Honda Odyssey Forum banner
41 - 55 of 55 Posts
Nieuws over dit?
Ik heb net een 2015 Ody-T opgehaald en heb al een set Pilot 20x8 velgen klaarstaan. Heb alleen nog banden nodig.

Welke maten gebruiken jullie met 20x8j velgen?

Hier is mijn nieuwe 2017 EXL, mijn eerste odyssee, die ik heb opgehaald tijdens Memorial Day. Moest meteen de wielen verwisselen. Michelin Pilot Sport A/S 3+ 255/45/20 banden. Geen wrijving, geen verschil in weggeluid of kwaliteit. Discount Tire heeft TPMS en naafdoppen verwisseld, gemonteerd en gebalanceerd voor ongeveer $80.

Attachments

Mijn vrouw is niet overtuigd van de 20" Pilot-wielen.

Ik heb een set zonder banden... ze zullen te koop worden aangeboden.
Ik denk dat ik op zoek ga naar een andere stijl.

Ik denk dat ik mijn ervaring aan dit draadje wil toevoegen. Dit is mijn 2011 EX-L met 20" pilot elite wielen. Ik denk dat het een enorme verbetering is ten opzichte van de standaard wielen. Zoals anderen al hebben gezegd, wordt aanbevolen om de fabrieksverhouding tussen wiel en band te behouden, bandenmaat 255/45/20. Ik koos voor Michelin Premier LTX 255/45/20. De rijkwaliteit ging niet achteruit met de banden met een lager profiel. Ze rijden net zo goed als de standaard 17" wielen, maar hebben misschien zelfs een betere wegligging. Hier geen wrijvingsproblemen. Voor mij heb ik een hele nieuwe set TPMS-sensoren gekocht, omdat de 2017 pilot sensoren niet compatibel zijn met mijn voertuig. Je zou ook gewoon je oude sensoren kunnen omwisselen.

...Geen discussie over Offset.

5 mm groter verschil (Pilot: 55 mm; Odyssey: 50 mm). De middellijn van de band 5 mm naar buiten verplaatsen. Ja, ja, niet veel, maar afhankelijk van welke veiligheidsfactor wordt toegepast op de berekeningen van de levensduur van de ophanging en de lagers, kan dit de levensduur van wiellagers en andere ophangingsonderdelen verkorten. Mijn grootste zorg zijn altijd kogelgewrichten en wiellagers. Ik heb er al genoeg van vervangen op mijn voertuigen door de jaren heen, ik riskeer niet meer het snijden van hydraulische persen en boren alleen voor de looks.

Bedankt aan iedereen voor de geplaatste foto's!

Northwest Honda in Bellingham WA heeft een set 20" Pilot take-off wielen beschikbaar voor slechts $600. Ze waren bereid om een set voor mij te verzenden naar elke locatie binnen de VS tegen mijn kosten.

Ik ging voor een set Takeoff 2018 Acura MDX 20" lichtmetalen velgen met 245/50R20 banden. Ziet er geweldig uit en geen noemenswaardig verschil in rijgedrag. Moest alleen de TPMS'en aanpassen aan mijn Ody. Die van de MDX werkten niet. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.

Heb net een set opgehaald bij een dealer. Eén was behoorlijk beschadigd, dus ze hebben de hele set flink afgeprijsd. Ik heb al een set 245/45/20 DWS 06 banden van de Routan die onze odyssey vervangt, dus die zouden goed moeten passen! ? De nieuwe parts manager ruimt de voorraad op, dus we hebben de volledige set voor $200 gekregen! Erg enthousiast!
152984
152982
152985

...Geen discussie over Offset.

5 mm groter verschil (Pilot: 55 mm; Odyssey: 50 mm). De middellijn van de band 5 mm naar buiten verplaatsen. Ja, ja, niet veel, maar afhankelijk van welke veiligheidsfactor wordt toegepast op de berekeningen van de ophanging en de levensduur van de lagers, kan dit de levensduur van wiellagers en andere ophangingscomponenten verkorten. Mijn grootste zorg zijn altijd kogelgewrichten en wiellagers. Ik heb er in de loop der jaren al genoeg van vervangen op mijn voertuigen, ik riskeer niet meer het snijden van hydraulische persen en het boren alleen voor de looks.

Bedankt aan iedereen voor de geplaatste foto's!
Je bedoelt de middellijn 5 mm naar binnen verplaatsen. Als er al iets is, zou het de ophanging gemakkelijker moeten maken als je van 50 mm naar 55 mm gaat, denk je niet? ?
152986

41 - 55 of 55 Posts