebben als je stoelen hebt opgeborgen.

#9 ·
Goede punten, Mountaindog! Ik denk dat Dodge de extra hoogte omzeilt door de stoelen op de tweede rij veel dunner te maken. Ik heb gehoord dat ze lang niet zo fijn zijn voor lange reizen als de Ody.
De stoelen in de pacifica zijn ERG oncomfortabel. We huurden er een voor een reis van een week en na de huur bekeken we de odyssey, gingen op de tweede rij zitten en waren meteen onder de indruk.

#11 ·
Mountaindog - bedankt voor de info en de link naar je mesh-barrière!

Wat mijn vloermod betreft, heb ik de emmer van de 2e rij aan de linkerkant met kinderzitje geïnstalleerd gelaten en de emmer van de 2e rij aan de rechterkant verwijderd. Om de vloer gelijk te maken, heb ik verschillende secties van stijf schuim van een bloemistenwinkel ingebracht, bedekt met aluminiumfolie om de warmte te verminderen en afbrokkelen te voorkomen, en vervolgens een zware, gewatteerde rubberen vloermat van ULine ( https://www.uline.com/BL_1752/Cadillac-Mats?keywords=Cadillac+Mats ) over dat gedeelte gelegd en teruggetrokken naar de achterklep. De bus is nu 27 maanden "oud" en alles is heel gebleven.
Uiteindelijk een paar gaten in de mat gesneden waar deze de ventilatieopeningen in het midden van de vloer bedekt als de HVAC op vloer is ingesteld.

#12 ·
Mountaindog - bedankt voor de info en de link naar je mesh-barrière!

Wat betreft mijn vloermodificatie, ik heb de emmer van de 2e rij aan de linkerkant met kinderzitje geïnstalleerd gelaten en de emmer van de 2e rij aan de rechterkant verwijderd. Om de vloer gelijk te maken, heb ik verschillende secties van stijf schuim van een bloemistenwinkel ingebracht, bedekt met aluminiumfolie om de warmte te verminderen en afbrokkelen te voorkomen, en vervolgens een zware, gewatteerde rubberen vloermat van ULine ( https://www.uline.com/BL_1752/Cadillac-Mats?keywords=Cadillac+Mats ) over dat gedeelte gelegd en verlengd tot aan de achterklep. De bus is nu 27 maanden "oud" en alles is intact gebleven.
Uiteindelijk heb ik een paar gaten in de mat gesneden waar deze de ventilatieopeningen in het midden van de vloer bedekt wanneer de HVAC op de vloer is ingesteld.
Dat is een mooie mat die je hebt. Ik ken ook verschillende van mijn hondenvrienden die een 4'x6' rubberen paardenboxmat bij Tractor Supply hebben gekocht en deze op maat hebben gesneden voor hun busvloer, het is een goedkope optie die goed werkt, maar ik wilde gewoon niet met de rubbergeur te maken hebben (plus die matten zijn echt zwaar om te manoeuvreren) dus koos ik in plaats daarvan voor de yogamatten. Ik had eerst ook het stijve schuim gebruikt, maar de klauwen en het gewicht van mijn hond deden het schuim echt afbrokkelen, dus zocht ik iets anders, maar jouw folie-idee is een goede.

Ook heeft mijn 2019 geen vloerventilatie, dus dat was geen probleem met de vloermatten, de 2019 heeft alleen ventilatie aan de zijkanten, ongeveer halverwege de hoogte in de buurt van de bekerhouders achterin.

#15 ·
Mountaindog,

Ik kan niet geloven dat verschillende uitrustingsniveaus op de Ody wel of geen HVAC-ventilatieopeningen in de vloer hebben - het zou Honda te veel kosten. Net achter de 2e rij, midden van de vloer. View attachment 152463
Sorry, je hebt gelijk, ik ben die ventilatieopening vergeten, hij is niet zo prominent als de ventilatieopeningen van de oudere modellen. Hij steekt niet erg veel uit, en ik heb de achterste airco zo ingesteld dat hij alleen ventileert via de zijventilatieopeningen, dus hopelijk is het geen probleem dat ik die vloerventilatieopening met mijn matten heb bedekt.

#20 ·
Bedankt voor de gedetailleerde uitwerking, Mountaindog. Ik overweeg een Odyssey voor mijn volgende voertuig. Op basis van uw ervaring met het verwijderen van de schuifregelaars, denkt u dat ze achterstevoren opnieuw kunnen worden geïnstalleerd, waardoor de stoelen van de tweede rij naar de derde rij kunnen worden gemonteerd in plaats van naar voren? Bedankt, Mark

#21 ·
Mountaindog,
Had je problemen met de magic slide die de schuifdeur vrijmaakte toen je hem van de rails trok? Ik heb net de procedure die je beschreef geprobeerd op mijn '21 ex en de magic slide raakt de rand van de open deur (ongeveer 7,5 cm van het vrijmaken) voordat de achterste rollers van de rail kunnen worden verwijderd. Ik heb geprobeerd ermee te wrikken, maar het lijkt in mijn geval niet genoeg speling te hebben. Ik ben benieuwd of ik een stap heb gemist of dat er een manier is om de deuren verder te openen. Ik hoop nog steeds dat ik de schuif eruit kan krijgen... Ik hou echt niet van die dingen... Bedankt

#23 ·
Ik heb dit in de andere thread gepost, maar je kunt proberen de plastic hoes van de schuif te verwijderen als je dat nog niet hebt geprobeerd. Ik heb de T50-dop nog niet gekocht, dus ik kan dit idee niet testen.
Ja, ik heb daar kort naar gekeken, maar het gebrek aan ruimte om de schuif te bewegen met de deurspeling leidde ertoe dat ik alles weer in elkaar zette en het voor een andere dag liet. De bekleding zag er niet uit alsof deze zich veel verder uitstrekte dan het frame/de structuur van het schuifmechanisme. Ik zal het proberen als ik later tijd heb... de bus is psychologisch te nieuw voor mij om hem uit elkaar te halen om te onderzoeken... Plaats een bericht als je vorderingen kunt maken en ik zal hetzelfde doen, ook foto's als je de tijd hebt.
Bedankt!

Home Depot had een torx t-50 security bit voor ~ $2,50

#24 ·
Probleem met het openen van de deur opgelost! In een poging de nieuwe geur van de auto te luchten, liet ik de schuiframen openstaan terwijl ik de eerste keer bezig was met het verwijderingsproces... Blijkbaar gaat de deur niet helemaal open als de ramen niet gesloten zijn, waardoor de schuifdeur niet naar buiten kan komen. Met de deur volledig open ging het heel gemakkelijk!

#26 ·
Geweldig nieuws. Ik heb gisteren de Torx T50 bij Home Depot opgehaald en zou het deze week proberen.

Probleem met het openen van de deur opgelost!
In de pogingen om de nieuwe autogeur te luchten, liet ik de schuiframen open terwijl ik de eerste keer bezig was met het verwijderingsproces... Blijkbaar gaat de deur niet helemaal open als de ramen niet gesloten zijn, waardoor de schuif niet naar buiten kan komen. Met de deur volledig open ging het heel gemakkelijk!

#27 ·
Zo blij dat ik dit draadje heb gevonden. Ik moest de basis verwijderen om mijn rolstoel beter te kunnen plaatsen. Mijn Ody uit 2009 was vriendelijker wat betreft de vloerstructuur. Ik heb gisteravond mijn Magic Slide Base verwijderd. Vrij eenvoudig dankzij Mountaindog. Grote, zware samenklontering dat ding is het, maar wel goed gebouwd. Hier zijn een paar overzichtsfoto's voor iedereen die benieuwd is naar wat er onder het plastic zit.

#28 ·
Zo blij dat ik dit draadje heb gevonden. Ik moest de basis verwijderen om mijn rolstoel beter te kunnen plaatsen. Mijn 2009 Ody was vriendelijker wat betreft de vloerstructuur. Ik heb gisteravond mijn Magic Slide Base verwijderd. Vrij eenvoudig dankzij Mountaindog. Een grote, zware samenklontering is dat ding, maar wel goed gebouwd. Hier zijn een paar overzichtsfoto's voor iedereen die benieuwd is naar wat er onder het plastic zit. View attachment 161662 View attachment 161665 View attachment 161664 View attachment 161666
Bedankt Chris voor het delen van deze foto's. Ik ben bezig met het verwijderen van deze magic slide zodat ik hem in mijn bestelwagen kan gebruiken. Ik heb een vraag over het stuk in het midden onder de magic slide waar de kleine middelste stoel aan vastzit; moest u het verwijderen? Is het verwijderbaar? Ik zou het erg op prijs stellen als u er een foto van heeft. Bedankt!

#29 ·
2019 EX-L Magic Slide Verwijdering: Ik ben waarschijnlijk een van de weinige Odyssey-eigenaren die geen achterstoelen nodig hebben, dus als je vracht vervoert, erin kampeert of het als een hondenmobiel gebruikt zoals ik, ben je misschien geïnteresseerd om te zien hoe ik niet alleen de middelste stoelen heb verwijderd, maar ook de magic slides waarop ze zitten, en vervolgens heb geprobeerd om een zo vlak mogelijk oppervlak te creëren met behulp van dikke yogamatten die ik op de Prime Day in de aanbieding kreeg. Het was gemakkelijker dan ik dacht om de slides te verwijderen, met de juiste gereedschappen. Ik had een T50 security-torx bitje (gevonden bij Lowes) en ratel nodig om de bout te verwijderen die voorkomt dat de slide van de rail afkomt. Ik had meer foto's moeten maken voor elke stap, vooral bij het verwijderen van de deurrand/staplijst: ik moest oppassen dat ik geen clips verloor, zodat ze weer in de juiste gaten terechtkwamen.

Eerst verwijderde ik voorzichtig de buitenste staplijst, die klikt aan en uit. Vervolgens heb ik voorzichtig de stekkers losgekoppeld voor de elektrische bedrading die de schuifdeur bedient, zodat ik de resterende staplijst kon verwijderen. Daarna heb ik de security-torx bout uit de binnenkant van de slide rail verwijderd, en vervolgens de bout aan de buitenrand van de rail. De slide kwam er toen meteen af. Ik heb beide bouten weer teruggeplaatst, zodat ik weet waar ze zijn als ik de slides en stoelen ooit weer wil terugplaatsen. Ik heb de elektrische draden weer aangesloten en de staplijst voorzichtig weer vastgeklikt. Daarna heb ik de elektrische schuifdeur getest om er zeker van te zijn dat hij werkte. Ik heb dezelfde stappen herhaald voor de tegenoverliggende deur.

Ik hield een kleine bult in het midden over waar de middenconsole aan vastzit. Ik heb de 1" dikke yogamatten (donkerblauwgroen) uitgesneden en met ducttape aan elkaar geplakt om het rond die bult waterpas te maken, en vervolgens alles bedekt met een extra grote, brede, dunnere trainingsmat (roze) die ik heb bijgesneden om de contouren van de bus te volgen, waarbij ik een beetje extra overliet om de staplijst te bedekken, zodat mijn honden niet uitglijden op het plastic als ze uit de bus stappen. In de achterste helft van de bus heb ik de OEM opvouwbare vloermat die aansluit op het beklede gedeelte in het midden, waar ik een wollen deken onder heb gestopt om het waterpas te maken. Vervolgens heb ik een katoenen king-quilt over alles gelegd om het schoon te houden van hondenhaar.

Mijn zeer grote honden genieten nu van een groot, vlak oppervlak als we reizen, en ik kan daar achterin slapen als ik het ooit nodig heb, het is best comfortabel. En als ik ooit passagiers moet vervoeren, kan ik nog steeds gemakkelijk de stoelen van de derde rij omhoogtrekken. We hebben net 10 dagen met de honden op een roadtrip doorgebracht en al het mattenmateriaal is perfect op zijn plaats gebleven. View attachment 152397 View attachment 152398 View attachment 152399 View attachment 152400 View attachment 152401 View attachment 152402 View attachment 152403
Bedankt voor het delen van je techniek voor het verwijderen van de magic slide. Ik sta op het punt hetzelfde te doen, zodat ik de magic slide in mijn Sprinter-bestelwagen kan gebruiken. Wat ik nog steeds niet begrijp, is de middelste bevestiging die onder de magic slide gaat (voor het bevestigen van de kleine middelste stoel); je zei dat je hem op de vloer hebt laten liggen, is dat omdat hij moeilijk te verwijderen/gelast is? Ik denk niet dat ik de drie stoelen van de magic slide in mijn bestelwagen kan gebruiken zonder dat stuk... Bedankt

#31 ·
Geweldige info!
Tips voor het verwijderen van sierlijsten?
Ik lijk altijd plastic onderdelen te breken.
Omhoog trekken, schuiven, etc.
Beide panelen springen er meteen uit. Ik ben achteraan begonnen met het eerste paneel. En ik ben vooraan begonnen met het tweede. Beide kwamen er zonder gereedschap uit. In principe gewoon recht omhoog klikken.

#34 ·
Geweldige uiteenzetting. Zijn die bouten (Torx en bout) er alleen om de magische stoelen in de rail te houden (om te voorkomen dat ze eruit glijden) of houden ze ook de rail aan het chassis vast?
Weet iemand de aanhaalmomenten voor die bouten? Ik moet de magische stoelen verwijderen om het tapijt grondig te reinigen en ze dan terugplaatsen en er zeker van zijn dat het veilig is.
Bedankt,
OVD(y)

#35 ·
UPDATE
**Ik heb een 2018 Touring
  • Kon mijn Magic-dia's verwijderen door gewoon de T50-bouten en de beugels te verwijderen en de andere bouten op hun plaats te houden
  • Ik kon de T50-bout gemakkelijk verwijderen met een 1/4" ratel, dus ik gok dat het 20 lbs koppel was (strak/vast)
  • Had een punttang nodig om de twee witte connectoren te verwijderen van het plastic onderdeel waarop het is gemonteerd
  • Hield de gele op zijn plaats omdat het een airbag-connector kan zijn

Image

Image

#36 ·
Bedankt Mountaindog! Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan, maar ik waardeerde uw bericht enorm. Tijdens het bouwen van mijn laaddek realiseerde ik me dat het niet nodig was, omdat ik wilde dat de dekhoogte boven de stoelsledes zou liggen om continu vlak en gelijk te zijn met het achterdek om te slapen en voor langere lading.

#37 ·
2019 EX-L Magic Slide Verwijdering: Ik ben waarschijnlijk een van de weinige Odyssey-bezitters die geen achterstoelen nodig hebben, dus als je vracht vervoert, erin kampeert of het als een hondenmobiel gebruikt zoals ik, ben je misschien geïnteresseerd om te zien hoe ik niet alleen de middelste stoelen heb verwijderd, maar ook de magic slides waarop ze zitten, en vervolgens heb geprobeerd om een zo vlak mogelijk oppervlak te creëren met behulp van dikke yogamatten die ik op de Prime day in de aanbieding kreeg. Het was gemakkelijker dan ik dacht om de slides te verwijderen, met de juiste gereedschappen. Ik had een T50 security-torx bitje (gevonden bij Lowes) en ratel nodig om de bout te verwijderen die voorkomt dat de slide van de rail afkomt. Ik had meer foto's moeten maken voor elke stap, vooral bij het verwijderen van de deurrand/staplijst: ik moest voorzichtig zijn om geen clips te verliezen, zodat ze weer in de juiste gaten terechtkwamen.

Eerst verwijderde ik voorzichtig de buitenste staplijst, die klikt erop en eraf. Vervolgens heb ik voorzichtig de stekkers losgekoppeld voor de elektrische bedrading die de schuifdeur bedient, zodat ik de resterende staplijst kon verwijderen. Daarna verwijderde ik de security-torx bout van de binnenkant van de schuifrail, daarna de bout aan de buitenrand van de rail. De slide kwam er toen meteen af. Ik heb beide bouten weer teruggeplaatst, zodat ik weet waar ze zijn als ik de slides en stoelen ooit weer terug wil plaatsen. Ik heb de elektrische draden weer aangesloten en de staplijst voorzichtig teruggeklikt. Vervolgens heb ik de elektrische schuifdeur getest om er zeker van te zijn dat hij werkte. Ik herhaalde dezelfde stappen voor de tegenoverliggende deur.

Ik hield een kleine bult in het midden over waar de middenconsole aan vastzit. Ik sneed de 1" dikke yogamatten (donkerblauw) uit en voegde ze met ducttape aan elkaar om het rond die bult waterpas te maken, en bedekte vervolgens alles met een extra grote, brede, dunnere trainingsmat (roze) die ik heb bijgesneden om de contouren van de bus te volgen, waarbij ik wat extra liet om de staplijst te bedekken, zodat mijn honden niet uitglijden op het plastic als ze uit de bus stappen. In de achterste helft van de bus heb ik de OEM opvouwbare vloermat die aansluit op het beklede gedeelte in het midden, waar ik een wollen deken onder heb gestopt om het waterpas te maken. Vervolgens heb ik een katoenen king-quilt over alles toegevoegd om het schoon te houden van hondenhaar.

Mijn zeer grote honden genieten nu van een groot, vlak oppervlak als we reizen, en ik kan daar achterin slapen als ik het ooit nodig heb, het is best comfortabel. En als ik ooit passagiers moet vervoeren, kan ik nog steeds gemakkelijk de stoelen van de derde rij omhoogtrekken. We hebben net 10 dagen met de honden op een roadtrip doorgebracht en al het mattenmateriaal is perfect op zijn plaats gebleven. View attachment 152397 View attachment 152398 View attachment 152399 View attachment 152400 View attachment 152401 View attachment 152402 View attachment 152403
Ik besef dat dit een oudere post is, maar ik heb de 2018 basic Odyssey. Ik heb de middelste stoelen eruit gehaald en het grootste deel van de onderste basis verwijderd. Iemand die me hielp, leek niet te kunnen bedenken hoe de laatste bovenste stukken eraf te halen. De mijne schuift niet...Kan iemand helpen?

#38 ·
Ik realiseer me dat dit een oudere post is, maar ik heb de basis Odyssey uit 2018. Ik heb de middelste stoelen eruit gehaald en het grootste deel van de onderste basis verwijderd. Iemand die me hielp, leek er niet achter te kunnen komen hoe de laatste bovenste stukken eraf moesten. De mijne schuift niet... Kan iemand helpen?
Bedoeld om te zeggen dat de basis Odyssey niet met de schuiffunctie wordt geleverd, dus ik weet niet of het anders moet worden gedaan.

#39 ·
Mountaindog, bedankt voor het proof of concept en de stapsgewijze handleiding. Een week geleden vertelde een vertegenwoordiger van de dealer me dat het niet kon. Nu zegt de dealer dat ze met de serviceafdeling kunnen samenwerken om het voor elkaar te krijgen. Ik ben blij dat de Ody weer in de game is, want het idee om naar een pick-up te gaan was niet bepaald aantrekkelijk, evenmin als een SUV (mijn behoeften zijn voor een soort "surf buggy" en de tijdelijke camper-inrichting die ik heb gebruikt in mijn 2015 EX-L op roadtrips).

#41 · (Edited)
Het is bijna 6 jaar geleden dat ik deze post schreef, en ik wilde even een update geven: ik ben nog steeds absoluut dol op mijn 2019 Odyssey, het beste voertuig dat ik ooit heb gehad. Verrassend genoeg hebben alle yogamatbevestigingen, ducktape en de topper-trainingsmat en quilts het heel goed volgehouden met 3 grote honden, afgezien van een beetje moddervlekken op de roze trainingsmat. Er is niets uit elkaar gevallen en de vloer blijft mooi vlak en comfortabel voor mijn honden. Ik wissel gewoon de topper-quilts uit en was ze indien nodig. Als ik geen honden vervoer, heb ik dankzij de breedte en de vlakke vloer ook vellen gipsplaat en multiplex van volledige grootte achterin kunnen vervoeren. Ik waardeer ook alle reacties die hier zijn geplaatst en die wat meer gedetailleerde informatie gaven over de stappen die nodig waren dan ik destijds kon geven, bedankt. Ik heb geen reden gehad om het proces om te keren en de stoelen opnieuw te installeren, maar als ik het moet doen, ben ik ervan overtuigd dat ik het kan. De stoel op de 3e rij is talloze keren van pas gekomen en is de enige extra zitplaats die ik ooit nodig heb gehad. Hier is een recente afbeelding van de opstelling, bijna 6 jaar later: