De transmissie heeft testpoorten op de behuizing voor de leiding plus alle 5 de koppelingen. De normale druk is 130 tot 140 PSI bij 2.000 RPM.
Dave
Geweldige informatie hier. Bedankt!! Dus ik ben nog niet echt super gedetailleerd geweest over het “abnormale schakelen”. Ik zal het dieper uitleggen. Ik heb er zelfs over nagedacht om een video te maken en deze hier te plaatsen om iedereen te laten zien die bekend is met dit probleem. Maar voor nu is hier een basisoverzicht.
Na de eerste start van de dag (koud):
1. Parkeren - Achteruit knalt soms, soms normaal
2. Achteruit - 1e heeft een lichte, bijna onmerkbare vertraging en je kunt zien dat de transmissie vastloopt alsof de 1e versnellingskoppeling inschakelde voordat de achteruit werd uitgeschakeld
3. 1-2 schakelingen zijn altijd NORMAAL - Soepel
4. 2-3 schakelingen zijn altijd HARD - Busje schiet naar voren en dan plotselinge vertraging alsof hij de 3e versnelling inschakelde voordat hij de 2e uitschakelde. Duur van deze binding is een fractie van een seconde... alsof het geen lichaamsbeweging of neusduik veroorzaakt. Meer als 0,2 seconden waar je het voelt als twee klappen
5. 3-4 schakelingen gebeuren nooit, tenzij de transmissie warm is. Als ik probeer de bus in "D" te rijden terwijl hij koud is, zal de transmissie twee keer proberen naar de 4e versnelling te schakelen. Elke keer kun je voelen dat de bus iets vertraagt alsof er binding is alsof hij de 4e inschakelde maar nooit de 3e uitschakelde. Na de 2e poging gooit de bus de CEL + TCS + knipperende "D". Om te voorkomen dat deze binding optreedt en deze lampjes oplichten en om voortijdige slijtage van de koppelingen te voorkomen, rijden we de bus gewoon minstens 10 minuten in de 3e versnelling en schakelen dan tijdens het rijden naar "D".
6. Laten we nu teruggaan naar de versnellingen 2 en 3 en het hebben over koude 3-2 terugschakeling. Wanneer je vertraagt om te draaien of wat dan ook, en dan weer begint te accelereren, als de bus het gevoel heeft dat hij van 3-2 moet terugschakelen, is er weer een zeer merkbare binding en zal de bus weer een neusduik maken alsof de 2e koppeling inschakelde voordat de 3e werd uitgeschakeld. Deze neusduik bij het terugschakelen is waarschijnlijk het meest uitgesproken omdat hij daadwerkelijk lichaamsbeweging veroorzaakt en de duur van deze 3-2 binding ligt tussen de 0,5 en 1 volle seconde (dit IS KUT!). Ik probeer het gewoon te ontzien zodat het niet terugschakelt, of ik neem bochten sneller om het in de 3e te houden. Het beïnvloedt zeker hoe ik rijd.
7. Als hij warm is, schakelt de bus geweldig - perfect eigenlijk. Goede TC-vergrendelingen, opschakelen en terugschakelen zijn geweldig en helemaal geen slippen....perfecto. Kon niet beter.
Ik weet dat dit een lange uitleg is, maar het is veel gedetailleerder dan "schakelafwijkingen".
Ik zal Redline ATF onderzoeken. Als het een kleverige klep is, kan een verandering van vloeistof misschien helpen. En ja, ik heb de inline OEM-transfilter vervangen als controle. De filter was schoon. Ook toen ik de lineaire solenoïde verving, waren alle drie de pijpschermen schoon.
Ik weet dat deze toestand voortijdige slijtage veroorzaakt aan de 2-3 koppelingen (voornamelijk de 3e). Ik denk niet dat het te veel levensduur van ze afneemt, maar het helpt zeker niet, dat is zeker. Hoe dan ook.
Bedankt voor de hulp.