Honda Odyssey Forum banner

Beschadigde tankvuller zonder dop vervangen

5 reading
33K views 18 replies 8 participants last post by  serov  
#1 ·
Uiteindelijk heb ik de pakking in mijn tankvulopening zonder dop beschadigd, wat resulteerde in een fout in het emissiecontrolesysteem. Weet iemand hoe ik de doploze montage kan verwijderen om deze te vervangen? Ik heb het bovenste (zwarte) deel verwijderd, maar kan het binnenste (witte) deel niet verwijderen.

Attachments

#2 ·
Het onderdeel (denk ik) dat u nodig heeft is 17060-TBA-L02, Honda noemt dit een 'brandstofafsluiterset' en de adviesprijs is ongeveer $103. Verkrijgbaar via elke Honda-dealer om te bestellen, momenteel 1-2 dagen uit magazijnen. Ik denk dat je hier geluk hebt gehad, want als de schade verder in de hals gaat, maakt Honda die onderdelen niet meer bruikbaar en willen ze dat je een hele brandstoftank koopt voor ongeveer $1083. Ik zou het laten controleren om er zeker van te zijn dat het het goedkopere onderdeel is en niet de hals die beschadigd is.

#4 ·
In het ergste geval kost een dag toegang tot Honda's digitale service-infosysteem $25.

owns 2006 Honda Odyssey EX
#6 ·
#7 ·
Instructies voor anderen die in deze situatie vast komen te zitten.
Gebruik onderstaande informatie op eigen risico. Ik ben niet verantwoordelijk voor enige schade die u aan uw auto kunt veroorzaken.

1. De doploze sluiter set bestaat uit twee delen. De externe dop die u ziet wanneer u tankt en het interne witte deel dat de vulbuis bedekt en een afdichting voor de gastank biedt.
a. Als u alleen het externe deel heeft beschadigd, heeft u de volgende vervanging nodig - 17671-TBA-A02 (MSRP - $16,73 vanaf 08/2023)
b. Als u het interne deel heeft beschadigd, wordt het niet afzonderlijk verkocht en moet u een complete sluiter set aanschaffen - 17060-TBA-L02 (MSRP - $102,82 vanaf 08/2023)

2. Het verwijderen van de externe dop is relatief eenvoudig.
a. U moet de voering rond de dop verwijderen (deze trekt u er gewoon af)
b. er zijn 6 plastic lipjes die afgebroken moeten worden (ongeveer locaties worden gemarkeerd door rode pijlen). Zoals u op de foto kunt zien, is het mogelijk om deze te verwijderen zonder de lipjes af te breken (alle zes moeten worden opgetild en uit de weg worden gehouden, maar het is een enorme pijn, en als u hier bent, heeft u toch een nieuwe 😀).
c. Na het afbreken van de lipjes, ontgrendelt u de dop door de platte schroevendraaier in de bovenste sleuf (gemarkeerd met een groene pijl) te steken en de dop een beetje omhoog te buigen.
d. U kunt dan de dop eraf trekken.
Image

Image

3. U zou nu naar de binnenste (witte) sluiter moeten staren
a. als u alleen het bovenste deel vervangt. Pak uw vervangende onderdeel en duw het terug. Gefeliciteerd. U bent klaar!
b. als u de binnenste sluiter moet vervangen, lees dan verder.

4. U kunt verwijzen naar de instructies geplaatst door @HondaGoBrr om te begrijpen hoe de binnenste sluiter wordt verwijderd. Hieronder vindt u meer details over wat er moet gebeuren.
a. De dealerinstructies specificeren 3 gereedschappen om dit te doen - een gereedschap om de klep open te houden, een speciale sleutel om de sluiter samenstelling te draaien en een automotive pick
b. Het is mogelijk om dit te doen met slechts een pick (zie hieronder) en iets breed en dun genoeg (ik had een brede beitel liggen) om te passen en de lipjes van de witte sluiter samenstelling te overspannen
Automotive Pick ---
Image

brede beitel
Image

5. U moet de klep naar beneden klappen en de pick tool gebruiken om de vergrendeling op te tillen. Gebruik onderstaande afbeeldingen om de vergrendeling te vinden die u moet optillen. Het is duidelijk als u de unit eruit haalt, maar er is niet veel licht als u bezig bent om hem eruit te halen.

Image
Image
Image

6. Zodra de vergrendeling is opgetild, steekt u het brede gereedschap dat u heeft gevonden in de lipjes en draait u de sluiter met de klok mee en trekt u hem er vervolgens uit.
Image

#8 ·
Man, wat een gedoe om te onderhouden. Ik zou liever leven met het moeten losschroeven van een tankdop...

owns 2006 Honda Odyssey EX
#10 ·
Wat een hoofdpijn... Ik dacht oorspronkelijk toen ik met een paar voertuigen (GSA) reed die dit systeem hadden, dat, hé, geen onzin - je kunt het niet verliezen en het is simpel! Ik denk dat ik de dop ook liever terug heb!

#13 ·
Zeg me, Serov, hoe is het in de eerste plaats beschadigd geraakt? Ik wil gewoon voorkomen dat we onze dop verpesten.
Het leek nogal een klus om het te verwijderen, hoe gemakkelijk ging het er weer op?
Bedankt voor de uitwerking.
Ik had mijn "vulbuis" niet en moest wat gas uit een blikje bijvullen. Meestal hebben mijn blikjes een gladde tuit, maar deze was geribbeld. Ik denk dat het de pakking heeft getrokken toen ik de benzinekan verwijderde.

Vergeleken met het eruit halen, was het er weer opzetten supergemakkelijk en snel!