Zrób to sam: Wymiana kompresora klimatyzacji w Hondzie Odyssey 2007
* Dla tych, którzy śledzą poniższy wątek (Sprzęgło klimatyzacji), zamieściłem w nim informację, że moje sprzęgło klimatyzacji przestało działać przy przebiegu 37 tys. km, następnie co 12 miesięcy, a ostatnio sprzęgło klimatyzacji spaliło się po 2 miesiącach (mam 80 tys. km):
http://www.odyclub.com/forums/52-2005-2010-odyssey/93901-05-compressor-clutch-troubleshooting-7.html
* Po wyjęciu starego kompresora (z przebiegiem 80 tys. km) zobaczyłem olej PAG za stojanem, więc moja teoria jest taka, że olej wyciekł przez przednią uszczelkę, kapiąc na obszar montażu, a także na samo sprzęgło, powodując poślizg. Gdy sprzęgło się ślizga, bardzo szybko się nagrzewa, powodując spalenie gumy (wewnątrz tarczy sprzęgła).
* Czas więc na wymianę kompresora klimatyzacji.
* Całkowity koszt:
---> Kompresor klimatyzacji = 255 $ online
---> Odzyskiwanie/doładowanie klimatyzacji = 75 $ + 30 $
---> Olej PAG = 8,00 $
---> Suma = 368 $
Hej, dealer Hondy wycenił na 1500 $, więc oszczędzam ponad 1100 $!
CZĘŚCI:
1. Kompresor:
---> 2005-2007 Ody: Kompresor Denso 471-1630 (poprzednia wersja to 471-1629, trzymaj się 471-1630!)
---> 2008-2010 Ody: Kompresor Denso 471-1638 lub 471-1639 (+/- VCM)
W porównaniu z 471-1630, 471-1638 lub 471-1639 ma o około 10 cm3 mniejszą pojemność, być może zmniejsza to ciśnienie w głowicy i być może dlatego nie widzimy spalonego stojana w modelach 2008-2010?
Nie jestem pewien, dlaczego Honda przeprojektowała kompresor klimatyzacji w połowie 3. generacji Ody. Być może podczas pracy VCM dostępna jest mniejsza moc, a zatem mniejszy kompresor?
* Co zaskakujące, Denso był dostarczany z nowymi uszczelkami typu O-ring x 3. Kupiłem kilka uszczelek typu O-ring Hondy, okazało się, że ich nie potrzebuję! W każdym razie:
80871-ST7-000 to uszczelka typu O-ring 5/8” do strony ssawnej
80872-ST7-000 to uszczelka typu O-ring 1/2” do strony wylotowej
2. Olej PAG:
* Użyj PAG-46 (olej NG 8). Kompresor był dostarczany z tylko 50 cm3 oleju, więc dodałem trochę więcej, patrz poniżej.
3. Klipsy plastikowe osłony przeciwbryzgowej:
* Kup je jako pakiet na eBay za grosze (nie kupuj ich u dealera Hondy!):
91501-S04-003, ilość = 7
91503-SZ5-003, ilość = 10
Sprzedawcy na eBay zwykle sprzedają ilość = 15 lub ilość = 20 za grosze.
4. Opaski zaciskowe na wypadek, gdyby osłona przeciwbryzgowa pękła tu i ówdzie.
5. Kilka śrub M6 x 1,0 x 16 mm, w sklepie z narzędziami to mają.
6. Opcjonalnie: Worek z osuszaczem PN 80101-SFE-003 kosztuje 40 $ u dealera, co jest zdzierstwem. Użyj ogólnego materiału w lokalnym sklepie z częściami samochodowymi za 10 $. Problem z tym workiem z osuszaczem: znajduje się on po stronie kierowcy skraplacza i pod spodem znajduje się metalowa rama blokująca nasadkę. Po prostu nie można go wymienić ze skraplaczem na miejscu, trzeba wyjąć skraplacz z samochodu, aby wymienić worek z osuszaczem!
Nie wymieniłem mojego worka z osuszaczem, mogę kontynuować tę debatę, ale mój system zawsze był szczelny i bez wycieków (takich jak wyciek ze skraplacza lub wyciek z przewodu).
W każdym razie, to Twój wybór.
UWAGI OGÓLNE
* Jeśli dopiero zaczynasz z HVAC, przeczytaj poniższy przewodnik z forum Honda Civic, aby poznać terminologię (kompresor, parownik itp.). Bardzo dobra recenzja, teoria działania, przewodnik rozwiązywania problemów itp.:
Przewodnik po klimatyzacji latem, jak to działa i kiedy nie działa - Honda-Tech
* Zastanawiasz się, jak działa kompresor klimatyzacji, oto kilka fajnych filmów:
DANE TECHNICZNE
1- Specyfikacja śrub:
* Śruby mocujące 12 mm 16 ft-lb.
* Połączenia 10 mm przy kompresorze klimatyzacji: 7,2 ft-lb.
2- Pojemność systemu:
* R134a: 24,7- 26,5 uncji
* PAG: 2007-2010: 6 uncji. To jest trudna część, instrukcja Helm jest myląca w sposobie pisania, każdy komponent ma określoną ilość oleju.
* ---> Rozmawiałem z inżynierami z Denso HQ, podsumowując: 6 uncji dotyczy fabrycznego suchego dopasowania. Olej jest potrzebny tylko w kompresorze, gdzie indziej jest to uciążliwość. Po uruchomieniu systemu trochę oleju pozostanie w tylnych/przednich parownikach, trochę w skraplaczu. Dlatego podczas wymiany kompresora dodaj tylko 4 uncje. Najpierw spuść olej z nowego kompresora, a następnie dodaj tylko 4 uncje do kompresora. Zobacz poniżej!
NARZĘDZIE
Oprócz standardowego narzędzia, takiego jak nasadka metryczna, śrubokręt, potrzebne będą te specjalne narzędzia:
* Nasadka 5,5 mm lub 7/32 cala. Możesz to dostać w Sears.
* Szczelinomierze i narzędzie do sprzęgła klimatyzacji (aby utrzymać sprzęgło w miejscu podczas wyjmowania śruby 10 mm). Użyłem tego, aby ponownie wyregulować fabryczną szczelinę z 0,559 mm do 0,300 mm.
* Loctite do śruby 10 mm (użyłem tego jako dodatkowej ostrożności).
* Narzędzie do paska klinowego
* Gogle ochronne
* Manometr do ładowania klimatyzacji na wypadek, gdybyś sam odsysał/doładowywał.
* Miarka, nie używaj rzeczy z kuchni, kup nową miarkę za 2,00 $.
* Puste pudełko na nakrętki/śruby.
* Worki Ziploc i gumki do zatykania otwartych przewodów. To jest kluczowe!
* Zwróć uwagę na zawór bezpieczeństwa na dole kompresora, ten zawór otwiera się, gdy ciśnienie w systemie przekracza 450 psi (IIRC), dzieje się tak, gdy przekaźnik jest cały czas włączony:
PROCEDURA
* Idź do myjni dzień wcześniej i umyj podwozie wcześniej, aby zachować czystość.
* Możesz kupić pompę próżniową za 90 $, ale nie zajmuję się HVAC zawodowo. Za te same pieniądze uzyskałem dobrą obsługę w lokalnym warsztacie:
* Użyłem warsztatu „Brake Plus”. Mówią, że „odzyskiwanie” próżni różni się od „próżni” (przed naładowaniem R134a). W każdym razie, cena przez Brake Plus:
* 75 $ za odzyskanie R134a (odzyskali 2,0 funta R134a z mojego systemu)
* Poszedłem do domu i wymieniłem kompresor klimatyzacji
* Wróciłem, aby poddać system próżni (30-45 minut próżni), a następnie dodano R134a. Koszt = 30 $ za to.
1. Przód samochodu na rampach drewnianych, włącz Park. Teraz obróć koła całkowicie w prawo.
2. Zdejmij pasek. Mam silnik J35A6 (napinacz mechaniczny). Jeśli masz silnik J35A7, zobacz wątek paska rozrządu, aby uzyskać informacje o napinaczu hydraulicznym. W każdym razie, umieść narzędzie tak, jak pokazano, zostaw trochę miejsca, aby się odbiło, ponieważ po wyjęciu paska narzędzie przesunie się do przodu, uderzając w węże.
* GÓRNE koło pasowe to miejsce, w którym umieszczasz nasadkę 14 mm/narzędzie do paska.
UWAGA DOTYCZĄCA INSTALACJI: Zrób schemat prowadzenia paska do ponownej instalacji. Wskazówka: owiń pasek wokół wszystkich kół pasowych i zrób koło pasowe napinacza na końcu. Upewnij się, że pasek pasuje do WSZYSTKICH rowków podczas ponownego montażu. Niezastosowanie się do tego może spowodować ześlizgnięcie się paska i zaplątanie się wewnątrz komory TB, niszcząc silnik (zobacz forum dla tego wątku).
3. Zdejmij osłonę przeciwbryzgową. Spędziłem blisko 45 minut walcząc ze wszystkimi tymi głupimi plastikowymi klipsami. W moim BMW osłona przeciwbryzgowa wychodzi w 5 minut (śruby Phillips). Te klipsy Hondy są po prostu głupim projektem!
Zwróć uwagę, że Honda używa 2 różnych typów klipsów (małych i dużych) dla tego obszaru.
4. Teraz obszar prawego błotnika to kolejny głupi projekt. Śruba 10 mm zatarła się, podczas wyjmowania zakładka nakrętki (część wkładki) oderwała się od plastikowej wkładki! Zatem śruba jest połączona z uszkodzoną metalową zakładką. Spędziłem 1 godzinę walcząc z tą śrubą. Potem się poddałem i pociągnąłem ją do góry. Następnie podczas instalacji opaski zaciskowe rozwiązały problemy LOL!
- Złóż plastikową wkładkę, aby stworzyć miejsce do dostarczenia dziecka!
5. Odłącz zarówno przewody ssawne, jak i wylotowe (śruba 10 mm i nakrętka 10 mm). Natychmiast zakryj je workami Ziploc i gumkami, aby nie dopuścić do wilgoci.
UWAGA: Użyj nowych uszczelek typu O-ring dostarczonych z kompresorem.
6. Kompresor jest zamontowany za pomocą czterech (4) śrub 12 mm. Noś rękawice i idź powoli, upewnij się, że nasadka dobrze chwyta górne śruby. NIE uszkadzaj łba śruby.
* Kompresor jest wyjmowany przez nadkole.
* UWAGA: odłącz okablowanie w pobliżu wentylatora chłodnicy. Spójrz na okablowanie nowej części, zobaczysz zakładkę, ściśnij zakładkę, a następnie użyj małego płaskiego śrubokręta, aby rozdzielić 2 złącza. Zwróć uwagę, że podczas instalacji złącze musi być dopasowane do metalowej zakładki na osłonie wentylatora chłodnicy, aby nie dostało się do łopatek wentylatora! W każdym razie, obserwuj swoją fabryczną konfigurację przed ich rozłączeniem. Przepraszam, brak zdjęcia dla tej części, ale ktoś może je później zamieścić.
* Dla tych, którzy śledzą poniższy wątek (Sprzęgło klimatyzacji), zamieściłem w nim informację, że moje sprzęgło klimatyzacji przestało działać przy przebiegu 37 tys. km, następnie co 12 miesięcy, a ostatnio sprzęgło klimatyzacji spaliło się po 2 miesiącach (mam 80 tys. km):
http://www.odyclub.com/forums/52-2005-2010-odyssey/93901-05-compressor-clutch-troubleshooting-7.html
* Po wyjęciu starego kompresora (z przebiegiem 80 tys. km) zobaczyłem olej PAG za stojanem, więc moja teoria jest taka, że olej wyciekł przez przednią uszczelkę, kapiąc na obszar montażu, a także na samo sprzęgło, powodując poślizg. Gdy sprzęgło się ślizga, bardzo szybko się nagrzewa, powodując spalenie gumy (wewnątrz tarczy sprzęgła).
* Czas więc na wymianę kompresora klimatyzacji.
* Całkowity koszt:
---> Kompresor klimatyzacji = 255 $ online
---> Odzyskiwanie/doładowanie klimatyzacji = 75 $ + 30 $
---> Olej PAG = 8,00 $
---> Suma = 368 $
Hej, dealer Hondy wycenił na 1500 $, więc oszczędzam ponad 1100 $!
CZĘŚCI:
1. Kompresor:
---> 2005-2007 Ody: Kompresor Denso 471-1630 (poprzednia wersja to 471-1629, trzymaj się 471-1630!)
---> 2008-2010 Ody: Kompresor Denso 471-1638 lub 471-1639 (+/- VCM)
W porównaniu z 471-1630, 471-1638 lub 471-1639 ma o około 10 cm3 mniejszą pojemność, być może zmniejsza to ciśnienie w głowicy i być może dlatego nie widzimy spalonego stojana w modelach 2008-2010?
Nie jestem pewien, dlaczego Honda przeprojektowała kompresor klimatyzacji w połowie 3. generacji Ody. Być może podczas pracy VCM dostępna jest mniejsza moc, a zatem mniejszy kompresor?
* Co zaskakujące, Denso był dostarczany z nowymi uszczelkami typu O-ring x 3. Kupiłem kilka uszczelek typu O-ring Hondy, okazało się, że ich nie potrzebuję! W każdym razie:
80871-ST7-000 to uszczelka typu O-ring 5/8” do strony ssawnej
80872-ST7-000 to uszczelka typu O-ring 1/2” do strony wylotowej
2. Olej PAG:
* Użyj PAG-46 (olej NG 8). Kompresor był dostarczany z tylko 50 cm3 oleju, więc dodałem trochę więcej, patrz poniżej.
3. Klipsy plastikowe osłony przeciwbryzgowej:
* Kup je jako pakiet na eBay za grosze (nie kupuj ich u dealera Hondy!):
91501-S04-003, ilość = 7
91503-SZ5-003, ilość = 10
Sprzedawcy na eBay zwykle sprzedają ilość = 15 lub ilość = 20 za grosze.
4. Opaski zaciskowe na wypadek, gdyby osłona przeciwbryzgowa pękła tu i ówdzie.
5. Kilka śrub M6 x 1,0 x 16 mm, w sklepie z narzędziami to mają.
6. Opcjonalnie: Worek z osuszaczem PN 80101-SFE-003 kosztuje 40 $ u dealera, co jest zdzierstwem. Użyj ogólnego materiału w lokalnym sklepie z częściami samochodowymi za 10 $. Problem z tym workiem z osuszaczem: znajduje się on po stronie kierowcy skraplacza i pod spodem znajduje się metalowa rama blokująca nasadkę. Po prostu nie można go wymienić ze skraplaczem na miejscu, trzeba wyjąć skraplacz z samochodu, aby wymienić worek z osuszaczem!
Nie wymieniłem mojego worka z osuszaczem, mogę kontynuować tę debatę, ale mój system zawsze był szczelny i bez wycieków (takich jak wyciek ze skraplacza lub wyciek z przewodu).
W każdym razie, to Twój wybór.
UWAGI OGÓLNE
* Jeśli dopiero zaczynasz z HVAC, przeczytaj poniższy przewodnik z forum Honda Civic, aby poznać terminologię (kompresor, parownik itp.). Bardzo dobra recenzja, teoria działania, przewodnik rozwiązywania problemów itp.:
Przewodnik po klimatyzacji latem, jak to działa i kiedy nie działa - Honda-Tech
* Zastanawiasz się, jak działa kompresor klimatyzacji, oto kilka fajnych filmów:
DANE TECHNICZNE
1- Specyfikacja śrub:
* Śruby mocujące 12 mm 16 ft-lb.
* Połączenia 10 mm przy kompresorze klimatyzacji: 7,2 ft-lb.

2- Pojemność systemu:
* R134a: 24,7- 26,5 uncji
* PAG: 2007-2010: 6 uncji. To jest trudna część, instrukcja Helm jest myląca w sposobie pisania, każdy komponent ma określoną ilość oleju.
* ---> Rozmawiałem z inżynierami z Denso HQ, podsumowując: 6 uncji dotyczy fabrycznego suchego dopasowania. Olej jest potrzebny tylko w kompresorze, gdzie indziej jest to uciążliwość. Po uruchomieniu systemu trochę oleju pozostanie w tylnych/przednich parownikach, trochę w skraplaczu. Dlatego podczas wymiany kompresora dodaj tylko 4 uncje. Najpierw spuść olej z nowego kompresora, a następnie dodaj tylko 4 uncje do kompresora. Zobacz poniżej!
NARZĘDZIE
Oprócz standardowego narzędzia, takiego jak nasadka metryczna, śrubokręt, potrzebne będą te specjalne narzędzia:
* Nasadka 5,5 mm lub 7/32 cala. Możesz to dostać w Sears.
* Szczelinomierze i narzędzie do sprzęgła klimatyzacji (aby utrzymać sprzęgło w miejscu podczas wyjmowania śruby 10 mm). Użyłem tego, aby ponownie wyregulować fabryczną szczelinę z 0,559 mm do 0,300 mm.
* Loctite do śruby 10 mm (użyłem tego jako dodatkowej ostrożności).
* Narzędzie do paska klinowego
* Gogle ochronne
* Manometr do ładowania klimatyzacji na wypadek, gdybyś sam odsysał/doładowywał.
* Miarka, nie używaj rzeczy z kuchni, kup nową miarkę za 2,00 $.
* Puste pudełko na nakrętki/śruby.
* Worki Ziploc i gumki do zatykania otwartych przewodów. To jest kluczowe!


* Zwróć uwagę na zawór bezpieczeństwa na dole kompresora, ten zawór otwiera się, gdy ciśnienie w systemie przekracza 450 psi (IIRC), dzieje się tak, gdy przekaźnik jest cały czas włączony:


PROCEDURA
* Idź do myjni dzień wcześniej i umyj podwozie wcześniej, aby zachować czystość.
* Możesz kupić pompę próżniową za 90 $, ale nie zajmuję się HVAC zawodowo. Za te same pieniądze uzyskałem dobrą obsługę w lokalnym warsztacie:
* Użyłem warsztatu „Brake Plus”. Mówią, że „odzyskiwanie” próżni różni się od „próżni” (przed naładowaniem R134a). W każdym razie, cena przez Brake Plus:
* 75 $ za odzyskanie R134a (odzyskali 2,0 funta R134a z mojego systemu)
* Poszedłem do domu i wymieniłem kompresor klimatyzacji
* Wróciłem, aby poddać system próżni (30-45 minut próżni), a następnie dodano R134a. Koszt = 30 $ za to.
1. Przód samochodu na rampach drewnianych, włącz Park. Teraz obróć koła całkowicie w prawo.
2. Zdejmij pasek. Mam silnik J35A6 (napinacz mechaniczny). Jeśli masz silnik J35A7, zobacz wątek paska rozrządu, aby uzyskać informacje o napinaczu hydraulicznym. W każdym razie, umieść narzędzie tak, jak pokazano, zostaw trochę miejsca, aby się odbiło, ponieważ po wyjęciu paska narzędzie przesunie się do przodu, uderzając w węże.
* GÓRNE koło pasowe to miejsce, w którym umieszczasz nasadkę 14 mm/narzędzie do paska.
UWAGA DOTYCZĄCA INSTALACJI: Zrób schemat prowadzenia paska do ponownej instalacji. Wskazówka: owiń pasek wokół wszystkich kół pasowych i zrób koło pasowe napinacza na końcu. Upewnij się, że pasek pasuje do WSZYSTKICH rowków podczas ponownego montażu. Niezastosowanie się do tego może spowodować ześlizgnięcie się paska i zaplątanie się wewnątrz komory TB, niszcząc silnik (zobacz forum dla tego wątku).

3. Zdejmij osłonę przeciwbryzgową. Spędziłem blisko 45 minut walcząc ze wszystkimi tymi głupimi plastikowymi klipsami. W moim BMW osłona przeciwbryzgowa wychodzi w 5 minut (śruby Phillips). Te klipsy Hondy są po prostu głupim projektem!
Zwróć uwagę, że Honda używa 2 różnych typów klipsów (małych i dużych) dla tego obszaru.

4. Teraz obszar prawego błotnika to kolejny głupi projekt. Śruba 10 mm zatarła się, podczas wyjmowania zakładka nakrętki (część wkładki) oderwała się od plastikowej wkładki! Zatem śruba jest połączona z uszkodzoną metalową zakładką. Spędziłem 1 godzinę walcząc z tą śrubą. Potem się poddałem i pociągnąłem ją do góry. Następnie podczas instalacji opaski zaciskowe rozwiązały problemy LOL!
- Złóż plastikową wkładkę, aby stworzyć miejsce do dostarczenia dziecka!

5. Odłącz zarówno przewody ssawne, jak i wylotowe (śruba 10 mm i nakrętka 10 mm). Natychmiast zakryj je workami Ziploc i gumkami, aby nie dopuścić do wilgoci.
UWAGA: Użyj nowych uszczelek typu O-ring dostarczonych z kompresorem.
6. Kompresor jest zamontowany za pomocą czterech (4) śrub 12 mm. Noś rękawice i idź powoli, upewnij się, że nasadka dobrze chwyta górne śruby. NIE uszkadzaj łba śruby.
* Kompresor jest wyjmowany przez nadkole.
* UWAGA: odłącz okablowanie w pobliżu wentylatora chłodnicy. Spójrz na okablowanie nowej części, zobaczysz zakładkę, ściśnij zakładkę, a następnie użyj małego płaskiego śrubokręta, aby rozdzielić 2 złącza. Zwróć uwagę, że podczas instalacji złącze musi być dopasowane do metalowej zakładki na osłonie wentylatora chłodnicy, aby nie dostało się do łopatek wentylatora! W każdym razie, obserwuj swoją fabryczną konfigurację przed ich rozłączeniem. Przepraszam, brak zdjęcia dla tej części, ale ktoś może je później zamieścić.

