2019 EX-L Magic Slide Verwijdering: Ik ben waarschijnlijk een van de weinige Odyssey-bezitters die geen achterstoelen nodig hebben, dus als je vracht vervoert, erin kampeert of het als een hondenmobiel gebruikt zoals ik, ben je misschien geïnteresseerd om te zien hoe ik niet alleen de middelste stoelen heb verwijderd, maar ook de magic slides waarop ze zitten, en vervolgens heb geprobeerd om een zo vlak mogelijk oppervlak te creëren met behulp van dikke yogamatten die ik op de Prime Day in de aanbieding heb gekregen. Het was gemakkelijker dan ik dacht om de slides te verwijderen, met de juiste gereedschappen. Ik had een T50 security-torx bit (verkrijgbaar bij Lowes) en ratel nodig om de bout te verwijderen die voorkomt dat de slide van de rail komt. Ik had meer foto's moeten maken voor elke stap, vooral bij het verwijderen van de rand/stap van de deur: ik moest oppassen dat ik geen clips verloor, zodat ze weer in de juiste gaten gingen. Eerst verwijderde ik voorzichtig de buitenste stap, deze klikt vast en los. Vervolgens heb ik voorzichtig de stekkers losgekoppeld voor de elektrische bedrading die de schuifdeur bedient, zodat ik de resterende stap kon verwijderen. Toen verwijderde ik de security-torx bout van binnenuit de slide rail, en vervolgens de bout aan de buitenrand van de rail. De slide kwam er toen meteen af. Ik heb beide bouten opnieuw geïnstalleerd zodat ik weet waar ze zijn als ik de slides en stoelen ooit weer terug wil plaatsen. Ik heb de elektrische draden weer aangesloten en de stap voorzichtig weer vastgeklikt. Toen heb ik de elektrische schuifdeur getest om er zeker van te zijn dat hij werkte. Ik herhaalde dezelfde stappen voor de tegenoverliggende deur. Ik hield een kleine bult in het midden over waar de middenconsole aan vastzit. Ik sneed de 1" dikke yogamatten (donkerblauwgroen) uit en plakte ze met ducttape aan elkaar om het rond die bult waterpas te maken, en bedekte vervolgens alles met een extra grote, brede, dunnere trainingsmat (roze) die ik op maat knipte zodat hij de contouren van de bus volgde, waarbij ik iets extra liet om de stap te bedekken zodat mijn honden niet op het plastic uitglijden als ze uit de bus stappen. In de achterste helft van de bus heb ik de OEM opvouwbare vloermat die aansluit op het bematten gebied in het midden, waar ik een wollen deken onder stopte om het waterpas te maken. Toen voegde ik een katoenen king-quilt over alles toe om het vrij te houden van hondenhaar. Mijn zeer grote honden genieten nu van een groot, vlak gebied als we reizen, en ik kan daar achterin slapen als ik het ooit nodig heb, het is best comfortabel. En als ik ooit passagiers moet vervoeren, kan ik nog steeds gemakkelijk de stoelen van de derde rij omhoog trekken. We hebben net 10 dagen op een roadtrip met de honden doorgebracht en alle matten bleven perfect op hun plaats.