Honda Odyssey Forum banner

Shin Etsu Vet - Opvolging

5.3K views 21 replies 6 participants last post by  Bear3412  
#1 ·

#2 · (Edited)
Dit is een vervolg zoals beloofd over het beveiligen van Shin Etsu-vet.

Die eerste post werkte niet zoals ik dacht.

Zie Post #9, in bovenstaande link, betreffende mijn opmerkingen over de beschikbaarheid van vet. 22-11-22.

Shin Etsu-vet was/is onmogelijk te vinden / te laten bezorgen.

#3 · (Edited)
Ik heb al heel lang moeite om Shin Etsu Grease te bemachtigen.

Als ik in de buurt van onze lokale dealers ben, ga ik naar binnen en vraag ik naar dit mysterieuze vet. Ze kijken me glazig aan en zeggen dat we daar niet over mogen praten, en het ook niet mogen verkopen.

Ik had het over de maanden heen aan verschillende online bestellingen met andere artikelen toegevoegd, maar het werd nooit verzonden.

Ten minste één keer vertraagde het een bestelling met weken, wachtend op dit vet. Ik moest bellen en vragen wat de vertraging voor mijn onderdelen was. Ze zeggen dat ze wachten op vet. Ik zeg, stuur nu de beschikbare onderdelen. Zal het vet later uitzoeken. Dus vet geannuleerd.

Ik heb het minstens drie keer alleen besteld, en het wordt nooit verzonden.

Vet wordt bij de bestelling geladen, staat op voorraad, dan betalen, alles goed, dan sturen ze een dag of twee later een e-mail met de mededeling: nee, niet leverbaar, backorder, bestelling geannuleerd.

Ik heb het eindelijk in handen.
Het voelt als hydrocortisoncrème fwiw.
Mijn eerste keer dat ik Etsu-vet ervaar.
Ik heb zoveel over dit geweldige vet gehoord / gelezen.
Kan niet wachten om het in zoveel uitgedroogde gebieden te verwerken.

Besteld op 22-11-22 van;
HondaPartsConnection.com
Brannon Honda
Birmingham, AL
866-587-1233

Het duurde bijna een maand om te verzenden.
Maar het werd wel verzonden en kwam na een paar weken aan.

Verzonden op 12-12-22 ~
Ontvangen / Geleverd op 15-12-22

Ik dacht alleen dat ik een update zou geven zoals beloofd.

Ik heb 4 auto's in onze stal. Bijna iedereen heeft problemen met deur-/kofferdichtingen.
Ik heb alles in mijn arsenaal geprobeerd om de genoemde pakkingen te smeren. Niets lijkt te blijven zitten.
Iedereen zweert bij dit product. Kan niet wachten om het aan te brengen / te proberen.

Ik denk ook dat dit onze Ody-schuifdeuren soepeler zal laten werken / openen.
Ik zweer dat 1/4 van ons probleem plakkerige / oude / zelden gebruikte / bediende / pakkingen / deuren zijn.

Alleen een update.

#4 · (Edited)
Honda onderdeelnummer 08798-9013

Veel verschillende maten en gewichten die rondzweven.

Eén site zegt: Tube zegt 0,01 ounces.
Honda Parts Now zegt 0,04 pond
De echte tubes zijn in het Japans, dus. . . . kan niet lezen.

Deze tube is 7 inch lang, met één inch voor de deksel/bovenkant.
Dus de tube is 6 inch lang en gemiddeld 1 1/4 breed.
Deze tube is groot.
Ik zag ergens 0,04 oz. en dacht dat ik er twee nodig had.
Het is meer als 0,4 kg = 14oz. Dat is tenminste hoe het voelt.
Het is een grote tube, dat is het punt.
Waarschijnlijk heb je niet meer dan één tube nodig, tenzij je meerdere voertuigen hebt.

Oh, en nu is het overal verkrijgbaar.
Nou, geen wonder dat het onlangs is verzonden. lol.

Onthoud, slechts een vleugje van dit product gaat een heeeele lange weg, op je pakkingen, of wat je toepassing ook mag zijn.

#5 ·
De echte test zal op de kofferbakpakkingen zijn. Waar ze per ongeluk worden geactiveerd, maar de jonge bestuurders het niet beseffen, zijn ze clueless. Dan staat het interieurlicht dagenlang aan en maakt de batterij leeg.

Dat was mijn leven een tijdje terug totdat ik de kofferbaklampen eruit trok.
Leds hielpen niet.

Ook rijden ze technisch gezien rond met de kofferbak open.
En vaak ging het alarm helemaal los, ze konden het niet uitzoeken. Het was / is nog steeds een groot probleem. Het was de kofferbak. Op beide auto's van de kinderen. lol.

Nou, de kofferbak is open, maar niet visueel open. Maar super moeilijk om open te trekken, dat geef ik toe.

Ik wou dat de kofferbak- en tankdop-trekker zich op verschillende plaatsen bevonden.

Wat kun je doen?

:(

#6 · (Edited)
Dus na het aanbrengen van dit product op 2 kinderauto's, hoop ik dat wanneer de kofferbak wordt geactiveerd, opzettelijk of niet, de kofferbak daadwerkelijk altijd opengaat. Zodat ze een reële kans hebben om het probleem te zien.
In de achteruitkijkspiegel denk ik.
Iedereen kan dromen hebben, ja.

Nee. Ik moet ergens in het dashboard een grote Dummy Light installeren die aangeeft dat de kofferbak open is.
Er is elke andere mogelijke lamp op het dashboard. Maar niet kofferbak open. Oh mijn god.
Wie ontwerpt deze auto's? Uiteraard geen ouders. Idioten.

Wacht, zelfs met het nieuwe dashboard kofferbak open licht, zullen ze het waarschijnlijk nooit opmerken, tussen alle andere lichten, dus waarom 3 uur besteden aan het installeren. ?? ?

Plus ze kijken nog steeds naar beneden op hun telefoons, of kijken naar een soort scherm.

Het zal niet werken totdat ze F-22 heads-up displays hebben.
JMO.

Welkom bij het ouderschap van tieners.

Succes allemaal.

En vergeet niet, controleer de kofferbak.
Of trek de lampen eruit.

#7 ·
Ik probeerde het te volgen, maar de strekking die ik kreeg is dat dit mirakelvet de kofferbakpakkingen zal repareren die ervoor zorgen dat de kofferbak open blijft.

Mijn busje waarschuwt me specifiek wanneer de kofferbak open is. Doet de jouwe dit niet? Ik heb altijd gemerkt dat Clorox-doekjes geweldig werkten voor het schoonmaken van de deurdichtingen.

#10 ·
Ah, ik was vergeten dat je meerdere niet-Ody's noemde. Een behoorlijk lastige situatie. Het enige probleem met de kofferbakafdichting dat ik ooit heb gehad, was dat deze naar binnen viel zodra de kofferbak dichtging en er water naar binnen kon lekken. Heb je geprobeerd de sluiting aan te draaien?

#12 ·
Ik begrijp het eigenlijk zo ... je trekt een trunk release, zeg maar op een Accord. De vergrendeling is ongedaan, maar de achterklep zit vast aan de pakking. Het ziet er gesloten uit, maar is het niet. Kan het antidiefstalsysteem niet inschakelen met de fob, omdat een achterklep/deur/motorkap openstaat.

Ik heb me toch rot gelachen om bovenstaand gesprek. Mijn zijden doen pijn. :LOL::ROFLMAO::giggle:

OF

#14 · (Edited)
De vergrendeling is ongedaan, maar de achterklep zit vast aan de pakking. Het ziet er gesloten uit, maar is het niet.
En het achterlicht staat om een of andere stomme reden de helft van de tijd aan. Totdat de kofferbak goed gesloten is.
En deze toestand kan weken aanhouden. Met mijn tieners. Gek.
Maakt de batterij kapot. Meerdere keren.

Uiteindelijk heb ik de elektrische connector van het achterlicht losgekoppeld, zelfs nadat ik led-achterlichtlampen had geĂŻnstalleerd,

Dit is wat ik probeerde uit te werken.
Bedankt @0dyfamily

Oude Odys kunnen deze ervaring hebben met schuifdeuren, of elke deur als deze niet vaak wordt bediend.
Ik geloof dat dit de helft van ons probleem is met onze schuifdeuren. Pakkingen vast/plakken.
Omdat we ze nu zelden gebruiken/openen. Omdat de kinderen nu hun eigen auto's hebben.

Ik ga alle Ody-pakkingen en de achterkleppakkingen van de genoemde auto's smeren.
Zoals gezegd. Ik heb bijna alles geprobeerd. Achterkleppakkingen plakken nog steeds.

Die kofferbakken/achterkleppen zijn zelfs als ze "geklikt" open zijn, nog steeds erg moeilijk om daadwerkelijk met de hand van buitenaf te openen. Echt moeilijk. Dat is het probleem.

Heeft u dat begrepen?
Zelfs een opzettelijke klik om de kofferbak/achterklep te openen, is het nog steeds erg moeilijk om de betreffende achterdeur/kofferbak te openen.

Ik hoop dat dit dure Honda-vet het probleem eindelijk zal oplossen.

Meerdere keren rijden de kinderen met warp-snelheid over de snelweg en gaat de kofferbak open. Duh. Hij staat al dagen open / "geklikt open". Maar niemand wist het.
Wat kun je doen ? ? ?

Het is naar mijn mening een veiligheidskwestie geworden.

Shin Etsu to the rescue.
Ik hoop het.

#13 ·
Ik heb gemerkt dat mijn kofferbakafdichting op mijn Accord een paar keer vastzat. Ik heb wat siliconenvet aangebracht om te zien of het helpt.

Interessant genoeg heeft de afdichting ook een kleine scheur aan de helft van de bestuurderskant, op het deel dat langs de voorruit loopt. Blijkbaar komt dit vrij vaak voor bij de 8e generatie Accords en het lekt niet, dus ik heb het met rust gelaten.

owns 2006 Honda Odyssey EX
#15 ·
Niet gerelateerd aan Shin Etsu ... maar vergelijkbaar, is net gebeurd.

De batterij van mijn oude Odyssey is bijna 7 jaar oud. Ik houd hem altijd aan een slimme onderhoudslader met lage ampère (hij kan geen belastingen aan) tijdens de aanzienlijke stilstand van de bus wanneer deze niet als werkbus wordt gebruikt. Hij presteerde sterk afgelopen zomer en de paar keer dat ik hem deze winter gebruikte.

Vrouw haalde deze week iets uit de bus, heeft de achterklep niet eens vergrendeld tijdens het sluiten. Binnenverlichting heeft de batterij gedood, 100% leeg, nul volt.

Ze zwoer dat ze hem had gesloten. Zelfs niet in de buurt.

Tijd om deze winter een nieuwe batterij te kopen.

Over de Shin-Etsu-opmerking: de afdichtingen van de schuifdeur willen gewoon hun grip op die deuren niet loslaten als we ze met de schakelaar openen. Misschien is het tijd om dit spul te proberen.

OF

• Like
Reactions: WiiMaster
#16 ·
Tijd om deze winter een nieuwe accu te kopen.
Waarschijnlijk is het ook tijd voor mijn Ody als ik aan het einde van de maand terugkom van mijn afwezigheid. Ik heb hem losgekoppeld voordat ik vertrok, dus hopelijk is hij in ieder geval goed genoeg om me één keer te starten als ik terugkom. Als ik hem moet overbruggen, zit ik in de problemen, want de Accord staat bij een vriend. Om nog maar te zwijgen van de uitdaging om een voertuig te overbruggen als de voorkant in de garage staat. De laatste keer dat ik dat moest doen, moest ik de bus helemaal uit de garage duwen, zodat ik de andere auto van de zijkant naar binnen kon halen om genoeg ruimte te hebben om hem te overbruggen. Ik zou echt een starthulp moeten kopen.

De accu was al verdacht voordat ik vertrok, hij begaf het me een keer in het Thanksgiving-weekend, maar hij was ook helemaal in orde nadat ik hem had overbrugd en hij was goed getest, dus we zullen zien wat er gebeurt. Hij is 3 jaar + een paar maanden oud, dus ik zou me niet schuldig voelen om hem te vervangen.

• Like
Reactions: 0dyfamily
#18 ·
Probeer Shin Estu op de accupolen.:p
Shin Etsu is als WD-40... je kunt het gebruiken om alles te repareren!

Je kunt het gebruiken om je powerslide mojo te verbeteren....
Image

OF

• Like
Reactions: Bear3412
#19 ·
OP-update;

Het vet aangebracht op alle pakkingen en metalen contactvlakken van de bestelwagen.

De schuifdeuren aarzelden geen moment. Zoals ze voorheen deden. Ik denk dat het vet een grote hulp is.

Echter, na recente regen, dan snel bevriezen binnen een uur, geen hulp van het vet.
Pakkingen vastgevroren aan alle deuren, etc. Geen manier om de schuifdeuren te openen. Oh jee.
Nou, ik dacht dat het zo'n incident zou kunnen voorkomen, maar nee.
Natuur is niet te bestrijden.
Natuurlijk had het geen kwaad gekund en mogelijk voorkomen dat een gescheurde pakking de bestuurdersdeur opent.

#20 ·
Even ter verduidelijking, heeft u het zowel op het uiteinde van de pakking van de bestelwagen als op het uiteinde van de pakking van de deur aangebracht?