Honda Odyssey Forum banner
1 - 17 of 17 Posts

beeper59

· Registered
3 Posts
Discussion starter · #1 ·
Mijn 03 Honda Ody knalt als ik hem in de achteruit zet na het starten als hij 's nachts heeft stilgestaan. Ik moet hem 5 minuten laten opwarmen voordat ik hem in de achteruit zet, dan gaat het soepel. Weet iemand waarom dit gebeurt?

Als je het kunt opwarmen en het gaat soepel. Ik zou beginnen met het aftappen van de transmissie, vullen, rijden, aftappen, vullen, rijden, aftappen en nog 1 keer vullen en kijken of dat werkt.

Je hebt misschien ook een filter nodig, ik denk dat de 03 er misschien wel een had. Kijk eens rond op deze forums.

Discussion starter · #3 ·
Bedankt voor je input, ik zal de filter veranderen als die er is, en ik zal hem aftappen en vullen en het dan opnieuw doen. Is er nog iets anders dat ik moet weten over de transmissie? Toen ik hem 4 jaar geleden van de dealer kocht, vertelden ze me dat de transmissie gerepareerd was van welk probleem de '03's ook hadden. Nogmaals bedankt

beeper59 said:
Bedankt voor je input, ik zal de filter vervangen als die er een heeft, en ik zal hem aftappen en vullen en het dan opnieuw doen. Is er nog iets anders dat ik moet weten over de transmissie? Toen ik hem 4 jaar geleden van de dealer kocht, vertelden ze me dat de transmissie gerepareerd was van welk probleem de 03's ook hadden. Nogmaals bedankt
Gemaakt, niet helemaal. Waarschijnlijk gewoon op een gegeven moment vervangen. De vloeistof moet nog steeds om de andere olieverversing worden afgetapt en gevuld. Het is elke keer ongeveer 3 quarts. Sommigen van ons, mezelf incluis, hebben goede ervaringen gehad met de Amsoil ATF-vloeistof. Ik denk dat het meer gaat om gewoon voorzichtig te rijden. Probeer de motor niet vaak boven de 3.000 tpm te duwen en dat verlengt de levensduur van de vloeistof.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 1999 EX. Het begon vorig jaar bij 209.000 mijl. Voor mijn busje is de knal temperatuurafhankelijk, niet aanwezig in de zomer, erg hard nu de temperatuur onder de 40 graden is.
Mijn garage en oprit hebben net genoeg helling dat de bus in neutraal uitrolt. Mijn oplossing is om de achteruitversnelling niet te gebruiken bij de eerste start van de dag. Ik parkeer ook achteruit in parkeerplaatsen als ik weet dat hij meerdere uren geparkeerd staat. Vloeistofverversingen om de 10.000 mijl hebben geen verschil gemaakt. Ik heb nu 230.000 mijl en de bus schakelt geweldig, behalve met dit probleem. Ik ben er nog niet mee naar een garage geweest, omdat ik een work-around heb.

Zo ja, dan kunt u overwegen de zeefjes van de magneetventielen schoon te maken voordat u over de rooie gaat en een nieuwe versnellingsbak krijgt.

Dit lijkt een probleem te zijn dat verband houdt met het ontwerp van de transmissie zelf. Met mijn revisie is het verminderd, maar niet geëlimineerd. De bedrijfsleider zegt dat het verband houdt met de leidingdruk en de meeste versnellingen die in de achteruit zijn ingeschakeld. Hij leek geschokt dat de 4-cilinder Accord van mijn vrouw en vooral mijn Toyota Matrix soepel lopen bij het inschakelen van de achteruit in de kou. Weer een geval van slecht ontwerp bij Honda 6-cilinder transmissies.

Het is niet levensbedreigend, aangezien mijn oude 2000 Ody het erger deed en mijn zoon zegt dat de originele transmissie jaren later nog steeds prima functioneert.

Een manier om dit probleem te omzeilen, is om te proberen achteruit te parkeren, zodat je bij koud weer vooruit wegrijdt.

Bedankt voor de aanvullende informatie. Mijn busje maakt geen knal bij het schakelen naar achteruit, het is een erg harde ruk in de versnelling voordat het busje begint te rijden. Eenmaal in de versnelling, rijdt het busje achteruit zonder ongebruikelijke geluiden. Ik ben niet zeker van de schermen omdat het alleen gebeurt als de vloeistof koud is. Het is een zachtere schakeling als ik eraan denk om in de achteruit te schakelen voordat ik voor de nacht in de parkeerstand schakel.

Dit is een probleem geweest met Odyssey. Ik heb een model uit 2002 en hij knalt altijd achteruit. Minder als het warm weer is, maar harde bonken in de kou.
Honda is niet meer de moeite waard zoals ze vroeger waren. Je krijgt geen kwaliteitsproduct meer als ze vroeger maakten.:mad:

Ik denk dat de realiteit is dat Honda nooit echt een betrouwbare, krachtige auto heeft kunnen maken. Ze maken geweldige kleine motoren die eeuwig meegaan. Maar elk voertuig dat ze maken met meer dan 220 pk heeft problemen in de loop van de tijd.

Het is echt een pijnlijke ervaring. GM maakt ongelooflijke V8-auto's die eeuwig meegaan. Maar hun kleine motoren vallen na een paar jaar uit elkaar. Ik denk niet dat dit allemaal van toepassing is op de huidige modellenreeks. Maar het is de afgelopen 6-7 jaar wel gebruikelijk geweest.

Ik merkte dat de onze het deze winter deed (2003 - 65.000 mijl). Het kon 45 graden zijn of 5 graden onder nul. Hij knalt in de achteruit bij de eerste start van de dag. Hij "corrigeert" zichzelf heel snel - met andere woorden, als ik de garage uitrij, kan ik hem terug in de parkeerstand of een andere versnelling zetten en dan terug in de achteruit, en dan knalt hij niet meer - alleen de eerste keer. We probeerden hem een beetje op te warmen en zelfs in de drive te schakelen voordat we de achteruit inschakelden, maar hij doet het nog steeds in verschillende mate. De transmissie is onderhouden en schakelt verder als boter. Ik dacht misschien dat het door de transmissiekoeler kwam, maar er werd me verteld dat ze het toch wel doen, met of zonder koeler. Ik denk dat verder onderhoud en beschaafd rijden terwijl je met de "winterknal" leeft, alles is wat je kunt doen.

Ik merk het pas als het koud is. Ik heb ook gemerkt dat ik in hoog stationair draait als het gebeurt (d.w.z. choke-toestand). Stationair draaien is 900+ (denk ik) als het gebeurt. Als je de bus een minuut of twee laat staan en terugzakt naar onder de 730 RPM, zou je dat probleem niet meer moeten hebben.

Dit doet alleen maar je stationair toerental genoeg vertragen om de klap te voorkomen. Koud stationair is niet zo hoog bij warmer weer, dus dan geen klap.

2002 EX-L

Ik heb zojuist de motorsteun aan de voorkant van mijn vrouw Ody vervangen, hij was ongeveer een maand slecht, ze merkte een knal bij het eerste starten in de ochtend, daarna heb ik hem op zaterdag vervangen + de anderen gecontroleerd (ze zijn in orde) en ze zegt dat haar strijdwagen weer normaal is, soepel schakelen naar achteren en een beter algemeen gevoel tijdens het rijden. Het telt zeker om die steun te vervangen.:heh:

1 - 17 of 17 Posts