Precies waar ik naar op zoek was
Bedankt originele poster (EOT 4 Life).
Dit is precies wat ik probeerde te doen, voor onze nieuwe 2014 Honda Odyssey EX-L Nav.
Ik kon de gemakkelijkste/snelste/eenvoudigste/schoonste methode om de transmissievloeistof te vervangen niet vinden. Dit is precies het soort artikel dat ik zocht. Youtube en artikelen op dit forum tonen vaak honderden instructies/video's voor 2000-2004, 2006-2008, maar niets voor nieuwere Honda Odyssey's in het nieuwere bereik van 2014+, die bijna iedereen in de Bay Area heeft waar ik woon. Ik heb niets gezien dat ouder is dan 2010, maar daar woon ik, waar kleine huizen van 1300 vierkante meter op 1/32 hectare "goedkoop" zijn voor $ 800.000... Dat gezegd hebbende...
Heel erg bedankt voor deze suggesties. Ik heb nooit begrepen waarom mensen de ATF-aftapplug losschroeven, en aangezien deze zeer precies direct eronder in een schone gietvorm in de container afloopt, gaan mensen dan verder met het volledig verwijderen van de plug, waardoor transmissievloeistof over elke mogelijke hoek/scheur/spleet/enz. komt. Het was altijd een hoofdkrabber waarom mensen zouden kiezen voor een vuile, rommelige, vuile, ongecontroleerde lekkage bij 100% druk, in plaats van een zeer schone, gecontroleerde gietvorm bij 95% druk en gewoon een paar seconden langer wachten. U bent de eerste persoon die dit fenomeen heeft herkend. Hoe herkennen mensen een lek als de onderwagen vol zit met zoveel vuile ATF-uitstoot?
Je zou me waarschijnlijk niet geloven als ik je dit vertelde, maar ik heb vandaag de transmissievloeistof op onze busje gecontroleerd, en ondanks dat hij 7.000 mijl heeft, is de vloeistof erg donker (bijna als donkere motorolie). De busje is praktisch gloednieuw, extreem schoon, onlangs gekocht bij de dealer en onberispelijk. Ik heb al forums gelezen over verschillende transmissieoliën.
De beste die ik mogelijk zou kunnen kopen is Redline D6 volledig synthetisch voor deze transmissies, maar ze zijn erg duur (je krijgt waar je voor betaalt). Ik kan ze krijgen voor ongeveer $ 13,50-$ 15,00 PER quart (vergeleken met een paar dollar voor goedkope conventionele rotzooi). Amsoil is ook de helft van de prijs en veel betaalbaarder. Ik zal dit weekend de Redline transmissievloeistof installeren.
Nogmaals bedankt!