Honda Odyssey Forum banner

Mijn 2012 TE & lopende mods...

32K views 80 replies 19 participants last post by  NathanJax  
#1 ·
Kocht op 29/8 een 2012 TE voor mijn vrouw. We hebben 3 meisjes (3, 5 en 7) en zijn overgestapt van een Nissan Quest uit 2007. Hier zijn een paar foto's ervan, maar iedereen weet hoe ze eruit zien

#2 · (Edited)
Ik ben zelf een modding persoon voor elk voertuig dat ik heb gehad, dus ik dacht dat deze Ody geen verschil zou maken. Ik ben opgegroeid in een garage (mijn vader is monteur) en ik heb veel aangepaste voertuigen gedaan (kan mijn gebruikersnaam googelen) en ik ben ook een beheerder en moderator en een heleboel andere forums.

Het eerste wat we deden was de ramen tinten. Haar laatste busje was DONKER, dus ze wilde licht blijven met de Zwart/Truffel combinatie. We hebben 50% rond de achterste 5 ramen, 35% voor de voorste 2 ramen en 50% over de hele voorruit aangebracht.

Voor de buitenkant:

Image

Dit is een voertuig uit Florida, maar om de een of andere reden waren de rotors en remmen roestig, dus ik heb wat remklauwverf gebruikt en ze er beter dan nieuw uit laten zien.

Image

Image

Image

Ook een aantal Nokya Yellow mistlampen geĂŻnstalleerd

Vergelijking geel aan passagierszijde, oem aan bestuurderszijde

Image

Image

Toen heb ik voor de buitenkant de Pilot spiegel knipperlichten toegevoegd

http://img.photobucket.com/albums/v495/nathanjax/2012%20Odyssey/Exterior/Mirror%20Blinkers/IMG_0863_zpsybiwrmd5.jpg[/I
[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v495/nathanjax/2012%20Odyssey/Exterior/Mirror%20Blinkers/IMG_0881_zpstsgjuauq.jpg

Image

Image

#3 ·
Toen begon ik met de binnenkant. Ik heb al een draad gepost over hoe je de Ambient Footwell Accessory kunt repareren/upgraden (hier http://www.odyclub.com/forums/27-diy-modifications/249881-2011-ambient-footwell-modification.html) en ik heb alle interieurlampen vervangen door LED's. Ik heb ook de Honda Door Sill Trim Kit en de WeatherTech vloermatten toegevoegd (OEM Ody kofferbakmat werd meegeleverd).

Image

Image

Image

Het rubber kwam los van de bekerhouders in de console, dus ik pakte wat schuim en probeerde een fatsoenlijk uitziende uitsparing te maken om het te vervangen. Ik zal ze later nog wat beter afwerken.

Image

Image

Ik heb het NavTool-onderdeel om te installeren, samen met het vervangen van een van de voorste sigarettenaanstekers door een dubbele USB-poort. Meer hierover later. Ik heb ook de antislip pads gekocht en ze zijn vandaag binnengekomen, dus ik zal er ook een foto van maken.

NavTool
Image

Image

USB-adapter
Image

Image

Image

Dat is het voor nu. Het meeste hiervan is gedaan binnen de eerste week na aankoop, ik heb er alleen nog geen draad voor kunnen maken, of de rest ervan kunnen installeren. Ik heb nog een heleboel mods die eraan komen, maar ik wacht daar mee tot later.

#4 ·
Ziet er geweldig uit! Ik heb een 2013 en woon ook in Jax. Heb ook de dorpels gedaan. Dacht erover om de Pilot-swap op de zijspiegels te doen, maar hoorde dat het een pijnlijke mod was om te doen.

Ik wilde ook de remklauwen rood schilderen, maar mijn vrouw heeft het geveto'd :D.

Ik kijk ernaar uit om te zien wat je nog meer in petto hebt.

#8 ·
Laat ons weten hoe de NavTool-installatie verloopt. Ik bekijk dit al een paar jaar en heb mijn vrouw er eindelijk van overtuigd om me dit voor Kerstmis te laten kopen (ze is bang dat de garantie vervalt, samen met de afleiding van een film die op het navigatiescherm wordt afgespeeld). Ik vertelde haar dat het vooral voor haar is als ze op de voorstoel zit en ik het alleen zal gebruiken als ik geparkeerd sta.
Ik heb al ongeveer 20 jaar af en toe een autoradio geĂŻnstalleerd, dus het zou vrij eenvoudig moeten zijn (voor mij) om te installeren. Ik heb hier ook een draad gevonden (http://www.odyclub.com/forums/11-au...ums/11-audio-video-security-navigation/169482-navtool-install-2011-touring.html) waar iemand het heeft gedaan, dus ik zal ook een beetje naar hun foto's kijken. Ik zal het hier zeker ook plaatsen.

Was het ook moeilijk om het oranje signaal te vervangen door het heldere? Ik heb net de spiegelbehuizing aan de passagierskant gekocht om mijn kapotte te vervangen en heb nog geen kans gehad om hem te installeren. Bedankt!!
Eerlijk gezegd, het was een beetje PITA. Ik had het gevoel dat ik de hele tijd alles zou breken. De spiegel eruit halen en terugplaatsen, de kunststoffen uit elkaar trekken om bij de schroeven te komen. De eerste kant duurde ongeveer 45 minuten, dus ik was voorzichtig om niets te breken. De 2e kant duurde ongeveer 15 minuten.

#10 ·
Benieuwd naar het dual USB-ding - er zijn van die plug-in dingen die de poort in twee USB's splitsen. Waarom niet gewoon een daarvan gebruiken om het makkelijker te maken? Of is er een groot verschil in de stroomafgifte?

Wat de Navtool betreft, is de installatie erg ingewikkeld? Ziet eruit als iets dat ik graag eens zou willen proberen. Ik hou er ook van om mods te doen. Ik heb tot nu toe de goedkope inlaat-mod, LED's binnen en buiten gedaan.

#11 ·
Wat betreft de Navtool, is de installatie erg ingewikkeld? Ziet eruit als iets dat ik graag een keer zou willen proberen. Ik hou ook van mods. Ik heb tot nu toe de goedkope inlaat-mod, LED's binnen en buiten gedaan.
Hier is de thread die iemand anders heeft gepost over het installeren van hun NavToolhttp://www.odyclub.com/forums/11-au...ums/11-audio-video-security-navigation/169482-navtool-install-2011-touring.htmlIk ben hier nog steeds niet aan toegekomen. Zoals ik al zei, ik heb veel gewerkt. Ik ga proberen het de komende dagen aan te pakken.

#13 ·
Ik begrijp het concept van deze vloer-/sfeerverlichting niet als ze GEEN manier hebben om de lichten erdoorheen te laten schijnen?

Leuk weetje: ze gaan WEL aan als je de parkeerlichten AAN hebt SMH
"Technisch" zijn de zwarte afdekkingen semi-transparant, maar net aan. Voordat ik er een gat in boorde, kon ik ze aanzetten en een zwak blauw licht zien.

#15 ·
Draad geabonneerd! Ik had de oudere NAVTOOL geĂŻnstalleerd om de fabrieks-dvd-speler te spiegelen en ben toen net overgestapt op de HDMI-versie. Ik heb een Roku 3 geĂŻnstalleerd en aangesloten en het ingangssignaal gesplitst naar de HDMI-poort achterin. Het enige probleem dat ik heb, is dat het navigatiescherm schokkerig is en aan en uit gaat... Ik heb contact opgenomen met NAVTOOL en ze hebben een ticket openstaan bij de technici. Ze zeiden dat het misschien gewoon een firmware-update is. Ik hoop dat dat het probleem is, want ik heb verschillende HDMI-kabels geprobeerd en krijg nog steeds dezelfde resultaten. Ik heb zelfs geprobeerd mijn Samsung Note 4 aan te sluiten met de Samsung MHL-adapter. De afbeelding verschijnt slechts een fractie van een seconde en verdwijnt dan. Hoe dan ook, hier is mijn video die het probleem laat zien dat ik met het apparaat heb.

#16 ·
Draad geabonneerd! Ik had de oudere NAVTOOL geĂŻnstalleerd om de fabrieks-dvd-speler te spiegelen en ben toen net overgestapt op de HDMI-versie.

Ik heb een Roku 3 geĂŻnstalleerd en aangesloten en het ingangssignaal gesplitst naar de HDMI-poort achterin. Het enige probleem dat ik heb, is dat het navigatiescherm schokkerig is en aan en uit gaat... Ik heb contact opgenomen met NAVTOOL en ze hebben een ticket openstaan bij de engineers. Ze zeiden dat het misschien gewoon een firmware-update is. Ik hoop dat dat het probleem is, want ik heb verschillende HDMI-kabels geprobeerd en krijg nog steeds dezelfde resultaten. Ik heb zelfs geprobeerd mijn Samsung Note 4 aan te sluiten met de Samsung MHL-adapter. De foto verschijnt slechts een fractie van een seconde en verdwijnt dan. Hoe dan ook, hier is mijn video die het probleem laat zien dat ik met de unit heb.

Begon het schudden meteen? Ik wil de mijne dit weekend installeren. Foto's over hoe je de bedrading hebt gelegd en de HDMI hebt gesplitst? Ik ga hetzelfde doen met AppleTv

#18 ·
Vandaag een paar dingen van de dealer opgehaald...

Eerst de 14+ ELITE badge voor de achterklep
Image

En dan heb ik geprobeerd uit te zoeken hoe ik dit USB in dash ding wil doen. Die ik eerder gepost heb, is een beetje dik voor het OEM-gat waar de sigarettenpluggen aan de voorkant zitten, dus ik zou het gat groter moeten maken. Wat ook betekent dat het niet meer teruggaat naar OEM-formaat als ik het eenmaal groter heb gemaakt. Dus ik heb de USB-plug voor de 14+ besteld. Het enige probleem daarmee is dat de OEM-bedrading er niet is en het niet gemakkelijk te bedraden is. Ik wil echter gewoon iets kunnen opladen, of iets kunnen aansluiten op de NavTool-box, dus ik heb de cover voor ongeveer $2 gekocht en ik ga proberen het te retrofitten. Ik hoop er dit weekend mee te kunnen knutselen. De plaat is in kleur afgestemd op elk interieur

Image

Image

Image

#21 ·
Weet u of kunt u de ID van het montagegat van de voorraad meten?
Vandaag een paar dingen van de dealer opgehaald...

Eerst is het 14+ ELITE-embleem voor de achterklep
Image

en dan heb ik geprobeerd uit te zoeken hoe ik dit USB in dash-ding wil doen. Degene die ik eerder plaatste, is een beetje dik voor het OEM-gat waar de sigarettenpluggen zich aan de voorkant bevinden, dus ik zou het gat groter moeten maken. Wat ook betekent dat het niet meer teruggaat naar de OEM-grootte als ik het groter maak. Dus ik heb de USB-stekker voor de 14+ besteld. Het enige probleem daarmee is dat de OEM-bedrading er niet is en dat het niet gemakkelijk te bedraden is. Ik wil echter gewoon iets kunnen opladen, of iets kunnen aansluiten op de NavTool-box, dus ik heb de hoes voor ongeveer $2 gekocht en ik ga proberen deze te retrofitten. Ik hoop er dit weekend mee te kunnen knutselen. De plaat is in kleur afgestemd op elk interieur

Image

Image

Image

#20 · (Edited)
Heb de NavTool aangesloten en AppleTv achterin aangesloten. Nog steeds aan het spelen met de bedrading en hoe ik alle bedrading voor het NavTool-gedeelte wil doen. Het heeft 3 ingangen en zal ze allemaal voor verschillende dingen gebruiken. Momenteel heb ik mijn iPhone gespiegeld en een oude iPod aangesloten... Ik zal daar later meer details over geven... :D

Image

Image

En @RyTone, ik weet hoe ik je probleem kan oplossen: houd tijdens het afspelen (en het scherm gaat in en uit en de bovenkant is in de war) de info-knop ongeveer 3 seconden ingedrukt. Zwarte, witte en grijze lijnen verschijnen op het scherm en het blijft in de war. Draai het Nav-wiel naar links totdat de bovenste lijnen stoppen met bewegen. Druk vervolgens op de middelste knop van de NavTool.

Gebruik pagina 4 van de handleiding
http://www.navtool.com/manual_DVIHA-HDD.pdf

#26 ·
Heb de NavTool aangesloten en AppleTv achterin aangesloten. Nog steeds aan het spelen met de bedrading en hoe ik alle bedrading voor het NavTool-gedeelte wil doen. Het heeft 3 ingangen en zal ze allemaal gebruiken voor verschillende dingen. Momenteel heb ik mijn iPhone gespiegeld en een oude iPod aangesloten... Ik zal daar later meer details over geven... :D

Image

Image

En @RyTone, ik weet hoe ik je probleem kan oplossen, terwijl het speelt (en het scherm in en uit gaat en de bovenkant in de war raakt), houd de info-knop ongeveer 3 seconden ingedrukt. Zwarte, witte en grijze lijnen verschijnen op het scherm en het blijft in de war raken. Draai het Nav-wiel naar links totdat de bovenste lijnen stoppen met bewegen. Druk vervolgens op de middelste NavTool-knop.

Gebruik pagina 4 van de handleiding
http://www.navtool.com/manual_DVIHA-HDD.pdf
Ik heb dat ook gelezen, maar het werkte niet voor mij op de HDMI-ingang. Het werkte alleen op de composietingangen.

Dus na het proberen van meerdere kabels en het proberen om de Micca Speck G2 mediaspeler aan te sluiten, kon ik de afbeelding niet op het scherm houden. Toen ik andere forums bekeek, gebruikten ze allemaal iPhone/iPad HDMI-adapters om content af te spelen, dus besloot ik het te proberen en het werkte eigenlijk prima. Vreemd dat het alleen HDMI-content van Apple-apparaten afspeelt.

#30 ·
OK, dus ik had vandaag eindelijk een minuutje om de USB-lader van eerder in de thread te installeren. We gaan morgen een roadtrip van 5+ uur maken, dus ik wilde dit echt graag van tevoren gedaan hebben.

Het duurde misschien 30 minuten toen ik er eenmaal echt naar ging kijken. Ik kon met mijn hand achter de sigarettenpluggen komen zonder de hele middenconsole te verwijderen. Ik heb gewoon T-taps gebruikt voor stroom en aarde, dus hij gaat aan/uit met de sleutel.

De klep sluit volledig, wat voor mij een groot probleem was.

Het gat dat nodig is voor de dubbele USB-stekker is net iets groter dan de OEM-opening en de sigarettenpluggen. Dat betekent dat ik de opening een beetje moest uitdremelen. Nu beweegt de OEM-stekker losjes in de opening als ik ooit terug moet naar de originele staat. Maar ik denk dat wat hete lijm hem op zijn plaats zal houden.

Ik kwam er ook achter dat de USB-klep van 2014+ past en in de opening (boven of onder) kan worden geklikt, dus ik ben nog steeds van plan om hem op de een of andere manier te retrofitten. Ik heb de 2 USB's vooraan nodig, dus ik houd de dubbele aan de onderkant...

Hier is de USB-adapter klaar voor gebruik. Je kunt de T-taps zien die ik heb gebruikt voor stroom/aarde
Image

Het gat net iets groter maken
Image

USB-stekker erin, vastgezet en werkend
Image

Kleppen gesloten
Image

#31 ·
Mooi! Dat is precies wat ik wil doen.
Hoe kwam de voorraadcontactdoos eruit? Waren er drukclips of...?
Kon u al het werk doen door alleen het schopbord in de voetenruimte van de bestuurder te verwijderen?

#32 ·
Nice! That's exactly what I want to do.
How did the stock socket come out? Were there push tabs or...?
Were you able to do all the work by just removing the kickpanel in the driver's footwell?
In de socket zitten 2 kleine zwarte lipjes die je naar buiten moet duwen en dan kun je de aansteker naar je toe trekken.

ik kon overal bij door gewoon het kickpanel aan de bestuurderskant te verwijderen en mijn hand erin te steken.

#34 ·
Doet de jouwe meer dan alleen opladen? Zo niet, ja, vervang hem dan gewoon. Ik denk dat er altijd een kans is dat je een sigarettenplug nodig hebt voor iets. Er is ook een sigarettenplug aan de bestuurderskant achter de 3e rij, indien nodig.

#36 ·
Ik dacht dat de USB-stekker de manier was om uw USB-drive aan te sluiten om muziek te uploaden en af te spelen vanaf de USB-stick.

#37 ·
Zou kunnen. Mijn USB-stekker zit nog aangesloten, gewoon weggestopt. Voor mij is het geen probleem, want mijn kinderen willen geen van mijn muziek horen en mijn vrouw is prima met alleen de radio.

#38 · (Edited)
Eindelijk wat LED's in de achteruitrijlichten gezet. Had een heleboel Amazon-cadeaubonnen die ik niet heb gebruikt, dus ik heb ze daar vandaan gehaald in plaats van SuperBrightLEDs.com zoals normaal. Er is hier een andere thread met een man die zegt dat hij voor de achteruitrijlichten het verschil tussen de 800 lumen en 1200 niet kon zien, dus voor $15 heb ik deze gekregen. Niet slecht, dezelfde helderheid als de originele, gewoon een beter licht. Robot Check (weet niet zeker waarom er robot check staat. Het is een link naar JDM ASTAR 7440 lampen op Amazon) Hier is een echt slechte foto van het verschil tussen origineel (rechts) en LED (links)
Image
Heb nog steeds een kleine lijst met dingen die ik met dit ding moet doen. Denk dat ik er weer mee aan de slag moet.

#41 ·
#44 ·
beetje off topic..\n\nKun je de grill verwijderen zonder de hele bumper eraf te halen?\n\nDe reden dat ik het vraag is dat ik overweeg om mistlampen voor te installeren....\n\nIk weet dat het verwijderen van de voorbumper niet al te moeilijk is, maar ik ben gewoon nieuwsgierig...\n\nTIA
nee

moest het hele ding eraf halen. Er is een draad over het installeren van mistlampen en ze zeggen dat je ook de bumper eraf moet halen