Honda Odyssey Forum banner

Willekeurig verlies en toename in rem-/pedaaldruk, AUB hulp! 1995

11K views 9 replies 8 participants last post by  shinbet2002  
#1 ·
Hé jongens, ik vroeg me af of iemand me kan helpen uit te zoeken wat er aan de hand is met de Honda Odyssey uit 1995 van mijn ouders. De remmen doen al een tijdje raar. Hier zijn de details over de auto en de symptomen van het rempedaal die ik heb ervaren. Al een tijdje heb ik gemerkt dat als ik volledig tot stilstand kom bij een stoplicht met mijn voet op de rem en de auto volledig stilstaat... na een paar seconden begint de auto soms vooruit te kruipen en moet ik nog verder op de rem trappen om hem weer tot stilstand te brengen. Dus in principe lijkt het erop dat het rempedaal en de remmen een deel van hun druk verliezen nadat het pedaal een tijdje is ingedrukt. Nu, nadat ik er laatst mee heb gereden, merkte ik voor het eerst dat de rempedaaldruk varieert bij verschillende snelheden. Soms reageert hij goed en hoef ik niet zo hard te drukken om de remmen te laten werken, en andere keren reageert hij niet en moet ik het rempedaal heel ver naar de vloer trappen om remdruk te krijgen. Ik moet dit snel aanpakken, want het is behoorlijk gevaarlijk voor de bestuurder om niet te weten hoeveel druk hij op de remmen moet uitoefenen tijdens het rijden, omdat dit willekeurig kan veranderen. Heeft iemand ideeën over wat intermitterende rempedaaldruk en remwerking zou kunnen veroorzaken? Bedankt!

#2 ·
U hebt waarschijnlijk lucht in uw remsysteem. U moet beginnen met het controleren van het remvloeistofpeil in de hoofdremcilinder en vervolgens op zoek gaan naar lekken in de remleidingen en remklauwen. Als er geen lekken zijn en uw vloeistofpeil goed is, kunnen de afdichtingen in de hoofdremcilinder defect zijn.

#4 · (Edited)
Bedankt voor de informatie, ik waardeer het. Ik zal de remvloeistof in het reservoir controleren, de remmen ontluchten en vervolgens controleren op lekkages. Als dat allemaal in orde is, heb ik waarschijnlijk een nieuwe hoofdremcilinder nodig, zoals jullie suggereerden. Nogmaals bedankt, dit is de eerste keer dat ik met remvloeistof bezig ben, dus ik wist niet echt welke stappen ik moest nemen. Als iemand toevallig weet in welke volgorde ik de remmen moet ontluchten (welk wiel moet ik als eerste, tweede, derde, vierde doen), laat het me dan weten.

#5 ·
Bedankt voor de informatie, ik waardeer het. Ik zal de remvloeistof in het reservoir controleren, de remmen ontluchten en vervolgens controleren op lekkages. Als dat allemaal in orde is, heb ik waarschijnlijk een nieuwe hoofdremcilinder nodig, zoals jullie suggereerden. Nogmaals bedankt, dit is de eerste keer dat ik met remvloeistof bezig ben, dus ik wist niet echt welke stappen ik moest nemen. Als iemand uit de losse pols weet in welke volgorde ik de remmen moet ontluchten (welk wiel moet ik als eerste, tweede, derde, vierde doen), laat het me dan weten.
Ik ben altijd begonnen met het wiel dat het verst van de hoofdremcilinder verwijderd is, in dit geval rechtsachter (passagiersachter), en ben dan in aflopende volgorde van afstand verder gegaan. Ik denk dat ik dat ergens gelezen heb, zo'n 20 jaar geleden, toen de remmen van mijn eerste auto ermee ophielden. Succes en ik hoop dat dit helpt!

#6 ·
Had hetzelfde probleem
Had hetzelfde probleem. Bij het stoppen voor een stoplicht...kwam de auto eerst volledig tot stilstand en begon daarna na een paar seconden vooruit te kruipen.

Bracht hem naar de dealer en vertelde hen dat de hoofdremcilinder defect was en vervangen moest worden.

De dealer was het daar niet mee eens en installeerde een nieuw remsysteem en ontluchtte ook de remvloeistof. Kostte me $1200 en ze gaven me de auto terug. Reed een blokje om met de auto en had nog steeds het probleem

Bracht hem terug, las ze de les en kreeg geen cent van mijn geld terug.

Ik moest betalen voor een nieuwe hoofdremcilinder en ze rekenden geen kosten voor de installatie.

Probleem opgelost.