Honda Odyssey Forum banner
1 - 20 of 26 Posts

Sandin

· Registered
Joined
·
6 Posts
Discussion starter · #1 ·
Potrzebuję pomocy i jestem sfrustrowany kontrolką silnika w moim Hondzie Odyssey z 2008 roku, która teraz zapala się co kilka miesięcy. W ciągu ostatnich 3 lat wymieniłem świece zapłonowe/cewki w moim Hondzie Odyssey co najmniej 5 razy i myślę, że może czas oddać go do serwisu. Spędziłem dużo czasu próbując dowiedzieć się, jaka jest przyczyna tego problemu i nie mogę jej zlokalizować. Robię trochę przy samochodach, ale nic poważnego, jak wymiana paska rozrządu, remont silnika itp. Wydaje się, że tylne 3 świece zapłonowe i cewki psują się w ciągu ostatnich 4-5 miesięcy. Wydawały się oleiste i brudne.

Nie wiem, czy ktoś inny miał już ten problem, ale chciałbym spróbować jeszcze raz naprawić ten problem, zanim w przyszły weekend oddam samochód do mechanika. Potrzebuję tego samochodu jeszcze na 3-4 lata i mam na nim przejechane około 168 000 mil.

Obecnie kontrolka silnika jest włączona, a zarówno cewki, jak i świece zapłonowe zostały wymienione zaledwie kilka miesięcy temu. Wymieniam olej co 3000 mil zalecanym olejem 5W-20 i wymieniłem olej w zeszłym tygodniu. Użyłem kilka razy w tym roku środka do czyszczenia wtryskiwaczy paliwa STP. Ostatnim razem van miał problemy z biegiem jałowym/szarpaniem, zanim wkrótce potem zapaliła się kontrolka silnika. Tym razem po prostu nagle się zapaliła.

Dzięki!
 
Konieczne jest tutaj określenie poziomu wykończenia.
Jeśli masz EXL lub Touring, prawdopodobnie doświadczasz negatywnej strony technologii Honda VCM (stąd tylne cylindry ulegają zabrudzeniu).

Przewiń w górę do strony głównej tej generacji i przeczytaj o tych tłumikach VCM. Zasadniczo będziesz chciał wyłączyć VCM za pomocą jednego z tych tłumików ($100), a następnie poczekać i pomodlić się, aby problem ustąpił w ciągu kilku miesięcy. W przeciwnym razie potrzebny będzie remont pierścieni.
 
I jakiej marki cewki/świece? Nieoryginalne mogą powodować problemy.
Kiedy miałem problemy z nierówną pracą na biegu jałowym z losowym kodem wypadania zapłonu, zrobiłem 'test kropli', aby znaleźć cewkę, która nie działała. Wymieniłem tę jedną cewkę na Hitachi. Problem rozwiązany
 
Discussion starter · #4 ·
Konieczne jest tutaj określenie poziomu wykończenia.
Jeśli masz EXL lub Touring, prawdopodobnie doświadczasz negatywnej strony technologii Honda VCM (stąd tylne cylindry się zanieczyszczają).

Przewiń do góry do strony głównej tej generacji i przeczytaj o tych tłumikach VCM. Zasadniczo będziesz chciał wyłączyć VCM za pomocą jednego z tych tłumików (100 USD), a następnie poczekać i pomodlić się, aby problem ustąpił w ciągu kilku miesięcy. W przeciwnym razie będziesz potrzebować wymiany pierścieni.
Spróbuję tego, dziękuję. Chciałem powiedzieć, że mam 2007 Honda Odyssey EXL
 
Wygląda na to, że tylne 3 świece zapłonowe i cewki zapłonowe psują się w ciągu ostatnich 4-5 miesięcy. Wyglądały na zaolejone i brudne.
Cóż, to może być twój problem, cieknące uszczelki studzienek świec zapłonowych.
Jeśli cewki zapłonowe są pokryte olejem, gdy je wyjmujesz, twoje uszczelki przeciekają.
 
Upewnij się, że nie kupujesz podrobionych świec zapłonowych NGK. Powszechnie sprzedawane na Amazon.
 
Jeśli ten problem występuje co kilka miesięcy, to masz problem sporadyczny. Zakładam, że Twój van w większości działa dobrze.

Jeśli świece wyglądają dobrze po ich wyjęciu, a van działa dobrze, zignoruj kody i jedź dalej.

Cokolwiek masz, w końcu się pogorszy i problem będzie można rozwiązać. Jak na razie, jak ktoś ma naprawić vana, jeśli nie ma problemu, kiedy go przywieziesz?

Jakie kody są ustawiane?
 
Przez wiele lat często otrzymywaliśmy te kody P030X na wszystkich sześciu cylindrach. Kasowaliśmy kod za pomocą naszego skanera OBD II i te kody wracały co jakiś czas, zwłaszcza gdy pogoda stawała się chłodniejsza. Myślę (nie jestem w 100% pewien), że to, co ostatecznie rozwiązało dla nas problem, polegało na tym, że otrzymywaliśmy kody do wymiany przedniego zestawu, a następnie rok później do wymiany tylnego zestawu czujników O2. Po wymianie wszystkich tych czujników kody P030X już się nie pojawiają. Jednak teraz otrzymujemy P0420 do wymiany katalizatora :-(. Mieliśmy tuner VCM na 8 miesięcy przed czujnikami O2 i to nie pomogło. Chociaż pomoże to w przypadku mocowań silnika i innych problemów, niestety za późno dla pierwszego wymienionego przez nas zestawu mocowań silnika. Czy istnieje jakikolwiek związek między wydechem a kodem P030X?

Nawiasem mówiąc, w styczniu 2015 roku (58 tys. mil temu) wymieniliśmy jedną cewkę (cewka zapłonowa Intermotor Coil on Plug Coil z Advance Auto) i nadal działa dobrze.

Mieliśmy bardzo dobre szczęście z częściami innych firm z Advance Auto, których nasz mechanik zdecydowanie odradza kupowanie. Innym jest regenerowany rozrusznik Carquest, który działa dobrze po ponad 5 latach. Chociaż w przypadku niektórych części, takich jak mocowania silnika, oś CV itp., zawsze staralibyśmy się uzyskać OEM, chyba że nie możemy tego uzasadnić.
 
Być może olej powoduje ślady węgla wewnątrz osłon cewek zapłonowych, co prowadzi do wypadania zapłonów? Jeśli występuje z tyłu, a przeniesiesz cewki do przodu, czy problem podąża za cewkami, czy pozostaje z tyłu? Może warto spróbować wymienić uszczelkę pokrywy zaworów i uszczelki rur świec zapłonowych, w każdym razie na tylnej pokrywie zaworów. Następnie dobrze wyczyść osłony cewek, upewnij się, że używasz smaru dielektrycznego, i złóż wszystko z powrotem i zobacz, jak to działa.

Biorąc pod uwagę rozpowszechnienie podróbek NGK (a także Denso, jeśli to, co czytałem, jest poprawne), unikałbym kupowania na Amazon - trzymaj się Rockauto lub głównego sklepu z częściami samochodowymi.
 
To brzmi dla mnie jak klasyczne zabrudzenie świec zapłonowych spowodowane przez VCM. Jeśli wymienisz świece i problem zniknie na 3-5 miesięcy, a następnie powróci znowu z brudnymi świecami, to krzyczy o zabrudzeniu olejem spowodowanym przez VCM. Musisz wyłączyć VCM (tryb ECO), który wyłącza 3 tylne cylindry w celu oszczędności paliwa. Zainstalowałbym VCMTunerII, ponownie wymienił świece (używaj tylko NGK od renomowanego, autoryzowanego sprzedawcy - nie Amazon ani eBay) i mam nadzieję, że uniknąłeś konieczności ponownego pierścieniowania tłoków.

Przy twoim przebiegu wymieniłbym również wszystkie cztery O2. To może być przyczyną twojej sporadycznej szorstkości. Po wymianie moich przy 170 000 km jeździł jak zupełnie nowy samochód. Nie trwają wiecznie. Upewnij się, że używasz czujników NTK, które są OEM.

Jak wspomniano, jeśli masz olej na cewkach po ich wyjęciu, to problem z uszczelką pokrywy zaworów/świecy zapłonowej i powinieneś wymienić uszczelkę pokrywy zaworów. Przy twoim przebiegu powinieneś również wyregulować zawory, jeśli nie zostało to jeszcze zrobione.
 
Potrzebuję pomocy i jestem sfrustrowany kontrolką silnika mojego Hondy Odyssey z 2008 roku, która teraz zapala się co kilka miesięcy. W ciągu ostatnich 3 lat wymieniłem świece zapłonowe/cewki zapłonowe w moim Hondzie Odyssey co najmniej 5 razy i myślę, że może czas go oddać do warsztatu. Spędziłem dużo czasu próbując dowiedzieć się, jaka jest przyczyna tego problemu i nie mogę jej zlokalizować. Robię trochę przy swoich samochodach, ale nic poważnego, jak wymiana paska rozrządu, remont silnika itp. Wydaje się, że tylne 3 świece zapłonowe i cewki psują się w ciągu ostatnich 4-5 miesięcy. Wydawały się tłuste i brudne.

Nie wiem, czy ktoś inny miał już ten problem, ale chciałbym jeszcze raz spróbować rozwiązać ten problem, zanim w przyszły weekend oddam samochód do mechanika. Potrzebuję tego samochodu jeszcze na 3-4 lata i mam na nim około 168 000 mil.

Obecnie świeci się kontrolka silnika, a zarówno cewki, jak i świece zapłonowe zostały wymienione zaledwie kilka miesięcy temu. Wymieniam olej co 3000 mil zalecanym olejem 5W-20 i wymieniłem olej w zeszłym tygodniu. Kilka razy w tym roku użyłem środka do czyszczenia wtryskiwaczy paliwa STP. Ostatnim razem van miał problemy z biegiem jałowym/nierówną pracą, zanim wkrótce potem zapaliła się kontrolka silnika. Tym razem po prostu nagle się zapaliła.

Dzięki!
Miałem podobny problem i został on rozwiązany przez regulację zaworów.
Mam nadzieję, że to pomoże.
 
To brzmi dla mnie jak klasyczne zabrudzenie świec zapłonowych wywołane przez VCM. Jeśli wymienisz świece i problem zniknie na 3-5 miesięcy, a następnie powróci z brudnymi świecami, to krzyczy o zabrudzeniu olejem spowodowanym przez VCM. Musisz wyłączyć VCM (tryb ECO), który wyłącza 3 tylne cylindry w celu oszczędności paliwa. Zainstalowałbym VCMTunerII, ponownie wymienił świece (używaj tylko NGK od renomowanego, autoryzowanego sprzedawcy - nie Amazon ani eBay) i mam nadzieję, że uniknąłeś konieczności ponownego pierścieniowania tłoków.

Przy twoim przebiegu wymieniłbym również wszystkie cztery czujniki O2. To może być przyczyną twojej sporadycznej nierówności. Po wymianie moich przy 170 000 km jeździł jak zupełnie nowy samochód. Nie trwają wiecznie. Upewnij się, że używasz czujników NTK, które są OEM.

Jak wspomniano, jeśli masz olej na cewkach, gdy je wyjmujesz, to problem z uszczelnieniem pokrywy zaworów/świecy zapłonowej i powinieneś wymienić uszczelkę pokrywy zaworów. Przy twoim przebiegu powinieneś również wyregulować zawory, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Tryb "Eco" w moim 2016 roku jest niezależny od trybu dezaktywacji cylindrów. Kontrolka Eco nie jest połączona z trybem dezaktywacji cylindrów.

Kontrolka trybu Eco zapala się, gdy zużycie paliwa wynosi około 25 mpg lub więcej. Widzę, jak dezaktywacja cylindrów włącza się na moim wskaźniku podciśnienia (podciśnienie spada w dół). Tryb dezaktywacji cylindrów może być aktywny lub nie, gdy zużycie paliwa przekracza 30 mpg. Kontrolka trybu Eco jest zawsze włączona powyżej 25 mpg, niezależnie od tego, czy silnik pracuje na wszystkich sześciu cylindrach, czy gdy dezaktywacja cylindrów jest aktywna.

Może to nie dotyczyć wcześniejszych modeli Odysseys. Dezaktywacja cylindrów w moim 2016 roku jest bardzo płynna, "bezproblemowa", a jej aktywacji nie można wyczuć ani poczuć podczas jazdy. Mój sąsiad ma 2014 z prawie 100 000 km, z dezaktywacją cylindrów, i jego również jest "bezproblemowa". Nie miał żadnych problemów z fabrycznym ustawieniem dezaktywacji cylindrów. Nie wiedział o muzzlerach, dopóki nie rozmawiałem z nim o tym problemie.
 
W Gen 3 tryb "ECO" wskazuje tylko na wstrzymanie cylindra. Ponieważ jest to forum gen 3, a jego post dotyczył vana gen 3, nie wchodziłem w niuanse nowszych modeli.
 
W Gen 3 tryb "ECO" wskazuje tylko na pauzę cylindra. Ponieważ jest to forum gen 3, a jego post dotyczył vana gen 3, nie wchodziłem w niuanse nowszych modeli.
Dobrze. Wiemy już, że kontrolka Eco opowiada inną historię w różnych generacjach Odysei. Następne pytanie brzmi: czy naprawdę istnieje jakikolwiek powód, aby "Muzzler" nowsze Odyseje, w których dezaktywacja cylindrów jest niezauważalna, gdy się aktywuje? Podobno Honda naprawiła już problem z trwałością cylindrów w tych nowszych Odysejach, prawda?
 
Dobrze. Wiemy już, że kontrolka Eco opowiada inną historię w różnych generacjach Odysei. Następne pytanie brzmi - czy naprawdę jest jakiś powód, aby "Muzzler" nowsze Odyseje, w których dezaktywacja cylindrów jest niezauważalna, gdy się aktywuje? Podobno Honda naprawiła już problem z trwałością cylindrów w tych nowszych Odysejach, prawda?
Moja przerwa w cylindrach w 08 Touring zawsze była niezauważalna - nadal jest, chociaż jestem "muzzled" od 135 tys. i teraz używam VCMTunerII, który całkowicie zapobiega aktywacji VCM. Problemy nie zostały naprawione. Cały system jest wadliwy i bez względu na to, co zrobią, ostatecznie spowoduje problemy. GM ma ten sam problem ze swoimi silnikami DoD z AFM. W tym silniku uszkadza to popychacze, co wymaga usunięcia głowicy cylindrów, aby wyjąć popychacze z bloku. Często oznacza to nowy silnik. To po prostu zły pomysł.

Cały czas pojawiają się tu raporty z samochodów dostawczych 4. generacji z zanieczyszczeniami węglowymi powodującymi wypadanie zapłonów. Zastosowałbym "Muzzle" w każdym silniku, który ma ten głupi system.
 
Tryb "Eco" w moim 2016 roku jest niezależny od trybu dezaktywacji cylindrów. Kontrolka Eco nie jest połączona z trybem dezaktywacji cylindrów.

Kontrolka trybu Eco zapala się, gdy przebieg wynosi około 25 mpg lub więcej. Widzę, jak dezaktywacja cylindrów włącza się na moim wskaźniku podciśnienia (podciśnienie spada w dół). Tryb dezaktywacji cylindrów może być aktywny lub nie, gdy przebieg przekracza 30 mpg. Kontrolka trybu Eco jest zawsze włączona powyżej 25 mpg, niezależnie od tego, czy silnik pracuje na wszystkich sześciu cylindrach, czy gdy aktywna jest dezaktywacja cylindrów.

Może to nie dotyczyć wcześniejszych modeli Odysseys. Dezaktywacja cylindrów w moim 2016 roku jest bardzo płynna, "bezproblemowa", a jej aktywacji nie można wyczuć ani poczuć podczas jazdy. Mój sąsiad ma 2014 z prawie 100 000 km, z dezaktywacją cylindrów, a jego również jest "bezproblemowa". Nie miał żadnych problemów z fabryczną konfiguracją dezaktywacji cylindrów. Nie wiedział o muzzlerach, dopóki nie porozmawiałem z nim o tym problemie.
Kontrolka ECO nie jest jedynie wskaźnikiem oszczędności paliwa w Odyssey 4. generacji - byłoby miło, gdyby było to takie proste, ale po prostu tak nie jest.

Mój van ma wyłączony VCM za pomocą kontrolera S-VCM i nadal mogę osiągnąć ponad 25 mpg, zwłaszcza jako wartość chwilową. Wrzucenie vana na luz na zjeździe i toczenie się powinno dać niewiarygodnie wysoką wartość mpg, która może trwać przez dobrą liczbę sekund, ale nie powoduje to zaświecenia się wskaźnika ECO w moim vanie (tak, próbowałem - mój Scangauge zgłasza chwilową wartość zużycia paliwa 0,0 l/100 km). Ale kiedy odłączam przewód zasilający kontrolera S-VCM, kontrolka ECO się zapala. Zatem niezależnie od tego, jak zdecydujesz się interpretować to, co mówi ci wskaźnik podciśnienia, VCM i kontrolka ECO są ze sobą jakoś powiązane. Nie będę udawał, że znam wszystkie kryteria, których Honda używa, aby kontrolka ECO się zaświeciła, ponieważ nie znam. Ale od kiedy mam zainstalowany i aktywny nasz kontroler S-VCM (już 18 miesięcy), kontrolka ECO nigdy nie zaświeciła się w żadnych warunkach jazdy. Ani razu.

Dobrze. Wiemy już, że kontrolka Eco opowiada inną historię w różnych generacjach Odysseys. Następne pytanie brzmi - czy naprawdę jest jakiś powód, aby "Muzzlerować" nowsze Odysseys, w których dezaktywacja cylindrów jest niezauważalna, gdy się aktywuje? Podobno Honda naprawiła już problem z trwałością cylindrów w tych nowszych Odysseys, prawda?
Może to być niebezpieczne założenie. Cieszę się, że ty i twój sąsiad macie dobre doświadczenia z VCM2 w swoich modelach 2016 i 2014. Ale jest więcej niż kilka osób tutaj na Odyclub z modelami Odyssey z 2014 r. i nowszymi, którzy nie podzielili tego szczęścia i musieli przebudować silniki (koszt, który został podzielony przez Hondę, a nie w pełni pokryty).

Istnieje powód, by wierzyć, że Odyssey 5. generacji z VCM3 mają dużą szansę na uniknięcie problemów z VCM - doświadczenia tam są generalnie bardzo dobre, a Honda wydaje się, że wiele się nauczyła. Ale my, ludzie z 4. generacji, nie należymy do tej grupy, nawet w późniejszych latach modelowych. Jak powiedział @John Clark, VCM2 to wadliwy system.
 
Kontrolka ECO to nie tylko wskaźnik oszczędności paliwa w Odyssey 4. generacji - byłoby miło, gdyby było to takie proste, ale po prostu tak nie jest.

Mój van ma wyłączony VCM za pomocą kontrolera S-VCM i nadal mogę osiągnąć ponad 25 mpg, zwłaszcza jako wartość chwilowa. Wrzuciwszy vana na luz na zjeździe i pozwalając mu toczyć się, powinno dać niewiarygodnie wysoką wartość mpg, która może trwać przez dobrą liczbę sekund, ale nie powoduje to zaświecenia się wskaźnika ECO w moim vanie (tak, próbowałem - mój Scangauge raportuje chwilowe zużycie paliwa na poziomie 0,0 l/100 km). Ale kiedy odłączę przewód zasilający kontrolera S-VCM, zapala się kontrolka ECO. Zatem niezależnie od tego, jak interpretujesz to, co mówi ci wskaźnik podciśnienia, VCM i kontrolka ECO są ze sobą jakoś powiązane. Nie będę udawał, że znam wszystkie kryteria, których Honda używa, aby zaświecić kontrolkę ECO, ponieważ nie znam. Ale odkąd mam zainstalowany i aktywny nasz kontroler S-VCM (już 18 miesięcy), kontrolka ECO nigdy nie zaświeciła się w żadnych warunkach jazdy. Ani razu.

Może to być niebezpieczne założenie. Cieszę się, że ty i twój sąsiad macie dobre doświadczenia z VCM2 w swoich odpowiednio 2016 i 2014. Ale jest więcej niż kilka osób tutaj na OdyClub z Odysseys 2014+, które nie podzieliły tego szczęścia i mają przebudowane silniki (koszt, który został podzielony przez Hondę, a nie w pełni pokryty).

Istnieje powód, by wierzyć, że Odysseys 5. generacji z VCM3 mają dużą szansę na uniknięcie problemów z VCM - doświadczenia są tam generalnie bardzo dobre, a Honda wydaje się wiele nauczyła. Ale my, ludzie z 4. generacji, nie należymy do tej grupy, nawet w późniejszych latach modelowych. Jak powiedział @John Clark, VCM2 to wadliwy system.

Nie powiedziałbym, że mój sąsiad i ja mamy dobre doświadczenia z VCM. Raczej żaden z nas nie miał żadnych problemów ani złych doświadczeń z VCM (jeszcze). Więc - oto teoria - jeśli działa, po co to naprawiać? Niekoniecznie w to wierzę, ale on tak. To, czego się tu dowiedziałem, to to, że muzzler wyłącza zarówno system VCM, jak i kontrolkę Eco w Odyssey 2010. W moim pojeździe (2016, 20k) kontrolka Eco działa jako "kontrolka 25 mpg" z aktywnym VCM w pojeździe, włączonym lub wyłączonym. Nie wiem, co zrobiłoby wyłączenie VCM z kontrolką Eco w 2016 roku, ale przypuszczam, że muzzler ją wyłączy, na podstawie tego, co mi powiedziałeś. Podczas toczenia się, moja kontrolka Eco jest również wyłączona. Mpg na Scangauge II to może 300 mpg przy prędkości, toczeniu się, wyłączonym świetle. Nie toczenie się z prędkością - znacznie mniej niż 300 mpg, poniżej 200 mpg, kontrolka Eco włączona. Toczenie się oszczędza prawie połowę, przy podniesionej przepustnicy (chcesz zaoszczędzić paliwo - spróbuj "pulse cruise" - przyspiesz dość gwałtownie, a następnie tocz się). W starszych samochodach ze standardową zmianą biegów, a być może i nowszych, paliwo byłoby odcinane po włączeniu biegu, gdy przepustnica była zamknięta. Kiedy sprzęgło zostało rozłączone, przebieg nadal się poprawiał przy wyższych prędkościach, mimo że silnik nadal zużywał paliwo na biegu jałowym (4 cylindry, około 0,4 gph na biegu jałowym - Odyssey, około tyle samo, 4 gph na biegu jałowym, silnik gorący, klimatyzacja wyłączona, być może z powodu oleju 0W-20?).

Odczyt podciśnienia jest podstawowy, co oznacza, że nie jest kontrolowany przez PCM ani żaden inny program komputerowy. Dezaktywacja cylindrów nie działa na biegu jałowym, gdzie kontrolka Eco jest wyłączona. Podciśnienie jest zmienną "niezależną", niezależną od jakiegokolwiek komputera, zależną tylko od i wyłącznie określoną przez wewnętrzne warunki silnika, a nie elektronikę. Możesz wierzyć w to, co mówi, niezależnie od tego, czy silnik jest włączony, czy wyłączony, czy przy pełnej przepustnicy, czy gdziekolwiek pomiędzy. Nigdy nie kłamie, VCM włączony lub wyłączony. Kiedy podciśnienie spada znacznie przy bardzo lekkiej przepustnicy, to aktywny system VCM powoduje ten spadek podciśnienia. Mimo zielonego światła.

Jeśli nauczysz się używać wskaźnika podciśnienia, możesz zaoszczędzić więcej paliwa, niż mógłby zaoszczędzić system VCM. Toczenie się jest częścią oszczędności paliwa (moje obawy dotyczące toczenia się to zużycie linki zmiany biegów). Każdy powinien się tego nauczyć, jeśli ma Scangauge i wskaźnik podciśnienia. Scangauge II odczytuje podciśnienie cyfrowo, ale mniej widocznie niż fizyczny wskaźnik podciśnienia. Zdziwiłoby to większość ludzi, gdyby zobaczyli, jak mały, prawie niezauważalny ruch przepustnicy wpływa na podciśnienie silnika - i przebieg - 1" podciśnienia odpowiada około 1 mpg na autostradzie. Używam wskaźnika podciśnienia w moich pojazdach od ponad 30 lat i łatwo się zwróciły w oszczędnościach paliwa (i często nie zwracam na to uwagi). Niektóre starsze VW miały kiedyś kontrolkę "Eco", sterowaną podciśnieniem, która mogła pomóc zaoszczędzić trochę paliwa, jeśli była używana prawidłowo.

Ten kraj zaoszczędziłby mnóstwo paliwa, gdyby wskaźniki podciśnienia były standardowym wyposażeniem każdego pojazdu, a niektórzy ludzie nauczyliby się ich używać. Chwilowy wskaźnik mpg (ów) Odyssey 4. generacji jest prymitywny, prawie bezużyteczny. Jest zbyt trudny do odczytania, aby używać go w ten sposób.

Kiedy (4. generacji) podciśnienie silnika spada do 4" lub mniej, a mpg wynosi ponad 30 mpg, wtedy dezaktywacja cylindrów jest aktywna, niezależnie od tego, co mówi kontrolka Eco. Kiedy mpg wynosi około 25, a podciśnienie wynosi 10", dezaktywacja cylindrów jest wyłączona. To samo przy 28 mpg, gdy podciśnienie wynosi może 13". Jak zauważyłeś, kto wie, który obwód lub elektronika faktycznie aktywuje kontrolkę Eco? Wiemy już, że VCM 2010 działa inaczej niż mój system VCM2 z 2016 roku. Kiedy widzę włączoną kontrolkę Eco, osiągam co najmniej 25 mpg, niezależnie od tego, czy VCM jest aktywny, czy nie. Jeśli chcesz zobaczyć kontrolkę Eco podczas toczenia się, zaświeci się ponownie po włączeniu biegu. Jest wyłączona, gdy silnik pracuje na biegu jałowym, włączonym lub wyłączonym biegu, w ruchu lub zatrzymanym.

W tym momencie myślę, że dobrym pomysłem byłoby wyłączenie mojego systemu VCM. Mam niewiele do stracenia, a być może coś do zyskania. Może to zaoszczędzić 2-3 mpg, gdy jest aktywny, ale prawie nic, ogólnie rzecz biorąc, ponieważ VCM jest przez większość czasu nieaktywny. AFM (VCM) GM zaoszczędził około 1 mpg w 8-cylindrowym pojeździe GM, który posiadałem kilka lat temu. Zmiana wibracji była dość zauważalna, gdy AFM był aktywny i nie podobało mi się to. Można go było wyłączyć za pomocą ustawień wydajności w strukturze menu elektronicznego. Hondy nie są tak wyrafinowane. Nie mówię "kup GM" - mój wrócił do GM jako cytryna (ogromny kłopot, którego należy unikać, jeśli to możliwe).
 
Discussion starter · #19 ·
Dziękuję wszystkim za pomoc. Kupiłem/zainstalowałem wczoraj VCMTuner. Wkrótce po opublikowaniu tego tematu zniknęła kontrolka silnika. Kiedy kontrolka silnika była włączona, tryb eco nie włączał się. Mam więc nadzieję, że VCMTuner załatwi sprawę. Zaktualizuję tę dyskusję za kilka tygodni.
 
Dziękuję wszystkim za pomoc. Wczoraj kupiłem/zainstalowałem VCMTuner. Wkrótce po opublikowaniu tego tematu zniknęła kontrolka silnika. Kiedy kontrolka silnika była włączona, tryb eco nie włączał się. Mam więc nadzieję, że VCMTuner załatwi sprawę. Zaktualizuję tę dyskusję za kilka tygodni.
Cześć Sandin,

Gorąco polecam regulację zaworów. Miałem podobny problem z moim 05. Kontrolka silnika zapalała się i migała, gdy było zimno, a silnik przechodził w tryb awaryjny. Jeśli utrzymywałem silnik na około 2000 obr./min, kontrolka się nie zapalała. Kiedy zrobiłem regulację zaworów, naprawiło to problem. Mój miał około 185 000, kiedy zrobiłem regulację zaworów.
 
1 - 20 of 26 Posts