Wydaje się, że nie mogę znaleźć przyczyny problemu z moim 155k 2007 EXL Odyssey; spędziłem godziny przeszukując fora w poszukiwaniu podobnych trybów awarii, ale problem wydaje się być unikalny.
Informacje ogólne:
Van działał dobrze, bez znanych problemów. Jechałem autostradą przez 2 godziny z tempomatem przy prędkości 70 mil na godzinę na stosunkowo płaskim terenie. Kontrolka silnika zaczęła migać bez żadnego mechanicznego hałasu w silniku, a przepustnica przestała reagować; temperatura silnika była normalna. Natychmiast się zatrzymałem i wyłączyłem pojazd. Nie mogłem uruchomić pojazdu i faktycznie rozładowałem akumulator, próbując. Zostałem odpalony z dużego samochodu ciężarowego i działał bardzo nierówno i wyłączył się sam po około 15 sekundach. Następnie pojazd został odholowany do domu.
Diagnostyka nr 1:
Doceniłbym wszelkie pomysły na zdiagnozowanie przyczyny.
-----------------------------
Obrazy:
Informacje ogólne:
Van działał dobrze, bez znanych problemów. Jechałem autostradą przez 2 godziny z tempomatem przy prędkości 70 mil na godzinę na stosunkowo płaskim terenie. Kontrolka silnika zaczęła migać bez żadnego mechanicznego hałasu w silniku, a przepustnica przestała reagować; temperatura silnika była normalna. Natychmiast się zatrzymałem i wyłączyłem pojazd. Nie mogłem uruchomić pojazdu i faktycznie rozładowałem akumulator, próbując. Zostałem odpalony z dużego samochodu ciężarowego i działał bardzo nierówno i wyłączył się sam po około 15 sekundach. Następnie pojazd został odholowany do domu.
Diagnostyka nr 1:
Pasek rozrządu nie jest uszkodzony. Przednie i tylne koła pasowe są prawidłowo ustawione w czasie z wałem korbowym.
Wyniki testu kompresji: ciśnienie w cylindrach dla 1, 2, 3, 4, 5 i 6 wynosiło odpowiednio 202, 210, 225, 60, 70 i 60 psi.
Zawory wyglądają nieskazitelnie, to znaczy, brak widocznej interakcji mechanicznej z tłokiem.
Wykonano test szczelności zaworów dla cylindra 4, obracając wałek rozrządu do GMP cylindra 4 i dodając wodę do wnęki. Nie sądzę, żeby było idealnie, ale był w stanie utrzymać wodę przez co najmniej 2/3 minuty, nie zauważając żadnego spadku poziomu wody. Woda powoli wyciekała zarówno z wlotu, jak i wylotu.
Brak widocznych pęknięć lub uszkodzeń na aluminiowym bloku lub głowicy cylindrów.
Zawory były w większości prawidłowo wyregulowane, tylko 1/8 obrotu korekty na 1 lub 2 zaworach. Reszta była idealna.
Zrobiłem test szczelności dla ubogich.
To znaczy, obróciłem wałek rozrządu do GMP cylindra 5 i poddałem cylinder 5 ciśnieniu 175 psi za pomocą sprężonego powietrza i gumowej wtyczki na wężu testu kompresji. Nie słyszałem uciekającego powietrza. Następnie zamknąłem zawór na wężu sprężarki (nie dostarczając dodatkowego ciśnienia do cylindra) i czekałem 20 do 30 sekund. Po zwolnieniu wtyczki wydostało się dużo powietrza; co oznacza, że cylinder był w stanie dość dobrze utrzymać ciśnienie.
Mój prowizoryczny sposób testu szczelności był całkowicie wadliwy; wąż testu kompresji ma zawór jednokierunkowy przy otworze świecy zapłonowej. To wyjaśnia, dlaczego był w stanie utrzymać ciśnienie, w tym sensie, że mierzyłem tylko wąż. Włożyłem tam drut, aby go otworzyć, aby cylinder mógł odbierać sprężone powietrze.
Przetestowałem cylinder 4 i wydawało się, że większość dźwięku dochodzi z dołu, a nie z zaworów lub uszczelki głowicy cylindrów. Następnie przetestowałem cylinder 1 (dobry cylinder) i brzmiał podobnie, ale nie tak głośno.
Wyniki testu kompresji: ciśnienie w cylindrach dla 4, 5 i 6 wynosiło odpowiednio ~50, ~50 i ~50 psi.
Wyniki testu kompresji na mokro (dodając trochę oleju do świecy zapłonowej): ciśnienie w cylindrach dla 4, 5 i 6 wynosiło odpowiednio ~75, ~80 i ~90 psi.
Zdjąłem koło pasowe wałka rozrządu i było ono prawidłowo połączone z wałkiem rozrządu.
Doceniłbym wszelkie pomysły na zdiagnozowanie przyczyny.
-----------------------------
Obrazy:
Blok silnika tuż po zdjęciu głowicy cylindrów. (Rzeczywiście wyczyściłem powierzchnię przed ponownym założeniem nowej uszczelki głowicy.)
Głowica cylindrów
Koło pasowe wałka rozrządu pokazujące, że jest prawidłowo połączone z wałkiem rozrządu.