Honda Odyssey Forum banner
21 - 40 of 43 Posts
Discussion starter · #22 ·
Heeft iemand een gids voor het vervangen van de hele Spool Assembly? Ik ben redelijk mechanisch, mijn enige probleem zal het optillen van het kleppendeksel zijn om de oude spool eraf te schuiven en de nieuwe erop. Loop ik het risico de timing te verstoren als ik het doe?

Ja, je raakt de onderste helft van het smoorklep niet aan. Dat is degene die aanzienlijk meer werk is, en je hoeft hem niet te vervangen.

owns 2006 Honda Odyssey EX
MrRanger heeft al een video die in je oude thread is gelinkt. Je hoeft de onderste helft niet te vervangen, waarvoor je de tuimelaarconstructie moet aanpassen. Alleen de bovenste helft.

• Like
Reactions: thscott
Discussion starter · #26 ·
Hmm interessant. Oké.

Ik vroeg me dat af. Ik had oorspronkelijk de bovenste helft verwijderd om de afdichtingen te doen. Dus ik ben bekend met dat proces. Heel gemakkelijk.
Ik vraag me af of ik terug moet gaan naar de originele afdichtingen, alles moet resetten en kijken wat er gebeurt.

Hmm Interessant. Oké.

Ik vroeg me dat af. Ik had oorspronkelijk de bovenste helft verwijderd om de afdichtingen te doen. Dus ik ben daar bekend mee. Heel gemakkelijk.
Ik vraag me af of ik terug moet gaan naar de originele afdichtingen, alles moet resetten en kijken wat er gebeurt.
Wat je kunt doen is het onderdeel kopen bij Honda en de gloednieuwe bovenste helft gebruiken met de nieuwe pakkingen (er zouden in totaal 3 pakkingen moeten zijn).

Discussion starter · #28 ·
Wat je kunt doen is het onderdeel van Honda kopen en de gloednieuwe bovenste helft gebruiken met de nieuwe pakkingen (er zouden in totaal 3 pakkingen moeten zijn)
Oh, dat is een interessante gedachte. Dat had ik niet overwogen.
Hoewel ik niet bekend ben met de drie pakkingen.
Ik ken de 2 rubberen pakkingen en de metalen plaat. Is de plaat de derde waar je naar verwijst?

Oh, Dat is een interessante gedachte. Daar had ik niet aan gedacht.
Hoewel ik niet bekend ben met de drie pakkingen.
Ik ken de 2 rubberen en de metalen plaat. Is de plaat de derde waar je naar verwijst?
Correct. De twee rubberen pakkingen en de metalen pakking.

Het zou IDENTIEK zijn aan uw pakkingvervanging, alleen vervangt u het bovenste deel door het bovenste deel van de nieuwe spoelklepconstructie. Vervanging van het ONDERSTE deel vereist naar mijn mening verwijdering van de tuimelaarconstructie, daarom is de offerte van de dealer zo hoog.

Discussion starter · #32 ·
Ik zie op Rockauto dat ik het bovenste deel van de montage kan kopen, of het hele ding.
Ik ben geneigd om voor de OEM te gaan en de extra kosten voor Honda's te betalen, maar vroeg me af of iemand succes heeft gehad met aftermarket. (Behalve Dorman, want die zijn rommel)

Ik zie op Rockauto dat ik het bovenste deel van de assemblage kan kopen, of het hele ding.
Ik ben geneigd om voor de OEM te gaan en de extra kosten voor Honda's te betalen, maar vroeg me af of iemand succes heeft gehad met aftermarket. (Behalve Dorman, want die zijn rommel)
Het hangt er eigenlijk gewoon vanaf. Ik zou voor Honda gaan als je er zeker van wilt zijn dat je deze klus een hele tijd niet meer hoeft te doen. Maar mensen hebben zelfs succes gehad met de namaakpakkingen van eBay. Het is een gok.

@El Cranicero probeer het gaasgedeelte van de filter van de vervangende pakking uit te rekken

Discussion starter · #35 ·
Wat je kunt doen is het onderdeel van Honda kopen en de gloednieuwe bovenste helft gebruiken met de nieuwe pakkingen (er zouden in totaal 3 pakkingen moeten zijn)
Dus ik heb vandaag dit voorstel gevolgd en de hele assemblage gekocht.
De bovenkant gescheiden van de Botticelli g-assemblage en de bovenste assemblage met afdichtingen geĂŻnstalleerd.
Alles weer in elkaar gezet en ermee gaan proefrijden en de motor goed heet laten worden.

Graag meld ik dat er nog geen controlelampje van de motor brandt.
Duimen dat het goed gaat. Mijn VCM tuner 2 is onderweg. Hopelijk komt die op een redelijke termijn door de douane en krijg ik hem snel.

Ik moet zeggen dat ik geen idee had hoeveel de ECO-modus inschakelde en elke keer als ik hem tijdens de proefrit zag, maakte mijn hart een sprongetje. Nu ik weet dat dit ding een probleem veroorzaakt, zal ik er waarschijnlijk nooit meer over kunnen stoppen met nadenken totdat ik de tuner heb.

Veel manieren om de ECO-modus uit te schakelen totdat ik mijn tuner heb, anders dan de bus niet te besturen?

Alles dat een CEL veroorzaakt (zoals een EVAP-lek) zal VCM uitschakelen, aangezien VCM inactief is wanneer een CEL brandt. Wat je ook kunt doen, is de oliedrukschakelaar van de achterste bank (de VCM-solenoĂŻde voor de achterste bank) loskoppelen om hetzelfde te bereiken.

Discussion starter · #39 ·
Hallo mensen.
Dacht dat ik een update zou geven over mijn voortgang.

Ik heb ongeveer een week geleden het hele bovenste deel van het spoelventiel vervangen en de codes gewist. Sindsdien hebben we het voertuig aanzienlijk bereden zonder dat er nieuwe codes verschenen.

eerder deze week arriveerde mijn VCM Tuner 2 per post en ik heb hem gisteravond geĂŻnstalleerd.
Ik heb de bus een flinke rit gegeven en het ECO-lampje verscheen niet op het dashboard en we kregen geen codes nadat het apparaat was geĂŻnstalleerd.

thsnks iedereen voor de hulp en suggesties.
Veel plezier voor de hive mind hier.

FWIW, P3497 is Valve Pause Stuck Off, geldt alleen voor de voorste bank en heeft alleen invloed op cilinder #4. De VCM zit vast en #4 staat uit. De krukaspositiesensor detecteert de afwezigheid van #4 ontsteking en de computer schakelt de brandstoftoevoer naar de #4 injector uit. Er is dus een misfire op #4 en dit is voelbaar bij alle toerentallen. Het is erger bij lage toerentallen en milder bij snelwegsnelheden. Het installeren van een soort muzzler voorkomt dat cilinder #4 in slaap valt en voorkomt P3497. Zelfs als je het zoals ik hebt verknald en goedkope Amazon-spoolklepafdichtingen hebt geĂŻnstalleerd in plaats van het goed te doen met het Honda-onderdeel, zou de P3497 niet terug moeten komen.

21 - 40 of 43 Posts