Honda Odyssey Forum banner
161 - 168 of 168 Posts
Ik ben zeker te laat op het feestje, maar ik moest even reageren. Ik heb onlangs een gebruikte '19 Odyssey LX gekocht en was verbaasd hoe extreem laag deze achterklep is. Ik ben nu bezorgd als passagiers hun eigen bagage willen inladen. Ik zeg altijd: "...pas op voor je hoofd..." En ik moest het op de harde manier leren, nadat ik mijn hoofd een keer of drie tegen de achterklep had gestoten. Ik weet nu altijd automatisch dat ik gewoon voorzichtig moet zijn en moet bukken als ik eronder sta. Ik had vroeger een '15 Odyssey en dat was niet eens iets waar ik echt over na hoefde te denken. Maar het is een gebrek aan gezond verstand. Nog een ding: waarom is de opstap in de LX voor de brede stoelopstelling niet beschikbaar als een onderdeel dat kan worden toegevoegd aan de EX- en hogere uitvoeringen wanneer de middelste stoel wordt verwijderd? Die opstap is absoluut van onschatbare waarde voor mijn passagiers die op de 3e rij instappen. En dat ding is absoluut hardcore qua duurzaamheid. Maar onlangs vertelde een EX-eigenaar me wat een gedoe het is, want als hun middelste stoelen worden verwijderd, zijn er spleten en stukjes metaal om in plaats daarvan op te stappen. Ze vraagt zich af hoe ze dezelfde opstap kan krijgen als de LX heeft. En nu de LX is stopgezet, kan niemand die in een 23-model krijgen. Dom! En nog een opmerking: ik neem gewoon aan dat ZF, de fabrikant van de 9-versnellingsbak, op de hoogte is en van harte instemt met de soms kleine klonkjes die je hoort bij het schakelen bij lagere snelheden. Ik ben duidelijk niet de enige 9-versnellingsbak-eigenaar die dat van tijd tot tijd hoort en zich afvraagt of zelfs ZF zou zeggen dat er hier iets verkeerd is geprogrammeerd. Maar het probleem met de achterklep is geen klein probleem, alleen heb ik sinds kort een '19 Odyssey LX (die ik erg leuk vind) en ontdek ik dat er anderen zijn die serieuze vragen hebben over zulke dingen. En ik schud nog steeds mijn hoofd over dit kleine blauwe scherm dat Honda in de LX heeft gestopt. Dezelfde geluidsinstallatie als de Touring inclusief subwoofer (echt een ongelooflijk geluidssysteem voor een basismodel), maar het te combineren met een klein blauw scherm dat VEEL slechter is dan alles in de 4e generatie, is absurd. Wat zou het ze echt hebben gekost om hetzelfde scherm in de LX te plaatsen dat in alle andere modellen zit? Heel weinig, wil ik eraan toevoegen.

Ik ben het eens met het openen van de achterklep. Als deze 6 voet of meer hoger is, is het een pijn in de... kop.

Ze zouden hetzelfde scharnier moeten aanbieden als de gemotoriseerde versie.

Het probleem is waarschijnlijk dat de niet-aangedreven achterklep kortere gasveren heeft dan de gemotoriseerde veren op de Touring- en Elite-modellen. Ik heb het Touring-model, geen problemen met de openingshoogte, maar heb mijn hoofd meerdere keren gestoten tegen de achterklep van de EX van mijn vriend, maar aangezien hij maar 1,68 m lang is, heeft hij geen probleem met de lagere openingshoogte van zijn achterklep.

De mijne is een model uit 2003, maar de achterklep heeft precies hetzelfde probleem - een paar centimeter te laag. Ik ben 1,90 m lang. Ik heb mijn hoofd er zo vaak tegen gestoten dat ik niet meer weet hoe ik moet tellen! Het is één ding als je het voertuig nadert en de lage hoogte van de achterklep voor je kunt zien. Ik vind het veel erger als ik dingen uit de achterbak haal en dan weer overeind ga staan om weg te lopen - dan is de lage klep achter me en stoot ik vaak mijn achterhoofd of bovenkant van mijn hoofd. Het is irritant. Ik heb me vaak afgevraagd of de ontwerpers er gewoon niet aan hebben gedacht dat lange mensen dit voertuig zouden kunnen gebruiken, maar aan de andere kant is er voldoende hoofdruimte boven de bestuurdersstoel, wat de conclusie rechtvaardigt dat de lage openingshoogte van de achterklep opzettelijk is, wat erger is dan dat het een fout is, als je erover nadenkt.

De mijne is een model uit 2003, maar de achterklep heeft precies hetzelfde probleem - een paar centimeter te laag. Ik ben 1,90 m lang. Ik heb mijn hoofd er zo vaak tegen gestoten dat ik ben vergeten te tellen! Het is één ding als je het voertuig nadert en de lage hefhoogte voor je ziet. Ik vind het veel erger als ik dingen uit de achterkant haal en dan weer opsta om weg te lopen - dan is de lage poort achter me en ik stoot vaak mijn achterhoofd of bovenkant van mijn hoofd. Het is irritant. Ik heb me vaak afgevraagd of de ontwerpers er gewoon niet bij stil hebben gestaan dat lange mensen dit voertuig zouden kunnen gebruiken, maar aan de andere kant is er veel hoofdruimte boven de bestuurdersstoel, wat de conclusie ondersteunt dat de lage openingshoogte van de achterklep opzettelijk is,,, wat erger is dan dat het een fout is, als je erover nadenkt.
Ja, zo ontworpen dat een persoon van 1,60 m hem kan bereiken om te sluiten.
Moet verstelbaar zijn of een riem toevoegen.

Ja, ik heb online naar gebruikte onderdelen gezocht. Ik zou de voorkeur geven aan een sloopbedrijf of upull-it, maar ik heb nog niets gevonden waar ik in Californië ben. Ik zou over een maand of twee terug moeten zijn aan de oostkust. Als ik de onderdelen niet online kan vinden voor een redelijke prijs, wacht ik misschien gewoon tot ik verhuis. Ik zou de voorkeur geven aan een upull, op die manier zou ik bekend kunnen raken met het uit elkaar halen en alle onderdelen kunnen nemen die ik nodig heb van een donorbus.
@DK_Honduh, Heb je dit ooit geprobeerd? Ondertekend, 6' Amazon Mom met een periodiek gekneusde kokosnoot

161 - 168 of 168 Posts