Honda Odyssey Forum banner

Transmissie mist schakelen in versnellingen, hoge toeren etc., maar werkt als ik langzaam ga

16K views 33 replies 9 participants last post by  bonbonb  
#1 ·
Ongeveer 2 of 3 maanden geleden reed ik ongeveer 130 km/u op een lang stuk van een snelweg van 120 km/u gedurende ongeveer 450 kilometer. Plotseling verloor ik de 4e versnelling en merkte ik dat mijn achterruit vol olie kwam te zitten. Het was transmissievloeistof die VENTILEERDE.... blijkbaar wist ik hier nog nooit van, dat als de vloeistof te heet werd, deze zichzelf uit een "VENT" kon persen die op onze Odysseys van deze tijd zit. Ik heb er nog nooit van gehoord in mijn leven, maar het gebeurde, omdat er geen andere lekken werden gevonden. Wetende dat ik weinig vloeistof had, vond ik een plek om wat te halen en vulde het bij voordat ik mijn reis beëindigde. Toen ik naar huis reed, deed hij het prima zoals normaal en bracht hij me naar de transmissiewerkplaats.

De transmissiewerkplaats zei de volgende dag dat ze er niets mis mee konden vinden, maar dat ze mijn vloeistofpeil VERHOOGDEN.... terwijl ik er zeker van was dat het al vol was van de vorige nacht.

Ik heb er nog wat mee gereden. Uiteindelijk (misschien een paar weken) begon hij over te slaan en hoog in toeren te gaan uit de versnelling... en met name leek 2 tot 3 het niet goed te doen, maar nu zijn ALLE schakelingen hard TENZIJ TENZIJ..... IK HET GAS HEEL, HEEL LANGZAAM AAI EN ALLEEN AFREM OF VERSNELLEN MET EEN HEEL LAGE SNELHEID. Als ik zo rijd en er zeker van ben dat ik eerst de motor 10 tot 15 minuten opwarm (maakt een groot verschil), dan rijdt hij meestal de hele tijd prima, maar als ik ook maar iets afwijk en probeer te accelereren of te vertragen met "snelvoetig".... dan laat hij me weten dat hij het niet leuk vindt en de versnelling overslaat en hoog in toeren gaat alsof ik de motor in de parkeerstand op toeren breng.

Dus... de transmissie werkt beter als hij HEET is.... er zitten 2 koelers op deze bus... de standaard lusstang en een die ik ongeveer 3 jaar geleden heb toegevoegd toen "wat ik dacht dat ik had" een transmissie-revisie was... waarvan ik nu niet zeker weet of ik een gebruikte, al in elkaar gezette transmissie heb gekregen.

Op de originele transmissie heb ik de terugroepactie voor de tandwielen en de vloeistof laten uitvoeren.... hoewel ik niet weet of dat een externe zaak voor de transmissie was of een interne reparatie. Ik breng dit ter sprake voor het geval de transmissie.

Ik heb een tijdje Seafoam Transtune erin gehad, in de veronderstelling dat het oververhittingsprobleem op de snelweg mogelijk klonten of vernisklonters in de transmissie heeft veroorzaakt en hopelijk zou dat werken. Ik heb de Transtune ongeveer 2 of 3 tankbeurten erin gehad en had waarschijnlijk meer kunnen doen.

Zelfde gedrag.... heb wat gelezen over de solenoĂŻden.... het lijkt me dat alleen die het probleem zouden kunnen zijn, maar ik zou ze allemaal vol willen maken en de filters eruit willen halen

2 werkplaatsen zeggen dat ik op weg ben naar een revisie of vervanging... maar waarom heeft geen van beide werkplaatsen de moeite genomen om een solenoĂŻde te verwijderen en naar de filters erin te kijken? Ik vraag me nu af of dat de hele tijd alles is vanwege de manier waarop de bus beter schakelt als hij HEET is.

Had de vloeistof ook onlangs vervangen, ondanks mijn gedachten niet te... hoopte dat als er wat klontering in de aderen van de transmissie was, dat dat zou worden verholpen.

Ten slotte zijn het motorlampje en TCS aan... en er is een code voor schakelproblemen tussen 2 en 3... en als ik mijn rit begin... slaan de versnellingen over bij 2 of 3 of 3 tot 4 en uiteindelijk begint de D voor drive op het dashboard snel te knipperen. Dan stop ik de bus, laat hem even staan, start hem opnieuw en dan kan ik weer rijden en toegang krijgen tot alle versnellingen die ik nodig heb ..... met een zacht gaspedaal.

Wat is de kans dat ik gewoon verstopte solenoĂŻde-filters heb? Of gewoon een verkeerde selectie van het transmissiebereik?

IE: Soms, wanneer de motor bij de eerste start KOUD is... worden de versnellingen R of D niet meteen ingeschakeld.... het duurt een paar ongebruikelijke seconden voordat hij in de versnelling komt... tenzij.... nogmaals.... tenzij ik eerst de motor opwarm, maar als ik dat niet doe... zal hij het elke keer doen.

#2 ·
Als ik tenslotte een "gebruikte transmissie" krijg die heel weinig kilometers heeft... (ik weet het, ik weet het... maar ANDERS ENORME EURO'S) wat moet ik dan zeker laten doen om te voorkomen dat de slechte, verkleurde tandwielen erin zitten (van de terugroepactie van Honda) voordat ik hem in de bus zet. Is de vloeistofverhoging naar versnellingen 2 en 3 (vanwege de terugroepactie) extern aan de transmissie gedaan, of is het "intern" gedaan en wat was het?

#7 ·
Is de vloeistofverhoging naar versnellingen 2 en 3 (als gevolg van de terugroepactie) extern aan de transmissie gedaan, of is het "intern" gedaan en wat was het?
De extra vloeistof naar de 2e versnelling werd extern gedaan via een "oliejetkit" die van 2002 tot eind 2004 in de olie-vulplug werd geĂŻnstalleerd. Het laatste deel van 2004 had een opnieuw ontworpen transmissie die de extra oliepassage intern bevatte.

Dave

#3 ·
Dave

#8 · (Edited)
Welk jaar is uw Ody?

U vermeldde dat hij de 4e versnelling verloor, wat suggereert 1999-2001. Maar toen noemde u de terugroepactie voor verkleurde tandwielen, wat suggereert 2002-2004.

Dave
2 garages zeiden dat er vloeistof uit had kunnen spuiten omdat hij "overvuld" was en dat er oververhitting zou zijn opgetreden na zo lang zo snel te hebben gereden met overvulling.

2003 Odyssey EX

Code P1751

#4 · (Edited)
Is de atf zwart en ruikt het verbrand?
Welke atf gebruik je?
Hoe ziet je atf eruit? Donker, korrelig, schuimig, ondoorzichtig?
Wat is de code?

Voor minder dan $ 50 kun je ongeveer 3 keer de atf aftappen en bijvullen met MaxLife Dex/Merc ATF en ook een zwarte trechter met lange nek kopen bij WalMart (deze past precies OVER de peilstokbuis). Best makkelijk om zelf te doen.
OdyFamily gebruikt Lubegard Red atf-additief en denkt dat het geweldig werk levert.

Dus je hebt zelfs een extra aftermarket atf-koeler en hij oververhitte nog steeds tijdens het rijden op de snelweg met ongeveer 80 mph. Hopelijk helpt dat anderen.
Weet je welk merk atf erin zat toen de oververhitting begon?

Als je een 2003 hebt, heb je dan ooit het atf-filter vervangen dat bovenop de transmissie is gemonteerd, of, als er een ander filter is toegevoegd, zoals een Magnefine, heb je het dan vervangen?

Hopelijk krijg je meer deskundige antwoorden van de transmissie-experts op dit forum.

Ja, wat is het bouwjaar van je ODY en ga in ieder geval naar je profiel en voeg het daar toe.

Buffalo4

#9 ·
Is de atf zwart en ruikt het verbrand? Ik herinner me niet dat het anders aanvoelde dan normaal toen ik voor het eerst problemen had met het spuiten van vloeistof op de snelweg.
Welke atf gebruikt u? Honda-equivalent bij OReillys, maar de werkplaats heeft onlangs afgetapt en gevuld met echte Honda-vloeistof... omdat ik hoopte dat een vloeistofwissel zou helpen nadat ik Seafoam transtune had gebruikt.

Hoe ziet uw atf eruit? Donker, korrelig, schuimig, ondoorzichtig, ? Vloeistof is nieuw.... ziet er nu nieuw uit.
Wat is de code? P1751

Voor minder dan $ 50 kunt u ongeveer 3 keer de atf aftappen en vullen met MaxLife Dex/Merc ATF en ook een zwarte trechter met lange nek kopen bij WalMart (deze past precies OVER de peilstokbuis). Best gemakkelijk om zelf te doen.
OdyFamily gebruikt Lubegard Red atf-additief en denkt dat het geweldig werk doet.

Dus, je hebt zelfs een extra aftermarket atf-koeler en hij oververhitte nog steeds tijdens het rijden op de snelweg met ongeveer 80 mph. Hopelijk helpt dat anderen.
Weet je welk merk atf erin zat toen de oververhitting begon? Honda-vloeistof zat erin sinds de revisie van de transmissie (of vervanging; afhankelijk van wat de verdomde werkplaats 3 jaar en misschien 40 tot 50.000 mijl geleden echt wel of niet heeft gedaan) en als ik ooit iets moest toevoegen (zelden) geloof ik dat dit werd gebruikt: Valvoline 788699 - Automatische transmissievloeistof | O'Reilly Auto Parts - Valvoline Multi Import ATF

Als de uwe een 2003 is, heeft u dan ooit het atf-filter vervangen dat bovenop de transmissie is gemonteerd, of, als er een ander filter is toegevoegd, zoals een Magnefine, het vervangen?
Wist nooit dat er een bovenop zat, maar al mijn transmissiewerk is gedaan door 2 werkplaatsen. 1e werkplaats die het reviseerde/verving en 2e werkplaats die de vloeistof aftapte.
Zeg je dat er 2 filters op deze transmissie zitten? Eén onder en één boven?
Geen magnefine.

Hopelijk krijg je meer deskundige antwoorden van de transmissie-experts op dit forum.

Ja, welk jaar is je ODY en ga in ieder geval naar je profiel en voeg het daar toe.

Buffalo4
Zie de antwoorden hierboven in de aanhalingstekens in VET.

#5 ·
Voordat ik iets anders zou doen, zou ik de ATF verversen, net als Buffalo4 zegt. Ik denk dat de lading ATF die momenteel in die transmissie zit, verpest is.

#10 ·
Mensen, dit klinkt precies als Mitch123's episode. In wezen, aanhoudend rijden op de snelweg, en plotseling, ATF-ontluchting. Zijn ATF-niveau, zo gokten we, was ruim boven de peilstok begonnen, de anti-schuimadditieven in de ATF konden de hoge hoeveelheid ATF die door roterende mechanica boven de carter werd rondgepompt, niet bijhouden, en hij had ATF die uit de ontluchting kwam. Ook verloor de bus vermogen, bijna op identieke wijze.

Voordat ik iets anders zou doen, zou ik de ATF verversen, net als Buffalo4 zegt. Ik denk dat de lading ATF die momenteel in die transmissie zit, verpest is.

OF
Ja, ik dacht ook dat de vloeistof naar de knoppen was. Heb er ongeveer 3 weken mee gereden met Seafoam transtune erin na de episode op de snelweg, en het toen naar de garage gebracht voor het aftappen van de vloeistof. Nu doet hij nog steeds de late schakeling, misschakeling, hoge toeren en vereist dat ik hem extreem langzaam laat accelereren om hem in de andere versnellingen te krijgen. Als "D" knippert en niet schakelt, zet ik hem gewoon aan de kant, stop de motor, start hem opnieuw en dan kan ik mijn hogere versnellingen laten schakelen ... ELKE KEER ... maar met het lichtjes indrukken van het gaspedaal de hele tijd ... heel langzaam accelereren en iedereen achter me pissig maken. lol

DENKT NIEMAND DAT DE SOLENOĂŹDESCHERMEN GEWOON VERSTOPT KUNNEN ZIJN???

#6 ·
Searcheer verklaarde ook dat de versnellingsbak beter werkt als hij op bedrijfstemperatuur is.
Dat klinkt bekend in de oren van problemen uit het verleden die mogelijk met de solenoĂŻde te maken hadden????
Ook zijn verzoek in bericht #2 blijft onbeantwoord.

Toch zou het doen van de drain en vullingen met de aanbevolen maxlife of DW-1 en ervoor zorgen dat het atf-niveau is waar het zou moeten zijn (via peilstok en op niveau) mijn eerste suggestie zijn.

Zoals Odyfamily suggereert, is de versnellingsbak mogelijk overvuld.

Buffalo4

#11 ·
Searcherrr verklaarde ook dat de transmissie beter werkt als deze op bedrijfstemperatuur is.
Dat klinkt bekend in de oren van eerdere problemen die mogelijk met de solenoĂŻde te maken hadden????
Ook blijft zijn verzoek in post #2 onbeantwoord.

Toch zou mijn eerste suggestie zijn om de olie te verversen met de aanbevolen maxlife of DW-1 en ervoor te zorgen dat het atf-peil is waar het hoort te zijn (via peilstok en op niveau).

Zoals Odyfamily suggereert, kan de transmissie wel eens te vol zijn geweest.

Buffalo4
BedrijfSTEMPERATUUR is CRUCIAAL anders kan ik er nauwelijks mee rijden.... Als ik hem 10 minuten opwarm (moet elke keer) dan gaat hij in een acceptabele manier de weg op bij langzaam accelereren. Ja, ik denk dat hij ook te vol zat, dat is de consensus van beide garages... maar ik ben nog niet klaar om te zeggen dat het hele ding "op" is omdat ik de geschiedenis ken... Destijds, toen ik hem liet reviseren, gaven ze een "Revisie" op en zeiden dat ik dat kreeg... 3 jaar later hebben ze het papierwerk niet meer omdat ze het na 2 jaar weggooien en zich niet meer herinneren wat ze hebben gedaan, maar ik wel.

Het "werkt als de bedrijfstemperatuur warm is" doet me denken... (maar laat me jullie niets in de mond leggen) WARMERE VLOEISTOF = DUNNERE VLOEISTOF = DUS... WAT DE BEPERKING OOK IS, DE DUNNERE VLOEISTOF GAAT ER LANGS ALS HET WARM IS..... maar de AANWIJZING hier is dat het het doet bij het proberen te SCHAKELEN in ALLE VERSNELLINGEN OMLAAG of OMHOOG nu... dus is er niet een solenoĂŻde die op dat punt kan worden vastgesteld? Tenzij alle solenoĂŻden verstopt zijn door oververhitting (vernis/opgedroogde vloeistofverstoppingen misschien??)?

Ook, nogmaals...... hij zal LAAT SCHAKELEN IN VERSNELLING van P naar R... of van P naar D of van D naar R of R naar D "als hij koud voor het eerst wordt gestart"... gewoon in de oprit zitten... Is dat meer een aanwijzing dat er ergens een vloeistofbeperking is?

#14 ·
NU zie ik waar je verwarring vandaan komt - de schakelindicatoren.

Uw 2003 heeft de 5-versnellingsbak, net als alle modellen van 2002 tot 2004. U heeft gelijk, er is geen versnellingspositie voor de 4e versnelling. Hij gaat van 3 naar 5 (d.w.z. 4e of 5e naar goeddunken van de computer).

Dave

Voor zover ik weet, worden die laatmodel 2004 opnieuw ontworpen transmissies geĂŻdentificeerd door het VIN waarin ze zijn geĂŻnstalleerd.

#15 ·
Dave

#16 ·
Even ter aanvulling. De transmissievloeistoffilter is verwijderbaar door hem los te schroeven, je moet de metalen accubak verwijderen en het is moeilijk om erbij te komen en het kost $40 voor een nieuwe, MAAR als hij verstopt is en de jouwe dat waarschijnlijk al was voordat dit gebeurde, opent hij permanent een bypass-poort zodat vloeistof de filter helemaal omzeilt. Mensen zeggen dat je hem moet vervangen, ik ben het er niet mee eens. Als je de onderste ATF-bout aftapt, komt het meeste spul eruit. Alles in de transmissie wordt toch wel tot stof vermalen. Een nieuw filter voorkomt niet wat er met je transmissie is gebeurd. Het klinkt alsof de vloeistof zo verbrand is dat de transmissie geopend moet worden om hem schoon te maken als hij nog niet kapot is. Ik ben geen expert, maar je problemen klinken behoorlijk erg man, je hebt misschien verstopte kleppen (de plunjers om vloeistof door elk circuit te laten, hoe ze ook heten) of sommige van de vloeistofcircuits zijn verstopt. Als ik jou was, zou ik waarschijnlijk gewoon sparen voor een ander voertuig of misschien proberen hem zelf te reviseren. Je moet het voorste subframe verwijderen om die transmissie eruit te halen. Ebay heeft er een gereviseerde voor ongeveer $1000 of $1100, denk ik, je moet je oude opsturen.

#17 ·
searcherr, ik denk dat je manier van denken over "WARMERE VLOEISTOF = DUNNERE VLOEISTOF" logisch is. Als het mijn auto was, zou ik hem thuis houden, de magneetschermen schoonmaken, alle filters vervangen die ik te pakken kan krijgen, de vloeistof meerdere keren aftappen en bijvullen, enz. Je zou een heleboel van dat soort dingen kunnen doen, met de kans om het probleem te verbeteren of op te lossen, allemaal voor minder dan een bezoek aan een monteur waarschijnlijk zou kosten. Die jongens gokken net als wij, en de vaardigheid om ATF af te tappen en bij te vullen, filters te vervangen, magneetsolenoids te verwijderen, enz. is heel erg basaal. Je hoeft bijvoorbeeld geen 300 dollar uit te geven aan magneetsolenoidonderdelen, of zelfs 40 dollar aan magneetsolenoidschermen. Ik weet dat niemand graag goed geld weggooit. Je kunt de magneetsolenoids elektrisch testen (basale weerstandsmetingen, spanning aanbrengen en luisteren/voelen naar een sterke, snelle klik), ze verwijderen en schoonmaken, evenals hun schermen. Inspecteren terwijl je bezig bent. Succes!

#19 ·
Waarom zou u het niet doen, gezien de kosten en het gemak van het vaker aftappen en vullen met behulp van de Valvoline MaxLife Dex\Merc (of de duurdere Honda DW-1)? 4 keer aftappen en vullen vervangt ongeveer 90% van de oude vloeistof. Heeft u de filter bovenop de transmissie vervangen, degene die vrij moeilijk te bereiken is? Ik denk dat dat degene is die u heeft vervangen. Ik veronderstel dat de atf-koeler in de bodem van de radiator ook verstopt kan raken. Er zijn een paar youtube-video's over hoe je die ook kunt doorspoelen. Trouwens, er is een filterscherm (ja, de ANDERE filter) in de transmissie, maar de transmissie moet worden gedemonteerd om deze te vervangen. Meestal tonen de symptomen dat dat scherm verstopt raakt zich als schakelproblemen van de transmissie nadat het voertuig een tijdje heeft gereden. Dan, wanneer het wordt uitgeschakeld, valt er genoeg vuil af en werkt de transmissie een korte tijd prima, AFAIK. Waarom zou u niet opzoeken hoe u toegang krijgt tot die solenoĂŻden en hun schermen schoonmaakt? Ik weet zeker dat u die info hier of op youtube kunt vinden. Ik denk niet dat u ooit heeft gemeld hoeveel vuil er op de magneet in de aftapplug zat, of hoe de vloeistof ER NU uitziet. Met betrekking tot een vastzittende klep, doet nieuwe ATF een behoorlijke klus om een deel van de ophopingen in de transmissie te reinigen. Dat is een reden waarom rijden tussen het aftappen en vullen wordt aanbevolen. Hopelijk zal iemand met een ervaring die vergelijkbaar is met de uwe posten. Vullen via de peilstokbuis met de juiste trechter is snel en gemakkelijk, en dat geldt ook voor het aftappen van de oude vloeistof en het schoonmaken van de aftapplugmagneet. Nog meer codes? Buffalo4

#23 ·
Waarom zou je het niet doen voor de kosten en het gemak van het uitvoeren van meer aftappen en vullen met de Valvoline MaxLife Dex\Merc (of de duurdere Honda DW-1)?
4 keer aftappen en vullen vervangt ongeveer 90% van de oude vloeistof.
Heb je de filter bovenop de transmissie vervangen, degene die vrij moeilijk te bereiken is? Ik denk dat dat degene is die je hebt vervangen.
Ik veronderstel dat de atf-koeler in de bodem van de radiator ook verstopt kan raken. Er zijn een paar youtube-video's over hoe je die ook kunt doorspoelen.
Trouwens, er zit een filterscherm (ja, de ANDERE filter) in de transmissie, maar de transmissie moet uit elkaar worden gehaald om deze te vervangen. Meestal manifesteren de symptomen dat dat scherm verstopt raakt zich als schakelproblemen in de transmissie nadat het voertuig een tijdje heeft gereden. Dan, wanneer het wordt uitgeschakeld, valt er genoeg vuil af en werkt de transmissie een korte tijd prima, AFAIK.
Waarom zoek je niet hoe je toegang krijgt tot die solenoĂŻden en hun schermen schoonmaakt? Ik weet zeker dat je die info hier of op youtube kunt vinden.
Ik denk niet dat je ooit hebt gemeld hoeveel vuil er op de magneet in de aftapplug zat, of hoe de vloeistof ER NU uitziet.
Wat betreft een vastzittende klep, nieuwe ATF doet een behoorlijke klus om een deel van de ophopingen in de transmissie te reinigen. Dat is een van de redenen waarom rijden tussen aftappen en vullen wordt aanbevolen.
Hopelijk zal iemand met een ervaring die vergelijkbaar is met die van jou posten.
Vullen via de peilstokbuis met de juiste trechter is snel en gemakkelijk, en dat geldt ook voor het aftappen van de oude vloeistof en het schoonmaken van de aftapplugmagneet.

Nog meer codes?

Buffalo4
BUFFALO MAN !!! LOL - IK HEB EEN PAAR KEER HERHAALD DAT ALLE OORSPRONKELIJKE VERBRANDE VLOEISTOF WEG IS. LOL!!! :D:tongue::tongue::p ... MAAR IK KLAAG NIET... IK WAARDEER JE... IK WILDE ALLEEN DAT JE HET WIST VOORDAT JE ANTWOORDDE DAT DE OUDE VLOEISTOF AL HELEMAAL WEG IS + Filter.

Nu...... wat je zei over interne schermen die verstopt raken, dan ZET JE HET UIT.. vuil valt eraf en de transmissie werkt een korte tijd prima..... dat is bijna precies wat ik heb!!! ... maar het punt is.... is het vuil dat oplost of wegvreet of is het een verstopping van METALEN scherven???? !?!?!?! grote vraag daar......

De garage heeft de vloeistof afgetapt en bijgevuld, en ze hebben geen commentaar gegeven op magneetscherven... Ik vergat het te vragen (wat niet op mij lijkt... maar te druk was). IK ZAL DIT ECHTER ZEGGEN.... PRECIES TOEN IK HET TERUGKREEG VAN DE GARAGE VLOEISTOF AFTAPPEN EN VULLEN... HET REED FANTASTISCH... SOEPEL ZOALS HET HOORT EN GEWOON GEWELDIG... Het was pas na de 3e rit na de garage dat het weer begon te haperen. Is dat meer bewijs voor verstopte aderen/leidingen?

Ik heb het laten staan, dus geen nieuwe codes. Alleen die ik een paar berichten geleden heb gepost.

Dus er is geen "truc" om de aftapplug van de transmissie te verwijderen??? Ik heb er nog nooit naar gekeken omdat de revisiewerkplaats van de transmissie me lang geleden vertelde dat er een trucje voor was.... is dat BS?

Ik heb 2 zelfgemaakte trechters alleen voor mijn Odyssey voor de peilstokbuis van de transmissie... dus daar zit ik goed.

#20 ·
Ik heb eigenlijk gezegd dat je versnellingsbak mogelijk kapot is en dat de kleppen vastzitten of de circuits verstopt zijn. Als je mijn bericht leest, heb ik in feite herhaald wat de mannen van de werkplaats je hebben verteld. Vergeet de solenoĂŻden. En ja, ik denk dat de filters die je wilt schoonmaken/vervangen zich in de versnellingsbak bevinden. De enige oplossing die ik kan bedenken zonder de versnellingsbak uit elkaar te halen, is of er een soort chemische stof is die je erin kunt gieten om de verbrande ATF te reinigen, afgezien daarvan koop je een nieuwe auto/vervang je de versnellingsbak van eBay of koop je een tweede goedkope auto terwijl je ongeveer een maand bezig bent met het reviseren van de versnellingsbak. Ik heb een Odyssey in goedkope stijl gekocht, zodat ik iets over auto's kan leren. Koop een fatsoenlijke gebruikte auto voor $ 2000 of wat dan ook en verkoop hem of bewaar hem in mijn geval. Of vind een paar garagemonkeys in je stad om je te helpen.

#22 ·
Ik heb eigenlijk gezegd dat je versnellingsbak mogelijk kapot is en dat de kleppen vastzitten of de circuits verstopt zijn. Als je mijn bericht leest, heb ik in feite herhaald wat de jongens van de werkplaats je hebben verteld. Vergeet de solenoĂŻden. En ja, ik denk dat de filters die je wilt schoonmaken/vervangen zich in de versnellingsbak bevinden. De enige oplossing die ik kan bedenken zonder de versnellingsbak uit elkaar te halen, is of er een soort chemische stof is die je erin kunt gieten om de verbrande ATF te reinigen, afgezien daarvan koop je een nieuwe auto/vervang je de versnellingsbak via eBay of koop je een tweede goedkope auto terwijl je ongeveer een maand bezig bent met het reviseren van de versnellingsbak. Ik heb een Odyssey in el cheapo-stijl gekocht, zodat ik iets over auto's kan leren. Koop een fatsoenlijke gebruikte auto voor $2000 of wat dan ook en verkoop hem of houd hem in mijn geval. Of vind een paar garagemonkeys in je stad om je te helpen.
LOL garagemonkeys... Ik las dat eerst als "vuilnismonkeys".Ik begrijp je.Ik denk dat ik in ieder geval een paar keer ga aftappen en vullen met reinigingsmiddelen of additieven, enz., en kijken waar ik dan uitkom voordat ik een nieuwe, gebruikte of gereviseerde versnellingsbak koop. Ik kan niet geloven dat Seafoam niet werkte.

#21 ·
Kan ik een laat model 2004 BYBA-transmissie daarin plaatsen zonder computerverschuivingen of andere problemen die moeten worden aangepakt om die late 04-transmissie te ontvangen?

Als ik hem uiteindelijk vervang, heb ik liever het nieuwste model met de beste updates erop... als dat is waar ik uiteindelijk naartoe ga.

#24 ·
"truc" om de aftapplug van de transmissie te verwijderen? Gebruik gewoon een 3/8" ratel zonder dop en gebruik een nieuwe ring en draai die bout niet te vast. Veeg de metalen "chia pet" op de magnetische aftapbout af, als er geen chia pet op zit, is deze recent schoongemaakt. Nog een tip, walmart online of o'reillys heeft de valvoline maxlife dex atf vloeistof voor $20 per gallon, probeer gratis verzending te krijgen, bestel 2 kannen https://www.walmart.com/ip/Valvoline-MaxLife-Dexron-Mercon-Automatic-Transmission-Fluid-1-Gallon/15125768

#27 · (Edited)
Ik zit in de laatste fase van een handmatige transmissie-swap in een 2000 Odyssey. De handgeschakelde transmissie kwam uit een 2003 Acura CL-S. Ik heb veel informatie gezien op een Acura-fansite die suggereert dat de AV6 automatische transmissie van een late 8e generatie Accord een verbetering is ten opzichte van de fabrieksmatige automatische transmissie van vergelijkbare leeftijd in de vroege jaren 2000 3.0L Accords en 3.2L Acuras. Ze zeggen dat het een bolt-in swap is waarbij ook drie kabelboomconnectoren moeten worden verwisseld. Ik weet niet hoe vergelijkbaar ze zijn met wat er in de late derde generatie Odyssey werd aangetroffen, maar ik durf te wedden dat het met een beetje werk gedaan kan worden.

Dat gezegd hebbende, hebben we onze transmissie in oktober 2013 laten reviseren in onze 2004 Ody. De man die hem reviseerde, heeft hem OPZETTELIJK met drie quarts overgevuld en gaf ons een garantie van twee jaar zonder kilometerbeperking. Hij zei dat de extra vloeistof helpt om hem koeler te houden. Ik heb twee jaar geleden een drain en fill gedaan, gewoon omdat ik dacht dat ik het moest doen. Er kwam zes quarts uit, er ging zes quarts terug in. De vloeistof was nog steeds helderrood en schoon. We hebben er geen enkel probleem mee gehad. Ik heb de vloeistof gecontroleerd, hij staat nog steeds ver boven de volle markering. Je mag me bekritiseren als je wilt, maar we hebben er bijna 65.000 mijl mee gereden sinds de revisie en hebben nog nooit problemen gehad met vloeistof die uit de ontluchting komt. Ik heb nog nooit schuimende vloeistof op de peilstok gezien. Ik heb hier veel gelezen over het feit dat het overvullen van de transmissie een absolute no-go is, maar in ons geval is het geen probleem geweest.

#29 ·
Let niemand op de verwijzingen van P1751? Ik ben gewoon nieuwsgierig omdat niemand echt iets heeft gezegd over deze die naar voren komen als de waarschijnlijke verdachten voor die code:

P1751 HONDA - Mechanisch probleem in hydraulisch regelsysteem van schakelmagneetventiel 'B' en A/T-koppeling. Mogelijke oorzaken
  1. Defecte bereikpositieschakelaar
  2. De kabelboom van de bereikpositieschakelaar is open of kortgesloten
  3. Slechte elektrische verbinding van de bereikpositieschakelaar
  4. P1751 Mechanisch probleem in hydraulisch regelsysteem Systeem van schakelmagneetventiel B en A/T-koppeling
    Drukregelmagneetventielen A en B, of probleem in het hydraulisch regelsysteem
Zijn dat nooit het probleem voor die code?

Defecte bereikpositieschakelaar Kabelboom van de bereikpositieschakelaar is open of kortgesloten Slechte elektrische verbinding van de bereikpositieschakelaar

Lees meer: https://www.engine-codes.com/p1751_honda.html

P1751 HONDA - Mechanisch probleem in hydraulisch regelsysteem van schakelmagneetventiel 'B' en A/T-koppeling 0 | Commentaar toevoegen Mogelijke oorzaken Defecte bereikpositieschakelaar Kabelboom van de bereikpositieschakelaar is open of kortgesloten Slechte elektrische verbinding van de bereikpositieschakelaar

Lees meer: https://www.autocodes.com/p1751_honda.html

P1751 HONDA - Mechanisch probleem in hydraulisch regelsysteem van schakelmagneetventiel 'B' en A/T-koppeling 0 | Commentaar toevoegen Mogelijke oorzaken Defecte bereikpositieschakelaar Kabelboom van de bereikpositieschakelaar is open of kortgesloten Slechte elektrische verbinding van de bereikpositieschakelaar

Lees meer: https://www.autocodes.com/p1751_honda.html

#30 ·
Ik kan me voorstellen dat velen je CODE gemist hebben omdat het was opgenomen in een citaat van je antwoord dat je in je antwoord hebt gegeven. ( Bericht #9 ) Hopelijk zullen anderen met meer ervaring reageren. Doe nog minstens twee keer de AT aftappen en vullen. Eén keer aftappen en vullen geeft je maar ongeveer 40% en laat maar ongeveer 3 1/2 qt weglopen van in totaal 8,3 qt in je automatische transmissie. Buffalo4 PS: Kwam die code terug? Nog andere codes sindsdien?

#33 ·
Ik ben momenteel met een van deze eenheden bezig. Een BYBA. Ik wil hier even mijn mening geven. Als je een zwart ruikende vloeistof hebt die verbrand ruikt, zal geen enkele spoeling je transmissie repareren. Het probleem met deze transmissie is een intern probleem. Het interne filter raakt verstopt met metaaldeeltjes en frictiemateriaal, en dan raken de kleppen die de koppelomvormer voeden ook verstopt en verbrandt je omvormer. Dit is een bekend probleem en spoelingen zijn niet goedkoop, dus geen enkele spoeling zal dat frictiemateriaal terugbrengen, je interne filter ontstoppen en de metalen platen niet verbranden. Je tandwielplaten zijn op dit moment verbrand. Als je het naar een snelle reparatiewerkplaats brengt, zullen ze je koppelomvormer en het buitenste, gemakkelijkste koppelingspakket vervangen en de rest van de koppelingen niet reinigen of vervangen, of de klepbehuizing reinigen en aanpassen, dus je krijgt een tijdelijke reparatie die even meegaat en dan dezelfde problemen heeft. Je hebt een complete revisie nodig. Ook wordt de behuizing van het hoofdaslager verlengd en begint het lager op en neer te bewegen en kan het extra tandwielen beschadigen. De enige manier om dit alles te zien, is door het te verwijderen en te openen. Het is niet zo moeilijk en je zou het zelf kunnen doen als je de tijd en het gereedschap hebt. De onderdelen kosten ongeveer 600 tot 800, afhankelijk van wat je erin vindt. Ik denk niet dat je deze BYBA zomaar kunt omwisselen voor een andere Honda-transmissie, alleen maar omdat het een V6 is. Ze zien er aan de buitenkant hetzelfde uit, maar intern zijn ze anders. Als je die route wilt volgen, bereid je dan voor om heel goed te zijn in het leggen van nieuwe bedrading en het lezen van schema's. Zorg er ook voor dat je, als je het repareert, een complete spoeling van de transmissiekoeler doet voordat je de nieuwe transmissie installeert en NIET de oude omvormer gebruikt, anders stop je gewoon alle oude, verontreinigde vloeistof in de gerepareerde transmissie. Terwijl het verwijderd is, vervang je de achterste hoofdafdichting van de motor en zet je NIEUWE bouten op de vliegwiel. Ik hoop dat dit helpt.

#34 · (Edited)
Ik ben nu met een van deze units bezig. Een BYBA. Zal hier even mijn 2 cent inbrengen. Als je verbrande, zwart ruikende vloeistof hebt gehad, zal geen enkele spoeling je transmissie repareren. Het probleem met deze transmissie is een intern probleem. Het interne filter raakt verstopt met metaaldeeltjes en frictieschijfmateriaal en dan raken de kleppen die de koppelomvormer voeden ook verstopt en brandt je omvormer door. Dit is een bekend probleem en spoelingen zijn niet goedkoop, dus geen enkele spoeling zal dat frictiemateriaal terugbrengen, je interne filter ontstoppen en de metalen platen niet verbranden. Je tandwielplaten zijn nu verbrand. Als je het naar een snelle reparatiewerkplaats brengt, zullen ze je koppelomvormer en het buitenste, gemakkelijkste koppelingspakket vervangen en de rest van de koppelingen niet reinigen of vervangen, of de klepbehuizing reinigen en aanpassen, dus je krijgt een tijdelijke reparatie die even meegaat en dan dezelfde problemen heeft. Je hebt een totale revisie nodig. Ook wordt de behuizing van het hoofdaslager langwerpig en begint het lager op en neer te bewegen en kan het extra tandwielen beschadigen. De enige manier om dit alles te zien, is door het te verwijderen en te openen. Het is niet zo moeilijk en je zou het zelf kunnen doen als je de tijd en het gereedschap hebt. De onderdelen kosten ongeveer 600 tot 800, afhankelijk van wat je erin vindt. Ik denk niet dat je deze BYBA zomaar kunt omruilen voor een andere Honda-transmissie, alleen omdat het een V6 is. Ze zien er aan de buitenkant hetzelfde uit, maar intern zijn ze anders. Als je die route wilt volgen, bereid je dan voor om echt goed te zijn in het leggen van nieuwe bedrading en het lezen van schema's. Zorg er ook voor dat je, als je het repareert, een volledige spoeling van de transmissiekoeler uitvoert voordat je de nieuwe transmissie installeert en NIET de oude omvormer gebruikt, anders stop je alle oude verontreinigde vloeistof in de gerepareerde transmissie. Vervang, terwijl deze is verwijderd, de achterste hoofddichting van de motor en plaats NIEUWE bouten op de vliegwiel. Ik hoop dat dit helpt.
Helemaal mee eens. Ik vertrouw niemand om het te reviseren, alleen al omdat er zoveel kleine dingen over het hoofd kunnen worden gezien en je het nooit weet. Ik heb mijn 2004 Odyssey nieuw gekocht en ik ben altijd heel zuinig met gas geweest sinds dag 1. Mijn transmissie geopend en de koppelingen waren erg versleten bij 190.000 mijl, lagers aten de behuizing, klepbehuizingsplaat was super heet blauw. Ik heb de transmissievloeistof elke 20.000 mijl vervangen sinds nieuw, ik kon het niet halen om 200.000 mijl te overschrijden.

Het is een Honda-ontwerpfout in de klepbehuizing om de vloeistof te beperken om in de koppelomvormer te komen, dus deze zal gemakkelijk verbranden, ongeacht wat je doet.