Honda Odyssey Forum banner

Buitenste stuurkogel

12K views 19 replies 11 participants last post by  dhauff  
#1 · (Edited)
Ben afgelopen weekend gaan uitlijnen. De garage vertelde me dat het buitenste stuurkogel einde vervangen moet worden voordat de uitlijning kan worden uitgevoerd.
Ik wist dat OEM altijd het beste is. Moet ik echt voor OEM gaan voor het stuurkogel einde? Welk merk moet ik anders dan OEM nemen? Heb er een paar gevonden op rockauto, waaronder ACDELCO, BECK/ARNLEY, MOOG, PROFORGED ?

#2 ·
Moog is het merk dat O'Reilly verkoopt als hun "professionele" kwaliteit, dus dat kan een goede optie zijn.
Ging afgelopen weekend uitlijnen. De garage vertelde me dat het buitenste stuurkogel einde vervangen moet worden voordat de uitlijning wordt uitgevoerd.
Ik wist dat OEM altijd het beste is. Moet ik echt voor OEM gaan voor het stuurkogel einde? Welk merk moet ik anders dan OEM kiezen? Heb er een paar gevonden op rockauto, waaronder ACDELCO, BECK/ARNLEY, MOOG, PROFORGED ?
Verzonden vanaf mijn SM-N910V met Tapatalk

#4 ·
Ik heb liever de bekende merken. MOOG, persoonlijk gebruik ik alle onderdelen voor de ophanging, behalve schokdempers. Het zijn materialen van professionele kwaliteit.

Ook heb je geen vork nodig om de stuurstang van de fuseehouder te verwijderen, hij heeft een "kogel" op de naaf (dat geldt ook voor het kogelgewricht, maar dan iets platter). Op die plek kun je er met de hamer op slaan om de stuurstang eruit te laten vibreren.

Oh ja, de stuurstang is niet verbonden met de draagarm.

#5 ·
Toen ik de mijne deed, gebruikte ik Moog. Geen problemen. Ik gebruikte een vork omdat ik geen gevangenen ging nemen. Een paar schoten met de luchthammers en Bob is je oom.

#20 ·
Het is echt moeilijk om mijn stuurkogel te verwijderen. Ik heb al geprobeerd om met een hamer op twee punten te slaan, maar het kwam er niet uit. Deel alsjeblieft een tip.
Ik realiseer me dat je de jouwe eruit hebt gekregen, maar ik heb een fleskrik (of vloerkrik) gebruikt om de onderkant van de kogelgewrichtbout (met moer erop) omhoog te duwen. Dat en het slaan op de fusee zorgt er meestal voor dat hij eruit springt.

#14 ·
Ik heb dit gebruikt:

Lang Tools 615 Stuurstangmoersleutel https://www.amazon.com/dp/B0019CJ63A/ref=cm_sw_r_cp_api_gl5YBb1FD9FWV

En een grote verstelbare moersleutel op de moer. Het kostte wat kracht om hem los te krijgen. Ik vervang ze allebei, dus ik heb me niet eens met de moer bemoeid. Zodra de buitenste stuurstang met de hand losgedraaid was.

Spuit de schroefdraad in met de penetrerende olie.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#16 ·
Als u de binnenkant vervangt, is een gereedschap nodig om een ​​kruisvoet of een binnenste spoorstang te verwijderen. Ik heb er een paar gedaan met een kruisvoet. Met lucht en een slagschroevendraaier komt het uiteindelijk los.

Binnenkanten zijn in mijn ervaring altijd een rotklus geweest. Ik heb dit ding gekocht voor mijn 2010 en het was geweldig.

OEMTOOLS 27178 Master Inner Tie Rod Tool Set https://www.amazon.com/dp/B01MS7FD62/ref=cm_sw_r_cp_apip_WbFIMfyz7u9To

Geweldig. Ik weet niet zeker of de lengte een probleem zou zijn als de knokkel aan de draagarm is bevestigd. Ik vervang allerlei soorten rommel, dus ik heb alles losgekoppeld.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#17 ·
Uiteindelijk ging ik naar Advance Auto Parts en kocht het binnenste stuurkogeleind, huurde hun stuurkogeltool. Haalde de binnenste er binnen een minuut uit met hun ringsleutel. Ik moest de buitenste nog steeds van de binnenste afhalen om de borgmoer en de hoes opnieuw te gebruiken. Ik moest twee pijpsleutels gebruiken, een met een stalen pijp van 3 voet lang om hem los te draaien. Het zit erg vast. Alles weer in elkaar zetten zo snel als ik had verwacht.

#18 ·
Uiteindelijk ging ik naar Advance Auto Parts en kocht ik het binnenste stuurkogeleind, huurde hun stuurkogeltool. Ik haalde de binnenste er binnen een minuut uit met hun kraaienpoot. Ik moest de buitenste nog steeds van de binnenste afhalen om de borgmoer en de hoes opnieuw te gebruiken. Ik moest twee pijptangen gebruiken, een met een stalen pijp van 3 voet lang om hem los te breken. Het zit erg vast. Alles weer in elkaar zetten zo snel als ik had verwacht.
Fijn om te horen dat je het hebt opgelost. Soms is het een gok hoe het zal zijn.Onze bus heeft ~180k erop en alles kwam vrij gemakkelijk uit elkaar. Ik heb niet met die verdomde moer zitten klooien, want ik ging ervan uit dat het een rotklus zou zijn om hem eraf te krijgen.Fijne rit!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#19 ·
Mensen houden van Moog voor deze stuurstangeinden, toch? Ik merkte dat de Beck Arnley een 555-merk lijkt te zijn dat in Japan is gemaakt. Is dat geen OEM? Ik denk dat de Moog met de smeernippel komt, dus daarom geven mensen de voorkeur. Ik ga mijn draagarmen doen. Ik veronderstel dat ik, terwijl ik er toch mee bezig ben, voor 20 dollar per stuk ook de buitenste stuurstangeinden moet vervangen, aangezien mijn auto 10 jaar oud is, ook al heeft hij pas 72.000 mijl gereden? Dan is alles mooi en strak. Tenzij ik geen uitlijning nodig heb na alleen draagarmen, dan zou ik die 80 dollar ook kunnen besparen en gewoon kunnen kijken hoe het voelt op de oude stuurstangeinden en nieuwe draagarmen.