Honda Odyssey Forum banner
21 - 40 of 74 Posts
Ik lees elke post en zie niet waar hij de oorzaak van zijn lawaai heeft gevonden. En ik krijg de indruk dat problemen als deze vaak voorkomen bij de starter van die thread, wellicht in verband met een enigszins ongeduldige aanpak van het werk.
 
In het proces van het overbrengen van witte markeringen die ik in de originele riem had, heb ik ze naast elkaar vastgeklemd zodat ze er niet af zouden glijden, daar was ik heel voorzichtig mee, ik heb beide riemlengtes tijdens het proces vergeleken, het was hetzelfde, niet langer nadat ik de aisin mitsuboshi riem had geĂŻnstalleerd, ik heb verschillende (10 keer of meer) de timingmarkeringen gecontroleerd, het was perfect, toen heb ik het dichtgedaan. Bij de tweede inspectie toen ik een knarsend geluid besefte, opende ik de afdekking, de kant van de geleiderol was erg strak, speling komt alleen voor tussen twee nokkenastandwielen waar de waterpomp zit, andere plaatsen lijken in orde te zijn wat betreft de strakheid, HT-as leek mij een beetje overdreven, maar de timingmarkeringen waren perfect, als er rek in de riem zat, had de timingmarkering iets af kunnen wijken, maar dat is niet zo.
Kortom, hopelijk als ze 300K bereikt, als ik de distributieriem weer moet vervangen, zoals voorgesteld, zou ik de oem-riem en de HT-spanner vervangen, ik zou de waterpomp en de poelies niet aanraken, dat zou het geluid moeten verhelpen
Ik heb je originele bericht en dit (hierboven) verschillende keren opnieuw gelezen om er zeker van te zijn dat ik begrijp wat je hebt gedaan. Dus..
Heeft u de Aisin waterpomp en distributieriem vervangen door een Honda waterpomp & distributieriem van majestic honda nadat u het geluid ontdekte?
Hebben die twee onderdelen van Majestic Honda uw probleem met de speling van de riem en het geluid verholpen?
Het klonk alsof je de onderdelen bij Majestic had besteld, maar besloot er niets mee te doen.
Ik heb je links gevolgd en wat gelezen over een aantal dingen waar ze het over hadden. Uit mijn begrip van hun gesprek gaven ze de uitlijningskwestie de schuld van de Aisin waterpompbevestiging omdat deze geen afgeplatte baas heeft om de spannerpoelie te monteren. Ik kopieer en plak hier de quote zodat iedereen hem kan zien
"Ik ben weggebleven van de Aisin-kit omdat de spannerpoelie na verloop van tijd lawaai maakte, hoewel het dezelfde Koyo-poelie is. Ik geloof dat het probleem zit in de waterpomp die geen afgeplatte en afgeschraapte baas heeft om de spannerpoelie te monteren, waardoor deze iets verkeerd uitlijnt met de distributieriem. Er was een "warbling" geluid tijdens de Aisin-kit, na onlangs terug te zijn overgeschakeld naar de OEM-kit bij 305000 mijl, is dat geluid verdwenen. De schoep van de Aisin-waterpomp is om de een of andere reden ook niet vlak op de aandrijfas gemonteerd zoals de OEM (afbeelding inbegrepen). De Mitsuboshi-distributieriem hield het prima vol, de geleiderol heeft eigenlijk dezelfde Koyo-poelie als de spanner, alleen met een andere bevestiging die in het midden is geperst. De Aisin hydraulische spanner lekte ook niet na 4 jaar en 100k mijl gebruik."
Als je besloot niets te doen aan de speling van je distributieriem, dan zou ik me zorgen maken.
Dat deel van de voorste nokkenastandwiel naar de waterpomp en het achterste nokkenastandwiel moet zo strak zijn dat ik de waterpomp moest losmaken om het eerste tandwiel van de riem op de eerste groef van het achterste nokkenastandwiel te krijgen. Veel doe-het-zelvers die het voor de eerste keer doen, zouden het een halve tand terugzetten om het op het achterste nokkenastandwiel te passen en uiteindelijk een enorme installatiefout maken.
 
Voeg dit even toe. Kan het net zo goed allemaal in deze thread zetten. Kan voor sommigen nuttig zijn.

Vreemd genoeg had ik dit probleem niet dat ik kon zien/horen.

TSB; Piepje van het onderste TB-gebied; 2005 - 08 allemaal, sommige 2009

 
Even dit toevoegen. Kan het net zo goed allemaal in deze thread zetten. Kan voor sommigen nuttig zijn.

Vreemd genoeg had ik dit probleem niet dat ik kon zien/horen.

TSB; Piepje van het onderste TB-gebied; 2005 - 08 allemaal, sommige 2009

Er staat dat het alle 05-08 Odysseys beĂŻnvloedt, maar net als jij herinner ik me niet dat ik dit probleem ooit heb gehad, zowel voor als na het vervangen van mijn distributieriem.
 
owns 2006 Honda Odyssey EX
De kit die ik kreeg was van Aisin op Amazon. Ik weet dat de Mitsuboshi distributieriem niet OEM is. De Unitta (Gates) is de OEM-fabrikant. De waterpomp is Aisin en is de OEM voor ons modeljaar (ze zijn inmiddels overgestapt op Yamada). De lagers die ik kreeg waren Koyo, wat OEM is. Van de spanner weet ik het niet zeker. Mijn enige klacht bij het krijgen van de kit was over de waterpomp. Er zat siliconen onder de rubberen pakking en het zag er oud uit, was hard en maakte de pakking ongelijkmatig. Mijn onderzoek destijds wees uit dat er geen siliconen onder de pakking zouden moeten zitten, dus verwijderde ik de rubberen pakking en verwijderde voorzichtig alle siliconen, zette de rubberen pakking terug. Hij was nu gelijkmatig en ik installeerde hem zonder problemen in de auto. Het enige wat ik kan bedenken is dat er veel van deze kits zijn en dat ze misschien al een tijdje liggen. In eerste instantie had je geen problemen, maar na 2000 mijl ontwikkelden zich problemen. Aangezien de riem en spanner niet OEM zijn, zou ik daar beginnen. Je zou een OEM-spanner kunnen proberen zonder alles uit elkaar te hoeven halen. De spanner is misschien zwak geworden. Zo niet, dan denk ik dat de riem de schuldige zou zijn.
 
De kit die ik kreeg was van aisin op amazon. Ik weet dat de mitsuboshi distributieriem niet oem is. De Unitta (Gates) is de oem fabrikant. De waterpomp is aisin en is de oem voor ons modeljaar (ze zijn inmiddels overgestapt op yamada). De lagers die ik kreeg waren koyo, wat oem is. Van de spanner weet ik het niet zeker. Mijn enige klacht bij het krijgen van de kit was over de waterpomp. Er zat siliconen onder de rubberen pakking en het zag er oud uit, was hard en maakte de pakking ongelijkmatig. Mijn onderzoek destijds wees uit dat er geen siliconen onder de pakking zouden moeten zitten, dus verwijderde ik de rubberen pakking en verwijderde voorzichtig alle siliconen, deed de rubberen pakking terug. Het was nu gelijkmatig en ik installeerde het zonder problemen op de auto. Het enige wat ik kan bedenken is dat er veel van deze kits zijn en dat ze misschien al een tijdje liggen. Je had in eerste instantie geen problemen, maar ontwikkelde problemen na 2000 mijl. Omdat de riem en de spanner niet oem zijn, zou ik daar beginnen. Je zou een oem spanner kunnen proberen zonder alles uit elkaar te hoeven halen. De spanner is misschien zwak geworden. Zo niet, dan denk ik dat de riem de boosdoener zou zijn.
Nou, zijn echte probleem is niet het geluid, maar de speling tussen de voorste nokkenaspoelie en de achterste nokkenaspoelie (waterpompgebied zoals door hem beschreven). Speling betekent dat hij een of twee tanden kan overslaan, dan is het spel voorbij.
 
Mitsuboshi maakt momenteel geen OEM-riem van Honda, maar heeft dit in het verleden wel gedaan.
 
owns 2006 Honda Odyssey EX
Discussion starter · #28 ·
Als je besloten hebt om niets te doen aan de losheid van je distributieriem, dan zou ik me zorgen maken.
Dat deel van het voorste nokkenastandwiel naar de waterpomp en het achterste nokkenastandwiel moet zo strak zijn dat ik de waterpomp los moest maken om het eerste tandwiel van de riem op de eerste groef van het achterste nokkenastandwiel te krijgen. Veel doe-het-zelvers die het voor het eerst proberen, zouden het een halve tand terugzetten om het op het achterste nokkenastandwiel te plaatsen en uiteindelijk een enorme installatiefout begaan.
@celicool, ik heb de waterpomp en riem besteld bij Majestic Honda, terwijl ze onderweg zijn, heb ik meer onderzoek gedaan naar het probleem, toen besloot ik om geen oem-riem en waterpomp te installeren, omdat dit het aftappen van koelvloeistof en het resetten van HT vereist (waarvan ik hoorde dat als je het niet op de juiste manier indrukt, het later kan lekken, toen besloot ik om ze niet te gebruiken en terug te sturen voor terugbetaling. Ondertussen las ik de meeste feedback dat de Aisin-kit prima zou zijn.

Tijdens het verwijderen van de oem-riem, toen de timingmarkering was ingesteld, werd de timingmarkering met een witte marker overgebracht naar de oude riem, toen gebruikte ik een accuklemstang om HT in te drukken om de oude oem-riem te verwijderen, toen verwijderde ik hem zonder hem te snijden, aangezien het overbrengen van timingmarkeringen vereist dat de riem intact is, daarna raakte ik het nokkenastandwiel niet aan, omdat ik hoorde dat sommige mensen proberen een halve tand te draaien, zodat ze de nieuwe riem kunnen installeren, maar die tandwielen staan onder hoge spanning, ze kunnen terugspringen (ik las dat sommige mensen dat hebben ervaren, tijdens de installatie van de nieuwe riem heb ik de overgebrachte timingmarkeringen achter en voor de nokkenas uitgelijnd en vervolgens de nieuwe riem geleid over de geleiderol, krukas en vervolgens de spannerzijde, maar de krukastandwielzijde was strak om hem te plaatsen, wat ik deed was dat ik de geleiderolzijde los liet zodat ik de krukaszijde kon schuiven, toen heb ik de geleiderol op het koppel aangedraaid.
De interessante kant is dat wanneer ik de afdekking voor de tweede keer open, de timingmarkeringen precies kloppen, maar de waterpompszijde niet altijd los is, hij wordt meestal erg strak, in sommige posities wordt hij los... dat gedrag veroorzaakt, denk ik, geluid.
Kortom, ik leer ermee te leven, het is wat het is...
 
@celicool, Ik bestelde de waterpomp en riem bij Majestic Honda, terwijl ze onderweg zijn, deed ik meer onderzoek naar het probleem, toen besloot ik om de oem riem en waterpomp niet te installeren omdat het aftappen van koelvloeistof en het resetten van HT vereist (waarvan ik hoorde dat als je het niet op de juiste manier indrukt, het later kan lekken), toen besloot ik om ze niet te gebruiken en terug te sturen voor een terugbetaling. Ondertussen las ik de meeste feedback dat de aisin kit prima zou zijn.

Tijdens het verwijderen van de oem riem, toen de timingmarkering was ingesteld, werd de timingmarkering met een witte marker overgebracht naar de oude riem, toen gebruikte ik een accuklemstang om HT in te drukken om de oude oem riem te verwijderen, toen verwijderde ik hem zonder hem te knippen, aangezien het overbrengen van timingmarkeringen vereist dat de riem intact is, daarna raakte ik het nokkenastandwiel niet aan, aangezien ik hoorde dat sommige mensen proberen een halve tand te draaien zodat ze de nieuwe riem kunnen installeren, maar die tandwielen staan onder hoge spanning en kunnen terugspringen (ik las dat sommige mensen dat hebben ervaren), tijdens de installatie van de nieuwe riem heb ik de overgebrachte timingmarkeringen achter en voor de nokkenas uitgelijnd en vervolgens de nieuwe riem geleid over de geleiderrol, krukas en vervolgens de spannerzijde, maar de krukas tandwielzijde was strak om hem te plaatsen, wat ik deed was dat ik de geleiderrolzijde los liet zodat ik de krukaszijde kon schuiven en toen heb ik de geleiderrol op het koppel vastgedraaid.
De interessante kant is dat wanneer ik de cover voor de tweede keer open, de timingmarkeringen precies kloppen, maar de waterpomzijde niet altijd los is, hij wordt meestal erg strak, in sommige posities wordt hij los.. dat gedrag veroorzaakt naar mijn mening geluid.
Kortom, ik leer ermee te leven, het is wat het is..
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen! Dat heeft de zaken echt opgehelderd.

Hoeveel markeringen heb je overgebracht naar de nieuwe riem?
Ik weet dat je minstens 2 markeringen moet overbrengen van de voorste nokkenas en de achterste nokkenas. Had je een 3e markering?

Jouw manier van het plaatsen van de distributieriem is enigszins onconventioneel, maar ik begrijp waarom - je wilde niet te maken hebben met de halve tand situatie bij de achterste nokkenaspoelie. In plaats daarvan wilde je ermee omgaan bij de geleiderrol. Dat is prima zolang je de 3e markering als referentie hebt (idealiter de 1e tand/onderkant) van de krukas.

Hoewel ik het markeren van de distributieriem onderschrijf, is het niet mijn voorkeur. Ik markeer de distributieriem niet en begin altijd in het midden van de krukas en ga tegen de klok in. Zolang ik de riemspanning strak houd, zal de eerste tand die in de groef van de voorste nokkenaspoelie valt, de spanning vasthouden. Alles zou prima moeten zijn totdat ik bij de achterste nokkenaspoelie kom (hier deed de halve tand situatie zich voor en moest ik de waterpomp losmaken om de halve tand op de achterste nokkenaspoelie te krijgen). Iemand met sterke handen zoals SMA lijkt het halve tand probleem niet te hebben, maar dat is voor mij niet het geval geweest. Ik heb het twee keer gedaan en ben het twee keer tegengekomen.

Ik weet niet of normale werking van de distributieriem soms een losheid zal hebben zoals je beschreef, maar het maakt me wel zorgen dat het niet normaal is.
 
Discussion starter · #30 · (Edited)
Hoeveel markeringen heeft u overgezet naar de nieuwe riem?
Ik weet dat u minstens 2 markeringen van de voorste nokkenas en de achterste nokkenas moet overzetten. Had u een 3e markering?
Ik heb twee markeringen overgezet en de letters R en F, respectievelijk achter en voor, en streepjes die de markering van de nokkenastandwielen uitlijnden, en die vervolgens overgezet op de nieuwe riem, ik heb er geen 3e op de krukas gemarkeerd.

Op uw manier maakt u uw routing op conventionele wijze, maar de waterpompbouten los te laten zodat u hem kunt bewegen om de distributieriem op het achterste nokkenastandwiel te installeren, is nieuw voor mij, ik dacht dat u toegangsproblemen zou hebben tot die WP-bouten zodra de riem is gelegd en geĂŻnstalleerd, bovendien, aangezien u met een aluminium carrosserie te maken heeft, als u de waterpompbouten loslaat en ze dan onder spanning vastdraait, kan dit ertoe leiden dat sommige boutdraden worden gestript, aangezien u met een zachte aluminium carrosserie te maken heeft.
 
Ik heb twee markeringen overgebracht en de letters R en F, respectievelijk achter en voor, en lijnmarkeringen geplaatst die de markering van de nokkenastandwielen uitlijnden, en die vervolgens overgebracht naar de nieuwe riem, ik heb de derde markering op de krukas niet gemarkeerd.

Op jouw manier doe je je routing op conventionele wijze, maar door de bouten van de waterpomp los te laten, zodat je hem kunt bewegen om de distributieriem op het achterste nokkenastandwiel te installeren, is nieuw voor mij, ik dacht dat je toegangsproblemen zou hebben tot die WP-bouten zodra de riem is gelegd en geĂŻnstalleerd, bovendien, aangezien je met een aluminium carrosserie te maken hebt, als je de waterpompbouten loslaat, dan kan het onder spanning vastdraaien van sommige boutdraden beschadigd raken, aangezien je met een zachte aluminium carrosserie te maken hebt.
Het klinkt er meer naar dat de riem het probleem is. De riem is misschien iets langer geweest dan de oem-riem, maar goed genoeg om in het begin geen problemen te veroorzaken. Dan kan hij na 2000 mijl een beetje uitgerekt zijn en de problemen veroorzaakt hebben die je hebt. Ik heb net een video bekeken over de kwaliteit van sommige aisin-kits. Zeer interessant. Misschien kun je contact met hen opnemen of rock auto voor hulp.

 
Aan OP,

Ik denk dat de installatie van uw distributieriemset perfect is. U hebt alles goed gedaan. Ik betwijfel ten zeerste dat die riemen zo ver uitrekken dat ze defect raken. Ze zijn niet zo gebouwd. Ze zullen scheuren en falen, maar niet uitrekken. De boosdoener lijkt de Aisin-kit zelf te zijn, die een Honda TSB-onderdeel mist - een shim - die vereist is voor die jaren. Dus als die kit het niet had, zal het geluid waarschijnlijk optreden, wat in uw geval het geval was.

Ik denk dat dit uw probleem is....Snel vooruit naar de 3 minuten markering...

Die Honda TSB wordt hier vermeld...2006 Honda Odyssey Technical Service Bulletins

Wat hiernaar linkt....http://www.urvi.net/forumfiles/SB/A08-045.PDF
 
+1 voor het kwetterende geluid op mijn Aisin TB-kit…

dacht dat het de multiriemspanner was, maar het lijkt er meer op dat het probleem bij de aisin-distributieriem ligt
 
+1 voor het zingende geluid op mijn Aisin TB-kit…
dacht dat het de multiriemspanner was, maar het lijkt er meer op dat het probleem bij de aisin-distributieriem ligt
Als je de riem verwijdert en de motor laat draaien, zou het zingende geluid van de waterpomp komen. Als het de multiriemspanner is, maakt deze geen deel uit van een kit. Heb eerder een zingend geluid gehad van zelfs Toyota OEM-onderdelen, die zijn vervangen door Aisin-onderdelen in al onze Toyota- en Honda-voertuigen. Tot nu toe geen problemen.
 
Discussion starter · #35 · (Edited)
Honda TSB is voor de looprol, maar toen ik de tweede inspectie had, keek ik naar de voorkant van de distributiekettingkast om te zien of er schuurplekken op zaten, evenals de onderste distributiekettingkast. Ook zou de zijkant van de distributieriem versleten moeten zijn door wrijving, maar dat was er niet. Dat betekent dat de riem de behuizing niet raakt of verkeerd uitgelijnd is.

Over het verwijderen van de multiriem en het zoeken naar geluid: Ik heb onlangs de multiriemspanner en de originele multiriem vervangen, maar het geluid is er nog steeds. Het komt zeker uit het distributieriemgedeelte (WP voor specifiek).
 
Ik heb twee markeringen overgebracht en de letters R en F, respectievelijk achter en voor, en lijnmarkeringen aangebracht die de markering van de nokkenastandwielen uitlijnden, en die vervolgens overgebracht naar de nieuwe riem. Ik heb de 3e markering op de krukas niet gemarkeerd.

Op jouw manier doe je je routing op conventionele wijze, maar het losmaken van de waterpompbouten zodat je hem kunt bewegen om de distributieriem op het achterste nokkenastandwiel te installeren, is nieuw voor mij. Ik dacht dat je toegangsproblemen zou hebben tot die WP-bouten zodra de riem is gelegd en geĂŻnstalleerd, en bovendien, aangezien je met een aluminium behuizing te maken hebt, als je de waterpompbouten losmaakt en ze dan onder spanning vastdraait, kan dit enkele boutdraden beschadigen, aangezien je met een zachte aluminium behuizing te maken hebt.
Ik geloof dat om je markering effectief te laten zijn, je een 3-punts referentiesysteem moet gebruiken. Anders, hoe weet je of je het juiste aantal tanden tussen de voorste nokkenaspulley en de krukas hebt? Het is vooral belangrijk in jouw scenario omdat je ervoor koos om de riem bij de idler naar binnen te bewegen.

De conventionele manier om de distributieriem te leggen is tegen de klok in, beginnend bij de krukas (waar de riem is vergrendeld) en alle speling wordt langs de idler, de voorste nokkenaspulley, de waterpomp, de achterste nokkenaspulley bewogen, dan wordt de speling uitgerekt door het spanlager en op zijn plaats gehouden door de hydraulische spanner.

Geen probleem met het losmaken van de waterpompbouten tijdens het leggen van de distributieriem, en ik kan elke bout bereiken. De waterpomp heeft gewoon wat bewegingsruimte nodig om de halve tand op de achterste nokkenaspulley te krijgen. Het was een stressvrije procedure. Ik heb deze truc geleerd van dit forum, maar kan me niet herinneren wie het als eerste noemde. In tegenstelling tot sommige verhalen die je op dit forum hoort, is het niet gemakkelijk voor de achterste nokkenas om naar voren te springen. Ze moeten overmatige kracht hebben uitgeoefend om hem naar voren te laten springen. Bovendien laat ik altijd de bougies erin zodat de dingen niet gemakkelijk uit zichzelf bewegen.

Hoewel het lijkt alsof je installatie correct was. Je beschrijving van de losheid van de riem die ervoor zorgt dat de waterpomp wegglijdt, doet me geloven dat er iets ernstig mis is met je distributieriemwerking.
 
Ik heb deze foto gevonden die iemand een tijdje geleden op dit forum heeft geplaatst. Ik herinner me de naam van de auteur niet, maar het is handig als je je distributieriem markeert.
 
Discussion starter · #38 ·
@celicool, bedankt voor het delen van de informatie, ik vond de afbeelding die je stuurde tijdens het onderzoek naar geruis, ik telde het aantal tandwielen op de verwijderde riem (origineel), het waren er 64, dat betekent dat ik ze correct heb gemarkeerd en overgezet naar de aisin-riem (die zich tussen de achterste en voorste nokkenas bevindt). Mijn probleem met de krukas was waar ik de buitenste rand onderaan als referentie moest nemen, daarom heb ik deze niet gemarkeerd, bovendien: als mijn aantal tandwielen tussen de voorste nokkenas en de krukas één tand langer zou zijn, zou dit dan een krukassensorfout veroorzaken? Tot nu toe is er geen fout opgetreden, ook heb ik een installatiefout gemaakt, waarom hebben de anderen hetzelfde geluidsprobleem? Doen zij het ook verkeerd? Ik denk het niet, ik geloof dat de kit een probleem heeft, het is niet zo origineel als OEM, maar wel betrouwbaar.
 
Discussion starter · #39 ·
UPDATE over het gekraak is verdwenen toen ik overstapte op de OEM-riem en waterpomp, het was geen installatiefout of iets anders.
Vandaag heb ik de Aisin-riem en waterpomp vervangen door OEM, van de dealer gehaald, het geluid stoorde me en werd luider, gezien de waanzinnige prijzen van auto's tegenwoordig, wilde ik het risico niet lopen om de auto te slopen als de distributieriem springt of er iets misgaat met de timing componenten.
Ik denk dat de moraal van dit verhaal is dat alles wat cruciaal is voor de werking van de motor (timing componenten, sensoren etc.) altijd voor OEM gaat, je zult een keer huilen om de prijs, maar je zult de klus een keer klaren en klaar zijn.
Ik hoop dat dit iemand helpt.
 
Ter informatie,

Voor iedereen die dit leest en geïntrigeerd is door de distributieriem. De bovenkant van de riem tussen de achterste nokkenas en de voorste nokkenas komt tussen de tanden van de riem uit. Tel dus 64 tanden tussen het achterste nokkenasmerk en het voorste nokkenasmerk. De rechterkant van de riem tussen de voorste nokkenas en de krukas komt aan de bovenkant tussen de tanden uit, maar op de tand aan de onderkant. Dus aan de rechterkant, tel 68 tanden inclusief de onderste tand. De onderste riemtand moet recht naar beneden uitgelijnd zijn op 6 uur en direct tegenover de spiebaan, die verticaal omhoog moet staan ​​op 12 uur en naar het oliepompmerk wijzen.

Toen ik mijn eerste distributieriem deed, was ik genoodzaakt de oude riem door te knippen en gewoon nieuwe markeringen op de nieuwe riem te zetten. Ik markeerde twee tanden voor de achterste nokkenas, die weer tussen de tanden uitlijnt. Ik markeerde twee tanden voor de voorste nokkenas, die ook tussen de tanden uitlijnt. Ik markeerde één tand voor de krukas. Ik hoop dat het iemand helpt.

P.S. Mijn Rockauto Aisin-kit maakt geen slechte geluiden.
 
21 - 40 of 74 Posts