Honda Odyssey Forum banner
1 - 20 of 32 Posts

ehowland

· Registered
770 Posts
Discussion starter · #1 ·
Wil het in de kiem smoren (voordat het zich verspreidt). Is dit een veelvoorkomende plek voor roest op de 2005-2010 (geen hint ervan aan de andere kant op dezelfde plek aan de passagierskant?

Mijn gedachte is om het te repareren/stoppen en vervolgens een dikke spatbordverbreding "sierlijst" te installeren en de reparatie visueel te verbergen (Honda-kit niet meer gemaakt, RRR).

Roest zit alleen aan de achterkant links, boven het wiel. Geen andere roest op het gehele geschilderde oppervlak van de auto (noch wielkasten, noch de onderkant van de deuren, ik heb zorgvuldig gekeken).

Ja, dit is een zeer veel voorkomende roestplek in deze generatie. Naar mijn mening zijn carrosserie-/lakproblemen zoals deze het belangrijkste zwakke punt van deze generatie.

Discussion starter · #4 ·
Bedankt, is het dus roest van achteren? Mijn oude auto (1998 Crown Vic) had een zwakke plek direct boven de voorwielen waar het twee lagen metaal had die heel dicht bij elkaar zaten en modder ertussen ophoopte die water/zout vasthield/insloot en elke auto van die leeftijd (1998-2002) die ik heb gezien, rot weg op die PRECIES plek. Begon als een paar bellen aan elke kant, werd uiteindelijk een gat (aan elke kant).

Honda Van is verder in perfecte staat (leer, NAV, RES), dus ik wil voorkomen dat hij op deze ene plek wegroest... (Als de versnellingsbak of motor kapot gaat, is de bus een onderdelenauto, maar bij 112K werkt alles prima (Nav. scherm is in de winter/koude toestand gedimd totdat hij opwarmt, maar ik gebruik Nav niet meer, dus het kan me niet schelen.)

Mijn Odyssey uit 2010 roest aan beide kanten precies op dezelfde plek.
Ook op de Accord van mijn zoon uit 2003.

• Like
Reactions: ehowland
Het probleem is dat het geen simpele oppervlakkige kras is die is gaan roesten. Die kun je behandelen met wat roestneutralisator en een beschermende laag/sealer eroverheen aanbrengen (zelfs verf).

Dit zit onder de verf op dit punt, in de wielkast, en waar een bout bevestigd is. De enige echte manier om het aan te pakken is om het af te schuren, waardoor je ongeveer 1 inch vers metaal rondom krijgt, dan roestneutralisator aanbrengen en een beschermende sealerlaag (verf) OF als het erg is - het eruit snijden en nieuw materiaal toevoegen (metaal lassen en/of glasvezel/bodo aanbrengen) en het dan opnieuw schilderen.

Omdat het onder de verf zit, weet je pas echt welke route je moet volgen als je de verf verwijdert en de volledige schade blootlegt. Als je snelkoppelingen gebruikt, wordt het alleen maar erger.

Kut, maar dat is de realiteit.

Ik heb dit probleem ook niet gehad. Ik denk dat het helpt om niet in de roestgordel te wonen.

Tips voor degenen die willen voorkomen dat roest ĂĽberhaupt ontstaat:

1.) Reinig het zand/kiezelstenen/vuil uit die probleemgebieden elke keer dat u uw auto wast. Waar de bumper de carrosserie raakt, is het #1 probleemgebied.

2.) Als de lip rond uw wielkast een van die rubberen strips heeft om te voorkomen dat de band de metalen lip raakt, verwijder deze dan. Ze zijn broedplaatsen voor roest en zijn een probleem geweest van alle 8 Honda's die ik ooit heb gehad (7 Accords, 1 Integra). De band raakt de lip toch nooit, dus ik weet niet zeker waarom Honda het geld uitgeeft om die rubberen strips ĂĽberhaupt aan te brengen.

3.) Als u een kras ziet, breng er dan een laag primer/converter op aan en verzegel deze met bijwerkverf of een soort afdichtingslaag VOORDAT u roest ziet. Zodra de roest begint, kent u het gezegde - "roest slaapt nooit."

Zoals ik uitlegde en jianto het mee eens is, is er geen gemakkelijke oplossing als het eenmaal begint. En als u geen grondige, goede reparatie gaat uitvoeren, kunt u het beter niet aanraken. Dat resulteert bijna altijd in lelijk reparatiewerk EN nieuwe roestvorming, waardoor uw probleem verdubbelt en de waarde van het voertuig tegelijkertijd daalt. Klote, maar dat is de realiteit.

Discussion starter · #14 ·
Verdomme, het klinkt alsof de bumper trilt en de verf eraf slijt (en roest veroorzaakt). En/of de bouten vangen vuil/zand op, het blijft vochtig en zout verzamelt zich en werkt weg. Zal het bekijken, kijk er niet naar uit om de achterbumper te verwijderen, maar het klinkt alsof het de enige manier is om erbij te komen. Ik vraag me af of ik erbij kon komen en het kon schoonmaken, aan de achterkant, dan de achterkant insmeren met dikke teer (en voorkomen dat het gebied nat wordt, zoals het vullen van een hoek (of wat dan ook)), dan het gebied dat ik kan zien insmeren met heldere vaseline, of het het ZOU VERTRAGEN. Ik weet dat het het niet zou voorkomen, maar als ik het kan vertragen, is dat goed. Ik schat dat 5-8 jaar voor de VAN de levensverwachting voor mij is...

Verdomme, het klinkt alsof de bumperbekleding trilt en de verf eraf slijt (en roest veroorzaakt) En of de bouten vuil/zand opvangen, het blijft vochtig en zout verzamelt zich en werkt weg. Zal het bekijken, kijk er niet naar uit om de achterbumperbekleding te verwijderen, maar het klinkt alsof het de enige manier is om erbij te komen. Ik vraag me af of ik erbij kon komen en het kon schoonmaken, aan de achterkant, dan de achterkant insmeren met dikke teer (en voorkomen dat het gebied nat wordt, zoals het vullen van een hoek (of wat dan ook)), dan het gebied dat ik kan zien insmeren met heldere vaseline, of het HET ZOU VERTRAGEN. Ik weet dat het het niet zou voorkomen, maar als ik het kan vertragen, is dat goed. Ik gok dat 5-8 jaar voor VAN de levensverwachting voor mij is...
Ik heb de roest op dezelfde plek op mijn 2004 met 255.550 mijl. Loopt nog steeds, maar het controlelampje van de motor brandt met een moeizame start, maar daarna loopt hij prima. ??????

Discussion starter · #19 ·
Ik ben niet de koning van codes, maar het klinkt als een dampcode (zoals je zegt, het loopt soepel). Als het bijvoorbeeld een misfire van een slechte spoel was, zou je het merken. Ik ben het eens met codejp3, maak hier een nieuw bericht voor.

Tips voor degenen die willen voorkomen dat roest ĂĽberhaupt ontstaat:

1.) Reinig het zand/kiezel/vuil uit die probleemgebieden elke keer dat u uw auto wast. De plek waar de bumper de carrosserie raakt, is het grootste probleem.

2.) Als de lip rond uw wielkast een van die rubberen strips heeft om te voorkomen dat de band de metalen lip raakt, verwijder deze dan. Ze zijn broedplaatsen voor roest en zijn een probleem geweest bij alle 8 Honda's die ik ooit heb gehad (7 Accords, 1 Integra). De band raakt de lip toch nooit, dus ik weet niet zeker waarom Honda het geld uitgeeft om die rubberen strips ĂĽberhaupt aan te brengen.

3.) Als u een kras ziet, breng er dan een laag primer/converter op aan en verzegel deze met lakstift of een soort afdichtende laag VOORDAT u roest ziet. Zodra de roest begint, kent u het gezegde - "roest slaapt nooit."

Zoals ik uitlegde en jianto het mee eens is, is er geen gemakkelijke oplossing als het eenmaal begint. En als u geen grondige, goede reparatie gaat uitvoeren, kunt u er beter niet aankomen. Dat resulteert bijna altijd in lelijk reparatiewerk EN de vorming van nieuwe roest, waardoor uw probleem verdubbelt en de waarde van het voertuig tegelijkertijd daalt. Klote, maar dat is de realiteit.
Zou precies willen zeggen wat er in punt #1 werd gezegd.
Je zou verrast zijn hoeveel vuil zich in dit gebied ophoopt!!

Andere punten/opmerkingen in deze post zijn ook geweldig!

1 - 20 of 32 Posts