Honda Odyssey Forum banner
1 - 10 of 10 Posts

TooFPaste39

· Registered
19 Posts
Discussion starter · #1 ·
Hallo,

Ik ben van plan de veerpootrubbers van mijn 05 Ody met 131K mijl te vervangen. Terwijl ik daar ben, ben ik ook van plan de rotors/remblokken te vervangen. Zijn er nog andere onderdelen die ik zou moeten overwegen te vervangen?

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

Toen ik de veerpoten van onze bus deed, was een van de bump stops kapot en viel uit elkaar - het leuke is dat je het pas ziet als je de veerpotenhoes eraf haalt. Ze zijn goedkoop - dus misschien die? Verder herhaal ik de aanbeveling om even te kijken - als je voorste stabilisatorstangen speling hebben, vervang die dan - bussen zijn ook een goed idee. Voor de remmen, vergeet niet om de remvloeistof te spoelen en te vervangen. Voor de achterste veerpoten, bekijk de veerkussens (ik weet niet zeker hoe ze heten - ze zitten aan de onderkant van de veren) of ze in goede staat zijn - we hadden er een van die op onze bus kapot.

Ik zou de distributieriem en waterpomp doen vóór de schokdempers.

Discussion starter · #7 ·
Toen ik de veerpoten op onze bus deed, was een van de bump stops kapot en viel uit elkaar - het leuke is dat je het pas ziet als je de veerpotenhoes eraf haalt. Ze zijn goedkoop - dus misschien die? Anders herhaal ik de aanbeveling om even te kijken - als je voorste stabilisatorstangen speling hebben, vervang die dan - bussen zijn ook een goed idee. Voor de remmen, vergeet niet om de remvloeistof te spoelen en te vervangen. Voor de achterste veerpoten, kijk naar de veerkussens (ik weet niet zeker hoe ze heten - ze zitten aan de onderkant van de veren) zijn in goede staat - we hadden er een van die op onze bus kapot.
Begrepen.

Ik las een andere thread en de OP verving de eindlinks. Voor de achterkant zag ik dat de 'bump stops' versleten waren. Ik weet ook niet hoe ik ze moet noemen. Als iemand een onderdeelnummer heeft, zou ik het erg op prijs stellen als je het zou kunnen plaatsen.

Discussion starter · #9 ·
Een ander probleem dat ik zag. De achterste bestuurder zit lager dan de achterste passagierskant; vraag...kunnen de fabrieksveren slecht worden? De reden waarom ik het vraag is dat een technicus van een lokale Honda-dealer zei dat veren meestal niet slecht worden en dat het misschien de schokdemper zou kunnen zijn.

Ongelijke achterhoogte wordt niet veroorzaakt door de schokdempers. Schokdempers bepalen of beĂŻnvloeden de rijhoogte niet. Ze regelen alleen de verticale asbeweging.

Veren kunnen en worden zwak met de leeftijd. Verzwakking kan worden versneld door zware lasten te dragen of op ruwe wegen te rijden.

Dat gezegd hebbende, is het vreemd dat één veer sneller slijt dan de andere, tot het punt dat het voertuig scheef staat wanneer het niet belast is. Een gebroken achterveer zou het kunnen doen, maar dat is bijna ongehoord op een Odyssey.

Ik zou beginnen met een grondige inspectie van de voor- en achterwielophanging. Een ongelijke achterstand kan worden veroorzaakt door een probleem met de voorwielophanging.

Dave

1 - 10 of 10 Posts