Honda Odyssey Forum banner

Enkele gedachten over Lisle 24680 Spill-Free Funnel

1 reading
16K views 38 replies 15 participants last post by  surgeon  
#1 ·
Ik wil graag mijn gedachten delen over de Lisle 24680 Spill-Free Funnel, aangezien ik net de timing/waterpomp/thermostaat en koelvloeistof heb vervangen, maar deze trechter tot vandaag twee dagen geleden niet had. Het is zo'n makkie om de koelvloeistof bij te vullen en de lucht uit het koelsysteem te laten ontsnappen. Ik hield de rpm 2000 gedurende 5 minuten totdat de ventilator aanging, en deed dit 4 keer, dus ik besteedde een goede 30 minuten aan het proces, zo blij dat ik deze trechter heb gekocht, het is een must-have om de koelvloeistof te vervangen :)

Ik heb deze ebay-deal veel goedkoper gevonden dan die van amazon:

Lisle 24680 Spill-Free Funnel-THE NEW & IMPROVED version of the 24610 model | eBay

Hier zijn enkele foto's en een video van het proces.

https://youtu.be/ItCitWsV8-Y

#15 ·
Eens. Ik heb er een tijdje geleden een gekocht en ik vraag me nu af waarom ik er zo lang zonder heb gedaan. Beste $30 die je kunt besteden.
In mijn ervaring zijn de beste $30 die je kunt besteden aan "bloemen zonder reden" voor SWMBO.

#8 ·
Hier is een sinikar voor $ 20 met Amazon Prime:

EPAuto Spill Proof Radiator Koelvloeistof Vultrechter Kit https://www.amazon.com/dp/B01I40ZQWE/ref=cm_sw_r_cp_apa_L-PUzbJPH3CEH

Hier is dezelfde Lisle op Amazon Prime voor $ 25:

Lisle 24680 Spill-Free trechter https://www.amazon.com/dp/B00A6AS6LY/ref=cm_sw_r_cp_apa_tcQUzbKYVG1X9
Ik kocht er een van ebay voor $ 27, voor $ 7 dollar meer, ik geef de voorkeur aan de heldere trechter, je kunt het vloeistofniveau zien, en het is een Lisle :) Ik ben het :)

#6 ·
Ik heb het al zo lang, het kwam als een kleinere kit zonder 45 graden bochten en verlenging. Toch heb ik het gebruikt op bijna elke auto waar ik koelvloeistofklussen aan heb gedaan en het is een levensredder.
Ik kon de nieuwe add-ons apart kopen.

#7 ·
Als je die trechter leuk vindt, en dat doe ik, want ik heb er een, is een Airlift-apparaat nog beter als je een bron van perslucht hebt. Dit is het summum voor het bijvullen van koelsystemen en tegelijkertijd het controleren van lekvrije koelsystemen.

#12 ·
Als je die trechter leuk vindt, en dat doe ik, want ik heb er een, is een Airlift-apparaat nog beter als je een bron van perslucht hebt. Dit zijn de beste voor het bijvullen van koelsystemen en tegelijkertijd het controleren van lekvrije koelsystemen.
Ik heb eigenlijk een vergelijkbaar apparaat als Airlift, het werd geleverd met mijn druktestkit van ATD.
Ik heb het precies één keer gebruikt, alleen om te zien of ik het beter vind dan Lisle. Mijn mening is dat dat niet zo is.
Qua gebruik was het niet ingewikkeld, maar het duurde even om vacuĂĽm te trekken op het systeem, en het ziet er netjes uit om enorme koelmiddelslangen te zien instorten.
Bij het bijvullen moet je koelvloeistof uit een container halen die groot genoeg is om het hele systeem te vullen. Meestal wordt koelvloeistof geleverd in containers van 1 gallon,
dus het combineren van twee gallons in een andere voegt alleen maar meer spullen toe die moeten worden schoongemaakt, en aangezien koelvloeistof slecht is voor het milieu, probeer ik
lekken en schoonmaken te minimaliseren. Nadat het hele systeem was bijgevuld, moest ik nog steeds koelvloeistof op de ouderwetse manier toevoegen en vervolgens het systeem ontluchten.
Misschien was het een bedieningsfout, misschien is het ATD-apparaat niet zo goed als airlift, maar het hele proces leek meer betrokken te zijn en vereiste aan het einde nog steeds handmatig werk.

#16 ·
Is EPAuto legitiem? Ik heb een tekton momentsleutel en een EPAuto momentsleutel gekocht, ik zweer dat alles hetzelfde was behalve het logo. Hetzelfde met de EPAuto trechter, de lisle trechter was geel en de EPAuto had andere kleuren, al het andere zag er hetzelfde uit en functioneerde hetzelfde.
Ik weet niet zeker of ik je volg. Het is een passieve plastic trechter. Het kan me eigenlijk niet schelen of het een copycat is of niet, het is goedkoper en het werkt. Het komt van Amazon, dus het kan indien nodig worden geretourneerd. Ik kon niet zien hoe een ander merk morsvrije trechter beter zou werken.

#17 ·
Veel goede gereedschappen zijn "re-badged" versies van andere goede gereedschappen. Ik heb een paar S-K momentsleutels die er identiek uitzien aan items die door ATD worden vervaardigd (gereedschapsfabrikant die echt goede momentsleutels maakt). Ik denk dat dat is wat Ranger bedoelde.

OF

P.S. Ik ben helemaal voor flitsende kleuren op die trechter. Ik ga er een bekijken om er een te krijgen. :D

P.P.S. En bloemen voor SWMBO. :worship:

P.P.P.S. En een bonustrechter voor bier. :cool:

#18 ·
Jongens, ik heb er net een van deze gekregen.

Eindelijk uit de steentijd, en ik ben klaar met koelvloeistof die uit de vulhals van de radiator op het frame van de auto, de garagevloer of op mij borrelt.

Dit geweldige apparaat past op elke Japanse auto in mijn garage en oprit. De Odyssey, Accords, Civic, Corolla, Altima en TL Type S.

Alles past in de trechter, zo gemakkelijk op te bergen in een garagekast en alles bij elkaar te houden.

Wat duurde het lang voordat Lisle dit uitvond?

OF

#22 ·
Mensen, ik heb er net een gekregen.

Eindelijk uit het stenen tijdperk, en ik ben klaar met koelvloeistof die uit de vulhals van de radiator op het frame van de auto, de garagevloer of op mij borrelt.

Dit geweldige apparaat past op elke Japanse auto in mijn garage en oprit. De Odyssey, Accords, Civic, Corolla, Altima en TL Type S.

Alles past in de trechter, zo gemakkelijk op te bergen in een garagekast en alles bij elkaar te houden.

Hoe kon Lisle dit zo lang niet uitvinden?

OF
Mijn schema van 2 jaar is bijna weer afgelopen en ik wilde al zoiets hebben. LOL, Man, ik neem niet eens de moeite om de motor op te warmen met de dop eraf (om te voorkomen dat er koelvloeistof op me spat) Ik vul hem gewoon. Doe de dop erop. Warm de motor op, zet hem uit, laat hem afkoelen en voeg dan wat meer koelvloeistof toe. Dan parkeer ik de auto gewoon op onze hellende oprit - neus omhoog - en controleer ik een week lang het koelvloeistofpeil. Meestal blijft het na een paar dagen gelijk. Heb nog nooit problemen gehad met opgesloten lucht. Heb ook nog nooit koelvloeistof gespoeld sinds ik een auto heb. Ik tap het gewoon vaak af en vul het bij.

#19 ·
Nou, misschien zit je nog in de steentijd. Ik heb mijn morsvrije trechter niet meer gebruikt sinds ik vacuĂĽmvullingen ben gaan doen. Het is een paar minuten meer voorbereiding, maar ik heb geen enkele luchtbel gehad sinds ik hem gebruik. Sommige nieuwere auto's vereisen het zelfs.

#20 ·
Wat is een vacuĂĽmvulling?

Onze "nieuwste" auto is de Corolla uit 2013. Al het andere in de garage of op de oprit is ouder.

OF

P.S.: Zag net dat het een simpele venturi-opstelling is. Soort van een aspirator in een lab. Interessant.

#21 ·
Zeer vergelijkbaar met het vullen van een AC-systeem. Je zuigt alle lucht eruit en laat het systeem vervolgens de koelvloeistof terugzuigen. Hierdoor is het gemakkelijk om alle lucht uit het systeem te krijgen. Ik kan een Ody starten en heb meteen warmte voor en achter zodra hij opwarmt. Geen luchtbellen.

Dit is degene die ik heb. Dit is geen geweldige video en ik doe het iets anders dan deze man, maar je begrijpt het idee. Ik stort een paar liter koelvloeistof in een emmer en laat het dan de lucht uit de vulslang zuigen terwijl het vacuĂĽm trekt. Dan laat ik het even staan om er zeker van te zijn dat het een vacuĂĽm vasthoudt, en dan laat ik het vullen. Als het klaar is, verwijder ik de slangen, vul ik de radiator en het expansievat bij, zet ik de dop erop en klaar is Kees.

#23 ·
Een aftappen en vullen is vaak alles wat nodig is voor deze Honda's. U kunt echter luchtbellen krijgen, vooral in de achterste verwarming. Ik heb het meegemaakt. Er is een lange procedure in het servicehandboek om ervoor te zorgen dat alle lucht eruit is. De vacuĂĽmvulling haalt al die lucht eruit zonder die procedure te doorlopen.

#25 ·
Hmmmm .... als het aanschaffen van nieuwere voertuigen me dwingt er een te nemen, dan zal ik dat doen. Voorlopig is deze Lisle trechter en een sixpack (voor consumptie terwijl ik wacht tot de motor is opgewarmd) prima voor mij, en nog steeds veel beter dan de manier waarop ik het deed.

Over de steentijd gesproken, ik ga gewoon de Altima verkopen. Begrijp me niet verkeerd, hij rijdt geweldig. De 3.5L vier-cam V6 heeft echt een goede, soepele vermogensafgifte overal. De handling onder vermogen is zo dicht mogelijk bij neutraal als ik wil met een FWD-auto, met controleerbare besturing, zelfs als de banden beginnen los te komen. De remmen zijn fantastisch op OEM-remblokken en -rotoren. Wat is er niet leuk?

De motorruimte. Hij is krap. Veel te krap. Ik heb meerdere schoenlepels en houten wiggen nodig om de verdomde dynamo te vervangen. Ik spreek natuurlijk figuurlijk. De bumper en radiator moeten van het voertuig worden verwijderd om de dynamo te verwijderen/vervangen. Het vervangen van de D2R HID-capsules vereist dat de bumper eraf wordt gehaald en de koplampen worden verwijderd. Ik ben er klaar mee, klaar.

Werken aan een 3.5L V6 Accord is in alle opzichten een stuk eenvoudiger. De 2012 EX-L van mijn vrouw is in geen enkele dimensie (acceleratie, remmen, bochten en combinaties daarvan) in de buurt zo sportief als de Nissan, maar vanavond hebben mijn gehavende handen me verteld dat het tijd is om hem te laten gaan...

...natuurlijk, nadat ik de koelvloeistof heb bijgevuld (de laatste stap in deze moeilijke klus).

#26 ·
Jij ook. lol. Ik heb nog geen maand geleden mijn 2004 Murano-alternator vervangen. Het is in feite dezelfde motor. Ik hoefde de radiator of bumper niet te verwijderen, maar de koelventilatoren en de accubak moesten eraf. En de spanrol. Deze auto met 100.000 mijl minder heeft meer problemen dan de oudere Odyssey. Mijn vrouw pusht me om volgens haar naar een nieuwe hoge auto te zoeken. wat betekent geen sedan.

#27 ·
Ja, perslucht is nodig. Er zijn veel auto's die gevoelig zijn voor luchtinsluiting tijdens het vullen van koelvloeistof. Ik verwacht niet dat iedereen zich in de vacuĂĽmvulmethode verdiept, maar ik dacht dat ik zou delen dat het zo goed en betrouwbaar werkt, dat ik het gebruik op elk voertuig dat ik vul. De Astro-kit wordt geleverd met een druktester en alle adapters die nodig zijn voor bijna elke auto. De vacuĂĽmvul tool was inbegrepen, maar ik heb hem niet gebruikt toen ik hem voor het eerst kreeg. Na de eerste keer dat ik het probeerde, was ik verkocht.

#30 ·
OT: Ik raad ten zeerste aan om die Nissans weg te doen voordat de transmissie zijn riem versnippert en je $5k moet neertellen voor een fabrieksrevisie op een auto die slechts $3k waard is. Dat heb ik al te vaak gezien.
Zeker waar. De transmissie van mijn Rogue begaf het bij 78k.. :( (Mijn '06 Ody met "verschrikkelijke/zwakke" transmissie doet het nog steeds goed bij 173k)
Gelukkig kreeg ik de Rogue als "gecertificeerd gebruikt" en had hij nog 2 weken te gaan voordat de verlengde 8 jaar 100k mijl aandrijflijn garantie verliep, dus Nissan betaalde de $4800 kosten minus $50 eigen risico.
Ik TWIJFEL of hij het zo lang volhoudt als mijn 06 ody nu. Dat gezegd hebbende, is er tot nu toe niets anders kapot gegaan aan Rogue (afkloppen).
(Bij ongeveer 80k of zo op Ody, werd de stuurbekrachtigingspomp vervangen, motorsteunen (voor en achter) werden vervangen, navigatiescherm is vervangen)

#29 ·
Zodra deze klus is geklaard, gaat de Nissan op Craigslist en Facebook Marketplace. Ik ben dol op de manier waarop hij rijdt, maar kan deze andere meegeleverde "functies van Nissan" niet uitstaan, die de betrouwbaarheid verminderen en het lastig maken om eraan te werken.

#31 · (Edited)
EDIT (deze alinea toegevoegd): hpark21, verkoop je 05-06 Ody nooit. Ze komen nooit te koop op Craigslist in mijn omgeving, omdat iedereen die er een bezit blijft rijden. Als er een te koop komt, heeft deze meestal bijna 250.000 mijl op de kilometerteller en rijdt nog steeds. Honda heeft niet alleen alle problemen met de smering van de 3e versnelling van de H5-transmissie opgelost, maar heeft deze ook een door de eindgebruiker vervangbaar patroonfilter gegeven (niet de bus met wat lijkt op een kleiner filterelement). Dit zijn naar mijn weten de enige Odys ooit met die opstelling. Terug naar de trechter. Ga de Lisle-trechter gebruiken, vanavond of morgen. Hij is misschien niet de nieuwste en beste, maar voor de prijs (de trechter en de kosten van die twee biertjes die ik erbij zal drinken), is het een juweeltje. Eindelijk de bevestigingsbout van de dynamo van de Altima erin gekregen. Hij moet voorzichtig achter de pre-cat op de voorste cilinderbank worden gemanoeuvreerd. Geen idee welke sadist bij Nissan dit heeft ontworpen. Moest de O2-sensor op die pre-cat verwijderen om voldoende ruimte te krijgen. Veel scherpe randen daarbinnen. Ik ben nu een beetje bloederig, maar er is tenminste redelijk "normaal" werk over: O2-sensor en kabelboom terugplaatsen, radiator terugplaatsen, dan de dubbele ventilatorconstructie, radiator- en ATF-koelslangen in de tank aansluiten, een aangepaste extra 4 AWG transmissiehuis-naar-chassis-aarde maken en installeren, de bumperafdekking installeren, het rechter voorwiel terugplaatsen [moest het verwijderen om toegang te krijgen tot de $%#@^&*!!! dynamo], de multiriem en spanner installeren, de spatborden terugplaatsen, de bumperafdekking en grille terugplaatsen. Dat alles voor een stinkende dynamo. Ik herinner me dat ik ooit naar een AC Delco-dynamo op een Chevy-truck keek en dacht: "Wow, dat zou gemakkelijk te vervangen zijn." Niet dat ik er ooit een zou moeten vervangen, behalve misschien eens per kwart miljoen mijl, omdat AC Delco echt goede dynamo's maakt. Mensen bouwen ze achteraf in oudere Honda Gold Wings, ze zijn het dynamo-chassis bij uitstek voor aangepaste maritieme toepassingen, enz. Ik weet dat Denso geweldige dynamo's maakt ... maar dit elektrische systeem van Nissan is broos. Het lijkt erop dat de Nissan-forums vol zitten met mensen die overal aarde toevoegen om ervoor te zorgen dat de dynamo daadwerkelijk zijn vermogen kan leveren waar het nodig is ... het kan het niet als "het retourpad" bekneld is. Het meest plezierige aspect van deze vervanging van de dynamo van de Nissan Altima 3.5 SE zal het gebruik van die Lisle-trechter zijn! OF

• Like
Reactions: hpark21
#32 ·
Ja, ik moest alle hitteschilden van de voorste katalysator verwijderen om bij de bout te kunnen komen voor de bovenste bevestiging van de dynamo op de mijne. Pijnlijk. Gelukkig zijn we handig. lol.

Zo waar, Nissan Jatco CVT is de slechtste van allemaal. Ik hoor dat Toyota CVT's het minst problematisch zijn, terwijl Honda CVT nog niet veel gegevens heeft, maar beter lijkt te zijn dan Nissan. Mijn 04 Murano is een van de pioniers van de grotere CVT's die in een crossover zijn geĂŻnstalleerd en heeft op de een of andere manier geen last van vloeistofproblemen of oververhitting, zoals de kleinere CVT's in de Nissan-reeks. Kleplichaamproblemen, stappenmotor en lagers zijn de meest voorkomende problemen. Wat erger is, is dat reparatie in feite onmogelijk is vanwege het ontbreken van vervangende onderdelen en instructies. Het is altijd een complete vervanging. Ik hoor dat de reden hiervoor is dat het monteren van de CVT een speciale, dure tool vereist om goed te worden gedaan. Anders klopt er iets niet. Zoals de uitlijning van de riemen, neem ik aan. Slechts speculatie. Ik weet het niet, maar het is de reden dat ik CVT's voorlopig vermijd. Maar bijna alle kleinere motorauto's hebben het nu en het is moeilijker om er een te vinden zonder. Geen ontsnappen eraan. lol. Ik vind het echt fijn hoe de CVT naadloos beweegt tijdens lange ritten met cruise control. Geen schakelen. Motorremmen is ook geweldig op mijn Murano. Maar het brandstofverbruik is een grap. 18 stad/22-24 snelweg. Hoe dan ook, ik ben op zoek naar een vervanging. Geen haast echter.