Honda Odyssey Forum banner
61 - 80 of 396 Posts
155.000 op onze '06 die we nieuw kochten. Voelt op dit moment wel lekker ingereden aan. We springen erin en gaan morgen op een lange roadtrip. Zou er niet voor terugdeinzen om er dwars door het land mee te rijden.

De vloeistoffen (olie, stuurbekrachtiging, transmissie) worden vandaag ververst. We zijn heel consequent geweest met het onderhoud. We hadden ook een (inmiddels verlopen) verlengde garantie van 8 jaar/120.000 km gekocht. We hebben er gebruik van gemaakt. Er zijn een paar vreemde dingen misgegaan die door die garantie werden gedekt. De motorsteunen zijn een paar keer kapot gegaan. De lendensteun in de bestuurdersstoel is kapot gegaan, wat ik vreemd vond omdat we geen enorme mensen zijn.

Ik kan me de andere dingen die de afgelopen 10 jaar zijn gebeurd niet herinneren, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat deze bus binnenkort het einde van zijn levensduur zal bereiken. We kochten hem toen onze eerstgeborene 1 was. Hij is nu 11, heeft twee jongere zussen en de jongste is 2. We zijn vastbesloten om nog 5-10 jaar uit deze auto te halen. Als we hem uiteindelijk wegdoen, is het mijn plan om alle waarde en goedheid eruit te hebben gehaald en we zullen hem wegdoen als de enige koper een sloopbedrijf is dat geĂŻnteresseerd is in de onderdelen.

Zo lang een auto houden is niet typisch voor mijn familie. We vervelen ons snel en zoeken na een paar jaar naar verandering. Maar deze bus is zo'n perfecte gezinsauto, hij is heel goed verouderd. We vervelen ons niet en de auto voelt niet gedateerd aan. Ik denk dat de sleutel voor ons is dat we een Touring hebben gekocht en dat hij destijds zo volgeladen was dat hij nog steeds aanvoelt alsof hij alle functies heeft die we nodig hebben. Alleen al de elektrische achterklep is misschien de reden dat we hem nog hebben, want ik ben er vrij zeker van dat mijn vrouw de auto inmiddels zonder die optie had willen vervangen!

Net een 05 gekocht met 260.545 km. Problemen met de VCM-code met tuimelaars achterbank. VTEC-klep verwijderd en de hele klep schoongemaakt. De code wordt nog steeds ingesteld. Oliezeef verwijderd en schoongemaakt, weinig sludge in de bodem van de pan. Kleppen afgesteld. Ik weet niet waar ik hierna naartoe moet.

We hebben 125.000 op onze 05, we hebben hem gebruikt gekocht van onze lokale Honda-dealer, ons tweede kind erin uit het ziekenhuis naar huis gebracht en er nog steeds dol op,,,,ik noem het "The Wagon".
8.000 km geleden de distributieriem, waterpomp en bougies vervangen, regelmatig onderhoud laten plegen, schoon gehouden en zou er geen probleem mee hebben om er morgen mee naar Hilton Head en terug te rijden.
Afgezien van het feit dat het handmatige deursysteem vervangen moet worden, is de auto vrijwel foutloos geweest, aangezien het basismodel minder technologie heeft die kapot kan gaan. Ik zal een gebroken spiraalveer vervangen, dus waarschijnlijk binnenkort de hele ophanging vervangen en de remmen doen terwijl we er toch mee bezig zijn.
200.000 komen eraan :)

Ik ben vandaag op de snelweg aangereden en het zou wel eens het einde kunnen zijn voor mijn odyssee. Ik heb er 659.000 goede mijlen mee gereden. Ik bekijk dit weekend waarschijnlijk een 2015 odyssey. Dus ik ga waarschijnlijk naar het forum van de volgende generatie. Succes allemaal.

Vorige maand een roadtrip van 1800 mijl (enkele reis) gemaakt van El Paso naar metro Detroit en van daaruit verschillende uitstapjes gemaakt (Mackinac Island, NYC, Atlantic City). Alleen al in juli hebben we ongeveer 5000 mijl gereden, wat veel is voor ons, aangezien we de Ody meestal alleen in de weekenden gebruiken. Hoe dan ook, het is een Touring uit 2007 met ongeveer 110.000 mijl.

659? Wauw.. hoeveel distributieriemen waren dat :)

Ik ben vandaag op de snelweg aangereden en het zou het einde kunnen zijn voor mijn odyssey. Ik heb er 659.000 goede mijlen mee gereden. Ik ben waarschijnlijk dit weekend op zoek naar een odyssey uit 2015. Dus ik ga waarschijnlijk naar het forum van de volgende generatie. Succes allemaal.

Ik ben vandaag op de snelweg aangereden en het zou het einde kunnen zijn voor mijn odyssey. Ik heb er 659.000 goede mijlen mee gereden. Ik ben waarschijnlijk dit weekend op zoek naar een 2015 odyssey. Dus ik ga waarschijnlijk naar het forum van de volgende generatie. Succes allemaal.
Sorry om dat te horen. Ik ben benieuwd wat de verzekeringsmaatschappij u aanbiedt. Toen de '04 LX met 160.000 mijl, afgebeeld in mijn handtekening, in juli 2014 door een boom total loss werd verklaard, werd mij door een collega (een voormalig schade-expert) verteld om hun eerste aanbod niet te accepteren. Ze vertelde me om de schade-expert te vragen de schatting te verhogen en het opnieuw te proberen. Nadat de fysieke inspectie was voltooid, boden ze me $3300 aan. Ik vroeg hen om het opnieuw te proberen en kreeg minder dan 24 uur later een telefoontje met een aanbod van $5200. Dat is ongeveer 60% meer dan het oorspronkelijke aanbod. Ik stel voor dat u hetzelfde probeert.

Laat ons weten hoe het afloopt.

Bedankt iedereen voor hun bezorgdheid. Het gaat goed met me en ook met de andere bestuurder. Mijn verzekeringsmaatschappij heeft het total loss verklaard. Ze bellen me morgen met hun bedrag. Het zal niet veel zijn met de hoge kilometerstand. Ik ben al aan het kijken naar een 2015 ex-l/res voor ongeveer 32.000 dollar. Ze hadden al 8.000 dollar uitgegeven om de voorkant te repareren nadat ik onvoorzichtig tegen mijn vriend op het werk was gereden. Hij kreeg er een nieuwe auto van en ik liet de mijne repareren. Ik denk dat ik niet in staat ben om met hen over iets te onderhandelen. Ik hoop alleen dat ze me niet laten vallen.

We hebben 106.000 en gaan door met onze 08 EX-L RES. Geen grote problemen met de bus. De stuurbekrachtigingspomp is onder garantie vervangen en de koppelomvormer ook onder garantie. Net de achterschokdempers vervangen en Cooper CS5 banden gemonteerd. Deze bus rijdt en wordt beter met de jaren. Het enige dat me het meest stoort aan de bus is hoe gevoelig hij is voor onbalans in de banden en het leer begint te bladderen. Het leer is naar mijn mening echt rommel.

61 - 80 of 396 Posts